Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Miikamaenpaa
Katso alkuperäinen viestiMobiiliverkko ei toimi
Minulla on sony xperia z ultra ja juuri vaidettu 4g liittymään. Minulla on saunalahden sim kortti ja elisan liittymä. Oliso kenelläjään neuvoja miten saada netti toimimaan?
Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.
Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.
Eikö sulla siis toimi mobiilidata lainkaan? Ootko kokeillut ihan käynnistellä luurin uudestaan ja käyttää lentotilaa päällä tai laittaa luurin asetuksista mobiilidata päälle-pois? Onko luurin asetukset ok, mikä APN on käytössä? Toimiko netti ennen 4G-päivitystä samalla kortilla?
Lisäähän asiakasnumerosi sun profiiliin sille varattuun kenttään, niin päästään kurkkaamaan vielä onhan sun liittymällä kaikki ok. 🙂 Asiakasnumero näkyy sieltä ainoastaan moderaattoreille.
Lisäähän asiakasnumerosi sun profiiliin sille varattuun kenttään, niin päästään kurkkaamaan vielä onhan sun liittymällä kaikki ok. 🙂 Asiakasnumero näkyy sieltä ainoastaan moderaattoreille.
Lisäsin numeroni ja mobiilidata on käytössä ja olen käynnistänyt puhelimen useasti uudelleen. Ja minun tietääkseni minun vanhassa liittymässä ei ollu nettiä. Olen kokeillu apn kohtaalle internet ja internet.saunalahti. Kumpikaan ei auttanut
Kaikista asetuksista en ole varma, minkä takia ajattelin käydä näyttämässä puhelintani läheisessä elisan liikkeessä
Oikeat asetukset löytyvät täältä. Muista käynnistää puhelin uudelleen sen jälkeen kun olet muuttanut ja tallentanut asetukset.
Kokeilin uutta ja vanhaa, mutta kumpikaan ei toiminut ja kun laitoin vanhan niin tukiasema vain katos valikosta
Puhelimen asetusten kautta kun hakee internet asetuksia niin se ottaa elisan netin asetukset eli uuden sim kortin asetukset
Loin tuon sun liittymän nyt uudelleen verkkoon, käynnistähän luuri vielä uudestaan että se rekisteröityy uudestaan verkkoon ja kokeile sitten. Sun liittymä ja sim-kortti on nyt Saunalahden, eli Saunalahden asetuksilla mennään. Oikea 4G-APN on internet eli tarkistahan se vielä jos ei ala toimia. 🙂
Ei lähtenyt toimimaan. Mun työni loppuu parin tunnin päästä niin käväisen sit tosa elisan liikkeessä jos siellä vika selviäis
Tuon liittymän rakenne on nyt ainakin täysin kunnossa, eli johonkin asetuksiin tuo ongelma nyt jäänee.
Kävin elisan liikkeessä näyttämässä puhelintani ja he eivät löytäneet ongelmia asetuksista.
Pystytkö testaamaan, toimiiko SIM -kortti / liittymä toisella puhelimella? Tämä auttaisi rajaamaan vikaa SIM -korttiin ja/tai puhelimeen.
Myös puhelimen palautusta tehdasasetuksiin kannattaa kokeilla, jos mikään muu toimenpide ei tunnu auttavan ongelmaan.
Myös puhelimen palautusta tehdasasetuksiin kannattaa kokeilla, jos mikään muu toimenpide ei tunnu auttavan ongelmaan.
Enään ei ole mitään ongelmaa alkoi vain toimimaan tänään päivällä. En edes muokannu asetuksia. Ilmeisesti liittymän maksaja eli äitini oli käyny selvittämässä asian
Vähän tähän liittyen, minulla myös Sony Xperia (Z2), josta lakkasi mobiilidata toimimasta yhtäkkiä eilisen Elisan verkkohäiriön jälkeen (aiemmin ei ole ollut ongelmaa). Elisan puolesta vian ilmoitetaan olevan korjattu, mutta minun puhelimessani ei mobiilidata toimi. 3/4G:n sijasta puhelimessa lukee R. Mitähän ihmettä tuo katko teki puhelimelle?
R tarkoittaa tosiaan roamingtilaa. Sinulla on ehkä mobiiliverkkoasetuksissa estettynä verkkoyhteys roamingtilassa. Oletko koittanut käynnistää puhelinta uudelleen? Jotkut puhelimet näyttävät tuon R-merkin myös kotiverkossa, jos on vanhan mallinen Saunalahden SIM-kortti puhelimessa. Eli niitä, joiden numero alkaa nollilla.
Olen koittanut käynnistellä uudelleen, ei auta. SIM-kortti on tuollainen nolla-alkuinen, mutta tämä puhelin+kortti on olleet käytössä reilun vuoden ilman ongelmia. Tämä alkoi yhtäkkiä eilen sen Elisan ilmoittaman mobiiliverkkoyhteyden katkoksen jälkeen. Kun katson verkko-operaattori kohdasta, ja hakutila on automaattinen (tai manuaaliinen, sama tilanne), käytössä on välillä LTE saunalahti. Kun vaihdan sen 3G saunalahti kohtaan, tuo R katoaa ja tilalle tulee 3G. Mutta hetken päästä tuo R palaa ja tilanne on taas sama.
Vaivaako ongelma edelleen vai oletko saanut toimimaan? Tuota sim-kortin vaihtoakin voisi kyllä harkita, kun tosiaan on se vanhanmallinen kortti. Lisäilehän asiakasnumerosi profiiliisi sille varattuun kenttään niin päästään tarvittaessa sun tietoihin käsiksi. 🙂
Joo, edelleen ongelma pysyy samana. Lisäsin asiakasnron.
Vaihdoin Telian liittymäni Elisaan/ Saunalahti Tarkka Premium 50M. Tehtiin sopimus että olisi nettiyhteys 24h. Mutta nettiyhteys ei toimi. Wlan toki toimii missä se on, mutta tarkoitus oli nimenomaan että olisi koko ajan nettiyhteys. Sopimus tehtiin Elisan myymälässä, missä ei puhelimen merkkiä kysytty, vaan ainoastaan se, että älypuhelin on.
En osannut tällaista odottaa. Aiemmin liittymäni oli Telia (Sonera) ja netti toimi ja aikoinaan Dna:lla. Mitään erikoisasetuksia ei tarvittu. Puhelimeni on Jolla, päivitykset ajan tasalla.
Harmittaa: Olenko valinnut puhelimelleni sopimattoman liittymän vaihtaessani Elisaan?
En osannut tällaista odottaa. Aiemmin liittymäni oli Telia (Sonera) ja netti toimi ja aikoinaan Dna:lla. Mitään erikoisasetuksia ei tarvittu. Puhelimeni on Jolla, päivitykset ajan tasalla.
Harmittaa: Olenko valinnut puhelimelleni sopimattoman liittymän vaihtaessani Elisaan?
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu Elisa Tunnuksella
tai
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi