Ratkaistu muuten

Omaguru seniorilinja eläkeläisille

  • 23 syyskuu 2019
  • 12 kommenttia
  • 1146 katselukerrat

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 13454 kommenttia
Hei.

DNA:lla on senioreille hyvin edullinen "Omaguru" nimellä Seniorilinja. Seniorit ovat painaneet pitkiä työpäiviä vuosikymmeniin ja vanhana he eivät välttämättä ratkaise tietokonepulmia pienen eläkkeen varassa Omagurulla. DNA tuottaa seniorilinjaa, minkä käyttö maksaa eläkkeellä GSM-puhelun verran puhepaketista tai käytön mukaan €0,07/min. Seniorin ei kannata soittaa Omaguru-linjalle, koska sellainen puhelu maksaa yli €2/min ja mpm/pvm.

Mitä Elisa aikoo tehdä senioreiden vuoksi? He eivät voi rahoittaa pienistä eläkkeistään satojen eurojen Omaguru-puheluita €2/minuutti, kun mokkulayhteydet takkuavat ja tietokone ei vain meinaa käynnistyä. Seniorilinja DNA:lla on hyvä konsepti, minkä voisi toteuttaa tännekin.

Missä on Elisan kohtuuhintainen Omaguru-seniorilinja?

12 kommenttia

Käyttäjätaso 2
Hei.

DNA:lla on senioreille hyvin edullinen "Omaguru" nimellä Seniorilinja. Seniorit ovat painaneet pitkiä työpäiviä vuosikymmeniin ja vanhana he eivät välttämättä ratkaise tietokonepulmia pienen eläkkeen varassa Omagurulla. DNA tuottaa seniorilinjaa, minkä käyttö maksaa eläkkeellä GSM-puhelun verran puhepaketista tai käytön mukaan €0,07/min. Seniorin ei kannata soittaa Omaguru-linjalle, koska sellainen puhelu maksaa yli €2/min ja mpm/pvm.

Mitä Elisa aikoo tehdä senioreiden vuoksi? He eivät voi rahoittaa pienistä eläkkeistään satojen eurojen Omaguru-puheluita €2/minuutti, kun mokkulayhteydet takkuavat ja tietokone ei vain meinaa käynnistyä. Seniorilinja DNA:lla on hyvä konsepti, minkä voisi toteuttaa tännekin.

Missä on Elisan kohtuuhintainen Omaguru-seniorilinja?


Hei @hpguru ja kiitos ideasta! Mitäs muut olis mieltä? 🙂
Käyttäjätaso 1
"DNA:n Seniorilinja tarjoaa kiireetöntä asiakaspalvelua ja opastusta kaikissa matkapuhelimiin liittyvissä asioissa suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi."

Elisan OmaGuru tarjoaa palvelua kaikkien operaattoreiden asiakkaille kaikissa tietotekniikkaan liittyvissä ongelmissa. Jos viet tietokoneesi kivijalkaliikkeeseen huoltoon, nekin maksavat n. 80-100€/tunti vähintään. OmaGurulta saa avun kotona, milloin ei tarvitse liikuntarajoitteisen tai huonosti liikkuvan henkilön lähteä etsimään apua kyliltä. OmaGurulla on myös kiinteähintaisia takaisinsoittopalveluita.

Missä on DNA:n vastaava palvelu? @hpguru
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
"DNA:n Seniorilinja tarjoaa kiireetöntä asiakaspalvelua ja opastusta kaikissa matkapuhelimiin liittyvissä asioissa suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi."

Elisan OmaGuru tarjoaa palvelua kaikkien operaattoreiden asiakkaille kaikissa tietotekniikkaan liittyvissä ongelmissa. Jos viet tietokoneesi kivijalkaliikkeeseen huoltoon, nekin maksavat n. 80-100€/tunti vähintään. OmaGurulta saa avun kotona, milloin ei tarvitse liikuntarajoitteisen tai huonosti liikkuvan henkilön lähteä etsimään apua kyliltä. OmaGurulla on myös kiinteähintaisia takaisinsoittopalveluita.

Missä on DNA:n vastaava palvelu? @hpguru

Rahastusta se on, mutta vanhukset tietysti maksavat.

Minä olen kuule "heserahalla" asentanut vapaa-ajallani ihmisille mokkuloita ja Elisa Viihteitä, että ei mummon kyllä kannata Omaguruille soittaa käynneistä. Naapurista voi löytyä jo se apu. Seniori linjalla DNA:lla on etäyhteydet koneisiin ja täysin ilmaiseksi senioreita palvellaan.

Missä tällainen palvelu Elisalla?


No, ei tästä kannata jutella. Elisa on niin kankea organisaatio, että tämäkin idea on RATKAISTU MUUTEN, mitään perustelematta. Eivät ne osaa edes kommunikoida... Mikä ihme!

Puhuminen on vaikeaa ja perustelu, että miksi päädyttiin niin.

No jokainenhan sen tietää, että Elisa haluaa vaan hillot ottaa. Myös vanhuksilta.

Kiva kun mahdollistat sen. Hyväksymällä nuo päätökset.

Nyt soi Sephyx feat. Syren - Breathe Hardstyle (Radio Edit).
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tämä on tosiaan "Ratkaistu muuten" eli meillä on perusasioissa ihan asiakaspalvelu joka osaa neuvoa ja opastaa laskujen sekä sopimusten kanssa, tekninen tuki osaa ratkoa tekniset ongelmat. Mikäli tarkempaa käytönopastusta kaipaa niin sitten on tarjolla Omagurut jotka voivat hoitaa hommat vaikka asiakkaan puolesta, eli joko etäyhteydellä tai vaihtoehtoisesti käymällä kotona 🙂 Ilmaiseksi jälkimmäinen ei tokikaan tapahdu, mutta samalla tapaa joutuu myös muista asiantuntija-avuista maksamaan. Tämän oli jo @Toosis tänne omin sanoin vastaillut ja tästä on jo aiemminkin täällä keskusteltu, kuittasin sen vuoksi ilman sen kummempaa kommenttia tämän ratkaisutilalle 🙂 Pahoitteluni etten osaltani kommunikoinut kiireessä sen tarkemmin tätä erikseen 😞
Käyttäjätaso 4
Jos seniori tarvitsee opastusta, niin Uudellamaalla kannattaa mennä Enter ryn opastuksiin. Siellä vapaaehtoiset senioriopastajat osaavat puhua samaa kieltä opastettavan kanssa.
https://www.enterseniorit.fi/enter-opastaa/opastuspaikat
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Kilpailija se vain tykittää…

ILMAISEN seniorilinjan lisäksi ILMAINEN omaguru Viihde- ja Netti-palvelun käyttöönottoon. Kaikille, jotka ostivat ko. operaattorin Viihteen tai Netin laitteineen. Kaikille.

Kysy Asennusmestarilta

Arkisin 8-18 ja lauantaisin 9-16.30:

  • puhelimitse, maksuttomassa numerossa 0800 304 xxx 
  • sähköpostilla: asennusmestari@xxx.fi
  • chatissa, tämän sivun chat-ikkunan kautta

Palvelu on maksuton.

Missä Elisan maksuttomat gurut kaupankäynnin jälkeen?

Jos ostaa Elisalta netin, niin eipä mainosteta ilmaista gurua, vaan maksullista gurua.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1

Kun Elisalta tilaa laajakaistan, lähetämme tekstiviestillä kytkennän jälkeen kyselyn, että lähtikö yhteys toimimaan. Jos vastaus on että ei toimi, niin meiltä kyllä soitellaan ja autetaan kytkentöjen kanssa. :slight_smile:

Alennusta eläkeläisille liittymämaksuista? 
Opiskelijoille on tarjolla etuja, mikä hieno juttu. Entäs me eläkeläiset?
Eläkeläisiä tulee koko ajan hurjasti lisää ja osa meistä käyttää niin nettiä kuin muitakin palveluja. 
Hirvittää vain nuo maksut...

Käyttäjätaso 4

Kun Elisalta tilaa laajakaistan, lähetämme tekstiviestillä kytkennän jälkeen kyselyn, että lähtikö yhteys toimimaan. Jos vastaus on että ei toimi, niin meiltä kyllä soitellaan ja autetaan kytkentöjen kanssa. :slight_smile:


Näkis vaan ja kuulis kolinan. Useamman kerran piti itse valittaa ja vaatia sitä mitä oli tilannut. Kyllähän Elisa sitten soitti ja selitteli. Kun loppujen lopuksi sai mitä tilasi, niin sen jälkeen on toiminut.

Käyttäjätaso 4

Alennusta eläkeläisille liittymämaksuista? 
Opiskelijoille on tarjolla etuja, mikä hieno juttu. Entäs me eläkeläiset?
Eläkeläisiä tulee koko ajan hurjasti lisää ja osa meistä käyttää niin nettiä kuin muitakin palveluja. 
Hirvittää vain nuo maksut...


Opiskelijat ovat “köyhiä” ja eläkeläiset “rikkaita”, jotka eivät hevillä lähde liittymää vaihtamaan (kuvittelee operaattori), joten ei “kannata” tarjota etuja.

Käyttäjätaso 3

En oikein ymmärrä seniorilinjan tarkoitusta. Vanhemmalle ihmiselle on ihan turhan yrittää puhelimitse selittää mitään ATK-laitteiisiin tai edes normaaliin TV:hin liittyviä ongelmia. Lähtien heti oireenkuvauksesta, sen verran on tullut yritettyä iäkkäämpiä sukulaisia auttaa puhelimen välityksellä - ei vain onnistu. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki

Alennusta eläkeläisille liittymämaksuista? 
Opiskelijoille on tarjolla etuja, mikä hieno juttu. Entäs me eläkeläiset?
Eläkeläisiä tulee koko ajan hurjasti lisää ja osa meistä käyttää niin nettiä kuin muitakin palveluja. 
Hirvittää vain nuo maksut...


​​​​​​@Mummeliin Tervetuloa OmaYhteisöön! :)

Erillisiä eläkeläisalennuksia meillä ei tällä hetkellä ole, mutta toki meillä katsotaan sovivampaa vaihtoehtoa, jos asiakas haluaa liittymistä keskustella :) 

 

Vien kuitenkin toivetta eteenpäin, olisiko eläkeläisalennuksia meillekin saatavilla!

Osallistu keskusteluun