Netgem N7950 Wifi yhteysonglma


Sain uuden N7950-T2C-4-AB2 viihdeboksin. Ogelmaksi on muodostunut, että yhteys internettiin menee poikki kun laite sammutetaan. Nettiyhteys on Wifillä (reititin on Netgear Nighthawk X6). Saan boksiin yhteyden ethernet-kaapelilla ja sen jälkeen kun vaihdan WIFI-yhteyden, niin kaikki toimii ok siihen asti kunnes sammutan boksin ja jonkin ajan kuluttua kun avataa boksi uudestaan, niin ilmoittaa että wifi on kyllä yhteydessä, mutta internet yhteyttä ei ole. X6:ssa on kolme verkkoa 1kpl 2,4Gh ja kaksi 5 Gh verkkoa. Kaikki muut laitteet toimivat wifin kanssa moitteettomasti (puhelimet, tabletit, televisio, ps4). Missähän on vika, asiakaspalvelu ei osannut auttaa.


Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

21 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +12

Lisäätkö asiakasnumeron tietoihisi, se nopeuttaa vianselvitystä.

Tuleeko vikatilanne jos boksin sammuttaa pieneksikin ajaksi?

Auttaako ongelmatilanteessa boksin virtajohdon irrotus hetkeksi? 

Ei auta virtajohdon irroitus, ei tehdasasetusten palautus yms. suositellut toimenpiteet. Nettiyhteyden saa palautettua vain kaapelin avulla ja sen jälkeen toimii wifikin kunnes taas sammutetaan boksi. Aikaa en ole ottanut kuinka kauan pitää olla pois päältä jott yhteys lakkaa toimimasta. Ainakin kun eilen illalla olin palauttanut yhteyden, niin aamulla ei ollut enään yhteyttä.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +5

Ei auta virtajohdon irroitus, ei tehdasasetusten palautus yms. suositellut toimenpiteet. Nettiyhteyden saa palautettua vain kaapelin avulla ja sen jälkeen toimii wifikin kunnes taas sammutetaan boksi. Aikaa en ole ottanut kuinka kauan pitää olla pois päältä jott yhteys lakkaa toimimasta. Ainakin kun eilen illalla olin palauttanut yhteyden, niin aamulla ei ollut enään yhteyttä.


Onko sinulla toista reititintä/modeemia, jolla voisit kokeilla toistuuko ongelma senkin kanssa? Tai voisitko jakaa puhelimeltasi mobiilidatayhteyden digiboksille ja kokeilla toistuuko ongelma kun käytössä on eri verkko?

Kun teen puhelimella hotspotin, niin toimii wifi ja yhdistyy heti. Mutta kun vaihdan taas netgearin wifiin, niin väittä että ei ole internet yhteyttä. Jännää tää on edelleen, että kaikki muut kodin laitteen pelittää tuossa wifi verkossa täydellisesti ilman mitään ongelmia, vanha elisan boksikin toimi moitteettomasti. Ihme parsaa elisa myy ja kauppaa, kun ei pysty edes yksinkertaisi asetuksia muokkaamaan elisan boksissa kuten esim DNS-palvelimia ja muita vastaavia asetuksia. PS4:lla kun oli vastaavanlaisia ongelmi, niin ongelat lopuivat kun muokkasin DNS ensisijaisen ja toissijaisen palvelimen osoitteita. Ja kuinka kädetön Elisan asikaspalvelu on ja nämä niin kutusutut elisa viihde asiantuntijat jotka ei osaa mitää sanoa kun kyselee boksin asetuksien muokkauksista.

 

Edit // Sanavalinta -Patomiäs

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Jos reitittimen resetoi ja boksin palauttelee tehdasasetuksille painamalla vasemmassa reunassa olevaa nappia 5 kertaa peräkkäin, niin onko näillä toimenpiteillä mitään merkitystä vai jatkuuko samanlaisena?

Olen resetoinut kaikki laitteet ja palauttanut kaikille modeemeille ja reitiitimille tehdasasetukset, eli käytännössä olen rakentanut kotiverkon uudestaan alustaasti. Yhteys katkeaa, kun otan n7950 boksista virtapiuhan irti ja odotan 10s. sen jälkeen herjaa vaan yhteysvirhett 11. wifi yhteys on kuitenkin 100% ja edelleen kaikki muut laittee toimii moitteettomasti. Eli elisan boskissa on jokin asetus joka ei tykkää tuosta minun netgearin wifistä.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Minun on vielä pakko kysyä tarkennusta, puhuit tuossa aiemmin että jos sammutat boksin ja aukaiset takaisin niin ilmoittaa ettei internet-yhteyttä, niin siis sammutatko boksin normaalisti kaukosäätimestä? Vai otatko aina virtajohdon irti, viittaan siis tässä tuohon kun kerroit että “Yhteys katkeaa, kun otan n7950 boksista virtapiuhan irti ja odotan 10s. sen jälkeen herjaa vaan yhteysvirhett 11”. Vai tarkoititko tässä sitä että jos sammutat boksin, ja myöhemmin aukaiset takaisin boksin päälle ja herjaa ettei yhteyttä, niin jos tuossa sen jälkeen otat virtajohdon irti ja sitten takaisin niin ei löydä wifiä automaattisesti vaan herjaa sen jälkeen tuota yhteysvirhettä? 

Jos katkaisen yhteyden kapulasta, niin yhteys pelaa sen illan/päivän, pari tuntia on ollut sammutettuna ja wifi on pelannut. Mutta seuraavana aamuna on yhteys katkennut (yhteysvirhe 11). sama tapahtuu jos otan virtapiuhan irti ja odotan 10s. niin wifi yhteys 100% mutta ei internet yhteyttä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Tossa mietin vaihtoehtoja ja yksi mikä tuli mieleen niin auttaisiko tossa jos Netgearin puolelle laittaisi kiinteän sisäverkon IP:n tolle N7950:lle?

Samaa tekee täällä myös, illalla kun sammuttaa kaukosäätimellä boksin niin aamulla ei näy enää mitään. Diagnostiikan mukaan yhteys tukiasemaan on kyllä, mutta ei internetiin. Yhteysvirhe -11

Ei vastaa pingiin, vaikka yhteys tukiasemaan on (muka).

Kaikki muut laitteet toimii ok. Vanha N7800 toimi myös ilman ongelmia wifillä.

Wifi-reititin: Huawei B593s-22, käynnistetty uudelleen, ei apua.

Annoin boksille kiinteän sisäverkon IP:n , ei apua.

Virtajohdon irroitus, ei apua.

Välimuistin tyhjennys, ei apua. Ainoa mikä tuohon auttaa on tehdasasetuksien palautus.

LAN-kaapelilla en ole kokeillut, reititin yläkerrassa, enkä aio sitä sössiä.

Lähtee kohta romu asiakaspalautuksena ja vaihdan vanhaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Samaa tekee täällä myös, illalla kun sammuttaa kaukosäätimellä boksin niin aamulla ei näy enää mitään. Diagnostiikan mukaan yhteys tukiasemaan on kyllä, mutta ei internetiin. Yhteysvirhe -11

Ei vastaa pingiin, vaikka yhteys tukiasemaan on (muka).

Kaikki muut laitteet toimii ok. Vanha N7800 toimi myös ilman ongelmia wifillä.

Wifi-reititin: Huawei B593s-22, käynnistetty uudelleen, ei apua.

Annoin boksille kiinteän sisäverkon IP:n , ei apua.

Virtajohdon irroitus, ei apua.

Välimuistin tyhjennys, ei apua. Ainoa mikä tuohon auttaa on tehdasasetuksien palautus.

LAN-kaapelilla en ole kokeillut, reititin yläkerrassa, enkä aio sitä sössiä.

Lähtee kohta romu asiakaspalautuksena ja vaihdan vanhaan.

Olisiko sinun mahdollista kokeilla hetkeksi tuota LAN-kaapelilla, ihan vaan sen verran että saadaan tuota vikaa rajattua tarkemmin? 

Eilen n. klo 10 resetoin tehdasasetuksille ja tein asetukset uudelleen.

Jätin tietokoneen pingaamaan boksia 2 minuutin välein.

Tänään klo 10 tuli vielä vastaukset pingeihin, lopetin pingaamisen ja kokeilin n. puolen tunnin päästä niin eipä vastannut enää. Käynnistin boksin ja yhteys taas poikki internetiin, tukiasemaan oli yhteys.

Laitoin yhteyden lan-kaapelilla ja sitten takaisin wifille niin lähti toimimaan ilman resettiä,

tosin en aio kerran päivässä kytkeä lania tuon takia.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +12

Jotain yhteensopivuusongelmaa tuon Huawei B593s-22 laitteen kanssa nyt on. Testasin itsekin sitä laittamalla boksin wifiin illalla ja aamulla N7950 ei päässyt verkkoon vaikka diagnostiikka sanoi, että yhteys ok.

Aikani menuja selailtuani boksi buuttasi itsensä ja sitten kaikki toimi. Tutkimme ongelmaa lisää.

Itselleni ei ole vielä tullut vastaan yhteysongelmaa mikä vaatisi tehdasasetusten palautuksen, aina on yhteys palannut (jos vika boksissa) virtabuutilla. En toki väitä ettei näinkin voisi käydä, mutta harvinaista se on.

Tää purkki ei ole bootannu itsekseen vielä, kun yhteys poikki, vaikka menuja selailin jne.

Loota pyörii Linuxilla, joten sen kun lukee sieltä logeista missä se ongelma luuraa.

Testaa vielä Netgear Nighthawk X6:lla niin päästään ongelman juurille.

...

Noniin. Kun ei ollut pingiä niin kuoli yhteys, nyt vaan pyörin menuissa ja tuo muka buuttaa ok.

Hmm. Käyttöaika 5:56 (klo 9.45) eli tuo on buutannu itsensä..

 

Lisenssi ja tekijänoikeudet-valikossa lukee että:

“Users will find the modified Netgem Linux Kernel as well as GPL software tools...”

https://www.netgem.com/support-gpl-linux.php

File not found, ylläri :rofl:

Mistäs ne sitten löytyy?

 

 

Nyt on pyöritty menuissa 9.45-16.29 ja silti mustaa ruutua.

Voisitte maksaa 20 eur tunti niin jatkan.

Heitän kohta ilmaan ja lataan haulikolla, nimittäin toi loota käy hermoon.

 

Hyvä näin jälkikäteen sanoa, olisinpa ollu beta-käyttäjä.

 

Nonnii, tilapäinen ratkaisu:

Annetaan viihteelle monoa sieltä reitittimestä, sitten puretaan ko esto, toimii.

:grinning:

Jännää että reitittimen on/off tai reboot ei auttanut, mutta monotus auttaa..

 

@BK Testaatko?

Jos on beta-versioo niin senkun työnnätte, kiitos.

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +12

En ole saanut yhteysongelmaa toistettua. Niin tänään kuin eilenkin aamulla boksi sai yhteyden normaalisti.

Eipä näköjään toimi toi mun ohje enää.

Pitää vetää taas tehdasasetukset.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +12

Tapahtuuko tämä edelleen joka aamu? Muutin hiukan boksisi verkkoasetuksia, katsotaan muuttaako tilannetta. Jos voisit napata vielä tänään boksin hetkeksi irti virroista niin saat uudet asetukset ajoissa ennen huomista.

Täällä ongelma ei ole toistunut tuon Huawei B593s-22-reittitimen kanssa.

Tapahtuuko tämä edelleen joka aamu? Muutin hiukan bo...

Oli pirun vehje taas hyytynyt, känny-tukiasema-kikka toimi nyt mutta ei viimeksi:

Fuzzy logic, sumea logiikka.

Otin pois virroista ja kytkin takaisin, kiitos asetuksista, katsotaan.

Edit: Ei vastannut edes sisäverkon pingeihin.

 

Lähti tänään 19.3 toimimaan ilman ongelmia.

Testaillaan, ilmoitan jos tulee ongelmia vielä.