Vastattu

Lahjakorttien toimitusvaikeudet

  • 12 April 2021
  • 5 kommenttia
  • 215 katselukerrat

Minkälaisista toimitusvaikeuksista mahtaakaan olla kyse, kun niitä luvattuja S-ryhmän lahjakortteja ei näemmä aikaisempinakaan vuosina ole luvattuna aikana saatu? Onko Postin vika? Korttien valmistaja ei saa toimitettua? Kukaan ei viitsi lähettää niitä? Kolme ja puoli  kuukautta on nyt odotettu, eikä ole näkynyt. Myyntipuhehan kuului, että “kun kaksi kuukautta on liittymät olleet voimassa ja laskut maksettu, postitetaan lahjakortit”. Ei nyt jumankauta Suomessa posti kulje yli puoltatoista kuukautta :) Kyseessä lienee kuitenkin sopimukseen kuuluva asia, joka pitäisi sovitusti hoitaa. Vai onkohan tulossa joku hyvitys kenties, kun toimitus myöhästyy näin paljon.

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi MiikaMoi 13 April 2021, 16:18

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

5 kommenttia

Käyttäjätaso 5

Minkälaisista toimitusvaikeuksista mahtaakaan olla kyse, kun niitä luvattuja S-ryhmän lahjakortteja ei näemmä aikaisempinakaan vuosina ole luvattuna aikana saatu? Onko Postin vika? Korttien valmistaja ei saa toimitettua? Kukaan ei viitsi lähettää niitä? Kolme ja puoli  kuukautta on nyt odotettu, eikä ole näkynyt. Myyntipuhehan kuului, että “kun kaksi kuukautta on liittymät olleet voimassa ja laskut maksettu, postitetaan lahjakortit”. Ei nyt jumankauta Suomessa posti kulje yli puoltatoista kuukautta 🙂 Kyseessä lienee kuitenkin sopimukseen kuuluva asia, joka pitäisi sovitusti hoitaa. Vai onkohan tulossa joku hyvitys kenties, kun toimitus myöhästyy näin paljon.

Moi @Teemura ja tervetuloa OmaYhteisöön! 👋 Nämä lahjakorttien toimitusongelmat ovat aina ikävää kuultavaa. Lähtökohtaisesti tosiaan sopimusmuutoksissa luvatut lahjakortit lähetetään 2kk sopimusten avausten jälkeen jos ne ovat vielä avoinna. 

Näissä lahjakorttien toimituksissa on ollut valitettavia toimitusviiveitä näin alkuvuodesta ja jos luvattuja lahjakortteja ei ala odottelemisen jälkeenkään kuulumaan, niin kannattaa aiheesta olla yhteydessä asiakaspalveluumme: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/ josta voidaan laittaa uudelleenlähetyspyyntö kyseisistä korteista toimittavalle taholle. 📬

Käyttäjätaso 2

Itselle ei tullut liittymän kylkiäisenä vaan toisesta syystä, mutta tovin sitä sai kuitenkin odotella. Eiköhän se sieltä sinullekin tupsahda kuitenkin. Taisi pari kuukautta munkin kortin toimitus venähtää.

Ei kannata elisaan olla yhteydessä enää jos kerran on huomauttanut lahjakorttien toimitusongelmista vaan suoraan Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) kuluttajaneuvontaan. Minulle luvattiin toimittaa S-ryhmän lahjakortti 2 viikon kuluttua siitä kun liittymä on ollut käytössä 2kk (suora lainaus sopimuksesta: "Lahjakortti toimitetaan postitse kahden viikon sisällä siitä, kun liittymä on ollut Elisalla kahden kuukauden ajan" ). Kun lahjakorttia ei kuulunut, otin yhteyttä elisan asiakaspalveluun josta sain vastauksena “Tein kiirehtimispyynnön lahjakortin lähettämisestä sinulle”. Tästä huolimatta ei kuulunut mitään, joten KKV otti yhteyttä elisaan tämän asian suhteen ja saman päivän aikana elisalta tuli vastaus “Lahjakortti on tulossa ja se toimitetaan postin kautta”. Eli mikäli tämä on totta niin asia on ainakin jollain tavalla edennyt. 1,5 viikon päästä tästä edelleen odottelen lahjakorttia. Jos ei kuulu tämän viikon aikana niin otan uudelleen yhteyttä KKV:een.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Ei kannata elisaan olla yhteydessä enää jos kerran on huomauttanut lahjakorttien toimitusongelmista vaan suoraan Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) kuluttajaneuvontaan. Minulle luvattiin toimittaa S-ryhmän lahjakortti 2 viikon kuluttua siitä kun liittymä on ollut käytössä 2kk (suora lainaus sopimuksesta: "Lahjakortti toimitetaan postitse kahden viikon sisällä siitä, kun liittymä on ollut Elisalla kahden kuukauden ajan" ). Kun lahjakorttia ei kuulunut, otin yhteyttä elisan asiakaspalveluun josta sain vastauksena “Tein kiirehtimispyynnön lahjakortin lähettämisestä sinulle”. Tästä huolimatta ei kuulunut mitään, joten KKV otti yhteyttä elisaan tämän asian suhteen ja saman päivän aikana elisalta tuli vastaus “Lahjakortti on tulossa ja se toimitetaan postin kautta”. Eli mikäli tämä on totta niin asia on ainakin jollain tavalla edennyt. 1,5 viikon päästä tästä edelleen odottelen lahjakorttia. Jos ei kuulu tämän viikon aikana niin otan uudelleen yhteyttä KKV:een.

Moi @Mobile_87! Pahoittelut puolestani, ettei lahjakortti tullut ajallaan. Kaikki pyritään totta kai nopsasti toimittamaan, mutta valitettavasti aina välillä käy niin, ettei syystä tai toisesta lahjakortti ihan aikataulussa perille löydä. Ehdottomasti kannattaa ottaa meihin aina näissä tilanteissa yhteyttä, niin pääsemme asioita korjailemaan. :slight_smile: Sinänsä tilanteen käsittely menee kuitenkin aikalailla samalla tavalla, tuli yhteydenotto sitten suoraan asiakkaalta, taikka mutkan kautta kuluttajaneuvojan kautta.

Ei kannata elisaan olla yhteydessä enää jos kerran on huomauttanut lahjakorttien toimitusongelmista vaan suoraan Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) kuluttajaneuvontaan. Minulle luvattiin toimittaa S-ryhmän lahjakortti 2 viikon kuluttua siitä kun liittymä on ollut käytössä 2kk (suora lainaus sopimuksesta: "Lahjakortti toimitetaan postitse kahden viikon sisällä siitä, kun liittymä on ollut Elisalla kahden kuukauden ajan" ). Kun lahjakorttia ei kuulunut, otin yhteyttä elisan asiakaspalveluun josta sain vastauksena “Tein kiirehtimispyynnön lahjakortin lähettämisestä sinulle”. Tästä huolimatta ei kuulunut mitään, joten KKV otti yhteyttä elisaan tämän asian suhteen ja saman päivän aikana elisalta tuli vastaus “Lahjakortti on tulossa ja se toimitetaan postin kautta”. Eli mikäli tämä on totta niin asia on ainakin jollain tavalla edennyt. 1,5 viikon päästä tästä edelleen odottelen lahjakorttia. Jos ei kuulu tämän viikon aikana niin otan uudelleen yhteyttä KKV:een.

Moi @Mobile_87! Pahoittelut puolestani, ettei lahjakortti tullut ajallaan. Kaikki pyritään totta kai nopsasti toimittamaan, mutta valitettavasti aina välillä käy niin, ettei syystä tai toisesta lahjakortti ihan aikataulussa perille löydä. Ehdottomasti kannattaa ottaa meihin aina näissä tilanteissa yhteyttä, niin pääsemme asioita korjailemaan. :slight_smile: Sinänsä tilanteen käsittely menee kuitenkin aikalailla samalla tavalla, tuli yhteydenotto sitten suoraan asiakkaalta, taikka mutkan kautta kuluttajaneuvojan kautta.

Ymmärrän että virheitä tapahtuu silloin tällöin, mutta tässä elisan toiminnassa on turha puhua pelkästä virheestä. Ensinnäkin sopimuksessa sanotaan että "Lahjakortti toimitetaan postitse kahden viikon sisällä siitä, kun liittymä on ollut Elisalla kahden kuukauden ajan". Eli se olisi pitänyt toimittaa kyseisen ajan sisällä (2 viikkoa), eikä vasta sen jälkeen alkaa kiirehtimään sen toimittamisessa. Tästä kiirehtimisestä huolimatta asia ei edennyt pariin viikkoon lainkaan, vaikka Suomen sisällä pari viikkoa on riittävästi postitoimitukseen. Seuraavaan yhteydenoton jälkeen asia ei ole edelleenkään edennyt vajaan parin viikon aikana. En ymmärrä miten yhden lahjakortin lähettäminen voi olla näin vaikeaa.