Sopimustietojen säilyttäminen asiakkaan selattavina, vaikka soppimus on suljettu


Akuuttina tuli esille, että kun Elisa sulkee jonkun sopimuksen, ostopäivää ja takuuaikaa ei näytetä tämän jälkeen. Myydessä laitteen edelleen, uusi ostaja haluaa tietää varsinkin ostopäivän = kuinka kauan laite on ollut käytössä. Ehdotan ostopäivä ja takuun näkyisi myös sulkemisen jälkeen.
Akuuttina tuli esille, että kun Elisa sulkee jonkun sopimuksen, ostopäivää ja takuuaikaa ei näytetä tämän jälkeen. Myydessä laitteen edelleen, uusi ostaja haluaa tietää varsinkin ostopäivän = kuinka kauan laite on ollut käytössä. Ehdotan ostopäivä ja takuun näkyisi myös sulkemisen jälkeen.

Mikseipä noinkin voisi tehdä. Mitä laitteisiin tulee , niin takuutodistukset näkyvät kyllä Oma Elisassa ja niistä selviää ostopäivä ja takuuaika. Itselläni on tapana kopioida ne .pdf:t omalle koneelle , niin pysyvät ainakin tallessa ihan Elisasta riippumatta.


Akuuttina tuli esille, että kun Elisa sulkee jonkun sopimuksen, ostopäivää ja takuuaikaa ei näytetä tämän jälkeen. …..….. takuutodistukset näkyvät kyllä Oma Elisassa ja niistä selviää ostopäivä ja takuuaika....




Please, voisitko neuvoa, mistä (polku) takuutodistukset löytyvät, kun luottokauppasopimus on suljettu.
Please, voisitko neuvoa, mistä (polku) takuutodistukset löytyvät, kun luottokauppasopimus on suljettu.

Itselläni ainakin ostamani puhelimen takuutodistus näkyy Oma Elisassa Laitteet-välilehdellä , vaikka laite on jo kokonaan maksettu. Kyllä takuutodistus näyttäisi näkyvän Oma Elisassa ainakin niin kauan kuin takuuta on jäljellä , mutta sitä en tiedä mitä tapahtuu , kun takuuaika umpeutuu.



No kuten sanottu , niin takuuaikana ainakin sen todistuksen voi käydä kopioimassa omalle koneelle. Suosittelen.
Oma Elisa -> Laitteet, näin mulla.

Vanhatkin sopimuslaitteet löytyy ja saa takuut näkyviin.



e, kattelin yhtä vanhha laitetta, niin

Samsung Galaxy Note 3 takuu alkanut 27.09.2013 takuulappu löytyy.
On totta, että asiakassuhteen päätyttyä Elisa-konsernin kanssa nuo laitetiedot ja mahdollinen takuu katoavat kuin pieru saharaan.





Tuota vanhempia sopimuksia saattaa näkyä vanhassa oma.saunalahdessa. Löysin sieltä vanhan 3G-nettitikkuni Huawei E169 takuutodistuksen. Laite oli näköjään hankittu 11. maaliskuuta 2009.
Laitteet ja takuukuitit löytyvät Omaelisasta niin kauan, kuin kyseistä laitesopimusta eri erikseen asiakaspalvelun toimesta suljeta. ☺️ Laitesopimusten sulkemista taas ei tehdä, ellei asiakas jostain syytä itse erikseen pyydä. Näissäkin tapauksissa pyydetään ottamaan huomioon, että suljettaessa sopimustiedot poistuvat myös Omaelisan puolelta.
Laitteet ja takuukuitit löytyvät Omaelisasta niin kauan, kuin kyseistä laitesopimusta eri erikseen asiakaspalvelun toimesta suljeta. ☺️ Laitesopimusten sulkemista taas ei tehdä, ellei asiakas jostain syytä itse erikseen pyydä. Näissäkin tapauksissa pyydetään ottamaan huomioon, että suljettaessa sopimustiedot poistuvat myös Omaelisan puolelta.



Minulla on suljettu kaikki laitesopimukset jotka on suoritettu loppuun. En ole kertaakaan sitä erikseen pyytänyt. En olisi edes osannut niin tehdä.

Juuri eilen itsekin olisin tarvinnut näitä tietoja laitesopimuksista, ja erityisesti ostohinnoista.



Laite osiosta linkki "takuutodistus" heittää sen työpöydältä avattavaksi, mutta siinä ei näy summaa. ainoastaan toimituspäivämäärä.



osiosta "sopimukset" ei näy maksutietoja, ainoastaan sopimusnumero.


Laitteet ja takuukuitit löytyvät Omaelisasta niin kauan, kuin kyseistä laitesopimusta eri erikseen asiakaspalvelun toimesta suljeta. ☺️ Laitesopimusten sulkemista taas ei tehdä, ellei asiakas jostain syytä itse erikseen pyydä. Näissäkin tapauksissa pyydetään ottamaan huomioon, että suljettaessa sopimustiedot poistuvat myös Omaelisan puolelta.Minulla on suljettu kaikki laitesopimukset jotka on suoritettu loppuun. En ole kertaakaan sitä erikseen pyytänyt. En olisi edes osannut niin tehdä.

Juuri eilen itsekin olisin tarvinnut näitä tietoja laitesopimuksista, ja erityisesti ostohinnoista.



Laite osiosta linkki "takuutodistus" heittää sen työpöydältä avattavaksi, mutta siinä ei näy summaa. ainoastaan toimituspäivämäärä.



osiosta "sopimukset" ei näy maksutietoja, ainoastaan sopimusnumero.




Laitteen kokonaishinta näkyy tilausvahvistuksessa joka on toimitettu sähköpostiisi tilaus hetkellä 🙂 Mikäli tätä ei enään löydy niin voit laittaa myös OmaYhteisön puolelta meille yksityisviestiä niin voidaan katsoa näkymää tarkemmin 🙂