Vastattu

Prepaid - saldonlataus kun "Valitsemanne numero ei ole käytössä"

  • 6 February 2016
  • 5 kommenttia
  • 2497 katselukerrat

 Eräs henkilö, jolla on ollut prepaid-liittymä, on unohdanut ladata saldoa, ja nyt hänelle soittaessa kuulu puhelimesta viesti:

 "Valitsemanne numero ei ole käytössä".

Kun yritin ladata hänen kännykkäliittymäänsä saldoa täällä (https://lataa.saunalahti.fi/), tulee virheilmoitus:

"Syöttämäsi liittymänumero on virheellinen, tarkista ja syötä uudelleen."

Onko mitään keinoa aktivoida tuo liittymä uudestaan niin, että siihen voisi ladata saldoa ja niin, ettei hänen tarvitsisi vaihtaa puhelinnumeroaan? 

 
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Piampi 6 February 2016, 14:42

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

5 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Prepaid-liittymä vaatii vähintään kerran vuodessa sen minimilatauksen pysyäkseen käytössä. Tästä tulee liittymään vielä muistutus hieman ennen 12.kuukauden päättymistä.

Nyt kun liittymä on jo poistunut käytöstä, ei sitä enää saa aktivoitua. Prepaid-liittymiin ei yleensäkään ole mahdollisuuksia oikein tehdä mitään ns. hallinnollisia muutoksia, koska ne ei millään tapaa ole rekisteröity kenenkään käyttöön.

Nyt kun uuden liittymän hankinta on ilmeisesti väistämättä edessä, niin suosittelen Saunalahden Latausliittymää. Latausliittymää ovat henkilökohtaisia, jolloin niillä on mahdollista mm. säilyttää vanha numeronsa myös operaattorin vaihtuessa, saada tietonsa numerotiedusteluun ja hallinnoida liittymäänsä OmaElisan kautta. Latausliittymä tulee myös ladata vähintään kahden vuoden välein, joten se ei vanhene samaa tahtia prepaidin kanssa.
Kiitos vastauksesta.

Tuo latausliittymä kuulostaa tavallaan hyvältä, mutta kyseessä on henkilö, jolla on muistisairaus, joten se lataaminen vaan tuppaa hänellä unohtumaan (ja minullakin, joka autan häntä useimmissa asioissa) - varmaan unohtuu todennäköisemmin mitä pidempi latausaika on. 

Mikähän liittymä olisi turvallisin dementikolle? Varmaan jokin sellainen, jolle voin asettaa saldorajan (siltä varalta, että häntä höynäytetään tai puhelin varastetaan, hän on hauras vanhus nimittäin)? Olen miettinyt, olisiko helpompi ihan jokin tavan liittymä, josta tulee maksu kotiin, eli jota ei erikseen tarvitse ladata. Sellaisen voisi laittaa suoramaksuun, mikä helpottaisi minun "työtäni". Kai suoramaksu on mahdollinen kaikissa ei-ladattavissa liittymissä?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
qwer123 kirjoitti:
Mikähän liittymä olisi turvallisin dementikolle? Varmaan jokin sellainen, jolle voin asettaa saldorajan (siltä varalta, että häntä höynäytetään tai puhelin varastetaan, hän on hauras vanhus nimittäin)? Olen miettinyt, olisiko helpompi ihan jokin tavan liittymä, josta tulee maksu kotiin, eli jota ei erikseen tarvitse ladata. Sellaisen voisi laittaa suoramaksuun, mikä helpottaisi minun "työtäni". Kai suoramaksu on mahdollinen kaikissa ei-ladattavissa liittymissä?

Ei välttämättä se laskutusliittymä (=lasku tulee jälkikäteen) ole se turvallisin vaihtoehto, jos on syytä ottaa huomioon puhelimen mahdollinen väärinkäyttö. Toki saldorajat ja palvelunumeroestot ovat liittymään liitettävissä. Saunalahden laskutusliittymiin kuuluu kaikkiin nykyään mobiilidata, jota oletan ettei kyseinen henkilö tarvitsisi. Tämä ns. 'pakkodata' tarkoittaa myös sitä, että liittymästä tulee joka kuukausi laskua, vaikkei sitä käyttäisikään. Ei siis missään nimessä ainakaan edullisin vaihtoehto!

Itse vastaavassa tilanteessa (sen verran kuin siitä tiedän), pitäisin prepaid- tai aiemmin kehumani latausliittymän. Ne on turvallisia, eikä niillä saa suurta vahinkoa aikaan, vaikka väärinkäytön uhriksi joutuisikin. Sitten vaan muistutus vaikka kalenteriin tai puhelimeen, jotta joka 11. (tai latausliittymässä 23.) kuukausi lataa sinne liittymälle sen tarvittavan summan. Sivulla lataa.saunalahti.fi onnistuu lataus kumpaankin em. liittymätyyppiin.
Kiitokset jälleen erinomaisen selkeästä vastauksesta.

Vielä kaksi kysymystä:

Mitähän suuruusluokkaa se laskutusliittymän "perusmaksu" ("pakkodatasta", jota ko. henkilö ei tarvitse) lienee? Siis paljonko liittymä maksaa kuukaudessa, vaikka sillä itse ei soittaisi yhtään puhelua?

Jos puhelin varastettaisiin tai hukattaisiin, niin voiko varas tai löytäjä nuo saldorajat ja palvelunumeroestot muuttaa puhelimesta käsin, vai voiko ne tehdä sellaisiksi, että vain liittymän solmija ne määrittelee sopimuksen teon yhteydessä?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
"Halvin" perusliittymä Saunalahdelta on 4,90e/kk. Tällä hetkellä saa näköjään tarjouksena ensimmäiset kuusi kuukautta 3,90e/kk hinnalla. Tämä on melko kallis verrattuna kuukausilaskuttomiin prepaid- ja latausliittymiin.

Liittymän omistaja pystyy hallinnoimaan liittymää pitkälti täysin OmaElisan kautta. Sieltä onnistuu valita ja muokata liittymän palvelunumeroestoja, saldorajaa, liittymätyyppiä yms. Nämä kaikki onnistuu myös sopia liittymäsopimusta tehtäessä, tai jälkikäteen Elisan myymälässä ja asiakaspalvelussa, mutta niitä ei voi muuttaa kuin liittymän omistaja.