Twitter ja puhelinnumeron rekisteröinti


Hei,



tässä jo jonkin aikaa olen yrittänyt saada Twitterissä toimimaan saunalahden puhelinnmeroa jotta saisi kaksivaiheisen tunnistautumisen toimimaan. Saunalahtea ei valikosta löydy Elisa kylläkin, ja kun yrittää 045 alkuista saunalahden numeroa ja Elisa valintaa Twitter valittaa vain että ei ole käytössä vielä operaattorillasi.



Voisiko ja haluaisiko Saunalahti/Elisa auttaa tässä asiassa ja yrittää sopia kuvioita Twitterin kanssa kuntoo.



Kiitos.



//Lisätty kategoriaksi asiakaspalvelu. -Norris
Muilla Twitterin käyttäjillä samoja ajatuksia?
Hieman hauska tapaus, sillä tiistaina tuon kirjoitukseni jälkeen Twitter päivitti mobiiliohjelmiaan jolloin niihin tuli uutena ominaisuutena tämä kaksivaiheinen tunnistus, eli kun uudella koneella/selaimella ym. yrittää kirjautua twitteriin, niin pitää puhelimessa twitter ohjelmassa hyväksyä tämä.



Eli haluttu/haluamani ominaisuus rakennettu eri tavalla mutta toimivasti ja riittävästi.



Mutta ei tämä nyt poista sitä ihmettelyä miksi sauniksen puhelinnumero ei toimi twitterin kanssa.
Tää olis kyllä hyvä juttu.
Kiinnostava aihe! Kaksivaiheinen tunnistus Twitterissä vaatii saman sopimuksen ja teknisen toteutuksen kuin Twitterin käyttäminen tekstiviesteillä: https://twitter.com/devices Tätä teknistä toteutusta ja sopimusta ei ole vielä kenelläkään suomalaisella operaattorilla vaikka osa operaattoreista onkin listattu. Riippumatta siis liittymästä tai puhelinnumeron liittämisen yhteydessä tehtävistä valinnoista, ohjataan käyttäjä aina "long coden" pariin.



Twitterissä kuitenkin nähdään meillä paljon mahdollisuuksia, joten ryhdytään selvittelemään tämän teknisen toteutuksen mahdollisuuksia Elisan ja Saunalahden liittymille täällä päässä 🙂 Mahdollisten käyttäjien määrä on varmasti yksi tärkeimmistä tekijöistä tätä päätöstä tehdessä - kannattaa siis ehdottomasti äänestää tätä ideaa, mikäli haluaisit itsekin käyttää Twitterin tekstiviestipalveluja. Muuten mahdollinen toteutus riippuu suuresti muista tekstiviestipalveluja koskevista töistä ja, kuten aina, resursseista. Lykkään siis idean nyt tilaan pidetään mielessä, ei siis heitellä lusikoita vielä nurkkaan :)



- Norris
Luulisin että käyttäjiä twitterin käyttämiselle tekstiviestien avulla ei ole hirveästi, eikä tarvetta systeemille eli "lyhyt numeroille" tämän takia ole. 



Tarve pitäisi olla tälle kaksivaiheiselle tunnistautumiselle, joka naurettavasti (twitterin kannalta) vaatii ylinmääräisiä toimenpiteitä ja sopimuksia operaattorien kanssa. Taitaa olla rahasta kyse, vaikka kyllä monella muulla palvelulla on varaa lähettää tekstiviestejä asiakkailleen/käyttäjilleen.



Mutta tärkeimpänä pointtia suurin osa "ongelmasta" eli kaksivaiheisesta tunnistautumisesta on poissa uudistuneen twitter ohjelman myötä. Tekstiviestien käyttö olisi kuitenkin parempi vaihtoehto, koska jos jotain tapahtuu twitter ohjelmalle vaikka puhelimen vaihdon taikka android/firmware päivityksen jälkeen niin kaksivaiheinen tunnistautuminen pitää käsin purkaa ja ottaa käyttöön uudelleen. Jos olisi tekstiviesti pohjainen menetelmä käytössä kaikki toimisi helpommin.
Twitterin integroiminen Saunalahden tekstiviestipalveluun (sis. kaksivaiheinen tunnistautuminen) vaatii teknisen toteutuksen, joka tällä hetkellä ei ikävä kyllä ole verkossamme mahdollista. Mahdollisia vaihtoehtoja toteutukselle tullaan tutkimaan jatkossa tekniikan kehittyessä puolin ja toisin 🙂