Uusittuani Elisa/Saunalahden (miksi pitää olla kaksi liiketunnusta?) nettiyhteydet olen joutunut kokemaan sen kaiken kurjuuden mihin mm. sähköpostitilien ja muiden systeemien päivittäminen johtaa. Koko systeemi on täynnä käyttäjätunnusta,salasanaa,mobiilitunnusta ym. krumeluuria jotka eivät kuitenkaan toimi jokaisella reititysvaihtoehdolla vaikka kuinka tallennan ne em. yhtiöiden salaisiin tietopankkeihin. Aivan kuten tämä OmaYhteisökin vaatii.
OmaGuru toimii hyvin mutta ei puutu eo. ongelmien poistamiseen.
Yhtiöissä tulisi ison luudan lakaista ja poistaa kaikki se roska mitä IT-ihmiset sinne innolla lisäävät muka entisten ongelmien poistamiseksi. Pelkistäminen on ratkaisu.
SS kurjuus
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
tai
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi
Onneksi sentään kaikki nämä sopimukset ja asiakasnumerot on nähtävissä yhden ja saman Oma Elisa-tunnuksen kautta.
Onneksi sentään kaikki nämä sopimukset ja asiakasnumerot on nähtävissä yhden ja saman Oma Elisa-tunnuksen kautta.
Käytännössä nuo erilliset asiakasnumerot tarjoavat sen, että saat laskut meiltä viidellä eri laskulla. Laskut tulevat siis aina asiakasnumerokohtaisesti ja osalle asiakkaille tämä on hyvinkin tärkeä ominaisuus että saa eri palveluita eri laskuilla siinä missä toiset tahtovat taas saada kaiken yhdellä ja samalla laskulla 🙂 Asiaksnumero on yksilöivä tieto siinä missä moni muukin ja sitä voidaan käyttää hyvin yhtenä tunnistetietona kun asiakkaan henkilöllisyydestä halutaan olla varmoja 🙂
Onneksi sentään kaikki nämä sopimukset ja asiakasnumerot on nähtävissä yhden ja saman Oma Elisa-tunnuksen kautta.
Kyllä saan laskuja vähän väliä, joka ei ole mitenkään tärkeä ominaisuus. Tälle asiakkaalle olisi tärkeä ominaisuus saada kaikki palvelut laskutettuna yhdellä laskulla.
Eikö myös sopimusnumero liene yksi tunnistetiedoista?
Kaikki sopimukset yhdelle asiakasnumerolle ja laskutus asiakkaan toiveen mukaan joko asiakasnumerolla TAI sopimusnumerolla. Meneekö liian vaikeaksi?
Onneksi sentään kaikki nämä sopimukset ja asiakasnumerot on nähtävissä yhden ja saman Oma Elisa-tunnuksen kautta.
Eikö myös sopimusnumero liene yksi tunnistetiedoista?
Kaikki sopimukset yhdelle asiakasnumerolle ja laskutus asiakkaan toiveen mukaan joko asiakasnumerolla TAI sopimusnumerolla. Meneekö liian vaikeaksi?
Toimisi tuokin idea, mutta silloin ei jäisi esimerkiksi mahdollisuutta laskuttaa Viihdettä ja tietoturvaa omissa nimissä ja firman nimille kirjata laajakaistaa ja matkapuhelinta pitäen sopimukset omassa omistuksessa 🙂 Jos haluat vähemmän erillisiä laskuja, niin Liittymät samalle laskulle-ohje auttaa 🙂
Onneksi sentään kaikki nämä sopimukset ja asiakasnumerot on nähtävissä yhden ja saman Oma Elisa-tunnuksen kautta.
Eikö myös sopimusnumero liene yksi tunnistetiedoista?
Kaikki sopimukset yhdelle asiakasnumerolle ja laskutus asiakkaan toiveen mukaan joko asiakasnumerolla TAI sopimusnumerolla. Meneekö liian vaikeaksi?
Tuo prosessi sopijan vaihtoineen on kyllä harvinaisen omituinen.
Kuudessa sopimuksessa mainitaan, että sopijan vaihtoa ei voi tehdä. Sitten kuitenkin todetaan, että sen sopijan vaihdon voi tehdä.
Yhdistämisessä sopijan vaihto tehdään itselle ja sivulle tuodaan se ainoa sopimus, jossa vaihtoestettä ei ole, mutta ei kuitenkaan pystytä tuomaan sopimuksen tietoja.
Kyllä, samalla sivulla voidaan vaihtaa toiselle sopijalle.
Jos haluaa Elisalta yksinkertaisempaa palvelua, niin se täytyy tehdä mahdollisimman monimutkaisesti ja vaikeasti. Kiitos ei, en lähde kokeilemaan kepillä jäätä. Sen verran karvaita kokemuksia on viime vuotisesta muutosta, jossa mikään ei lähtenyt toimimaan ilman lukuisia yhteydenottoja. Aina asiakkaassa oli vika, todellisuudessa Elisa oli yhdistänyt talojakamossa huoneistot sikinsokin väärään kytkimeen.
Mutta miksi piippailee?