Sähköposti yhtenä asiakaspalvelukanavana

Tuote: Muut palvelut

DNA:lla on käytössä sähköpostiosoite asiakaspalveluun. Elisalla tämä mahdollisuus poistui 2016, palstan mukaan, miksi? Hyvin monelle sähköposti on luonteva tapa saada tukea ja sellainen löytyy joka tietokoneesta sekä puhelimesta. Miksi Elisa pakottaa ihmiset OmaElisaan, jossa kylläkin hyvät palvelut, viestit ja chatit kuin DNA:llakin. Silti sähköposti on DNA:lla hyvin käytetty tukikanava. Toivoisin, että Elisa palauttaisi sähköpostin yhtenä palvelukanavana. Facebook ja Twitter eivät voi olla tulevaisuuden kommunikointitapoja, sillä se rajaa somettomat pois.



Ja heitä on paljon. Jotka eivät halua palvelua Twitteristä tai Facebookista.



Olen saanut mitä mainiointa henkilökohtaista palvelua DNA:lla sähköpostissa.



Milloin Elisa alkaa palvelemaan asiakkaitaan myös sähköpostitse?
Joo suoraa sähköpostiosoitetta aspaan ei taida olla , mutta voit ottaa yhteyttä nettilomakkeella.



https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteyslomake/



Elisa vastaa (kunhan kerkiää/viitsii) sähköpostilla , jos niin pyydät ja silloin saat viestistä osoitteen , millä voit jatkaa viestittelyä sähköpostilla siitä asiasta tarvittaessa. Itselleni on noita osoitteita kertynyt matkan varrella muutama:



asiakaspalvelu.liittymat@elisa.fi

asiakastuki.kiintea@elisa.fi

asiakastuki.mobiili@elisa.fi



Sitä en tiedä ovatko nuo mainitut osoitteet enää käytössä , mutta ovat joskus olleet. No Elisa voisi kommentoida , mikä on tilanne.



Toki jos osaa tulla tänne Yhteisöön , niin ainahan voi lähettää @OmaYhteisö-tiimi:lle yksityisviestiä , sillä se tiimi on osa aspaa.
Sähköpostin iso heikkous on, että se ei kummassakaan päässä ole reaaliaikaisessa seurannassa, lisäksi usein toistuu tilannetta, että joudutaan kysymään lisätietoja tai ei ymmärretä toisiaan.



Tuollaisesta johtuen yksinkertaisen asian selvittämiseen voi vierähtää jopa viikko, kun se chatin tai puhelimen avulla onnistuu minuuteissa.



Lomake on siitä hyvä, verrattuna vapaamuotoiseen sähköpostiin, että perustiedot asiasta ovat suurin piirtein olemassa.
Sähköpostin iso heikkous on, että se ei kummassakaan päässä ole reaaliaikaisessa seurannassa, lisäksi usein toistuu tilannetta, että joudutaan kysymään lisätietoja tai ei ymmärretä toisiaan.



Tuollaisesta johtuen yksinkertaisen asian selvittämiseen voi vierähtää jopa viikko, kun se chatin tai puhelimen avulla onnistuu minuuteissa.



Lomake on siitä hyvä, verrattuna vapaamuotoiseen sähköpostiin, että perustiedot asiasta ovat suurin piirtein olemassa.


Asia ei ole aina niin yksiselitteinen. Ei ne asiat useimmiten puhelimessakaan kerralla selviä ja jos asiaan palataan vähän myöhemmin , niin ei kukaan enää muista mitä on puhuttu ja mitä sovittu.



Kiireelliset asiat ovat luku erikseen , mutta kiireettömissä asioissa suosin kirjallista yhteydenpitoa , koska sillloin myös asiakkaan on helppo pysyä kärryllä ja mitään ei unohdu. Jos yhteyttä pidetään puhelimitse , niin usein se aspan henkilö eri yhteyskerroilla vaihtuu eikä tiedä mitä asiassa on aiemmin tapahtunut. Usein asian selvittely vaatii liitetiedostoja mm. lokitietoja asiakkaan laitteilta ja ei niiden lähettäminen puhelimitse onnistu.



Varsinkin jos aspa lupaa tehdä jotakin tai kyseessä on sopimusasia , niin ei ole järkevää jättää asiaa suullisen sopimisen varaan , kun ihan liian usein ne suulliset sopimukset eivät pidä eikä asiakkaalla ole mitään dokumenttia , millä näyttää toteen mitä on sovittu.
Entä jos tarvitsee toimittaa liitteitä Saunalahdelle, esim. jäädessä työttömäksi. että voi sanoa Viihteen määräaikaisen sopimuksen. Eikö sähköposti olisi tuolloin kätevämpi ?



Kaikki nuo edellä mainitut sähköpostit ovat pois käytöstä jo vuosia.



Olisi hyvä kirjallinen viestintä, ja tosiaan joissakin tilanteissa voi olla, ettei OmaElisaan pääse asioimaan mm. ei verkkopankkitunnuksia. Ja puhelinkin saattaa olla rikki, niin miten yhteyttä Elisaan? Tällaisia tilanteita voi tulla vastaan jokaiselle, että esim. tavarat hukkuu.



Nyt soi Switch Technique + Fragz - Vigilante (Original Mix).
DNA:lla on käytössä sähköpostiosoite asiakaspalveluun. Elisalla tämä mahdollisuus poistui 2016, palstan mukaan, miksi? Hyvin monelle sähköposti on luonteva tapa saada tukea ja sellainen löytyy joka tietokoneesta sekä puhelimesta. Miksi Elisa pakottaa ihmiset OmaElisaan, jossa kylläkin hyvät palvelut, viestit ja chatit kuin DNA:llakin. Silti sähköposti on DNA:lla hyvin käytetty tukikanava. Toivoisin, että Elisa palauttaisi sähköpostin yhtenä palvelukanavana. Facebook ja Twitter eivät voi olla tulevaisuuden kommunikointitapoja, sillä se rajaa somettomat pois.



Ja heitä on paljon. Jotka eivät halua palvelua Twitteristä tai Facebookista.



Olen saanut mitä mainiointa henkilökohtaista palvelua DNA:lla sähköpostissa.



Milloin Elisa alkaa palvelemaan asiakkaitaan myös sähköpostitse?




Hei @hpguru ja kiitos ideasta! Mitäs mieltä muut on? Tykkäättekös hoitaa asioita sähköpostilla, chatilla vai millä? 😊



Liitetiedostojen toimittaminen hoituu kyllä aina eli asian ratkaiseminen ei jää siitä kiinni.


DNA:lla on käytössä sähköpostiosoite asiakaspalveluun. Elisalla tämä mahdollisuus poistui 2016, palstan mukaan, miksi? Hyvin monelle sähköposti on luonteva tapa saada tukea ja sellainen löytyy joka tietokoneesta sekä puhelimesta. Miksi Elisa pakottaa ihmiset OmaElisaan, jossa kylläkin hyvät palvelut, viestit ja chatit kuin DNA:llakin. Silti sähköposti on DNA:lla hyvin käytetty tukikanava. Toivoisin, että Elisa palauttaisi sähköpostin yhtenä palvelukanavana. Facebook ja Twitter eivät voi olla tulevaisuuden kommunikointitapoja, sillä se rajaa somettomat pois.



Ja heitä on paljon. Jotka eivät halua palvelua Twitteristä tai Facebookista.



Olen saanut mitä mainiointa henkilökohtaista palvelua DNA:lla sähköpostissa.



Milloin Elisa alkaa palvelemaan asiakkaitaan myös sähköpostitse?
Hei @hpguru ja kiitos ideasta! Mitäs mieltä muut on? Tykkäättekös hoitaa asioita sähköpostilla, chatilla vai millä? 😊





Liitetiedostojen toimittaminen hoituu kyllä aina eli asian ratkaiseminen ei jää siitä kiinni.






Minä peukutan sähköpostia yhdeksi palvelukanavaksi ehdottomasti.

Itse en käytä näihin yhteydenottoihin ikinä Twitteriä tai Facebookia. Mielestäni ne on ihan muuta käyttöä varten, niille jotka ylipäätään käyttää.
RATKAISTU MUUTEN?



Miten? Eli tässä taas nähtiin, että iso organisaatio ei välitä tippaakaan asiakkaiden toiveista. Ihmiset HALUAVAT olla yhteydessä teihin sähköpostilla ja te ratkaisette sen muuten: rekisteröi Twitter, tee Facebook, jätä soittipyyntöä, soitetaan joskus. Oletteko tosissanne siellä??!



DNA:lla sähköpostipalvelu pelaa 24/7, ei tarvitse kirjautua mihinkään, voi vain laittaa sähköpostia, esim. palautteen antamisessa. Vastataan nopeasti. Se on palvelua. Liitettä voi toimittaa, kuvia esim. myyntitapahtuman tueksi jos kokee tulleensa huijatuksi esim. myymälässä. Harvemmin. Elisalle siirtyminen on kuin paluu huonompaan.



Elisan kanssa asioidessa peruskanavat asiakaspalveluun ovat pois käytöstä.



Puhelimessa jonotat maksullisesti, myymäläpäällikkönne piiloutuvat, eivätkä ota kantaa esim. myymälätapahtumiin. Vasta Elisan ukaasista myymäläpäälliköt tulevat esiin.



Ei kyllä tee mieli siirtyä operaattorille, jossa huonompi palvelu kuin alkuperäisellä.



Minulla on tapa olla yhteydessä DNA soittamalla ILMAISEKSI ja pienissä asioissa sähköpostitse. Minulle toimii tuo tapa kuin muillekin DNA asiakkaille. Miksi kankea Elisa ei halua palvella toimivalla tavalla. Ja kyllä, DNA:lla on myös Facebook- ja Twitter-palvelua. Ihan vaan niille, jotka sen haluaa. Mutta on siellä oikeitakin kanavia, kuten muhkea sähköposti.



Olettko Elisalla kartalla mitä asiakkaanne haluaa? Ei siltä vaikuta...



Nyt soi Refuzion feat. Fawlin - Miracles (Radio Edit).
DNA:lla sähköpostipalvelu pelaa 24/7, ei tarvitse kirjautua mihinkään, voi vain laittaa sähköpostia, esim. palautteen antamisessa.



Minulla on tapa olla yhteydessä DNA soittamalla ILMAISEKSI ja pienissä asioissa sähköpostitse.




DNA:n yhteystietosivuilla ei ole enää sähköpostiosoitetta. Siellä on vain vastaava linkki yhteyslomakkeeseen kuten Elisallakin.



https://www.dna.fi/yhteystiedot#asiakaspalvelu



https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteyslomake/



Kun lähetät viestin lomakkeella , niin molemmat vastaavat sähköpostilla ja sen jälkeen asiasta voi jatkaa sähköpostilla keskustelua.



Minusta nuo palvelut näyttävät kovin samanlaisilta.



Puhelu DNA:n vikanumeroon toki on ilmainen , mitä se Elisalla ei ole.
mobiiliasiakaspalvelu@dna.fi



:)



Toimii oikein hyvin ja sekin on hyvää että kertaalleen vastattua viestiä Minun palvelustani voi jatkaa sähköpostilla, todella hyvää palvelua, Ei tarvitse kirjautua kuin kerran. Kankeat on palvelut Elisalla, kun pitäisi kirjautua ja sitten vahtia OmaElisaa koska vastataan.



Chatit ym. DNA:ltakin löytyy.



Mä pidän sitä ainutlaatuisena palveluna ja tässä muitakin sähköpostin kannattajia.
mobiiliasiakaspalvelu@dna.fi



:)



Toimii oikein hyvin ja sekin on hyvää että kertaalleen vastattua viestiä Minun palvelustani voi jatkaa sähköpostilla, todella hyvää palvelua, Ei tarvitse kirjautua kuin kerran. Kankeat on palvelut Elisalla, kun pitäisi kirjautua ja sitten vahtia OmaElisaa koska vastataan.



Chatit ym. DNA:ltakin löytyy.



Mä pidän sitä ainutlaatuisena palveluna ja tässä muitakin sähköpostin kannattajia.


Hmmmm...



Kun lähetät Elisalle viestin lomakkeella niin vastauksen saat sähköpostilla. Talleta se osoite ja se toimii jatkossa.



Ei noissa minusta mitään eroa ole ja itselläni on sekä DNA:n että Elisan osoitteita postiohjelmassa. Nettisivuilla ei kummallakaan enää noita s-postiosoitteita ole.


mobiiliasiakaspalvelu@dna.fi



:)



Toimii oikein hyvin ja sekin on hyvää että kertaalleen vastattua viestiä Minun palvelustani voi jatkaa sähköpostilla, todella hyvää palvelua, Ei tarvitse kirjautua kuin kerran. Kankeat on palvelut Elisalla, kun pitäisi kirjautua ja sitten vahtia OmaElisaa koska vastataan.



Chatit ym. DNA:ltakin löytyy.



Mä pidän sitä ainutlaatuisena palveluna ja tässä muitakin sähköpostin kannattajia.
Hmmmm...



Kun lähetät Elisalle viestin lomakkeella niin vastauksen saat sähköpostilla. Talleta se ja se toimii jatkossa.



Ei noissa minusta mitään eroa ole ja itselläni on sekä DNA:n että Elisan osoitteita postiohjelmassa. Nettisivuilla ei kummallakaan enää noita s-postiosoitteita ole.


Kyllä se DNA:n sivuilta löytyy, eivät toki markkinoi aktiivisesti, koska on palvelu heilläkin kehittynyt. Mm. Minun palveluni, sähköpostiasiakaspalvelu, CHAT suoraan PUHELIMESSA OMA DNA sovelluksella, Chatissa netissä selaimella, Facebook, Twitter, ilmaiset GSM-puhelut. Siinä on niin monia hyviä kanavia että on varaa valita. Voi käyttää niitä kaikkia, ilmaiseksi. Elisalle puhuminen maksaa yrityspuhelun verran, se on väärin. Palvelu niin ennen kuin jälkeen ostoksen on asiakassuhteista huolehtimista, joiden aikana voi sitten tehdä tiliä katsomalla soppareita samalla kuntoon. Kerran soitimme, tuli alennus liittymälle, koska "oli aspan käytössä".



Elisan palvelu maksaa ja sitten ohjataan vaan noihin soittopyyntöihin.



Ei mulla ole aikaa päivystää tuntikaupalla puhelimen ääressä, kun ei ne soitot kumminkaan tule ajallaan, vaan tulevat tuntien päästä tai jopa seuraavalla viikolla vasta, kokemusta on.



Elisasta.



Sähköposti on kuitenkin hyvä kun haluaa mustaa valkoisella.



Nyt soi Sub Zero Project - All For One (Radio Edit).
Kyllä se DNA:n sivuilta löytyy



Elisan palvelu maksaa ja sitten ohjataan vaan noihin soittopyyntöihin.





Sähköposti on kuitenkin hyvä kun haluaa mustaa valkoisella.


Hmmm...



Laitahan linkki , mistä se DNA:n asiakaspalvelun sähköpostiosoite löytyy heidän nettisivuilta. Ei sitä yhteystiedoissa ainakaan ole.



Juu Elisalle soitaminen maksaa , mutta sähköposti toimii samalla tavalla kuin DNA:llakin eikä maksa mitään.



Käytän sitä itsekin tarvittaessa. Toki voisihan se osoite/ne osoitteet olla yhteystiedoissa ihan julkisenakin.


Kyllä se DNA:n sivuilta löytyy



Elisan palvelu maksaa ja sitten ohjataan vaan noihin soittopyyntöihin.





Sähköposti on kuitenkin hyvä kun haluaa mustaa valkoisella.
Hmmm...



Laitahan linkki , mistä se DNA:n asiakaspalvelun sähköpostiosoite löytyy heidän nettisivuilta. Ei sitä yhteystiedoissa ainakaan ole.



Juu Elisalle soitaminen maksaa , mutta sähköposti toimii samalla tavalla kuin DNA:llakin eikä maksa mitään.



Käytän sitä itsekin tarvittaessa. Toki voisihan se osoite/ne osoitteet olla yhteystiedoissa ihan julkisenakin.


Nimenomaan, julkisena.



Mulla se osoite on ulkomuistissa, toki se löytyy DNA tukifoorumeilta.



Se on yksi kanava monelle, joka toimii. Miksi piilottelemaan.



Noh Elisa on aika jäykkä toimija, siirtäisin kodin netinkin muualle, jos olisi vaihtoehtoja...



Mutta kun Elisa omistaa sekö VDLS2 että KAMO, niin pakko maksaa. Onneksi €0 50M.



Toimii hyvin netti, ja silleen tyytyväinen, mutta kun mietitään palvelukanavia ja osan maksullisuutta, huonoa tiedonkulkua ja sitä että nämä ideatkin torpataan kommentoimatta, pistää vihaiseksi!!!
Nimenomaan, julkisena.



Mulla se osoite on ulkomuistissa, toki se löytyy DNA tukifoorumeilta.



Se on yksi kanava monelle, joka toimii. Miksi piilottelemaan.




Tuosta julkisuudesta olen samaa mieltä.



Itsekullakin on ulkomuistissa tai postiohjelmassa tai foorumeilta kerättyjä s-postiosoitteita , mutta tosiasia on , että sen paremmin DNA:lla kuin Elisallakaan ei ole yhteystietosivuillaan niitä osoitteita julkisesti.



Sellaisen kyllä saat lähettäessäsi viestin lomakkeella tai kysymällä keskustelupalstalla tai kokeile näitä.



asiakaspalvelu.liittymat@elisa.fi

asiakastuki.kiintea@elisa.fi

asiakastuki.mobiili@elisa.fi
Hyvää päivää.



Kello 11.13 laitoin operaattorilleni SÄHKÖPOSTIA mobiiliasiakaspalvelu@dna.fi missä kerroin, että liittymäni vaihtuu tammikuussa Elisalle, haluan olla sydämestäni die hard DNA asiakas! Kello 13.13 puhelin soi, että laitetaanko DNA-asiakkuus kuntoon HUIPPUHINTAAN myös vuodelle 2020 and beyond... Hienoa palvelua, sähköpostissa, kirjautumatta mihinkään jne.



Kysyi mihin siirtämässä, sanoin Elisalle, enkä halua! Siis 14,90 on hyvä hinta, mutta mä käytän vähän liittymää, hän ei ihmetellyt yhtään. Vastahan sinulla jäi meidän liittymä laskutusrajaan, ja kaksi kuukautta yhdellä laskulla edullisesti. Jatketaanko kuule samalla linjalla etiäpäin.



"Vain parin euron nousu, jos 4G:llämme ei jatkettaisi", ymmärrettävä siirto Elisalle palveluneuvojan mukaan. Mutta. Laskut parin kuukauden välein edullisesti DNA:lta jatkossakin, miltä kuulostaa? Annatko tietosi... annoin HETI Paunun bussissa ja numsi peruttu!



6,90 euron rajaton 4G, 5 Gt EU, muu käytön mukaan jatkuu. Samalla DNA myyntitykki sanoi, että onko sinulla halukkuutta kuulla muista tarjouksista. Sanoi että hän voi kyllä myydä DNA "Huoleton 10M", mutta minä sanoin, että työnantajani maksaa mulle Telia "Huoleton 10M" ja voin soitella mielinmäärin... Ymmärsi heti, että eihän Elisalle kannata siinä tapauksessa maksaa 14,90... Saati meille... Hän sanoi että nauti musiikista täysillä, kun puhuin Moistakin. Hän sanoi että itsekin käyttää musiikkipalvelua, eikä lähtisi sitä iloa vuoden 2020 tähden rajoittamaan Offline-kuuntelulla... Megalla se soi muuten oikein hyvin. Minähän kuuntelin sitä musiikkia Online-tilassa umpimetsässä Kintulammilla ja olin otettu toimivuudesta. Kehuin myös DNA:lle asiakaspalvelua ja tyytyväisyyttä verkkoon, ilmainen vikapalvelu jne.



12,90 tuollainen maksaa Elisallakin, mutta mä sanoin suoraan DNA-palveluneuvojalle, että nolla saisi olla lisää siinä nopeudessa teilläkin, hän sanoi no 6,90 varmaan maistuu kuten tähänkin asti? Meillä on aina varaa pitää tyytyväinen asiakas aidan paremmalla puolella.



"Meidän verkko kyllä kestää vaikka striimaisit aamusta iltaan 4G:llä, kuuntele hyvänen aika sitä musiikkia Online-tilassa, ja Offlinessa sitten vaikka lentokoneessa ennen EU-dataa. Meillä on kunnon verkko. Jatketaan tarjousta etiäpäin, ei huolta nousevasta hinnasta ja avausmaksuista."



6,90 eurolla tuo on erinomainen paketti. Hintalaatusuhde herkullinen.



Yksi syy miksi en siirtänyt Elisalle, avausmaksu olisi viisi euroa, vikapalvelu maksullinen, ideoita vaan torpataan ja sähköpostilla ei palvella niin kuin DNA:lla. Lisäksi Elisa ei halunnut myydä €6,90 eurolla liittymää, vaikka DNA:n diilissä vielä 14 vrk peruutusaikaa -- niin palvelu on ja pysyy. Olen todella otettu DNA-palvelusta viikonloppuna sähköpostissa.



Sitä kun miettii niin liittymäkin ja oh veljet miten käsitelliin liittymää puhelun aikana. Jokainen nippelitieto kerrottiin, mitään ei salattu, ja toivoteltiin vielä hyvää viikonloppua.



Kyllä Elisan on vielä petrattava, että luovun ilmaisesta asiakaspalvelusta, ilmaisesta vikapalvelusta ja sähköpostipalvelusta yms. Elisan €0 kotikuituun olen tyytyväinen, mutta Arris-firmwaresotku vie hermolle. Jos siihen tulisi vielä rauhoittavaa, olisi jees.



Sitäkin DNA:lle sanoin, sanoi että ei hyvää päivää, meillä ei olisi tällaista ongelmaa.



Niinpä, mutta DNA ei ole tässä alueella kilpailemassa kiinteissä :(



Mutta palvelu pelaa ainakin mobiiliasiakaspalvelussa, VIIKONLOPPUNA, kiitos siitä ja jatketaan. Olen asiakas vuodesta 2016, mutta Moi kiinnostaa aina, kuitenkin Elisan kautta loikkaaminen olisi sekin työtä, ja kuitenkin 6,90 on hyvä Etudiili-hinta ja paras palvelu päälle.



Hei.

Asiakas tavoitettu puhelimitse. Perutaan numsi ja sitten churnia.

Ystävällisin terveisin

Jussi

palveluneuvoja

DNA asiakaspalvelu



Tänään juhlin jatkohintaa kunnolla, nyt juodaan hieman parhaita sekoituksia.



Nyt soi Daniele Mondello - I Want You To Go (Original Mix).
kyllä huomaa sen että ajattelen myös teknisiä toteutuksiakin eikä vain mitä tapahtuu näytöllä.



itse en sähköpostia kannata. sähköposti kokonaisuutena joutaisi museoon koska karkeasti ei tarjoa yksityisyyttä, tietoturvaa ja eikä ole enää kunnolla korjattavissa.



sähköpostissa ei voi luotettavasti tietää kuka on toisessa päässä ja salausta ei ole. kumpikin jo yksinään tekee sen että sähköpostia ei saisi käyttää. oma elisassa yhteys on elisan servereillä suoraan perus ssl/tls salauksilla ja käyttäjä on tiedossa.



asiakaspalvelun tarjoaminen facebook ja twitter palveluissa on kuitenkin erittäin kyseenalaista koska eivät ole suorassa elisan kontrollissa. salausta saattaa löytyä mutta käyttäjiä ei voi sielläkään varmasti selvittää. sen lisäksi eivät välttämättä toimi edes eu:n toimivallan sisällä.
kyllä huomaa sen että ajattelen myös teknisiä toteutuksiakin eikä vain mitä tapahtuu näytöllä.



itse en sähköpostia kannata. sähköposti kokonaisuutena joutaisi museoon koska karkeasti ei tarjoa yksityisyyttä, tietoturvaa ja eikä ole enää kunnolla korjattavissa.



sähköpostissa ei voi luotettavasti tietää kuka on toisessa päässä ja salausta ei ole. kumpikin jo yksinään tekee sen että sähköpostia ei saisi käyttää. oma elisassa yhteys on elisan servereillä suoraan perus ssl/tls salauksilla ja käyttäjä on tiedossa.



asiakaspalvelun tarjoaminen facebook ja twitter palveluissa on kuitenkin erittäin kyseenalaista koska eivät ole suorassa elisan kontrollissa. salausta saattaa löytyä mutta käyttäjiä ei voi sielläkään varmasti selvittää. sen lisäksi eivät välttämättä toimi edes eu:n toimivallan sisällä.


Juu sähköpostissa voisi kyllä olla vahva päästäpäähänsalaus , mutta puheet sähköpostin kuolemasta ovat vahvasti liioiteltuja. Lisäohjelmilla toki salauskin järjestyy , mutta silloin osapuolien pitää käyttää samaa salausohjelmaa , joten yleinen ja yhteinen kaikille olisi toivottavaa.



Vähänkään suurempien viestien lähettäminen liitetiedostoineen tietokoneella luonnistuu sähköpostilla varsin kätevästi. Kyllä se mobiilisovelluksilla on aikamoista tuhertamista.



Käyttäjän tunnistaminen on kaikilla viestintämuodoilla ihan yhtä haasteellista riippumatta siitä onko yhteys salattu vai ei. Laitteita on helppo kaapata ja lähetellä viestejä toisten nimissä eikä aina tarvitse kaapata laitettakaan , riittää kun kaappaa postitilin. Pitäisikö ottaa vahva tunnistautuminen käyttöön kaikissa asiakaspalvelukanavissa aina? Nythän esim. Elisan palveluihin kirjaudutaan sähköpostiosoitteella ja vahvaa tunnistautumista vaaditaan vain tunnuksen luonnissa , onko turvallista?



Itse suosin kirjallista yhteydenpitoa , koska silloin molemmille osapuolille jää dokumentti siitä , mistä on puhuttu ja mitä on sovittu. Yritysmaailma toimii näin.



Jos lähetät Elisalle kirjallisen viestin , niin sähköpostilla sieltä vastaus tulee jatkossakin , toivottavasti.



Siitä olen ihan samaa mieltä , että nuo somekanavat (Facebook ja Twitter) eivät ole soveliaiata asiakaspalvelukanavia , kun käsitellään asikakkaan henkilötietoja ja sopimuksia.
Toi Sokrateksen jakama asiakaspalvelu.liittymat@elisa.fi on sellainen mitä toivotaan käytettävän jos meille laittaa sähköpostia. Ensisijaisesti kuitenkin aina toivomme että yhteydenotot ohjataan sähköpostin sijaan tuon lomakkeen kautta tapahtumaan sillä liian usein suoraan sähköpostia laittaessa ihmiset unohtaa kertoa itsestään mitään ja viesti on seuraavaa muotoa:

Lähettäjä: haellaeslaeppae@diggeridoo.com

mun viihde ei toimi, korjatkaa



Koita tuossa sitten selvitellä että kenellä, missä, miten, jne... Menee monta sähköpostia turhaan ennen kuin päästään edes asiaan, monesti vielä mieluummin noissa aina soitellaan asiakkaalle kun saadaan lomakkeella yhteydenotto että saadaaan hommat korjailtua nopeemmin eli puhelinnumero on kanssa aloituksessa kovin mieluisa tieto 🙂
Ensisijaisesti kuitenkin aina toivomme että yhteydenotot ohjataan sähköpostin sijaan tuon lomakkeen kautta tapahtumaan sillä liian usein suoraan sähköpostia laittaessa ihmiset unohtaa kertoa itsestään mitään ja viesti on seuraavaa muotoa:



Lähettäjä: haellaeslaeppae@diggeridoo.commun viihde ei toimi, korjatkaa




Niinpä.



Minä kyllä mieluummin käyttäisin ihan oikeaa lomakesivua tuon em. linkin asemesta.



https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteyslomake/



Tuota lomaketta voisi korjata siten , että siinä olisi ainakin asiakasnumerolle oma ruutu kaikkissa vaihtoehdoissa ja mahdollisuus lisätä liitetiedostoja sekä tallentaa viesti itselle ennen lähetystä. Sittenhän se alkaisi jo muistuttaa sähköpostia.



PS. Chat ei kyllä ole vaihtoehto sopimusasioissa eikä siitä ymmärtääkseni jää asiakkaalle mitään kopiota , vai jääkö?


Tuota lomaketta voisi korjata siten , että siinä olisi ainakin asiakasnumerolle oma ruutu kaikkissa vaihtoehdoissa ja mahdollisuus lisätä liitetiedostoja. Sittenhän se alkaisi jo muistuttaa sähköpostia.




Voihan ne liitetiedostot laittaa jonnekin sopivan pilven reunalle ja jakaa sinne johtavan linkin lomakkeelle.


Tuota lomaketta voisi korjata siten , että siinä olisi ainakin asiakasnumerolle oma ruutu kaikkissa vaihtoehdoissa ja mahdollisuus lisätä liitetiedostoja. Sittenhän se alkaisi jo muistuttaa sähköpostia.Voihan ne liitetiedostot laittaa jonnekin sopivan pilven reunalle ja jakaa sinne johtavan linkin lomakkeelle.


Ei kaikilla ole mitään pilviä käytössä enkä minä ainakaan jo ihan tietoturvasyistä halua asiakkuuksiini liittyviä asioita mihinkään pilveen. Kyllä ne pitää voida lähettää ihan suoraan Elisalle eikä minkään kolmannen osapuolen kautta.




Tuota lomaketta voisi korjata siten , että siinä olisi ainakin asiakasnumerolle oma ruutu kaikkissa vaihtoehdoissa ja mahdollisuus lisätä liitetiedostoja. Sittenhän se alkaisi jo muistuttaa sähköpostia.Voihan ne liitetiedostot laittaa jonnekin sopivan pilven reunalle ja jakaa sinne johtavan linkin lomakkeelle.
Ei kaikilla ole mitään pilviä käytössä enkä minä ainakaan jo ihan tietoturvasyistä halua asiakkuuksiini liittyviä asioita mihinkään pilveen. Kyllä ne pitää voida lähettää ihan suoraan Elisalle eikä minkään kolmannen osapuolen kautta.




No suurimmalla osalla asiakkaista esim. gmail-sähköpostilaatikotkin on pilvessä.






Tuota lomaketta voisi korjata siten , että siinä olisi ainakin asiakasnumerolle oma ruutu kaikkissa vaihtoehdoissa ja mahdollisuus lisätä liitetiedostoja. Sittenhän se alkaisi jo muistuttaa sähköpostia.Voihan ne liitetiedostot laittaa jonnekin sopivan pilven reunalle ja jakaa sinne johtavan linkin lomakkeelle.
Ei kaikilla ole mitään pilviä käytössä enkä minä ainakaan jo ihan tietoturvasyistä halua asiakkuuksiini liittyviä asioita mihinkään pilveen. Kyllä ne pitää voida lähettää ihan suoraan Elisalle eikä minkään kolmannen osapuolen kautta.
No suurimmalla osalla sähköpostilaatikotkin on ulkomaisten toimijoiden pilvessä.


Minulla on Elisan posti. Onko sekin ulkomailla vai hallinoitteko itse?








Tuota lomaketta voisi korjata siten , että siinä olisi ainakin asiakasnumerolle oma ruutu kaikkissa vaihtoehdoissa ja mahdollisuus lisätä liitetiedostoja. Sittenhän se alkaisi jo muistuttaa sähköpostia.Voihan ne liitetiedostot laittaa jonnekin sopivan pilven reunalle ja jakaa sinne johtavan linkin lomakkeelle.
Ei kaikilla ole mitään pilviä käytössä enkä minä ainakaan jo ihan tietoturvasyistä halua asiakkuuksiini liittyviä asioita mihinkään pilveen. Kyllä ne pitää voida lähettää ihan suoraan Elisalle eikä minkään kolmannen osapuolen kautta.
No suurimmalla osalla sähköpostilaatikotkin on ulkomaisten toimijoiden pilvessä.
Minulla on Elisan posti. Onko sekin ulkomailla vai hallinoitteko itse?




Hallinnoimme itse ja on kotimaassa.
Hallinnoimme itse ja on kotimaassa.



Näin olen antanut jo aiemminkin itselleni ymmärtää. 😉



Minusta ainoa oikea kirjallinen yhteysmuoto asiakkuuksien hoidossa on suora yhteys Elisaan ilman mitään välikäsiä.



Tuo edellä mainittu yhteyslomake täydennettynä niillä lisäyksillä , mistä edellä mainitsin ja Elisan oma sähköposti täyttävät ne vaatimukset.



Sähköpostiin on myös helppo tehdä valmis viestipohja , jossa on henkilö- ja asiakastiedot jo valmiina. Silloin se vastaa tuota yhteyslomaketta niiltä osin.