Vastaaja ilmaiseksi

  • 13 January 2021
  • 23 kommenttia
  • 1697 katselukerrat

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

Miksi Elisalla ei tuo vastaaja voi olla peruspalvelu joka kuuluu laskutusliittymään veloituksettomana? Nythän siitä joutuisi maksamaan euron kuukaudessa ylimääräistä jos sen ottaa.

Saunalahti Prepaid-liittymiin sen saa toki avattua veloituksetta, eikä mene mitään kk-maksua. Myös taitaa Prepaid-liittymästä vastaajaan soittaminen kuulua puhepakettiin jos on tilannut sellaisen.


23 kommenttia

Käyttäjätaso 5

Miksi Elisalla ei tuo vastaaja voi olla peruspalvelu joka kuuluu laskutusliittymään veloituksettomana? Nythän siitä joutuisi maksamaan euron kuukaudessa ylimääräistä jos sen ottaa.

Saunalahti Prepaid-liittymiin sen saa toki avattua veloituksetta, eikä mene mitään kk-maksua. Myös taitaa Prepaid-liittymästä vastaajaan soittaminen kuulua puhepakettiin jos on tilannut sellaisen.

Moro @LucasChristian ! Nyt en tiedä mihin piirongin alle tämä ketju oli pyörähtänyt, mutta selvitetäänhän tätä tarkemmin. 🔍

Nyt en osaa äkkiseltään vastata tähän vastaajan maksullisuuteen tai sen syistä, niin konsultoin viisaampia tahoja ja me moderaattorit palaamme tähän ketjuun kun tarkemman vastauksen saamme. 💡

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Tämä asia etenikin yllättävän nopeasti, toisin kuin asiakkaiden ideat yleensä. Eihän siinä mennyt kuin pari kuukautta.


Minulla on ollut tuo Vastaaja liittymällä, jonka avasin silloin kun Saunalahdelle mobiililiittymät tulivat valikoimaan. Tähän tuli mukana tuo Vastaaja ilmaiseksi eikä se ole tähän mennessä mitään maksanut.


Tänään tuli postitse Asiakastiedote kesäkuu 2021:

“Yhtenäistämme Elisan Saunalahti -puhelinliittymäsi sisältyvän Vastaaja-palvelun hinnoittelua ja Vastaajasi muuttuu elokuussa maksulliseksi. Palvelun uusi hinta on 1.8.2021 alkaen 1,50 €/kk."

Käyttäjätaso 7

Melkoisen turha koko vastaaja. Soittaja kyllä huomaa ilman äänitettäkin ettei puheluun vastattu. Soittaa jaka tapauksessa uudelleen, jos on asiaa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Melkoisen turha koko vastaaja. Soittaja kyllä huomaa ilman äänitettäkin ettei puheluun vastattu. Soittaa jaka tapauksessa uudelleen, jos on asiaa.


Kelle on turha, kelle ei. Itse koen vastaajan hyödyllisenä palveluna ja toivoisin että se tosiaankin kuuluisi vakiona liittymään eikä siitä tarvitsisi maksaa erikseen, onhan tekstiviestitkin palveluna liittymään vakiona kuuluva. Sen sijaan en koe että puhelinliittymässä tulisi olla 100 megainen tai sitäkin nopeampi netti, megaisellakin pärjää. Ainakin itse pärjään koska en surffaile puhelimella rajattomasti vaan käytän nettiä puhelimessa vain sähköpostin lähetykseen, muu nettitoiminta on sitten kiinteän netin kanssa ja tietokoneella.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Ei mene kalliit 5G liittymät kaupaksi ja tulosta on tehtävä. Nostetaan palvelujen hintaa, jotta tuloksentekokyky säilyy

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +3

Itsekin sain tuon asiakaskirjeen että vastaaja muuttuu maksulliseksi. En tarvitse välttämättä koko vastaajaa joten koitin mennä irtisanomaan sen OmaElisaan. No, eipä löydy Vastaaja-palvelua sieltä mistä ohjeiden mukaan sen pitäisi saada irtisanottua.

 

Tuli oikein varmuuden vuoksi tuon jälkeen vielä testattua että kyllä siellä joku vastaaja rupeaa höpisemään kun soitan omaan numerooni duunipuhelimellani enkä vastaa omaani.

 

Kokeilin jo sitä OmaElisan chattiakin mutta se botti mikä sieltä vastaili oli pihalla kuin lumiukko. (Sillä chat-botilla ei ole kertaakaan yksikään asia vielä mulla ratkennut kun ei se osaa eikä ymmärrä mitään)

Käyttäjätaso 7

 

Vastaajan irtisanominen onnistuu OmaElisassa. Toimi näin:

  1. Kirjaudu OmaElisaan pankkitunnuksella, Elisa Tunnuksella (sähköpostiosoite) tai Mobiilivarmenteella.

  2. Klikkaa sitä liittymänumeroa, jonka Vastaajan tahdot irtisanoa.

  3. Valitse kohta Sopimus, omistaja ja valtuutus.

  4. Klikkaa Päätä sopimus ja valitse sen alta Vastaaja-palvelu.

  5. Irtisanomisaika on 14 vuorokautta. Irtisanomisvahvistus lähetetään sinulle sähköpostiin.

 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +3

 

Vastaajan irtisanominen onnistuu OmaElisassa. Toimi näin:

  1. Kirjaudu OmaElisaan pankkitunnuksella, Elisa Tunnuksella (sähköpostiosoite) tai Mobiilivarmenteella.

  2. Klikkaa sitä liittymänumeroa, jonka Vastaajan tahdot irtisanoa.

  3. Valitse kohta Sopimus, omistaja ja valtuutus.

  4. Klikkaa Päätä sopimus ja valitse sen alta Vastaaja-palvelu.

  5. Irtisanomisaika on 14 vuorokautta. Irtisanomisvahvistus lähetetään sinulle sähköpostiin.

 


Tuota kohdan 4 “Vastaaja-palvelu” -kohtaa ei vaan löydy. Listassa näkyy ainoastaan itse puhelinliittymä eikä mitään muuta. Ja kyseisessä liittymässä tosiaan on vastaaja tällä hetkellä, tai ainakin siihen soittaessa kun puhelin on pois päältä tulee se “Tämä on vastaaja jota käyttää numero xxx xxx xxxx” tai jotain sellaista.

 

Käyttäjätaso 7

 

Vastaajan irtisanominen onnistuu OmaElisassa. Toimi näin:

  1. Kirjaudu OmaElisaan pankkitunnuksella, Elisa Tunnuksella (sähköpostiosoite) tai Mobiilivarmenteella.

  2. Klikkaa sitä liittymänumeroa, jonka Vastaajan tahdot irtisanoa.

  3. Valitse kohta Sopimus, omistaja ja valtuutus.

  4. Klikkaa Päätä sopimus ja valitse sen alta Vastaaja-palvelu.

  5. Irtisanomisaika on 14 vuorokautta. Irtisanomisvahvistus lähetetään sinulle sähköpostiin.

 


Tuota kohdan 4 “Vastaaja-palvelu” -kohtaa ei vaan löydy. Listassa näkyy ainoastaan itse puhelinliittymä eikä mitään muuta. Ja kyseisessä liittymässä tosiaan on vastaaja tällä hetkellä, tai ainakin siihen soittaessa kun puhelin on pois päältä tulee se “Tämä on vastaaja jota käyttää numero xxx xxx xxxx” tai jotain sellaista.

 


Mene huomenna päivällä chattiin, niin asiasi hoituu varmasti ja oikean ihmisen kanssa.

Käyttäjätaso 4

Onnistuu helpommin kun menee www.globetel.fi ja ottaa numeronsiirron sinne. Vaikka olen Elisan omistaja, niin joku raja ahneudellakin pitäisi olla. Eliitti 3G muutettiin Sisäverkko+:ksi ja hinta tietysti nousi. Siinäkään muutoksessa ei ymmärretty, että olisi kannattanut palkita liittymän omistajaa, koska hän joka saa “ilmaiset” puhelut Elisaan, suosittaa sitä muille tutuille ja sukulaisille Elisaa. Nyt moni sukulainen vaihtanut operaattoria, enkä ole enää mainostanut elisaa.

 

Itselläkin vaihtuu operaattori Globeteliin, vastaajan maksullisuus viimeinen niitti. Globeteliltä saa  vastaajan ilmaiseksi ja puhepaketeissa pystyy valitsemaan koon ja minulle riittävä netti maksaa vain 3e/kk. Toivottavasti joku mode viestittää asian liittymistä päättävälle johtajalle, tiivistettynä ahneella on paskainen loppu.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Suomessa toimivat kolme isoa operaattoria on astunut tuhon tielle, kun myyvät nopeuteen pohjautuvia liittymiä. Ei taida hyväkatteisten nopeiden liittymien kauppa käydä hyvin, kun joutuvat tällaistena sioiden kanssa puuhastelemaan tai leikkimään pesukonekauppiasta. Tuloksentekomielessä ja osan käyttäjien mieliksi datakatolla varustetut liittyvät oli oiva lisä. Toki nekin voi piltata hinnoittelulla.

Itse olen Elisan kanssa naimisissa, koska muut operaattorit eivät kykene toimittamaan kotonani toimivaa matkapuhelinliittymää. Onhan tästä sentään matkaa lähimmälle tukiasemalle kaikki 600 m. 

Suomessa toimivat kolme isoa operaattoria on astunut tuhon tielle, kun myyvät nopeuteen pohjautuvia liittymiä. Ei taida hyväkatteisten nopeiden liittymien kauppa käydä hyvin, kun joutuvat tällaistena sioiden kanssa puuhastelemaan tai leikkimään pesukonekauppiasta. Tuloksentekomielessä ja osan käyttäjien mieliksi datakatolla varustetut liittyvät oli oiva lisä. Toki nekin voi piltata hinnoittelulla.

Itse olen Elisan kanssa naimisissa, koska muut operaattorit eivät kykene toimittamaan kotonani toimivaa matkapuhelinliittymää. Onhan tästä sentään matkaa lähimmälle tukiasemalle kaikki 600 m. 

Tästä datakatosta on väännetty peistä vuosikausia ja Elisan selityksen mukaan olisi äärimmäisen ikävää, jos datakatto tulee vastaan kesken jonkun suoratoistopalvelun. Siksi niitä ei voi eikä saa olla.

Operaattoreille ei ole voinut juolahtaa mieleen, että samaan aikaan voi olla tarjolla sekä datarajoitettuja että datarajattomia liittymiä. Asiakkaan velvollisuus on valita omaan käyttötapaansa sopiva. Toki tähän Elisa varmaan toteaa, ettei tähän ole teknisiä mahdollisuuksia tai sitten, ettei ole kysyntää. Siis jokaisen asiakkaan pitäisi erikseen tiedustella datarajoitettua liittymää?

Elisa Eesti pystyy tarjoamaan samaan aikaan sekä datarajoitettuja että datarajattomia liittymiä verkon maksiminopeudella, siellä tekniikka ja palvelut ovat huomattavasti edistyksellisempiä ja valovuosia edellä Suomen tarjontaa. Myöskään liittymiä ei ole pilattu hinnoittelulla.

Vaikka olemme Elisan osakkeenomistajia, niin Elisan nykyisen puheliittymävalikoiman ja niiden palveluiden takia matkapuhelinliittymämme ovat Telialla.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Datakatto ajaisi ihmiset käyttämään kotona wifi-yhteyttä ja operaattorien pitäisi investoida kiinteisiin yhteyksiin, joka tietysti maksaa. Tuo vertaus suoratoiston hyytymisen on naurettava, kun paketti loppuu niin normaaliin markkinatalouteen kuuluu uuden paketin myyminen. Näin syntyy sitä bisnestä. Onhan se käyttäjälle helpompaa tietysti nuo rajattomat liittymät, mutta bisnestä ei pysty tekemään kuin myymällä ilmaa eli nimellisesti nopeampia liittymiä. Sitten operaattorit yrittävät parantaa verkkojaan epätoivon vimmalla ihmisten narinan lisääntyessä. Ei tämä aivan täysin toimiva yhtälö ole.

Käyttäjätaso 7

Datakatto ajaisi ihmiset käyttämään kotona wifi-yhteyttä ja operaattorien pitäisi investoida kiinteisiin yhteyksiin, joka tietysti maksaa.

Tai sitten ei.

Itselläni on ollut jo monta vuotta datarajoitettu liitymä (ei Elisan) eikä ole ollut tarvetta käyttää WiFiä mihinkään , siis puhelimella. Kustannukset vain noin puolet verrattuna vastaavan nopeuden Elisan Huolettomaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Kyllähän sitä itsekkin käyttäisi datarajoitettua, mutta kun kuuluisa 6 gigan simmin operaattorin verkko on heikko kotonani, jotense tipahtaa pois sen vuoksi. Lisäksi heillä ei ole tarjota eSim-vaihtoehtoa. Se ei ole juuti nyt ongelma, mutta ehkä pian on.

Käyttäjätaso 7

Kyllähän sitä itsekkin käyttäisi datarajoitettua, mutta kun kuuluisa 6 gigan simmin operaattorin verkko on heikko kotonani, jotense tipahtaa pois sen vuoksi. Lisäksi heillä ei ole tarjota eSim-vaihtoehtoa. Se ei ole juuti nyt ongelma, mutta ehkä pian on.


Niinpä.

Ihmisten tarpeet ovat erilaisia ja niin myös operaattoreiden tarjonta. Aika niukasti enää on uusmyynnissä datarajoitettuja halpisliittymiä , valitettavasti. Kysyntää kyllä olisi.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +12

Itsekin sain tuon asiakaskirjeen että vastaaja muuttuu maksulliseksi. En tarvitse välttämättä koko vastaajaa joten koitin mennä irtisanomaan sen OmaElisaan. No, eipä löydy Vastaaja-palvelua sieltä mistä ohjeiden mukaan sen pitäisi saada irtisanottua.

 

Tuli oikein varmuuden vuoksi tuon jälkeen vielä testattua että kyllä siellä joku vastaaja rupeaa höpisemään kun soitan omaan numerooni duunipuhelimellani enkä vastaa omaani.

 

Kokeilin jo sitä OmaElisan chattiakin mutta se botti mikä sieltä vastaili oli pihalla kuin lumiukko. (Sillä chat-botilla ei ole kertaakaan yksikään asia vielä mulla ratkennut kun ei se osaa eikä ymmärrä mitään)

@hyrava tässä kävi niin, että valitettavasti meille selvisi kirjeiden lähetyksen jälkeen, että on olemassa pieni joukko asiakkaita, joilla irtisanominen ei OmaElisassa onnistu. 

Normaalisti Vastaajan irtisanominen onnistuu OmaElisassa @Kimblez ‘n kuvailemalla tavalla, mutta tälle pienelle joukolle se ei ole mahdollista. Pyrimme saamaan OmaElisaan vaihtoehtoisen tavan irtisanomiselle, mutta toistaiseksi se ei tosiaan ole mahdollista.

Käyttäjätaso 4

Sinänsä muuten hölmöä vielä, että tuohan pienentää Elisan tulojakin. Koska moni irtisanoo vastaajan, niin maksuja generoivaa vastaajaviestin jättöä ja kuuntelua ei tapahdu eli liikevaihto pienenee.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +3

@hyrava tässä kävi niin, että valitettavasti meille selvisi kirjeiden lähetyksen jälkeen, että on olemassa pieni joukko asiakkaita, joilla irtisanominen ei OmaElisassa onnistu. 

Normaalisti Vastaajan irtisanominen onnistuu OmaElisassa @Kimblez ‘n kuvailemalla tavalla, mutta tälle pienelle joukolle se ei ole mahdollista. Pyrimme saamaan OmaElisaan vaihtoehtoisen tavan irtisanomiselle, mutta toistaiseksi se ei tosiaan ole mahdollista.

No, kun tuossa aamupäivällä reilun tunnin verran odotteli että chatin ruuhka hellitti että pääsi koko chattiin niin sain tuon Vastaajan irtisanomisen tehtyä sitä kautta kohtalaisen helposti.

Käyttäjätaso 7

@hyrava tässä kävi niin, että valitettavasti meille selvisi kirjeiden lähetyksen jälkeen, että on olemassa pieni joukko asiakkaita, joilla irtisanominen ei OmaElisassa onnistu. 

Normaalisti Vastaajan irtisanominen onnistuu OmaElisassa @Kimblez ‘n kuvailemalla tavalla, mutta tälle pienelle joukolle se ei ole mahdollista. Pyrimme saamaan OmaElisaan vaihtoehtoisen tavan irtisanomiselle, mutta toistaiseksi se ei tosiaan ole mahdollista.

No, kun tuossa aamupäivällä reilun tunnin verran odotteli että chatin ruuhka hellitti että pääsi koko chattiin niin sain tuon Vastaajan irtisanomisen tehtyä sitä kautta kohtalaisen helposti.


Niinpä. Chatti on erinomainen paikka näissä ongelmatilanteissa. Kokemusta on. Ensimmäisenä vaan chattiin, niin hommat hoituu. Eikä maksa mitään.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +3


Niinpä. Chatti on erinomainen paikka näissä ongelmatilanteissa. Kokemusta on. Ensimmäisenä vaan chattiin, niin hommat hoituu. Eikä maksa mitään.

Juu, tuntuu vaan olevan pirusti ruuhkaa tuolla chatissa ja sen botin voisi kyllä heittää kuikkaan, sillä ei tee kyllä mitään. Botin kanssa ei ole koskaan yksikään asia selvinnyt, lähinnä vaan nostanut v-käyrää kun botti veistelee vastaukseksi jotain täysin asiaan liittymätöntä aivopierua.

 

Chatin Sannalle(?) kyllä pisteet toiminnasta, hoiti homman kätevästi ja helposti maaliin ja samalla tuli hoidettua yksi toinenkin juttu kätevästi “siinä samalla”.

En mitenkään kehu mutta yksi parhaista asiakaspalvelukokemuksista pitkään aikaan, töissä joudun vastaavanlaisiin chatteihin lähettelemään kysymyksiä ja soittelemaan kaiken maailman helppareihin ja tukipalveluihin melkein päivittäin. Yleensä toisessa päässä ei osata mitään ja itse joutuu suunnilleen opastamaan että “paina sitä toista nappia vasemmalta kun mulla ei itsellä ole oikeuksia painaa sitä, muuten olisin hoitanut tämänkin itse”.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

@hyrava - Ikävä kuulla että chatissa oli noinkin kovasti ruuhkaa, mutta kiva kuulla että kokemus asiakaspalvelukokemus oli lopulta positiivinen :slight_smile:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +12

Itsekin sain tuon asiakaskirjeen että vastaaja muuttuu maksulliseksi. En tarvitse välttämättä koko vastaajaa joten koitin mennä irtisanomaan sen OmaElisaan. No, eipä löydy Vastaaja-palvelua sieltä mistä ohjeiden mukaan sen pitäisi saada irtisanottua.

 

Tuli oikein varmuuden vuoksi tuon jälkeen vielä testattua että kyllä siellä joku vastaaja rupeaa höpisemään kun soitan omaan numerooni duunipuhelimellani enkä vastaa omaani.

 

Kokeilin jo sitä OmaElisan chattiakin mutta se botti mikä sieltä vastaili oli pihalla kuin lumiukko. (Sillä chat-botilla ei ole kertaakaan yksikään asia vielä mulla ratkennut kun ei se osaa eikä ymmärrä mitään)

@hyrava tässä kävi niin, että valitettavasti meille selvisi kirjeiden lähetyksen jälkeen, että on olemassa pieni joukko asiakkaita, joilla irtisanominen ei OmaElisassa onnistu. 

Normaalisti Vastaajan irtisanominen onnistuu OmaElisassa @Kimblez ‘n kuvailemalla tavalla, mutta tälle pienelle joukolle se ei ole mahdollista. Pyrimme saamaan OmaElisaan vaihtoehtoisen tavan irtisanomiselle, mutta toistaiseksi se ei tosiaan ole mahdollista.

OmaElisaan on tänään tuotu lomake, jolla irtisanominen onnistuu :relaxed:

Osallistu keskusteluun