Vastattu

Uusi modeemi ja Netflix

  • 29 July 2021
  • 6 kommenttia
  • 131 katselukerrat

Vanha modeemi vaihtui Elisan kautta uuteen kaapelimodeemiin (Arris) ja siihen asti Elisa Viihteessä täydellisesti toiminut Netflix lakkasi toimimasta. Ei päästä sisään, ilmoittaa jotain virhekoodia. Muut suoratoistopalvelut toimivat.

Pitääkö Netflix nyt TV:tä uutena laitteena? Onko normaalia, että sen toiminta lakkaa, kun modeemi vaihtuu?

Miten eteenpäin? Poistaa laite, siis TV, Netflixistä ja lisätä se sinne uudelleen? Reklamaatio Elisaan? Vian selvittely Netflixin kautta vikakoodien perusteella?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Juha N 30 July 2021, 19:48

Kiitos vastauksista. Kun pääsin reissulta kotiin ja käynnistin Netflixin televisiossa tallentaakseni virhekoodin, se toimi taas normaalisti 🤔

Palataan asiaan, jos se vielä temppuilee🙂

Katso alkuperäinen viesti

6 kommenttia

Harmillista. Mikä se virhekoodi tarkalleen ottaen on ? Ja ilmeisesti kyse Viihteen Netgem-digiboksin Netflix-sovelluksen käytöstä ? Kysyn tätä tarkennusta sen vuoksi, että moni Viihde-asiakas käyttää Netflixilä monella eri tavoin digiboksin lisäksi.

Käyttäjätaso 2

Vanha modeemi vaihtui Elisan kautta uuteen kaapelimodeemiin (Arris) ja siihen asti Elisa Viihteessä täydellisesti toiminut Netflix lakkasi toimimasta. Ei päästä sisään, ilmoittaa jotain virhekoodia. Muut suoratoistopalvelut toimivat.

Pitääkö Netflix nyt TV:tä uutena laitteena? Onko normaalia, että sen toiminta lakkaa, kun modeemi vaihtuu?

Miten eteenpäin? Poistaa laite, siis TV, Netflixistä ja lisätä se sinne uudelleen? Reklamaatio Elisaan? Vian selvittely Netflixin kautta vikakoodien perusteella?


Kun modeemi vaihtui, niin samalla vaihtui varmaaan Netflixille näkyvä IP-osoite, mutta tällä ei pitäisi olla mitään merkitystä. Sanoisin, että vika on modeemin ja Elisa Viihteen välisessä yhteydessä. Kannattaa katsoa modeemin ja viihteen välinen RJ45 nettipiuha tai wifi jos sillä kytketty modeemiin. Lisäksi kannattaa tarkistaa, että Viihde boxi saa kaapelimodeemilta IP osoitteen.

Netflixin vikakoodi myös kertoisi ongelmasta.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3

Vanha modeemi vaihtui Elisan kautta uuteen kaapelimodeemiin (Arris) ja siihen asti Elisa Viihteessä täydellisesti toiminut Netflix lakkasi toimimasta. Ei päästä sisään, ilmoittaa jotain virhekoodia. Muut suoratoistopalvelut toimivat.

Pitääkö Netflix nyt TV:tä uutena laitteena? Onko normaalia, että sen toiminta lakkaa, kun modeemi vaihtuu?

Miten eteenpäin? Poistaa laite, siis TV, Netflixistä ja lisätä se sinne uudelleen? Reklamaatio Elisaan? Vian selvittely Netflixin kautta vikakoodien perusteella?


Kun modeemi vaihtui, niin samalla vaihtui varmaaan Netflixille näkyvä IP-osoite, mutta tällä ei pitäisi olla mitään merkitystä. Sanoisin, että vika on modeemin ja Elisa Viihteen välisessä yhteydessä. Kannattaa katsoa modeemin ja viihteen välinen RJ45 nettipiuha tai wifi jos sillä kytketty modeemiin. Lisäksi kannattaa tarkistaa, että Viihde boxi saa kaapelimodeemilta IP osoitteen.

Netflixin vikakoodi myös kertoisi ongelmasta.


Tuskin on yhteydestä kiinni kun kerran kaikki muu pelaa..

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3

Virhekoodin kertominen auttaisi tosiaan asiassa. 🙂

Käyttäjätaso 5

Oliko kyse tosissaan muuten Elisa Viihteen äly-TV-sovelluksesta, vai digiboksista? :slight_smile:  Jos ongelma on sovelluksessa se kannattaa poistaa äly-TV:ltä ja asentaa uudelleen. Jos tämä ei auta, virhekoodi auttaisi ongelman rajaamisessa.

Jos kyse oli digiboksista sille kannattaa varmuuden vuoksi kokeilla tehdä sisäisen muistin alustus, mikä useimmiten korjaa Netflixiin liittyvät ongelmat :slight_smile:  yleisimmät vianrajausvinkit löytyy täältä, sisäisen muistin alustus tapahtuu valitsemalla digiboksin Menun Asetukset-valikosta Asetukset > Lisäasetukset > Alusta sisäinen muisti. Toimenpide vaatii lapsilukon PIN-koodin, jos se on asetettu digiboksille. :thumbsup_tone2:

Kiitos vastauksista. Kun pääsin reissulta kotiin ja käynnistin Netflixin televisiossa tallentaakseni virhekoodin, se toimi taas normaalisti 🤔

Palataan asiaan, jos se vielä temppuilee🙂

Osallistu keskusteluun