Pyritään virheettömään laskutukseen


Saunalahden tulisi pyrkiä selkeään ja virheettömään laskutukseen.



Takeena / kannusteena virhettömyydestä voitaisiin laittaa panos: jos virheitä esiintyisi, niin silloin annettaisiin hyvitys. Hyvitys voisi olla vaikkapa kk-maksun suuruinen. Tämä ohjaisi Saunalahtea pyrkimään kohti virheettömyyttä - ja sitä kannattaisi käyttää kelpo markkinointikeinona.



Tuloksena olisi tyytyväisempiä asiakkaita.



Tuli vaan mieleen, kun 80-vuotiasta naapuria on 4 kuukautta peräkkäin väärin laskutettu. Turhaa työtä ja vaivaa, eikä mielenharmi ei ole kenellekään tarpeen.
Ei taida toteutua, valitettavasti....



Aina asiakas joutuu korjaamaan laskutuksen oikeaksi itse, ei yrityksellä ole mitään riittävän painokasta syytä itse tilannetta korjata. Tällä tarkoitan että ei joudu vastuuseen oikeastaan millään, koska niin pienistä summista yleensä kyse. 



Ainakin itse olen itselläni ja lähisukulaisteni kohdalla joutunut liian usein kun on tapahtunut liittymiin muutoksia, lisäyksiä taikka poistoja ottamaan yhteyttä laskutuksen korjaamiseksi. Mutta sentään kohdallani on laskutus sentään pysynyt oikeana eli ei ole sattunut näitä tapauksia joissa sama virhe aina vain uudelleen.
Tämän idean pöhinässä löytyy näin jo tarkempi kohde, johon tarmoa laittaa. Liittymien muutokset, määräaikaiseset edut ja alennukset ovat ilmeisesti yleisimmät tekijät, joihin virheet liittyvät.



Näin virheettömyysohjelmassa voidaan kohdentaa ponnistuksia oikeaan suuntaan.



Vähemmän mielenharmia ja vaivaa: tyytyväisempi asiakas.
Pyritään virheettömään laskutukseen
Pyrkimyksenämme on ehdottomasti lähettää oikea lasku ja vielä oikeaan aikaan. Siihen, onko lasku asiakkaan odottama, ja näin ollen oikein, vaikuttavat kaikki saunalahtelaiset aina tuotepäälliköistä myyjiin ja sähköpostivastaajista koodareihin. Paletti on siis iso ja meillä on ehdottomasti vielä paljon töitä ennen kuin tavoite saavutetaan. Siinä olet aivan oikeassa, että virheelliset laskut aiheuttavat paitsi aivan tarpeetonta työtä, vaivaa ja mielipahaa niin naapurillesi kuin meillekin. Siltä osin siis palautteesi ei missään nimessä mene osastoon "ei toteuteta". Mitä kuitenkin varsinaiseen ehdotukseesi hyvityskäytännöstä tai panoksesta/sakosta tulee, sitä emme ainakaan toistaiseksi tule toteuttamaan. Pyrimme työskentelemään mielummin porkkanoiden kautta: oikean laskun saavat asiakkaat ovat tyytyväisiä ja pysyvät kanssamme pidempään, jolloin meidän kaikkien saunalahtelaisten on paitsi helpompi olla, ovat myös työpaikkamme paremmin turvattuja 🙂