Kokeilujaksot määräaikaiseksi


Elisa Viihdettä, Pilvilinnaa, ynnä muita lisäpalveluita tyrkytetään jatkuvasti puoliväkisin asiakkaille, eikä asiakkaat usein edes tiedä tilanneensa moisia, ennen kuin saavat laskun eteensä.

Ehdotankin, että nämä palvelut muutetaan määräaikaisiksi ja ilmaisen kokeilujakson jälkeen asiakkaalle lähetetään vaikka tekstiviesti palvelun hintatietoineen johon vastaamalla "OK" muuttuu palvelu toistaiseksi voimassa olevaksi. Mikäli viestiin ei vastata määräaikaan mennessä palvelu katkeaa automaattisesti ennen maksullisen jakson alkua.
Elisa Viihdettä, Pilvilinnaa, ynnä muita lisäpalveluita tyrkytetään jatkuvasti puoliväkisin asiakkaille, eikä asiakkaat usein edes tiedä tilanneensa moisia, ennen kuin saavat laskun eteensä.

Ehdotankin, että nämä palvelut muutetaan määräaikaisiksi ja ilmaisen kokeilujakson jälkeen asiakkaalle lähetetään vaikka tekstiviesti palvelun hintatietoineen johon vastaamalla "OK" muuttuu palvelu toistaiseksi voimassa olevaksi. Mikäli viestiin ei vastata määräaikaan mennessä palvelu katkeaa automaattisesti ennen maksullisen jakson alkua.




EI tule onnistumaan.


  1. Operaattori ei näin hyvää rahastuskeinoa lopeta
  2. Huijaamalla palveluita myyvät ELISAn edustajat eivät tällaisesta ansaintakeinosta luovu
  3. Ehdotuksen toteutus olisi asiakaspalvelua, ja erityisesti asiakkaan eduksi

Kiitos ideasta!:) Mitäs mielipiteitä muilla herää tästä? Toki meiltä jo nykyään lähtee monissa kokeiluissa ennen maksullisen kauden alkua muistutus asiasta sähköpostiin ( Esim. Elisa Viihteen Sovellus ). Olisiko vaarana, että käytössä ollut palvelu katkeaa, jos viesti meneekin ohi? Esimerkiksi Pilvilinnaan tallennetut kuvat ja tiedostot poistuvat irtisanottaessa. Pointti on mielestäni silti hyvä, ja on tietysti tärkeää, että asiakas tietää palvelun tilanneensa ja osaa sen irtisanoa halutessaan. 🙂
Kiitos ideasta!:) Mitäs mielipiteitä muilla herää tästä? Toki meiltä jo nykyään lähtee monissa kokeiluissa ennen maksullisen kauden alkua muistutus asiasta sähköpostiin ( Esim. Elisa Viihteen Sovellus ). Olisiko vaarana, että käytössä ollut palvelu katkeaa, jos viesti meneekin ohi? Esimerkiksi Pilvilinnaan tallennetut kuvat ja tiedostot poistuvat irtisanottaessa. Pointti on mielestäni silti hyvä, ja on tietysti tärkeää, että asiakas tietää palvelun tilanneensa ja osaa sen irtisanoa halutessaan. :)



Tämä on hyvä ehdotus. :)



Nythän systeemi toimii niin , että kokeilujakson jälkeen sopimus jatkuu automaattisesti ja yleensä vielä määräaikaisena ellei asiakas irtisano sopimusta ennen kokeilujakson päättymistä. Lukemattomia tapauksia on nähty täällä palstallakin , kun ihmiset yllättäen saavat laskun palvelusta , jota eivät mielestään ole tilanneet.



Siis parempi olisi , että kokeilujakson päätteeksi sopimus sulkeutuisi automaattisesti ja asiakkaan pitäisi itse vahvistaa tilaus mikäli hän haluaa jatkaa sopimusta. Näin vältyttäisiin vääriltä laskuilta ja sopimuksen jatkuminen olisi asiakkaan tietoinen valinta eikä operaattorin "pakkomyyntiä".
Kannatan ideaa. Itsekin menin siihen lankaan, että hetken kesti tajuta tilanneeni ylimääräisistä palveluista kokeilujaksot liittymänvaihdon yhteydessä (ja olen kuitenkin mielestäni ihan normaalijärjellä varustettu ihminen). En sentään ole ylimääräistä päätynyt maksamaan, koska huomasin perehtyä asiaan, mutta voisin kuvitella, että yhtä hyvin olisi asia voinut jäädä huomioimatta, jos olisi ollut vaikka muuten kiireitä. Voisin myös kuvitella, että jos ihminen ei ole kovin teknisesti taitava, ei ole aivan yksinkertaista tajuta mistä ja miten palvelut saa peruttua. Itseltäni tämä onnistuu, mutta esimerkiksi joillain sukulaisillani saattaisi olla vaikeuksia.
Kannatan ideaa, varsinkin, jos kokeilujakson päätteeksi palvelusta paukahtaa päälle määräaikainen sopimus. En tiedä, onko edellä mainittu seikka totta. Yleensä ottaessani uusia palveluita käyttöön, pyydän nimenomaisesti kyseessä olevaa palvelua, enkä sorru ilmaisiin kokeilujaksoihin. Kuten aiemmin on mainittu asiassa on intressien ristiriita.



Myyjäosapuoli tahtoo edistää palveluidensa myyntiä kokeilujaksoin. Osa kulutta-asiakkaista ei koe tarvitsevansa oheispalveluita. Toisaalta tietoisuus palveluista etenee parhaiten kokeilujaksoin.



Ehdotus: Operaattori lähettäisi kokeilujakson päättyessä asiakkaalle tekstiviestin, jossa kuluttaja voisi ilmaista tahtonsa palvelun jatkosta. Kyseessä olisi koneviesti, jossa palvelun jatkaakseen tulisi lähettää ilmainen viesti 'K' numeroon X. Muutoin palvelu päättyisi ja palvelu irtisanoutuisi kokeilujakson päättyessä.
Kiitos ideasta!:) Mitäs mielipiteitä muilla herää tästä? Toki meiltä jo nykyään lähtee monissa kokeiluissa ennen maksullisen kauden alkua muistutus asiasta sähköpostiin ( Esim. Elisa Viihteen Sovellus ). Olisiko vaarana, että käytössä ollut palvelu katkeaa, jos viesti meneekin ohi? Esimerkiksi Pilvilinnaan tallennetut kuvat ja tiedostot poistuvat irtisanottaessa. Pointti on mielestäni silti hyvä, ja on tietysti tärkeää, että asiakas tietää palvelun tilanneensa ja osaa sen irtisanoa halutessaan. :)



Tiedothan voidaan säilyttää vaikka 1-3kk palvelun sulkeutumisen jälkeen, mikäli asiakas tulee katumapäälle, tai syystä taikka toisesta viesti ei ole tavoittanut.

Luulisi jo kuukauden riittävän huomata, ettei tiedot enää synkronoidu.
Kiitos ideasta ja kommenteista! Tähän saatiin nyt sen verran kommenttia, että ei lähdetä toteuttamaan.
Kiitos ideasta ja kommenteista! Tähän saatiin nyt sen verran kommenttia, että ei lähdetä toteuttamaan.

Ihan kuin V12 aiemassa viestissä ennusti:

"EI tule onnistumaan.

1. Operaattori ei näin hyvää rahastuskeinoa lopeta

2. Huijaamalla palveluita myyvät ELISAn edustajat eivät tällaisesta ansaintakeinosta luovu

3.Ehdotuksen toteutus olisi asiakaspalvelua, ja erityisesti asiakkaan eduksi"


-Ja vaikka kaikki kommentit olivat puolesta niin asiakas on aina väärässä. 😛