Elisa viihde päivityksen jälkeen

  • 11 September 2020
  • 16 kommenttia
  • 775 katselukerrat

Elisa viihteen sovellus tabletille ja kännykälle on ollut ehdottomasti parasta mitä olen nähnyt mobiilevehkeille tehdyn, varmatoiminen ja erittäin käyttäjäystävälliseksi, loogiseksi, ja helppokäyttöiseksi ajan myötä kehitetty. Se on usein kysynyt mielipidettäni ja olen aina antanut täydet pojot. Nyt valitettavasti taika on kadonnut. Sovellus kaatuu tavan takaa, mm aina paussin jälkeen uudelleen käynnistettäessä. Sovellus on hitaampi kaikin osin ja jostain syystä ohjelmia ladataan taas kuin modeemiyhteydellä. Yllättävää on  myös se, että ohjelmat eivät tallennu yhteen nauhoitteeseen, vaan esim sarjojen, sanotaan nyt vaikka Kova lain jaksojen  loppu- ja alkupätkiä joutuu metsästämään seuraavasta talleenteesta. Nyt sovellus saa korkeintaa 5 pistettä.

Naurettavin uudistus on ehdottomasti ollut se, että kun tabletissa antaa palautetta ja kirjoittaa tekstikenttään, lähetäpainiketta ei saa esiin ennenkuin klikkaamalla sivu esiin, jolloin kommenttikenttä tyhjenee, todella turhauttavaa. 

Minkä auringonkukan takia loistava sovellus piti tuhota, jostain mainosrahavirtaohjailusyistä, vai, nyt kyllä kävi valitettavasti niin, että meikäläisen rahavirrat suuntaavat toisaalle, jollei sovellus palaudu aiemmalle tasolleen. Ja vielä, se Nyrkki on huono, yhden tähden sarja. Ja vielä sovellus on aiempaa paljon sekavamman näköinen, miksi????

Terveisin  Elisan Asiakas Icenetistä lähtien ja viihteen tilaaja 2012 lähtien. 

Edit // Sanavalinta -Patomiäs


Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

16 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

No voi ny rähmä :( Ootko vielä koittanut tyhjentää sovelluksen välimuistia ja/tai asennella sovellusta uusiksi? Tapahtuuko toi kaatuilu kaikkien tallenteiden kanssa?

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +8

Minkä auringonkukan takia loistava sovellus piti tuhota, jostain mainosrahavirtaohjailusyistä,

Veikkaan (siis en väitä tietäväni), että sekavuutta aiheutti Viaplayn mukaan tuominen. Nyt appin etusivulla mainostetaan kaikkea maksullista kohtuu “aggressiivisesti” ja esim. tallennetuimpia ohjelmia joutuu etsimään kaiken tämän keskeltä. On tosin kiitettävä myös, uudistus toi muutoksen, että tallennetuimmat sarjat ja leffat ovat listattu erikseen. Vielä kun saisi dokumentit myös. Vink vink.

Minunkin mielestä Elisa Viihteen softa on kuitenkin yksi parhaista, esim. Telialla ei taida olla mitään mahdollisuuksia tässä kisassa (omasta kokeilusta on tosin aikaa, mutta näiden softien kehitys on hidasta).

 

Tiedän että toistan itseäni, mutta edelleen eniten toivoisin, että Elisan softan salaperäinen kehitystiimi ottaisi itseään niskasta kiinni, ja koodaisi mahdollisuuden tallenteen DVB-streamin (eri tekstitykset) valintaan, ja näin voisi tarvittaessa valita esim. Ylen tarjoamat tekstitykset suomenkieliseen tekstitykseen suomenkielisessä ohjelmassa.

Elisan vakiovastaus Areenan kautta katsomiseen on laiska, eikä palvele asiakasta siitä mistä hän maksaa, mahdollisuutta katsoa tallennetta kaikkine tallenteen mahdollisuuksineen. Katsoin juuri dokumenttisarjaa Suomi-filmin historiasta, ja suurin osa esim. haastatteluista olivat sellaista epäselvää muminaa, että olisi kaivannut mahdollisuutta kytkeä ns. ohjelmatekstitys (näin Yle sitä huonokuuloisten yms. tekstitystä kutsuu) päälle, kun sellainen kerran on olemassa tallenteessa. Vaan eipä voinut, kun Elisa Viihde ohjelma ei anna valita kyseistä DVB-streamiä.

Ja ohje katsoa Areenasta olisi ollut huono, sillä ohjelmaa ei Areenasta enää löydy. Lisäksi kaiketi näiden tallenteiden idea lienee on, että ne ovat pidempään katsottavissa? Siitä minä maksan Elisa Viihteen nettiversiossa, en muusta! Ja siis niille jotka eivät tiedä, Elisa viihde hallitsee jo DVB-tekstitykset, se ei vain anna valita mahdollisesti vaihtoehtoisia tekstityksiä.

En tiedä johtuuko vaikeus siitä, että Elisa viihde (nettiversio ainakin) tehnee pienen muunnoksen tallennetta katsottaessa ja näyttää sen sitten? Tämä selittää huonomman kuvalaadunkin. Mutta kai sille muunnokselle voisi parametrina syöttää vaihtoehtoisen tekstityksen.

Mutta muutoin, mielestäni parempaa palvelua ei Suomesta tällä hetkellä löydy. Eri asia on sitten fyysiset laitteet, jotka ovat tämän mielipiteeni ulkopuolella, puhun vain Elisa Viihteen nettipalvelusta ja mobiilisovelluksesta. Näissä on enemmän hyvää kuin huonoa. Tai jos tuntuu siltä, että Telia on nykyään edes tasoissa, kuulisin mielelläni tietoja.

Suuret yhtiöt, pankit, mediayhtiöt etc suojaavat itsensä nykyään auringonkukan tehokkaasti kaikelta julkiselta palautteelta ja nykyään näköjään myös vähemmän julkiselta palautteelta. Patomiäs lienee tätä asiaa kuvaava pseudonyymi, aika hyvä. Siis, niinkö on, että palautteen tie tyssää tähän, no ei siinä sitten mitään. 

En osaa tyhjätä ohjelman välimuistia tabletissa, mahtaako siihen joku muka pystyä?

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +8

En osaa tyhjätä ohjelman välimuistia tabletissa, mahtaako siihen joku muka pystyä?

Painat pitkään Elisa Viihteen kuvaketta, ja valitset avautuvista vaihtoehdoista Sovelluksen tiedot. Sitten painat Tallennustila, ja lopuksi Tyhjennä välimuisti.

Androidissa siis.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Suuret yhtiöt, pankit, mediayhtiöt etc suojaavat itsensä nykyään auringonkukan tehokkaasti kaikelta julkiselta palautteelta ja nykyään näköjään myös vähemmän julkiselta palautteelta. Patomiäs lienee tätä asiaa kuvaava pseudonyymi, aika hyvä. Siis, niinkö on, että palautteen tie tyssää tähän, no ei siinä sitten mitään. 

Eipä ole ennen tuota omaa nimimerkkiä tuolta suunnalta tullut ajateltua, kiitos kun jaoit tulkintasi :smile:  Ja kiitos siis tottakai palautteesta mitä kirjoitit, lähinnä ensimmäisenä ajattelin ihan vain tuohon käsilä olevaan pahempaan ongelmaan keskittyä, yleensä tuollaiset toimivuuteen vaikuttavat ongelmat vaikuttavat myös suhtautumiseen muiden uudistusten osalta (ainakin itselläni) joten toiveikkaana mietin että jos se saadaan nyt kuntoon niin ehkä etusivun uudistuskaan ei niin pahalle näytä :blush:  Kaikki palaute toki otetaan vastaan enkä minä eikä muutkaan työntekijät sitä patoa mihinkään jemmaan vaan palaute huomioidaan toki kun suunnitellaan tulevia muutoksia, kaikkea ei toki voida aina yksittäisen palautteen perusteella muutella mutta jotain joskus nyt kuitenkin :blush:

Ongelmat ilmenevät Android tabletissa (Elisalta ostettu Lenovo).

Sovelluskaupassa on info-lauseke, joka kertoo, että sovellus ei ehkä ole optimoitu laitteellesi.

Sovellus kaatuu kaikkien tallenteiden kohdalla tilanteessa, jossa tabletti on ollut jonkun aikaa suljettuna (= virta päällä mutta näyttö pimeänä). Kun laitteen avaa tulee ilmoitus, tyyliin, että toistoa ei voida jatkaa, suljetaanko ohjelma vai käynnistetäänkö uudelleen.

Kiitos ohjeesta nollata välimuisti. Se ei kuitenkaan näytä vaikuttavan mainittuihin ongelmiin.

Sovelluksessa on pari muutakin bugia ollut jo aiemmin, joihin on tottunut, ehkä sitten tähänkin, mutta kuten sanottua kärki on taittunut. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Tuo ilmoitus “ei ehkä ole optimoitu laitteellesi” viittaa hieman siihen, että laitteesi ei ihan täysin tue Viihde sovellusta ja tästä johtuen sitten niitä ongelmiakin voi tulla jos jonkinlaisia. :thinking:

Pystytkö kertomaan tarkempaa mallia tuosta laitteesta? Jos asetuksista löytyy laitteessa oleva Android versio, niin se olisi myös erittäin hyvä tieto!

Auringonkukka, nyt pitää alkaa epäilemään Elisaa harhaanjohtavasta mainonnasta, ostin nimittäin vehkeen teidän puhelinmyyjältä, maksan sitä muistaakseni vielä, täytyy olla vastedes entistä varovaisempi niiden suhteen. Laite on Lenovo TB-X304L  ja Anroid versio 7.1.1.

Tarkalleen ottaen kun sovellus kaatuu se antaa pikku-ikkunan, joka sanoo: Elisa pysähtyi. / Avaa sovellus uudelleen / Lähetä palautetta. 

Kun täppää avaa uudelleen, sovellus avautuu kiltisti. Jos täppää lähetä palautetta, kirjoitettua palautetta ei voi lähettä edellä mainitusta syystä.

Eilen mainittua kaatumista ei tapahtunut muistaakseni kertaakaan, ehkä vika on teidän päässänne ja te olette tehneet sille jo jotakin.

Sovellus kaatui eilen useampia kertoja yllä mainitulla tavalla, mutta toimii muuten kutakuinkin hyvin, jouhevammin kuin joitakin päiviä sitten.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Vähän nyt ollut vaihtelevaa toimivuutta :O Ootko itse tehnyt tossa  mitään sen kummempaa välissä eli käynnistellyt uusiksi tai muuta?

Tyhjäsin välimuistin, mutta sillä ei ollut mitään huomattavaa vaikutusta, jollei hitaampaan tallenteiden latautumiseen, se vika on ollut viime päivät tiessään??  Se, että se ei toissapäivänä huomatakseni kaatunut johtui ehkä siitä, että käytin sitä vähän. Kyllä siinä nyt on bugi/bugeja, joita siinä ei aiemmin ollut. Onko sen kanssa nyt elettävä?? Mites tuo laite:  Lenovo TB-X304L  ja Anroid versio 7.1.1, joko se on vanhentunut, joko pitää ostaa uusi?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Hmm… Lenovon sivujen mukaan tuohon pitäisi ainakin Android 8 eli Oreo olla saatavilla, ootko tsekannut tarjoaako laite asetuksien kautta Androidille päivitystä? Sillä voisi mahdollisesti olla suotuisia vaikutuksia toimivuuteen

Ei olisi tullut mieleenkään päivittää  Androidia, kiitos vinkistä, se on nyt 8.1.0 ja toimii hyvin. Sitä, vaikuttaako se sovelluksen kaatumiseen en vieä tiedä, sitä kun ei voi testata koska se tuntuu tulevan randomisti. Kaatumisestahan on haittaa jos  tallenne ei ilmesty jatka katsomista -listalle,  sovellushan kyllä käynnistyy nopeasti tämän päältä menon jälkeen. 

Google kauppa sanoo yhä, että 17.9.2020 päivitetty Elisa viihde ei ehkä ole optimoitu laitteellesi.

Laitteeseeni tuskin liittyy se, että jotkut tarkoitetuista tallennuksista eivät osu tallennettuun pätkään, esim tänään yöllä kolmelta tallennuksessa ollut Friin Kova lakki, erikoisyksikkö. Näitä on ollut muitakin viime aikoina, sitä en ole tarkkaillut, että löytyykö sääntöä tämän suhteen, että millä kanavilla tai missä tallenteissa . Täytyy vain tottua tsekkaamaan ensin loppukö?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Hyvä kuulla että helpotusta löytyi jo tuolla päivityksellä, toivotaan että auttoi kaatuiluunkin! :) Tuosta ei kannata hätkähtää vaikka Play-kauppa arpookin että onko optimoitu, jos kaikki toimii niin silloin ei mitään väliä laiteoptimoinnilla :) 

Laitteeseen tuo tallenteluongelma ei jää, se johtuu korjauksessa olevasta ongelmasta meidän puolella. Päiväsaikaan lähetettävät jaksot yleisemmin tuntuu tallentuvan paremmin ajallisesti oikein :) 

Hyvä kuulla että helpotusta löytyi jo tuolla päivityksellä, toivotaan että auttoi kaatuiluunkin! 🙂 Tuosta ei kannata hätkähtää vaikka Play-kauppa arpookin että onko optimoitu, jos kaikki toimii niin silloin ei mitään väliä laiteoptimoinnilla :) 

Laitteeseen tuo tallenteluongelma ei jää, se johtuu korjauksessa olevasta ongelmasta meidän puolella. Päiväsaikaan lähetettävät jaksot yleisemmin tuntuu tallentuvan paremmin ajallisesti oikein :) 

Eli ongelma ei tällä kertaa olekaan kanavien teille lähettämissä ohjelmatiedoissa, kuten olette vastaavissa tapauksissa antaneet ymmärtää?

edit: en ollut lukenut vielä lukenut noita ketjuja, joissa asiaa käsiteltiinkin laajemmin… :grimacing:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Hyvä kuulla että helpotusta löytyi jo tuolla päivityksellä, toivotaan että auttoi kaatuiluunkin! 🙂 Tuosta ei kannata hätkähtää vaikka Play-kauppa arpookin että onko optimoitu, jos kaikki toimii niin silloin ei mitään väliä laiteoptimoinnilla :) 

Laitteeseen tuo tallenteluongelma ei jää, se johtuu korjauksessa olevasta ongelmasta meidän puolella. Päiväsaikaan lähetettävät jaksot yleisemmin tuntuu tallentuvan paremmin ajallisesti oikein :) 

Eli ongelma ei tällä kertaa olekaan kanavien teille lähettämissä ohjelmatiedoissa, kuten olette vastaavissa tapauksissa antaneet ymmärtää?

Meidän/kanavan puolelle jää kyseiset ongelmat, ei asiakkaan käyttämiin laitteisiin. Näin voisi tuota kollegan vastausta tarkentaa. :slight_smile: