Tällä hetkellä Saunalahden kiinteän nettiyhteyden saatavuushaku näyttää vain ja ainoastaan kiinteistöön saatavilla olevista yhteystyypeistä nopeimman (ja kalleimman). Halvempia vaihtoehtoja hintatietoineen ei listata hakutuloksissa ollenkaan.
Esim. jos kiinteistöön on saatavilla VDSL-yhteys Huoneistokaista 50M (siis suoraan DLSAM:ltä eikä kiinteistöön tule kuitua) , niin ADSL-yhteyksien hintatietoja ei näe hakutuloksista. ADSL-yhteys on kuitenkin aina saatavilla , jos VDSL:kin on. Halvemman vaihtoehdon tilaaminen on tehty turhan vaikeaksi.
Siis muuttakaa hakua niin , että se listaa kaikki osoitteeseen saatavilla olevat yhteysvaihtoehdot hintatietoineen , että asiakas voi itse niistä valita sen sopivimman.
Kiinteän nettiyhteyden saatavuushaku paremmaksi.
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
tai
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi
Näkyyhän siellä Saunalahdella vielä eri nopeusvaihtoehdot silloin, kun on tarjolla vain ADSL-yhteydet.
Tuo nettisivujemme saatavuushaku tarjoaa aina nopeinta mahdollista yhteystyyppiä joka kyseiseen katuosoitteeseen on saatavilla. Useinhan saatavilla on sekä VDSL- että ADSL-tekniikka, ja silloin tilanne on tuollainen kuin sinulla.
"
http://yhteiso.elisa.fi/t5/Laajakaistaliittym%C3%A4t-ja/Kiinte%C3%A4-nettiliittym%C3%A4-osoitteeseeni/m-p/298576#M9505
Selvitämme mahdollisuuden tarjota myös muita yhteysnopeuksia kyseisellä tekniikalla.
Selvitämme mahdollisuuden tarjota myös muita yhteysnopeuksia kyseisellä tekniikalla.
Minulla oli noin vuoden se 50M VDSL-liittymä , mutta se ei toiminut päivääkään pätkimättä. Vikapalvelu kertoi syyksi liian pitkän etäisyyden DSLAM:lle. Siispä vaihdoin takaisin ADSL:ään ja se toimii kuin enkeli. VDSL:ään en vaihda enää takaisin en edes alhaisempaan nopeuteen , jollette asenna uutta DSLAM:iä lähemmäksi taloyhtiötämme . Tämän idean tarkoitus on , että nettisivuillanne listattaisiin myös osoitteeseen saatavilla olevat ADSL-vaihtoehdot hintoineen eikä vain mahdolliset VDSL-yhteydet.
Mikä ihme siinä maksaa , ettette saa nettisivuillenne kaikkia osoitteeseen saatavilla olevia liittymiä tilattavaksi? Osoitteeseeni on saatavilla sekä VDSL että ADSL , mutta nettisivut tarjoavat vain VDSL:ää. Se ei meillä tutkitusti toimi , joten ADSL on ainoa toimiva vaihtoehto , mutta se pitää tilata asiakaspalvelusta eikä edes hintatietoja ole netissä saatavilla. Tämä on peräti kummallista.
En ymmärrä sitä , kun saatavuushaku tarjoaa itsepintaisesti vain VDSL:ää , vaikkei se osoitteessani toimi , että ADSL:ää ei voi tilata nettipalvelun kautta , vaikka se saatavilla kuitenkin on. Siis pakko tilata asiakaspalvelusta ja hintatiedotkin pitää kysellä sieltä.
Todella tyhmää toimintaa ja selvää pakkomyyntiä. Jos kerran sekä VDSL ja ADSL ovat osoitteeseen saatavilla , niin miksi ei päätöstä voi jättää asiakkaalle ja vähän helpommin kuin nyt. :(
Hitaammat yhteydet voisi kysellä asikaspalvelusta .
Jos niitä hitaampia (ja halvempia) yhteyksiä ei haluta markkinoida , niin voisi edes hinnasto olla saatavilla netissä. Nyt sekin on poistettu. Ennen vanhaan ennen tukisivujen uudistusta sellainen oli kyllä saatavilla. 😞
http://yhteiso.elisa.fi/t5/Laajakaistaliittym%C3%A4t/Mik%C3%A4-on-hinnaston-mukainen-hinta-m%C3%A4%C3%A4r%C3%A4ajan-j%C3%A4lkeen/m-p/427288#M13452
Palveluja ja asiakkaiden mahdollisuuksia saada tietoa vain supistetaan. Tätäkin asiaa on jauhettu ja vatvottu edestakaisin jo puolitoista vuotta ilman tulosta.