Pidetään mielessä

Keskustelun aloitus - Päivitystä tarvitaan?

  • 3 maaliskuu 2018
  • 6 kommenttia
  • 835 katselukerrat

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 6573 kommenttia
Voisiko nykyistä keskustelun aloitusta päivittää jälleen kerran? Joskus aiemmin, ainakin vanhan Palstan aikaan näin tehtiinkin ja siitä oli ainakin hiukan apua.

Tällä hetkellä uutta keskustelua aloitettaessa, kuvausta annetaan seuraavasti:
"Haluatko aloittaa uuden keskustelun tai kysyä apua Palsta-yhteisöltä? Voit aloittaa uuden keskustelun alta löytyvällä lomakkeella. Muista kirjoittaa viestillesi myös kuvaava otsikko ja valitse aiheeseen sopiva keskustelualue."

Tähän letkaan tai vaihtoehtoisesti itse viestikenttään voisi lisätä seuraavat asiat:
- Kerro viestissäsi mahdollisimman tarkasti ongelmasta / asiasta. Esimerkiksi millä laitteella ongelma ilmenee, laajakaistan tyyppi (mikäli kyseessä nettiyhteyteen liittyvä ongelma), mitä toimenpiteitä olet itse tehnyt asian korjaamiseksi jne.
- Älä koskaan kirjoita viestiin nimeäsi, osoitettasi, puhelinnumeroasi, sähköpostiosoitettasi, asiakasnumeroasi tai henkilötunnustasi. Asiakasnumerolle on oma paikka käyttäjän henkilökohtaisessa profiilissa, josta se näkyy ainoastaan Palstatiimille.

Nyt on tullut taas useita aiheita/kirjoituksia, joissa aloittaja on jakanut kaiken mahdollisen tiedon itsestään tai vaihtoehtoisesti ei ole kertonut ongelmastaan/asiastaan yhtään mitään, mistä olisi oikeasti apua.

6 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Puhut asiaa Dj_God! Jos edes osa kyselijöistä noudattaisi noita ohjeita, saataisiin ongelmia ratkottua paljon nopeammin ilman, että pitää kinua lisätietoja.

Voisiko tuohon lisätä vielä maininta siitä, että vastausta voi joskus joutua odottamaan ja jos haluaa jatkaa kyselyjä, tehdään se samaan ketjuun ensimmäisen kanssa aloittamatta taas uutta ketjua. Tämä toimintatapa näkyy aika usein olevan vallalla.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
- Älä koskaan kirjoita viestiin nimeäsi, osoitettasi, puhelinnumeroasi, sähköpostiosoitettasi, asiakasnumeroasi tai henkilötunnustasi. Asiakasnumerolle on oma paikka käyttäjän henkilökohtaisessa profiilissa, josta se näkyy ainoastaan Palstatiimille.

Tämä rimpsu voisi esiintyä rekisteröitymisen lopussa ja siinä voisi olla myös linkki profiilisivulle johon tiedot voi lisätä, suurin osa tapauksista on kuitenkin ensikertalaisia.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Keskustelen asiasta Riina-pomoni kanssa ja hän palailee asiaan ensi viikolla. 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Hyviä kehitysajatuksia ja tosi tärkeä pointti mm. tuo etteivät kirjoittajat lisäisi tänne henkilötietojaan. Meillä on tulossa Palstalle myöhemmin tänä keväänä vähän isompi päivitys. Tulen kertomaan siitä lähempänä ajankohtaa lisää, mutta voisin tuossa yhteydessä myös katsoa noita keskustelualoituksen tekstejä uudestaan. Niissä pitää nimittäin samalla huomioida se, että tekstiä ei tule liikaa ja näkymä pysyy miellyttävävä, eikä tukkoisena myös mobiilinäkymässä. Mutta katson, olisiko tuossa hiottavaa samalla kun tulen muitakin tekstejä yhteisössä käymään kriittisellä silmällä läpi päivitykseen liittyen 🙂

Voisikko tätä keskustelu aluetta laittaa selkeämmäksi?  Yritin osallistua joululahja toiveeseen, en millään päässyt kirjoittamaan sitä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4

@Leffe74 Käy laittamassa vastauksesi oheiseen aiheeseen. Aivan samalla tavalla kuin vastasit tähän aiheeseen.

https://yhteiso.elisa.fi/ajankohtaista-omayhteisoessae-71/osallistu-perinteiseen-joulukisaan-ja-voit-voittaa-toivelahjan-elisan-verkkokaupasta-515429

Osallistu keskusteluun