Elisa Viihdettä, Pilvilinnaa, ynnä muita lisäpalveluita tyrkytetään jatkuvasti puoliväkisin asiakkaille, eikä asiakkaat usein edes tiedä tilanneensa moisia, ennen kuin saavat laskun eteensä.
Ehdotankin, että nämä palvelut muutetaan määräaikaisiksi ja ilmaisen kokeilujakson jälkeen asiakkaalle lähetetään vaikka tekstiviesti palvelun hintatietoineen johon vastaamalla "OK" muuttuu palvelu toistaiseksi voimassa olevaksi. Mikäli viestiin ei vastata määräaikaan mennessä palvelu katkeaa automaattisesti ennen maksullisen jakson alkua.
Kokeilujaksot määräaikaiseksi
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
tai
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi
Ehdotankin, että nämä palvelut muutetaan määräaikaisiksi ja ilmaisen kokeilujakson jälkeen asiakkaalle lähetetään vaikka tekstiviesti palvelun hintatietoineen johon vastaamalla "OK" muuttuu palvelu toistaiseksi voimassa olevaksi. Mikäli viestiin ei vastata määräaikaan mennessä palvelu katkeaa automaattisesti ennen maksullisen jakson alkua.
EI tule onnistumaan.
Tämä on hyvä ehdotus. :)
Nythän systeemi toimii niin , että kokeilujakson jälkeen sopimus jatkuu automaattisesti ja yleensä vielä määräaikaisena ellei asiakas irtisano sopimusta ennen kokeilujakson päättymistä. Lukemattomia tapauksia on nähty täällä palstallakin , kun ihmiset yllättäen saavat laskun palvelusta , jota eivät mielestään ole tilanneet.
Siis parempi olisi , että kokeilujakson päätteeksi sopimus sulkeutuisi automaattisesti ja asiakkaan pitäisi itse vahvistaa tilaus mikäli hän haluaa jatkaa sopimusta. Näin vältyttäisiin vääriltä laskuilta ja sopimuksen jatkuminen olisi asiakkaan tietoinen valinta eikä operaattorin "pakkomyyntiä".
Myyjäosapuoli tahtoo edistää palveluidensa myyntiä kokeilujaksoin. Osa kulutta-asiakkaista ei koe tarvitsevansa oheispalveluita. Toisaalta tietoisuus palveluista etenee parhaiten kokeilujaksoin.
Ehdotus: Operaattori lähettäisi kokeilujakson päättyessä asiakkaalle tekstiviestin, jossa kuluttaja voisi ilmaista tahtonsa palvelun jatkosta. Kyseessä olisi koneviesti, jossa palvelun jatkaakseen tulisi lähettää ilmainen viesti 'K' numeroon X. Muutoin palvelu päättyisi ja palvelu irtisanoutuisi kokeilujakson päättyessä.
Tiedothan voidaan säilyttää vaikka 1-3kk palvelun sulkeutumisen jälkeen, mikäli asiakas tulee katumapäälle, tai syystä taikka toisesta viesti ei ole tavoittanut.
Luulisi jo kuukauden riittävän huomata, ettei tiedot enää synkronoidu.
Ihan kuin V12 aiemassa viestissä ennusti:
"EI tule onnistumaan.
1. Operaattori ei näin hyvää rahastuskeinoa lopeta
2. Huijaamalla palveluita myyvät ELISAn edustajat eivät tällaisesta ansaintakeinosta luovu
3.Ehdotuksen toteutus olisi asiakaspalvelua, ja erityisesti asiakkaan eduksi"
-Ja vaikka kaikki kommentit olivat puolesta niin asiakas on aina väärässä. 😛