Palvelumaksujen rajaus


Dataliikenteen roamingiin on jo määrätty EU-tasolla hintakatto.



Olisiko mahdollista kehittää vastaava katto myös tekstareihin ja puheluihin.



Tämä tuli mieleen, kun keskusteltiin puhelinten varkauksista. Puhelinhan ei paljoa maksa ja datat ovat pilvessä, mutta jos varas tietää, mitä on tekemässä, hän soittaa tai tekstaa ensimmäiseksi Romanialaiseen palvelunumeroon 5000€/tekstari 1000€/minuutti.



Tästä aiheutuvan hintapommin saisi estettyä, jos järjestelmässä olisi hintakatto, jolla voisi rajoittaa hinnat jollekin järkevälle tasolle. MIkään palvelu ei voisi olla enempää, kuin 5€ ja näitäkin enintään 4kpl/päivä. Puhelun hinta enintään 2€/min. Jos hinta menisi tämän yli, pitäisi se vahvistaa koodilla.



Tämä ei tietenkään onnistu pelkästään Elisan toimin, mutta eikös meillä ole useampikin edusmies EU-toimissa, joka voisi viedä asiaa eteenpäin.
Palvelumaksujen rajaus
Pidetään mielessä tämä ajatus. 🙂 Tällä hetkellä ei ole tulossa tuollaista rajausta, mutta kunhan kaikki EU:n vaatimat roaming-uudistukset on tehty v. 2017, niin sen jälkeen tehdään kyllä jatkokehitystä. 🙂
Eikös tuon ihan saman asian aja palvelunumeroestot? Niitähän voi jokainen käydä itsekseenkin liittymiinsä OmaElisassa muuttelemassa mielensä mukaan.



Varkaustapauksissa kannattavinta on varmasti ennemmin soittaa joko aspaan, tai käydä itse OmaElisassa asettamassa liittymä väliaikaiseen sulkuun. Vaihtoehtoisesti liittymän voi tietenkin myös sulkea pysyvästikin.



En näe mitään eroa, saati hyötyä, aloittajan esittämällä idealla verrattuna noihin palvelunumeroestoihin. Päinvastoin jopa; siitä helposti saattaisi itsellekin koitua haittaa joku kerta, kun et "saakaan" enää soittaa johonkin yritysnumeroon ennen kuin vuorokausi on vaihtunut.



Tai sitten vain missasin nyt tyystin aloittajan pointin koko tekstissä, joka hyvin mahdollista on sekin :8