Vinkkejä asiakasviestintään


Kuuluvuus: sen peitto, kuuluvuuden muutokset ja tiedottaminen asiakkaille.

Luulen, että suurin osa asiakkaistanne kuuluu segmenttiin, joka olettaa saavansa maksulle vastineen. Minäkin.



Olisi kai operaattorin eli Elisankin etu, että käyttäjiltä tulisi laskutettavaa puheaikaa eli että puhelinta voisi käyttää puhumiseen ja soittamiseen.



a. myynti:

Elisan myyjille yleistoiveeksi/vinkiksi, ettei kannata heidän myydä mitään, ellei olemassaolevaan liittymään alueella x saada kuuluvuutta. Jos vuoden välein halutaan asiakkaan tilaavan jotain, mitä ei pysty käyttämään, lasken myynnin menevän melkein huijaamisen puolelle.



b. asiakassuhteen hoitaminen:

Miksei alueen liittymän omistajille infota tukiasemien solujen suuntauksista? Asiakkaalle tekstiviestinä tieto tukiaseman solujen suuntausten (tai whatever ovatkaan) muutoksista tähän tyyliin "Heippa, me täällä Elisalla ollaan hiukan säädelty noita sinua lähellä olevan tukiaseman solujen suuntauksia ja olet pudonnut katvealueelle. Halutessasi voit 1. vaihtaa operaattoria 2. valittaa meille. Lähiaikoina alueen kuuluvuuteen ei ole kuitenkaan tulossa parannuksia. Anna meille palautetta. Arvostamme mielipidettäsi."
Hmm, tässä on nyt ensinnäkin periaatteessa kaksi ideaa. Kohtaan a: Kuuluvuuskartta on meillä kyllä myyntipuolella apuna, mutta kuuluvuuskarttakin on pitkälti vain arvio ja mahdollisia paikallisia katveita ei etukäteen voida ennustaa juuri mitenkään. Kuuluvuuteen vaikuttaa niin kovin moni asia, ja huono kuuluvuus voi myös olla pelkästään sisätiloissakin talojen rakenteista yms johtuen. :)



Kohtaan b: Tukiasemien tarkkoja sijainteja ja solujen suuntauksia emme voi luovuttaa turvallisuussyistä. Lisäksi muutostöiden vaikutusta jokaiseen yksittäiseen osoitteeseen on melko mahdotonta ennustaa, ja yleensä ongelmatilanteet tulevatkin tämän vuoksi meidän tietoon vasta kun asiakas on yhteydessä kuuluvuuden huononemisesta. Vastaavien tekstareiden lähettäminen etukäteisinfona on näin ollen melkoisen vaikeaa toteuttaa. Kiitos kuitenkin palautteestasi, tutkimme aina eri mahdollisuuksia kehittää palveluamme ja tuotteitamme asiakkaiden kannalta paremmiksi ja asiakkailta saatu palaute on siinä tärkeää. 🙂
Kohtaan b: Tukiasemien tarkkoja sijainteja ja solujen suuntauksia emme voi luovuttaa turvallisuussyistä.



Tuo varmastikin lukee teidän ohjeistuksessa noin, mutta eikö sinua itseäsi yhtään naurata sen kopioiminen tänne kerta toisensa jälkeen? Kuka tahansa näkee tolpan paikan omin silmin maastossa. Niitä on merkitty karttoihin. Ja kaiken huipuksi Cellmapper-kartoilla on tarkemmatkin "yrityssalaisuudet" täysin julkisesti nähtävillä.



Jos venäläisten tai marsilaisten hyökkäys pelottaa noin paljon, niin kenellekään tuskin on mitään haittaa siitä, jos merkkaisitte tolpanpaikan 20 m sivuun todellisesta.



Aloituksesta puuttui kohta c) eli taajuustiedot, mutta ehkä ne tusina aiempaa ehdotusta riittää siitä aiheesta, näistä a- ja b-kohdista taidetaan mennä vasta puolen tusinan kohdilla.