Ei toteuteta

Liittymämuutokset

  • 21 toukokuu 2018
  • 9 kommenttia
  • 751 katselukerrat

Käyttäjätaso 2
Aikojen alusta tähän päivään kuljettuamme on erilaisia puhelinliittymiä ollut, tullut ja mennyt kokonaan poiskin. Viimevuosina kehitys on taas laukannut ja tuntuu, että myytävät liittymät vaihtuvat aina vain nopeampaan tahtiin.
Toiset asiakkaat seuraavat ahkerasti liittymien eroja ja päivittelevät omiaan, jotkut tarkastelevat valikoimia harvakseltaan, jotkut tuskin koskaan. ( Luulen, että uudempi sukupolvi on aktiivisin "liittymien vahtaaja" ja lankapuhelin-kauden seniorit taas liiankin tottuneet tyytymään siihen mitä on.)

Aina välillä saamme tiedotuksia kuinka oma liittymämme muuttuu toiseksi, sen nimi/hinta/sisältö jne muuttuu. Yleensä tällöin ilmoitetaan AINOASTAAN tuosta muutoksesta.
ESITÄN, että lähettäisitte AINA tälläisen muutos-tiedotteen mukana AJANTASAISEN listauksen siitä mitä kaikkia liittymiä sillähetkellä ON TARJOLLA. Olisi parempaa asiakaspalvelua näin automaattisesti päivittää samalla vanhojen asiakkaiden valikoima tietous.

9 kommenttia

Käyttäjätaso 2
Seniori ikäinen äitini sai keväällä tälläisen liittymäsi muuttuu tiedotteen. Hänellä EI ole kotonaan ollenkaan nettiä, eikä hän jaksa enää käydä kaupungissa missään puhelinkaupoissakaan tutustumassa valikoimiin. Vaikea hänen on verrata mitään mihinkään.
Itse yritin hänelle täältä netistä tarkistaa mitä eroa hänen ja nykyisten liittymien välillä on, mutta eipä täältä löytynyt ollenkaan tietoa siitä liittymästä joksi äitini vanha liittymä nyt muuttuu. Outoa, luulisi että muutos tapahtuu myynnissä oleviin liittymiin.

Olisi tärkeää saada tieto käytössäolevista ja myytävistä liittymistä näiden tiedotteiden mukana. Tai muutenvaan vaikka edes kerran vuodessa päivitys valikoimasta asiakkaille.
Käyttäjätaso 2
>>Outoa, luulisi että muutos tapahtuu myynnissä oleviin liittymiin
Käyttäjätaso 2
Äh, mua etukäteis sensuroidaan... ei tuu kokonaan tekstit. Häiriö? Käyttövirhe?
Käyttäjätaso 2
Yritän tähän tuumia, että kyseinen liittymä mihin vanhempi liittymä vaihdettiin löytyi kuin löytyikin myynnistä poistuneiden liittymien listalta.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Moi! Liittymämuutoksista tulee kyllä aina suoraan kotiin kirje, jossa käydään muutos läpi. Vaikkei sitä nettiä olisikaan, asiakaspalveluun voi myös aina pirauttaa jos muutos mietityttää. Siellä kyllä kerrotaan että mitä muuttuu ja tarpeen mukaan katsotaan vaikka erilaistakin liittymätyyppiäkin - ihan sinun tarpeesi mukaan.

Asiakaspalvelun tavoittaa numerosta 010 190 240 (mpm/pvm) ma-pe klo 8-19, la klo 10-16.30.
Käyttäjätaso 2
Niinhän mäkin sanoin: on kyllä tullut liittymäsi muuttuu tiedote... ei siis sinäänsä mietitytä se muutos.
Esitin, että juuri tälläisen kirjeen MUKANA olisi aina ajantasainen listaus siitä, mitä liittymiä on myynnissä. Kun nuo vaihtoehto määrätkin nykyisin maltillisia, ei varmaan tulisi edes lisäsivuja päivitetyn tiedon kertomiseen.

Ja ainakin pitkäaikaiset asiakkaat ansaitsisivat edes kerran vuodessa lähetettävän päivityksen siitä mitä on nykyisellään saatavilla. Edelleen siis pidän esittämääni tarpeellisena.

Eikä ainakaan kaikki seniorit ole vielä sisäistäneet liittymien alituista kilpailua, ei se vaan tule edes mieleen että ne valikoimat elää niin paljon kuin nykyisin ne elää - ennen oli yksi puhelin ja se oli aina vaan se yksi ja sama kymmeniä vuosia. Ja jossei se tuu mieleenkään, eipä sitä soittelemaan ala.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Moi! Liittymämuutoksista tulee kyllä aina suoraan kotiin kirje, jossa käydään muutos läpi. Vaikkei sitä nettiä olisikaan, asiakaspalveluun voi myös aina pirauttaa jos muutos mietityttää. Siellä kyllä kerrotaan että mitä muuttuu ja tarpeen mukaan katsotaan vaikka erilaistakin liittymätyyppiäkin - ihan sinun tarpeesi mukaan.

Asiakaspalvelun tavoittaa numerosta 010 190 240 (mpm/pvm) ma-pe klo 8-19, la klo 10-16.30.


Ja tässä olikin kiteytettynä aikalailla se perustelu, miksei koko valikoimaa jatkossakaan aiota liittää mukaan. Kirjeestä tulisi liian pitkä, jos siihen listattaisiin kaikki liittymät ja kaikki tiedot, jota niistä pitäisi kertoa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Selitys liian pitkästä kirjeestä ei mene läpi.

Teillä on uusmyynnissä yhdeksän puhekäyttöön tarkoitetuttua laskuliittymää. Yhdeksän liittymän perustiedot mahtuvat vallan mainiosti yhdelle ainoalle A4-arkille.

Kirjeeseen ei luonnollisestikaan tarvitse laittaa kaikkia liittymiä. Teillähän on noin kuusikymmentä liittymää, jotka eivät ole enää uusmyynnissä, eikä täten kirjeen saaja voi mihinkään noista kuudestakymmenestä vaihtaa.
Käyttäjätaso 2
>ei koko valikoimaa jatkossakaan aiota liittää mukaan. Kirjeestä tulisi liian pitkä, jos siihen listattaisiin kaikki liittymät ja kaikki tiedot, jota niistä pitäisi kertoa<

Niin, EI tietenkään kaikkia liittymiä, vaan kaikki sillähetkellä MYYNNISSÄ OLEVAT.
Ja niistäkin riittää tiedoksi ihan perus kk-hinta ja puh/txt/paketti hinta. Mikäli perustiedot saavat kiinnostumaan liittymästä, toki henkilö sitten voi ottaa yhteyttä ja tiedustella lisää.
Ei tuollainen peruslistaus pelkillä perustiedoilla tee kirjeestä liian pitkää ! ( mikä muuten edes on LIIAN pitkän kirjeen määritelmä? )
Mielestäni asiakkaille kuuluisi automaattisesti jakaa aina ajantasaiset PERUSTIEDOT valikoimasta, kun se muuttuu - ei sen niinpäin pidä mennä, että asiakkaan pitäisi tajuta niitä ( alituiseen, koska mistäs sitä edes tietää kuinka usein ja milloin valikoima muuttuu ) kysellä.

Kaiken lisäksi kyseessä olisi erityisesti perinteisen postin kautta tietoa saavat asiakkaat. Heillä ei ehkä ole vakituista pääsyä nettiin ja siksi heidän on vaikeampaa saada ajantasaisia tietoja. ( ei, ratkaisu ei ole soittaa "muutenvaan" asiakaspalveluun, ei siihen heidän mielestään ole mitään syytä, eiväthän he edes tiedä, että myynnissä oleva valikoima on muuttunut ! MUTTA NIMENOMAAN ajantasainen perus-listaus kertoo jos valikoima on muuttunut ja ANTAA sen SYYN soittaa )

Ne asiakkaat joiden koko tiedotus on jo netissä sekä potentiaaliset uudet asiakkaat, heidän on paljon helpompaa katsella tarjontaa koska vain. Sama palvelutaso pitää säilyttää myös paperi viestinnässä.


Olen edelleenkin sitä mieltä, että teillä jo olevat ASIAKKAAT ansaitsevat edes tuon verran asiakaspalvelua, avointa tietoa ns. oman puhelinyhtiönsä valikoimista. Esitän edelleenkin, että tälläinen melko vaatimaton muutos tehdään - koska muutos on sinäänsä pieni, mutta sen vaikutus hyvänä asiakaspalveluna on todella suuri.

Osallistu keskusteluun