Elisan Viaplayn myyntihuijaus

  • 14 January 2020
  • 5 kommenttia
  • 806 katselukerrat

Nyt Elisa on sortunut uudistettuun “kirje-tilaus-huijaukseen”.

Vain VASTAANOTTAMALLA Elisalta tulevan sähköpostin aktivoituu Viaplayn 12kk määräaikainen tilaus automaattisesti, €99,90!!

Tänään soitti tyyppi Itä-Suomesta joka kysyttäessä vakuutti olevansa Elisan palkkalistoilla. Tarjosi tätä Viaplay-aktivointia Elisa Viihteessä. Omituista tilanteessa oli kun kertoi ettei hänen systeemissänsä ole minun sähköpostiosoitettani, ja olen sentään ollut asiakas HPY:n ajoista lähtien. Epäilykset heräsi heti. Jouduin tivaamaan moneen kertaan, että vain sähköpostin saamisellako €100 tilaus aktivoituu?!!! Tyyppi yritti luistaa vastaamasta kysymykseeni. Tietenkin kielsin sähköpostin lähettämisen. Nyt seurailen sähköpostitiliäni. Jos posti tulee forwardoin sen heti Kuluttaja-asiamiehelle.


Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

5 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Hei. Hyvää päivää.

Jos soittaa puhelinmyyjä, niin luuria korvaan. Minäkin teen. Elisan puhelinmyyjät yrittäneet myydä maksullista, kalliimpaa tuplalaajakaistaa, väittämällä että hintani nousee. Luotiin siis pelkoa, että jos en toimi nyt, niin sitten on liian myöhäistä… Myyjä puhui hysteerisellä äänellä ja koko puhelusta jäi tyrkyttävä mielikuva. Että olisin jotenkin tyhmä, kun en päivitä ja säästä.

Myyjä oli kieltäytynyt toistuvasti vastaamasta suoraan kysymykseen MILLOIN hinta nousee ja MILLOIN talokaistasoppari on taloythtiössämme irtisanottu. Hän vain halusi soittaa myöhemmin, “jolloin tarjous ei ole enää niin hyvä”. Miksen toiminut heti, hän kysyi.

Millaista säästöä se olisi, että €9,90 sijasta maksaisin €24,90 ja 24 kk jälkeen yli €40, vaikka Realian isännöitsijän mukaan taloyhtiölaajakaistasopparia jäljellä Elisan kanssa yli vuosi.

Senkin jälkeen uusitaan jatkamalla, niin ei todellakaan enää sekuntiakaan ajastani, jos olet Elisa ja soitat minulle… niin älä soita. Sitä paitsi jos hinta nousisi, niin täytyyhän siitä kirjettä saada.

Ei se voi olla niin että jo myydään, ja “kirje tulee sitten”.

Kysyin vielä, mikä kirje, tilausvahvistus vai?

Ei se sähköpostikaan voi olla mikään virallinen tilauskanava.

Näitä huijauksia tuntuu mahtuvan Elisalle, pidetäänkö meitä asiakkaita tyhminä?

Realian isännöitsijä lähetti Elisan korkeampaan tahoon viestiä, ettei näistä asioista pidä asiakkaaseen olla yhteydessä, vaan Realian isännöintiin jos sopimuksen kanssa jotain.

Nyt soi E-Force - Men Of Steel (Devin Wild Remix).

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +5

Nyt Elisa on sortunut uudistettuun “kirje-tilaus-huijaukseen”.

Vain VASTAANOTTAMALLA Elisalta tulevan sähköpostin aktivoituu Viaplayn 12kk määräaikainen tilaus automaattisesti, €99,90!!

Tänään soitti tyyppi Itä-Suomesta joka kysyttäessä vakuutti olevansa Elisan palkkalistoilla. Tarjosi tätä Viaplay-aktivointia Elisa Viihteessä. Omituista tilanteessa oli kun kertoi ettei hänen systeemissänsä ole minun sähköpostiosoitettani, ja olen sentään ollut asiakas HPY:n ajoista lähtien. Epäilykset heräsi heti. Jouduin tivaamaan moneen kertaan, että vain sähköpostin saamisellako €100 tilaus aktivoituu?!!! Tyyppi yritti luistaa vastaamasta kysymykseeni. Tietenkin kielsin sähköpostin lähettämisen. Nyt seurailen sähköpostitiliäni. Jos posti tulee forwardoin sen heti Kuluttaja-asiamiehelle.

 

Moikka @Wrangi ja tervetuloa OmaYhteisöön! 

Kuulostaa erikoiselle ja ikävälle tilanteelle. Voisitko laittaa meille yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi kautta ja lisätietoja puhelun ajankohdasta ja numerosta mistä soitettii mihin numeroon niin tarkistellaan asiaa. Jos olet Elisan asiakas niin lisääthän profiiliisi asiakasnumeron :)

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +5

Hei. Hyvää päivää.

Jos soittaa puhelinmyyjä, niin luuria korvaan. Minäkin teen. Elisan puhelinmyyjät yrittäneet myydä maksullista, kalliimpaa tuplalaajakaistaa, väittämällä että hintani nousee. Luotiin siis pelkoa, että jos en toimi nyt, niin sitten on liian myöhäistä… Myyjä puhui hysteerisellä äänellä ja koko puhelusta jäi tyrkyttävä mielikuva. Että olisin jotenkin tyhmä, kun en päivitä ja säästä.

Myyjä oli kieltäytynyt toistuvasti vastaamasta suoraan kysymykseen MILLOIN hinta nousee ja MILLOIN talokaistasoppari on taloythtiössämme irtisanottu. Hän vain halusi soittaa myöhemmin, “jolloin tarjous ei ole enää niin hyvä”. Miksen toiminut heti, hän kysyi.

Millaista säästöä se olisi, että €9,90 sijasta maksaisin €24,90 ja 24 kk jälkeen yli €40, vaikka Realian isännöitsijän mukaan taloyhtiölaajakaistasopparia jäljellä Elisan kanssa yli vuosi.

Senkin jälkeen uusitaan jatkamalla, niin ei todellakaan enää sekuntiakaan ajastani, jos olet Elisa ja soitat minulle… niin älä soita. Sitä paitsi jos hinta nousisi, niin täytyyhän siitä kirjettä saada.

Ei se voi olla niin että jo myydään, ja “kirje tulee sitten”.

Kysyin vielä, mikä kirje, tilausvahvistus vai?

Ei se sähköpostikaan voi olla mikään virallinen tilauskanava.

Näitä huijauksia tuntuu mahtuvan Elisalle, pidetäänkö meitä asiakkaita tyhminä?

Realian isännöitsijä lähetti Elisan korkeampaan tahoon viestiä, ettei näistä asioista pidä asiakkaaseen olla yhteydessä, vaan Realian isännöintiin jos sopimuksen kanssa jotain.

Nyt soi E-Force - Men Of Steel (Devin Wild Remix).

 

@hpguru Emme tokikaan pidä asiakkaita tyhminä, juuri tämän takia haluamme tietää mahdollisista epäselvyyksistä ja väärinkäytöksistä, jotta asioihin voidaan puuttua ja tilanteista voidaan oppia. :)

Joukossa on joskus ihan asiallisiakin myyjiä, kuuntelen ihan mielenkiinnolla itsekin vielä myynnin parissa toimivana. Tuloksena on kuitenkin “En halua”. Joskus tarjoukset vaan paranee kun vastustelee. Tulee mieleen entisaikojen Helppo-Heikit torimarkkinoilla :-)

Elisan myyjien tarjoukset ovat yleensä olleet aivan asiallisia ja siksi jäin nytkin kuulolle. Sitten aloin ihmetellä kun tyyppi ei tiennyt spostiosoitettani mutta syntymäaika oli selvillä. Kohderyhmänä lienevät me viime vuosisadan puolivälissä syntyneet. 

4G nettiliittymän vaihdoin puhelintarjouksen perusteella 100Mb Korttelikuituun kun tuli halvemmaksi. Sitten tuli tarjous bundeloida Elisa Viihde ko. liittymään, ja taaskin näiden yhteishinta halpeni. 

Olen ollut varovaisen luottavainen Elisan myyjiin jotka ovat, ainakin minun kohdallani, olleet tähän mennessä asiallisia. 

Asian vieresta mutta aiheeseen liittyen,  A-lehdille ja heidän sopimuskumppaneilleen hain heiltä itseeni kohdistuvan markkinointikiellon. Vain kerran sitten yksi yritti, kysyin heti kaverin ja firman nimen ja ilmoitin tekeväni valituksen markkinointikiellon rikkomisesta. Ei tullut edes, kiitos ja näkemiin. Kuului vain gulp ja hiljaisuus.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Joukossa on joskus ihan asiallisiakin myyjiä, kuuntelen ihan mielenkiinnolla itsekin vielä myynnin parissa toimivana. Tuloksena on kuitenkin “En halua”. Joskus tarjoukset vaan paranee kun vastustelee. Tulee mieleen entisaikojen Helppo-Heikit torimarkkinoilla :-)

Elisan myyjien tarjoukset ovat yleensä olleet aivan asiallisia ja siksi jäin nytkin kuulolle. Sitten aloin ihmetellä kun tyyppi ei tiennyt spostiosoitettani mutta syntymäaika oli selvillä. Kohderyhmänä lienevät me viime vuosisadan puolivälissä syntyneet. 

4G nettiliittymän vaihdoin puhelintarjouksen perusteella 100Mb Korttelikuituun kun tuli halvemmaksi. Sitten tuli tarjous bundeloida Elisa Viihde ko. liittymään, ja taaskin näiden yhteishinta halpeni. 

Olen ollut varovaisen luottavainen Elisan myyjiin jotka ovat, ainakin minun kohdallani, olleet tähän mennessä asiallisia. 

Asian vieresta mutta aiheeseen liittyen,  A-lehdille ja heidän sopimuskumppaneilleen hain heiltä itseeni kohdistuvan markkinointikiellon. Vain kerran sitten yksi yritti, kysyin heti kaverin ja firman nimen ja ilmoitin tekeväni valituksen markkinointikiellon rikkomisesta. Ei tullut edes, kiitos ja näkemiin. Kuului vain gulp ja hiljaisuus.

Paras oli Fortumin puhelinmyyjä. Soitteli tässä tänä vuonna ja kyseli mitähän maksan sähköstä. Kerroin alkuun, että esittele nyt mihin hintaan myisit itse. €3 kk (6 kk ilmaiseksi) ja 0,0631 kWh. Kerroin heti, että juuri tein Vattenfallin kanssa sopparin €0 kk 24 kk ja 0,0531 kWh.

Molemmat 24 kk määräaikaisia ja toinen niistä kalliimpi.

Niin tämä Fortumin myyjä löi luuria korvaan?! :money_mouth:

Voihan se myyntipuhelu olla hauskakin, mutta ei todellakaan voi tunnistautua maililla pelkästään ostajaksi. Kysyikö hän mitään henkilötietoja? Viaplayn saattaa lisäksi saada halvemmalla heiltä suoraan ja joskus sain sen kolmeksi kuukaudeksi ilmaiseksi erään kaupan mukana.

Onko tässä huijausyritys, niin sitä en tiedä, mutta se on puhelinmyyjän tavoite. Provikkaa tulee vain, kun on tilaus sisällä. Pahimmillaan heitetään pihalle jos et myy. Niin keinot on keksittävä myynnin edistämiseksi ja joskus valitettavasti liikutaan harmaalla alueella.

Nyt soi CombiChrist - WTF Is Wrong With You People? (Original Mix).