Pidetään mielessä

Chat Asiakaspalvelu

  • 4 kesäkuu 2016
  • 31 kommenttia
  • 2380 katselukerrat

Käyttäjätaso 1
Toivoisin että Asiakaspalvelu chatti palvelis ympäri vuodokauden joikaisena päivänä

31 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Se on aika iso toive. Harvalla muullakaan yrityksellä asiakaspalvelu päivystää ympärivuorokautisesti.. Mikä sinulla on tässä ajatuksena taustalla? Mikä asiakaspalvelun kanssa hoidettava yleinen asia olisi sellainen, että koet Elisalla olevan syytä tarjota siihen (heille erittäin kallis toteutettava) 24/7-henkilökohtainen asiakaspalvelu?

Lähestulkoon kaikki oleellisimmat asiat asiakas voi kuitenkin hoitaa ihan itse veloituksetta OmaElisan kautta koska tahansa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Nytkin akuutit vikatilat saa hoidettua puhelimitse 24/7.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Nytkin akuutit vikatilat saa hoidettua puhelimitse 24/7.

Totta.

24/7 Vikapäivystys sekä OmaElisa ei jätä jäljelle enää oikein mitään, minkä ei olisi kohtuullista odottaa seuraavaan arkiaamuun. IMO.

Mutta josko ideankehittäjä tähän vielä kommentoi ja kertoo oman ajatuksensa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Nytkin akuutit vikatilat saa hoidettua puhelimitse 24/7.

Totta.

24/7 Vikapäivystys sekä OmaElisa ei jätä jäljelle enää oikein mitään, minkä ei olisi kohtuullista odottaa seuraavaan arkiaamuun. IMO.

Mutta josko ideankehittäjä tähän vielä kommentoi ja kertoo oman ajatuksensa.
Jep, omat kokemukset tuosta vikapäivystyksestä ovat poikkeuksetta hyviä. Siellä aina vastannut sellainen henkilö, joka osannut vastata kysymyksiin ja saanut selvitettyä vian syyn.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Kiitos ideasta. 🙂 Muilta tulikin tähän jo mielipiteitä ja minuakin kiinnostaisi, minkä asian koit vaikeaksi hoitaa muuta kautta? Oma Elisassa hoituu moni asia ja vikailmoituksia voi tehdä 24/7. Jääkö joku näiden kahden kanavan ulkopuolelle?
Käyttäjätaso 1
Se on aika iso toive. Harvalla muullakaan yrityksellä asiakaspalvelu päivystää ympärivuorokautisesti.. Mikä sinulla on tässä ajatuksena taustalla? Mikä asiakaspalvelun kanssa hoidettava yleinen asia olisi sellainen, että koet Elisalla olevan syytä tarjota siihen (heille erittäin kallis toteutettava) 24/7-henkilökohtainen asiakaspalvelu?

Lähestulkoon kaikki oleellisimmat asiat asiakas voi kuitenkin hoitaa ihan itse veloituksetta OmaElisan kautta koska tahansa.


kyllä ne asiat hoituis chatinki kautta jos se palvelis asiakaspalvelun ulkopuolellakin

esim soneran omilla sivuilla chatti on aina auki vaikka asiakaspalvelu menee kii kello 20:30 nii chat päyvustää ympärivuodokauden ja siksi toivoisin että teidänki chat olis auki jos tulee esim kysyttävää nii chatin kautta hoituis asia.... mutta ite parhaammaksi näette asian että chat ei päivystä vuodokauden jokaisena päivänä...olen ainaki esittänyt toiveen ottakaa tai jättäkää
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Kiitos ja kumarrus hyvästä ideasta!

Tiesimmekin jo, että Soneralla on otettu toisenlainen lähestymistapa chatiin ja heillä päivystys on tosiaan paikalla vuorokauden ympäri.

Meillä chat-tekemistä edelleenkin vähän niinkuin harjoitellaan. Kuten ehkä olette huomanneetkin, olemme pikkuhiljaa kokeilleet eri paikkoja ja aikoja missä ja miten chat on tarjolla.

Jatkamme harjoituksia ja laajennamme chatin saatavuutta pikkuhiljaa sen mukaan miten pystymme parhaiten asiakkaita chatissa palvelemaan.

Eli, ihan heti huomenna ei ainakaan ole tämä tulossa, mutta emme missään nimessä sano, etteikö chat voisi meilläkin olla avoinna 24/7 🙂 Muutinkin siis idean tilaksi tässä yhteydessä "Pidetään mielessä".
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Mikä asiakaspalvelun kanssa hoidettava yleinen asia olisi sellainen, että koet Elisalla olevan syytä tarjota siihen (heille erittäin kallis toteutettava) 24/7-henkilökohtainen asiakaspalvelu?

kyllä ne asiat hoituis chatinki kautta jos se palvelis asiakaspalvelun ulkopuolellakin

esim soneran omilla sivuilla chatti on aina auki vaikka asiakaspalvelu menee kii kello 20:30 nii chat päyvustää ympärivuodokauden ja siksi toivoisin että teidänki chat olis auki jos tulee esim kysyttävää nii chatin kautta hoituis asia...


En oikein vieläkään saanut siitä ideastasi kiinni, että mikä sinusta siis olisi, ihan yleisellä tasolla esimerkkinä, sellainen asia, jota nyt ei pysty veloituksetta hoitamaan OmaElisan, tai vaihtoehtoisesti vikapäivystyksen kautta? Nämä kummatkin palveluthan ovat tällä hetkellä käytettävissä ympärivuorokautisesti.

Ainoa esittämäsi selkeä vastaus taisi nyt olla, että "Koska Sonerallakin on.." Minua kuitenkin kiinnostaisi yhä kuulla jokin esimerkki siitä, että mikä asia ei tällä hetkellä sinusta hoidu tarpeeksi jouhevasti virka-ajan ulkopuolella, ja joka kuitenkin olisi mielestäsi tarpeen saada hoidettua vuorokaudenajasta riippumatta.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
kun sonera on mainittu niin voisi kertoa että niillä voi olla 24/7 chatti mutta ei ole 24/7 häiriöpalvelua.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
kun sonera on mainittu niin voisi kertoa että niillä voi olla 24/7 chatti mutta ei ole 24/7 häiriöpalvelua.Keskustelin taannoin Soneran kanssa aiheesta. Kuulemma puhelimitse voi ilmoittaa akuutista häiriöistä välittömästi 24/7, tosin en ole sitä kokeillut, pitääkö paikkansa. Kuitenkin suurimman osan häiriöilmoituksista voi heillä tehdä sähköisesti Omilta Sivuilta, myös viikonloppuisin.
Käyttäjätaso 1
Mikä asiakaspalvelun kanssa hoidettava yleinen asia olisi sellainen, että koet Elisalla olevan syytä tarjota siihen (heille erittäin kallis toteutettava) 24/7-henkilökohtainen asiakaspalvelu?

kyllä ne asiat hoituis chatinki kautta jos se palvelis asiakaspalvelun ulkopuolellakin

esim soneran omilla sivuilla chatti on aina auki vaikka asiakaspalvelu menee kii kello 20:30 nii chat päyvustää ympärivuodokauden ja siksi toivoisin että teidänki chat olis auki jos tulee esim kysyttävää nii chatin kautta hoituis asia...


En oikein vieläkään saanut siitä ideastasi kiinni, että mikä sinusta siis olisi, ihan yleisellä tasolla esimerkkinä, sellainen asia, jota nyt ei pysty veloituksetta hoitamaan OmaElisan, tai vaihtoehtoisesti vikapäivystyksen kautta? Nämä kummatkin palveluthan ovat tällä hetkellä käytettävissä ympärivuorokautisesti.

Ainoa esittämäsi selkeä vastaus taisi nyt olla, että "Koska Sonerallakin on.." Minua kuitenkin kiinnostaisi yhä kuulla jokin esimerkki siitä, että mikä asia ei tällä hetkellä sinusta hoidu tarpeeksi jouhevasti virka-ajan ulkopuolella, ja joka kuitenkin olisi mielestäsi tarpeen saada hoidettua vuorokaudenajasta riippumatta.


idea oliki se että chat palvelu olis ympäri vuodokauden avoinna mutta jos ei saunalahti/ elisa koe sitä hyödylliseksi niin ei voi sitte mitään.... mielipiteeni olenki jos sanonut mutta sille ei sitte voi mitää jos Chat ei palvele myös asiakaspalvelun ulkopuolella hyvää kesää kaikille 🙂
Käyttäjätaso 7
Chat ei palvele myös asiakaspalvelun ulkopuolella hyvää kesää kaikille :)

Chat = asiakaspalvelu(n yksi muoto)

Puhelinaspaan voisi sentään laittaa yötaksan erikseen, mutta kun chatti on suunnilleen ilmainen, niin en näe oikein mitään järkeä miksi aspan väelle pitäisi maksaa yölisiä sen vuoksi, että joku yökyöpeli pääsee chattailemaan silloin kun sattuu olemaan hereillä - etenkin kun ne asiat voi hoitaa myös itsepalveluna ympäri vuorokauden.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
..En oikein vieläkään saanut siitä ideastasi kiinni, että mikä sinusta siis olisi, ihan yleisellä tasolla esimerkkinä, sellainen asia, jota nyt ei pysty veloituksetta hoitamaan OmaElisan, tai vaihtoehtoisesti vikapäivystyksen kautta?

idea oliki se että chat palvelu olis ympäri vuodokauden avoinna mutta jos ei saunalahti/ elisa koe sitä hyödylliseksi niin ei voi sitte mitään.... mielipiteeni olenki jos sanonut mutta sille ei sitte voi mitää jos Chat ei palvele myös asiakaspalvelun ulkopuolella hyvää kesää kaikille :)[/quote]

Menee jo aika rankasti itsensä toistaiseksi, mutta en kyllä vieläkään ole saanut yhtäkään selitystä, syytä tai edes pienen pientä ideanpoikasta siitä, miksi mielestä chat-asiakaspalvelu tulisi olla 24/7 auki.

Oletko itse kenties törmännyt johonkin Elisaan liittyvään ongelmaan virka-ajan ulkopuolella, johon olisit tarvinnut apua, jota kuitenkaan ei OmaElisa tai vikapäivystys pystynyt tarjoamaan?

Jos pelkästään internetin kautta tapahtuvaa interaktiivista jutteluseuraa kaipaa, niin niihin on kyllä monia muitakin palveluntarjoaja.

Hyvää kesää kaikille myös, mutta kuitenkin toivoisin edes jonkinlaista vastausta 🙂 Vastauksen, joka sisältäisi muutakin kuin pelkkiä "No mut jos ei Elisa halua..", "Jos ei kerta Elisa koe tarpeelliseksi", "Muttan kun Sonerallakin on.. Kertoisit edes sen yhden ensimmäisen syyn, miksi sinä koet tarpeelliseksi 24/7 päivystävän chatin Elisalta?.

Mukavaa kesää kaikille vieläkin 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Koska huomasin edellisessä viestissäni piipilleen menneet lainaukset vasta nyt, enkä voi enää (kiitos, jonkun omasta mielestään kekseliään suunnittelijan!) muokata tekstiäni, niin postaan tähän alle heti uusiksi saman viestin, mutta lainauksineen. Helpottanee varsinkin ketjun uusia lukijoita..

..En oikein vieläkään saanut siitä ideastasi kiinni, että mikä sinusta siis olisi, ihan yleisellä tasolla esimerkkinä, sellainen asia, jota nyt ei pysty veloituksetta hoitamaan OmaElisan, tai vaihtoehtoisesti vikapäivystyksen kautta?

idea oliki se että chat palvelu olis ympäri vuodokauden avoinna mutta jos ei saunalahti/ elisa koe sitä hyödylliseksi niin ei voi sitte mitään.... mielipiteeni olenki jos sanonut mutta sille ei sitte voi mitää jos Chat ei palvele myös asiakaspalvelun ulkopuolella hyvää kesää kaikille :)


Menee jo aika rankasti itsensä toistaiseksi, mutta en kyllä vieläkään ole saanut yhtäkään selitystä, syytä tai edes pienen pientä ideanpoikasta siitä, miksi mielestä chat-asiakaspalvelu tulisi olla 24/7 auki.

Oletko itse kenti es törmännyt johonkin Elisaan liittyvään ongelmaan virka-ajan ulkopuolella, johon olisit tarvinnut apua, jota kuitenkaan ei OmaElisa tai vikapäivystys pystynyt tarjoamaan?

Jos pelkästään internetin kautta tapahtuvaa interaktiivista jutteluseuraa kaipaa, niin niihin on kyllä monia muitakin palveluntarjoaja.

Hyvää kesää kaikille myös, mutta kuitenkin toivoisin edes jonkinlaista vastausta 🙂 Vastauksen, joka sisältäisi muutakin kuin pelkkiä "No mut jos ei Elisa halua..", "Jos ei kerta Elisa koe tarpeelliseksi", "Muttan kun Sonerallakin on.. Kertoisit edes sen yhden ensimmäisen syyn, miksi sinä koet tarpeelliseksi 24/7 päivystävän chatin Elisalta?.

Mukavaa kesää kaikille vieläkin 🙂
Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki
Meneekö tämä nyt juupas-eipäs jankkaukseksi....? :8
-Hyvää kesää kaikille tasapuolisesti! 😃
Haluan kannattaa tuota 24h/vrk chatti-palvelua. Se on monessa yrityksessä käytössä Suomessakin mm. Sonerassa, Nordea-pankissa, Verottajalla ym. Asiakkaat olisivat tyytyväisiä ja tietäisihän se lisää palkkatyötä teillekin! Firmat kilpailevat nykyään hyvän asiakaspalvelun tasosta, sillä ainakin alati kasvava ikääntyneiden joukko valitsee liittymänsä asiakaspalvelun toimivuuden perusteella.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Haluan kannattaa tuota 24h/vrk chatti-palvelua. Se on monessa yrityksessä käytössä Suomessakin mm. Sonerassa, Nordea-pankissa, Verottajalla ym. Asiakkaat olisivat tyytyväisiä ja tietäisihän se lisää palkkatyötä teillekin! Firmat kilpailevat nykyään hyvän asiakaspalvelun tasosta, sillä ainakin alati kasvava ikääntyneiden joukko valitsee liittymänsä asiakaspalvelun toimivuuden perusteella.

Tähän voisin kommentoida, että jos puhutaan oikeasti ikääntyneistä (otetaan ikähaitariksi vaikkapa 75+) niin he eivät kyllä chattaile öisin ja mieluiten käyttävät puhelinta yhteydenottokanavana.

Edelleenkin, chat on vain yksi asiakaspalvelun muoto, niinkuin tuli tässä ketjussa jo aiemmin mainittiin.
Lasken ikääntyneiksi 63-vuotiaat. Vanhuuseläkeoikeushan alkaa virallisesti silloin.
Kyllä nykyään monet 60+ vuotiaat asioivat mieluummin netissä kuin puhelimitse. Jotkut ovat myös yövirkkuja. Kun ei ole enää mukana työelämässä, asuu yksin, ei ole ketään tuttuja jotka osaisivat neuvoa ja on vielä niin pieni eläke ettei ole varaa maksullisiin neuvontapalveluihin, on ihminen silloin aika huonossa asemassa. Chatti olisi hyvä apu ja maine hyvästä palvelusta kulkisi suusta suuhun ihan varmasti.

Jos tuo 24h on vaikea toteuttaa, niin ehkäpä chatti-palvelun voisi toteuttaa vaikka klo 8.00 - 16.00.
Käyttäjätaso 7
Jos ihminen on eläkkeellä, asuu yksin eikä ole edes juttuseuraa, hänellä on varsin hyvin aikaa hoitaa tällaiset asiat normaalina aspan aukioloaikoina. Jos vuorokausirytmi on todella heittänyt häränpyllyä, niin laittakoon sitten herätyskellon soimaan virka-aikana.

Olisit nyt edes laittanut esimerkiksi vaikkapa kahta työtä tekevän viiden lapsen yksinhuoltajan, jolla ainut "oma aika" löytyy yöllä klo 01-02...

ps. Elisan chatti on auki arkisin klo 8-19, eli reippaasti pidempään kuin nyt toivoit.
En todellakaan ymmärrä kommenttejanne juttuseuran puutteesta, chatti -palvelun kalleudesta jne. Jos chatti -palvelu on monien asiakkaittenne toiveena ja se työllistäisi vaikka yhden elisalaisen lisää, niin miksi elisalaisina vastustaisitte sitä? Tämä palsta on mainio ja chatti olisi vain hyvä lisä tälle. Ei kaikkia asioita voi todellakaan kysyä asiakaspalvelusta, niinkuin nyt tietokoneen yhdistämisongelmaani WLAN-mobiiliverkkoon. On paljon helpompi toimia, kun ohjeet ovat kirjallisina edessä.
Miten Elisalla menee taloudellisesti, riippuu kait siitä, kuinka hyvin palvelette asiakkaitanne! Vapaassa markkinataloudessa ihmiset voivat ottaa kantaa jaloillaan.

Asenne ratkaisee aina!
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
soneralla ei myöskään voi hoitaa asioitaan palstan kautta niin kuin elisalla eli soneran palsta on pelkästään asiakkaiden keskustelupalsta missä asiakkaat auttaa toisiaan jos haluavat
kv36 Tiedonjyvä 1612 kommenttia 15 minuuttia sitten
Jos ihminen on eläkkeellä, asuu yksin eikä ole edes juttuseuraa, hänellä on varsin hyvin aikaa hoitaa tällaiset asiat normaalina aspan aukioloaikoina. Jos vuorokausirytmi on todella heittänyt häränpyllyä, niin laittakoon sitten herätyskellon soimaan virka-aikana.

Olisit nyt edes laittanut esimerkiksi vaikkapa kahta työtä tekevän viiden lapsen yksinhuoltajan, jolla ainut "oma aika" löytyy yöllä klo 01-02...

ps. Elisan chatti on auki arkisin klo 8-19, eli reippaasti pidempään kuin nyt toivoit.

Vastaus!
Kiitos tuosta Elisan chattin aukiolotiedosta, jota en tiennyt. Nyt kun vielä löytäisin sen!

Mistä päättelet ettei ole juttuseuraa tai vuorokausirytmi sekaisin! Tulkitsit kirjoittamani aivan väärin. Lueppa vähän huolellisemmin, niin huomaat ettei ole niistä lainkaan kyse.

Olen todella pahoillani, jos elämäsi on rankkaa ja olet siitä katkeransävyinen.
Itse kullakin meillä on omat elämäntilanteemme ja huolemme.

Voimia sinullekin jaksamiseen!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Vastaus!
Kiitos tuosta Elisan chattin aukiolotiedosta, jota en tiennyt. Nyt kun vielä löytäisin sen!


Elisan asiakaspalvelun chat aukeaa aina automaattisesti OmaElisassa, kunhan asiakas sinne kirjautuu. Jos sillä hetkellä juuri jono chatissa on normaalia pidempi, niin chat-valikko tulee näkyviin vasta jonon hieman purkaudutua. Chat-valikkoa ei oikein voi missata siellä OmaElisassa.

Mistä päättelet ettei ole juttuseuraa tai vuorokausirytmi sekaisin! Tulkitsit kirjoittamani aivan väärin. Lueppa vähän huolellisemmin, niin huomaat ettei ole niistä lainkaan kyse.

Ehkäpä kv36 ei tarkoittanut tekstiänsä otettavaksi aivan noin kirjaimellisesti, mitä sinä sen nyt väkisinkin haluat ottaa. Itse pointti, joka oli sinun tekstiisi varsin tyhjentävä vastaus, kv36:n viestissä varmaan tuli sinulle kuitenkin selväksi.

Luitko edes lainkaan tätä ketjua, ennen kuin kirjoitit tähän ensimmäisen viestisi? Kannattaa lukaista, niin ei tule ihan turhasta paasattua. Esimerkkinä juuri tuo chatin aukioloaika, saati koko sen olemassaolo, jota et tiennyt.

Kuten sinulle tuossa jo elisalaisen toimesta vastattiinkin, niin chat on vain yksi asiakaspalvelun muoto. Elisalla kuitenkin asiakaspalvelu palvelee puhelimitse, chatin kautta, täällä Palstalla, Facebookissa, Twitterissä, sähköpostitse ja aina voi tietenkin OmaElisassa myös lähettää aspalle viestiä tai vaikkapa jättää sähköisesti ihan vain yhteydenottopyynnön. Tämän lisäksi tietenkin vikapäivystys palvelee aina ympäri vuorokauden.

Joten jos tällä esimerkkitapauksesi (ikääntyneellä) henkilöllä tulee keskellä yötä suuria ongelmia vaikkapa liittymänsä toimivuuden kanssa, niin hän voi kyllä soittaa vikapäivystykseen. Eikä se suinkaan ole yhtään normipuhelua kalliimpi numero.
Jos tällä ikäihmiselläsi taas tulee keskellä yötä vain mieleen jokin kysymys liittyen puhelimeensa, liittymäänsä, nettiyhteyteensä tmv. niin löytyyhän sieltä asiakastukisivuilta aika kattavasti ohjeet, ja vieläpä myös video-ohjeet, tilanteeseen kuin tilanteeseen. Jos näistä ei apua löydy, niin ehkä ikäihmisesi sitten malttaa odottaa siihen aamuun asti, jotta voi soittaa tai chatata asiakaspalveluun..

Yhä olen sitä mieltä, myös näiden uusimpienkin argumenttien jälkeen, että chatilla ei ole mitään kunnon syytä olla 24/7 toiminnassa. Nousisi vain pahimmassa tapauksessa vielä liittymien ja muiden tuotteiden hinnat sen myötä, koska jostakinhan niiden chatin työntekijöiden liksat yölisineen yms. olisi maksettavakin.

Ihan vain siksi, kun joku ikäihminen haluaa yöllä chattailla, koska ei päivällä halua. Vai miten se nyt meni..
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
En tiedä Soneran chatin taustoista, mutta villi veikkaukseni on, että tuskin siihen mitään suuria määriä henkilöstöä on palkattu yötöitä tekemään chatin takia Kuvittelisin että yöllä chattiin vastailee ne samat henkilöt jotka vastailee yöllä puhelimella tuleviin vikailmoituksiin, liittymäsulkuihin ynnämuihin. Sama toimisi siis teoreettisella tasolla Elisalla, kuitenkin voi olla ettei järjestelmät taivu samalla tavalla tai chatin lopullinen toteutus on vielä vaiheessa.

Annan kuitenkin ääneni idealle, koska Sonerallakin on

Hmm, tuntuu ettei tullut tarpeeksi kursiivii 😉
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
En todellakaan ymmärrä kommenttejanne juttuseuran puutteesta, chatti -palvelun kalleudesta jne. Jos chatti -palvelu on monien asiakkaittenne toiveena ja se työllistäisi vaikka yhden elisalaisen lisää, niin miksi elisalaisina vastustaisitte sitä? Tämä palsta on mainio ja chatti olisi vain hyvä lisä tälle. Ei kaikkia asioita voi todellakaan kysyä asiakaspalvelusta, niinkuin nyt tietokoneen yhdistämisongelmaani WLAN-mobiiliverkkoon. On paljon helpompi toimia, kun ohjeet ovat kirjallisina edessä.
Miten Elisalla menee taloudellisesti, riippuu kait siitä, kuinka hyvin palvelette asiakkaitanne! Vapaassa markkinataloudessa ihmiset voivat ottaa kantaa jaloillaan.

Asenne ratkaisee aina!


https://palsta.elisa.fi/mobiililaajakaistat-8/internet-yhteyden-muodostaminen-tokkii-501747
Eipä tämä tietokoneen käyttökoulutus edes varsinaisesti kuulu aspan toimenkuvaan, vaan todennäköisesti opastaisivat sinua soittamaan tähtitieteellisesti hinnoitellulle omagurulle, tai myisivät sinulle uuden tietokoneen. Tuon kaltaisille kysymyksille tämä foorumi on varsin hyvä kanava.

Osallistu keskusteluun