Hintakilpailu on ollut viime vuoden lopussa ankaraa, Elisalla vaihtuvuus loka- joulukuussa 20 %
TJ Veli-Pekka Mattilan mukaan yhtiö aikoo vastaisuudessa keskittyä “asiakaskokemuksen” ja laadun jatkuvaan parantamiseen. Lisäksi liiketoiminnan keskipisteessä on edelleen tuottavuuden lisääminen, digitaalisten liiketoimintojen kansainvälistäminen ja “arvon tuottaminen datalla".
Onkin mielenkiintoista nähdä mitä tämä “asiakaskokemuksen” parantaminen on köytännössä. Ollaanko jatkossa kiinnostuneita pitämään saadut asiakkaat vai annetaanko niiden edelleen mennä?
“Parannusten” pitäisi siis olla muutakin kuin hintojen nostaminen ja palveluvalikoiman supistaminen. Asiakkaille pitäisi tarjota vastinetta rahoilleen eli tarjota parempia ja monipuolisempia palveluita. Näitä parannusehdotuksia (eikä edes kalliita) tarjotaan täällä tarjottimella Elisalle, mutta kiinnostusta ei ole, olisi ehkä syytä.