Skip to main content
Jonkin verran on tullut toiveita saldon tarkistusmahdollisuudesta tilanteissa, joissa liittymä on esimerkiksi riistakamerassa tai mökillä käytössä ja näin ollen ei ole mahdollista saldoa tarkistaa soittamalla tai viestillä.



Olisiko tällaiselle tarvetta ja jos olisi niin laitahan myös kommenttina perusteluja! 🙂




Olisiko tällaiselle tarvetta ja jos olisi niin laitahan myös kommenttina perusteluja! :)




Iot-laitteiden määrä kasvaa koko ajan ja kyllä niille tämä olisi tarpeen. Ylipäätään on vähän erikoista , että sitä saldoa ei voi tarkistaa muuten kuin sillä laitteella , jossa liittymä on johtuen noista turvarutiineista. Onkohan se varmistusviesti oikeasti ihan tarpeellinen?? Mitä haittaa siitä on , jos joku näkee sen saldon , kun sitä ei kuitenkaan voi kuluttaa kuin liittymän laitteella?? Jos joku haluaa liittymälleni ladata saldoa , niin ei se minua ainakaan haittaa. :D



Vaihtoehto on toki sopivasti hinnoiteltu datakäyttöön tarkoitettu latausliittymä , jota voi hallinnoida Oma Elisassa.
Tarviiko palvelujen kehittäminen ylipäätänsä perusteluja? Itsellä ei ole käyttöä prepaid-liittymille, mutta monella muulla varmaan on.

Laittakaa omaelisaan mahdollisuus rekisteröidä prepaid oman tunnuksen alle -> katso saldo -> lataa lisää -mahdollisuus.

Tosin tämän systeemin tekeminen maksaa jonkun verran ja sehän on sitten osingoista pois.
Laittakaa omaelisaan mahdollisuus rekisteröidä prepaid oman tunnuksen alle -> katso saldo -> lataa lisää -mahdollisuus.



Niinpä. Kilpailijoilla jo voi rekisteröidä prepaidin ja hallinnoida itsepalvelussa. Tosin jos olisi tarjolla datakäyttöön tarkoitettu latausliittymä , niin sehän ajaisi saman asian. Latausliittymän numeron voi myös säilyttää ja siirtää laskutusliittymään , muistaakseni. No voin kyllä muistaa väärinkin. 🙂
Latausliittymän numeron voi myös säilyttää ja siirtää laskutusliittymään , muistaakseni. No voin kyllä muistaa väärinkin. :)



Aivain oikein, sillä tarkennuksella, että latausliittymän numeron voi siirtää toisen operaattorin laskutusliittymään. Saunalahden sisällä vaihdot lasku- ja latausliittymien välillä eivät onnistu.



Saunalahden Prepaid-liittymät ovat taas täysin kertakäyttöisiä, niitä ei voi vaihtaa minnekään eikä mihinkään.
Huomasinpa , että prepaidin saldolataus on muuttunut uudeksi PREPAID Kaupaksi. Uusi osoite on:



https://lataa.elisa.fi/



Samalla myös vanha prepaidin saldontarkistus osoitteessa http://prepaidinfo.saunalahti.fi/ on ohjattu tuonne uuteen saldonlatausosoitteeseen. Siellä ei kuitenkaan voi katsoa nykyistä saldoa , vaan voi vain ladata lisää rahaa. No en ainakaan löytänyt pelkkää saldon tarkistusta ko. sivulta.



Onko nyt niin , että netissä ei enää voi saldoa tarkistaa ollenkaan, vaan se pitää tehdä aina laitteella , missä liittymä on????? Siis tämä saldontarkistusidea on entistä tärkeämpi , kun vanha systeemi on jo näköjään purettu.



Aina vain palvelut heikkenee.
Kaiken kukkuraksi http://prepaidinfo.saunalahti.fi/ koodissakin on virhe. Sivu alkaa !DOCTYPE html>, eli alusta puuttuu pienempi kuin merkki <.
niin jos joku vahingossa latailee saldoa ns. minun prepaid liittymään sehän ei olisi ongelma. ja tuskin saldon näkyminenkään ongelma on.



mutta ongelmia kuitenkin on. en oikein tiedä pitäisikö puh. numeroa jakaa tuosta noin vaan vaikka prepaid liittymä onkin (varsinkaan lataus liittymissä). myös joku voi erehdyksissä tilata väärän paketin väärään numeroon. tämä on paha ongelma kvartaalipaketissa joka voi olla toiselle henkiilölle ongelma joka kestää 3kk ja ei pääse erron siitä.
Kehitys on harvoin pahasta. En voi ymmärtää, miksi elisan prepaid-tuotteita ei voisi rekisteröidä käyttäjänsä nimiin, jotta liittymän muokkaus olisi helpompaa. Nyt operaattori vetoaa aina anonymiteettiiin, kun käyttäjä pyytää muutoksia ko. liittymän palveluihin. Tuo lasselussen edellä maalailema case ei ole täysin vieras tällä keskustelupalstalla. En voi ymmärtää, miksi SIM-kortin haltija ei voisi pyytä Elisan liikkeessä turhan tai väärän palvelulatauksen mitätöimistä, vaikkei saisikaan siitä edes hyvitystä.
Kehitys on harvoin pahasta. En voi ymmärtää, miksi elisan prepaid-tuotteita ei voisi rekisteröidä käyttäjänsä nimiin, jotta liittymän muokkaus olisi helpompaa. Nyt operaattori vetoaa aina anonymiteettiiin, kun käyttäjä pyytää muutoksia ko. liittymän palveluihin. Tuo lasselussen edellä maalailema case ei ole täysin vieras tällä keskustelupalstalla. En voi ymmärtää, miksi SIM-kortin haltija ei voisi pyytä Elisan liikkeessä turhan tai väärän palvelulatauksen mitätöimistä, vaikkei saisikaan siitä edes hyvitystä.



Vähän offtopiciksi menee nyt tämä prepaidista muuten keskustelu, mutta mikäli asiakas haluaa prepaid- tyylisen liittymän, joka on kuitenkin "rekisteröity" niin meiltä nuo latausliittymät löytyvät 🙂









Huomasinpa , että prepaidin saldolataus on muuttunut uudeksi PREPAID Kaupaksi. Uusi osoite on:



https://lataa.elisa.fi/



Samalla myös vanha prepaidin saldontarkistus osoitteessa http://prepaidinfo.saunalahti.fi/ on ohjattu tuonne uuteen saldonlatausosoitteeseen. Siellä ei kuitenkaan voi katsoa nykyistä saldoa , vaan voi vain ladata lisää rahaa. No en ainakaan löytänyt pelkkää saldon tarkistusta ko. sivulta.



Onko nyt niin , että netissä ei enää voi saldoa tarkistaa ollenkaan, vaan se pitää tehdä aina laitteella , missä liittymä on????? Siis tämä saldontarkistusidea on entistä tärkeämpi , kun vanha systeemi on jo näköjään purettu.



Aina vain palvelut heikkenee.






Itseasiassa prepaid liittymän saldon voi tarkistaa netissä. :8

Vissi muutoshan tähän kyllä tuli, se on totta.

Saldon tarkitus tapahtuu uudessa kaupassa niin, että ensin on tehtävä ensimmäinen lataus kaupan kautta ja seuraavilla kerroilla kauppaan mennessä sivusto muistaa numeron (HUOM. tähän käytetään evästeitä) ja asiakas sitten näkyy liittymän saldon ja voimassaoloajan ilman, että tarvitsee tehdä uutta latausta.



Ja joo, olemme tästä välittäneet palautetta eteenpäin :)

Siirrän tämän nyt pois Ideapajasta, sillä nettitarkistuksen taikka tekstiviestitarkistuksen lisäksi ei muita keinoja ole ainakaan näillä näkymin tulossa.
Itseasiassa prepaid liittymän saldon voi tarkistaa netissä. :8

Vissi muutoshan tähän kyllä tuli, se on totta.

Saldon tarkitus tapahtuu uudessa kaupassa niin, että ensin on tehtävä ensimmäinen lataus kaupan kautta ja seuraavilla kerroilla kauppaan mennessä sivusto muistaa numeron (HUOM. tähän käytetään evästeitä) ja asiakas sitten näkyy liittymän saldon ja voimassaoloajan ilman, että tarvitsee tehdä uutta latausta.




Luepas Mits tuo minun aikaisempi viesti ihan ajatuksella. Jos kerran teidän systeemi toimii niin , että selain tallentaa evästeeseen niitä liittymän tietoja ja minulla selain on konffattu niin , että se suljettaessa AINA TYHJENTÄÄ välimuistin ja mm. evästeet , niin mistä se silloin ne tiedot sivulle uudestaan mentäessä lukee???



Minusta on ihan järjetöntä , että evästeitä käytetään asiakastietojen säilömiseen. Palvelimen eikä selaimen tulisi tallentaa niitä asiakastietoja , jos se tarpeellista on. Minä en tietoturvasyistä mitään evästeitä säilyttele , koska meillä koneet ovat yhteiskäytössä.
Itseasiassa prepaid liittymän saldon voi tarkistaa netissä. :8

Vissi muutoshan tähän kyllä tuli, se on totta.

Saldon tarkitus tapahtuu uudessa kaupassa niin, että ensin on tehtävä ensimmäinen lataus kaupan kautta ja seuraavilla kerroilla kauppaan mennessä sivusto muistaa numeron (HUOM. tähän käytetään evästeitä) ja asiakas sitten näkyy liittymän saldon ja voimassaoloajan ilman, että tarvitsee tehdä uutta latausta.




Luepas Mits tuo minun aikaisempi viesti ihan ajatuksella. Jos kerran teidän systeemi toimii niin , että selain tallentaa evästeeseen niitä liittymän tietoja ja minulla selain on konffattu niin , että se suljettaessa AINA TYHJENTÄÄ välimuistin ja mm. evästeet , niin mistä se silloin ne tiedot sivulle uudestaan mentäessä lukee???



Minusta on ihan järjetöntä , että evästeitä käytetään asiakastietojen säilömiseen. Palvelimen eikä selaimen tulisi tallentaa niitä asiakastietoja , jos se tarpeellista on. Minä en tietoturvasyistä mitään evästeitä säilyttele , koska meillä koneet ovat yhteiskäytössä.




Niin, ymmärrän ja siksihän minä kirjoitinkin viestini loppuun että olemme välittäneet jo asiasta palautetta eteenpäin. 🙂

Toistaiseksi kuitenkaan ei muutosta ole tulossa, tietääksemme ainakaan.




Niin, ymmärrän ja siksihän minä kirjoitinkin viestini loppuun että olemme välittäneet jo asiasta palautetta eteenpäin. 🙂

Toistaiseksi kuitenkaan ei muutosta ole tulossa, tietääksemme ainakaan.




Niinpä niin. Taas palvelu heikkeni.



Tällä hetkellä ainoa järkevä konsti on lähettää sillä ko. liittymällä tekstari TILI numeroon 18258 , jos sen saldon haluaa tietää. Tämä vain ei ole kaikilla laitteilla edes mahdollista kuten esim. riistakamerat , kiinteistönvalvonta ja useimmat IoT-laitteet. Prepaid-laite voi olla myös usean sadan kilometrin päässä asunnosta , joten sen liittymän tarkistus etänä pitää olla mahdollista muuten kuin ko. laitteella.



PS. Tuokaapa markkinoille datakäyttöön tarkoitettu latausliittymä em. laitteille tai prepaidiin rekisteröinti kuten kilpailijoilla on.
[quote=Sokrates]



PS. Tuokaapa markkinoille datakäyttöön tarkoitettu latausliittymä em. laitteille tai prepaidiin rekisteröinti kuten kilpailijoilla on.




Toi olis hyvä idea kyllä :8 Voisin tehdä siitä aloituksen vaikka Ideapajalle, ellet sä halua itse kirjoitella? 🙂


Toi olis hyvä idea kyllä :8 Voisin tehdä siitä aloituksen vaikka Ideapajalle, ellet sä halua itse kirjoitella? :)




Ole hyvä vaan.
Saldon tarkitus tapahtuu uudessa kaupassa niin, että ensin on tehtävä ensimmäinen lataus kaupan kautta ja seuraavilla kerroilla kauppaan mennessä sivusto muistaa numeron (HUOM. tähän käytetään evästeitä) ja asiakas sitten näkyy liittymän saldon ja voimassaoloajan ib]ilman, että tarvitsee tehdä uutta latausta.



Evästeistä tuossa jo mutistiinkin, mutta entä sellainen yksinkertainen tapaus, että asiakkaalla / ko. laitetta käyttävällä henkilöllä on hallinnassaan useampia prepaid-liittymiä?



Ai niin, voihan jokaista niistä hallinnoida eri selaimella...



(Pitäisikö sille kehitysporukalle maksaa vähän parempaa palkkaa, etteivät aina menisi sieltä missä aita on matalin? Vai onko ongelma sittenkin jossain ihan muualla?)
Mits kirjoitti vastineena: " Vähän offtopiciksi menee nyt tämä prepaidista muuten keskustelu, mutta mikäli asiakas haluaa prepaid- tyylisen liittymän, joka on kuitenkin "rekisteröity" niin meiltä nuo latausliittymät löytyvät :)"



Jatkan sopivasti OT:ssä. Asia ei koske minua henkilökohtaisesti, mutta jatkan ihmettelylinjalla. Jos nyt oletetaan anonyymien prepaidkäyttäjien olevan pääasiassa /saukisia luottotietonsa menettäneitä, joille operaattorin määräämä takuumaksu estänee jälkiveloitteisen liittymän saanniin. Kuinka tällainen epähenkilö saisi siirrettyä prepaidliittymänumeronsa latausliittymäksi, koska prepaidliittymänumeroita ei voi hallita millään tavalla, koska ne ovat anonyymejä. Mihin ihmeeseen se operaattori aina vetoaa, jos kerran se /saukinen voisi raahata prepaidliittymänsä SIM-kortin lähimpään Elisa-konsernin myymiöön ja soittaa vaikka siellä paikanpäällä "elisalle", jotta tuosta anonyymiydestä viimein päästäisiin eroon. Ainoa vaihtoehto tällä hetkellä on vaihtaa samalla numeroa. Mikä siis neuvoksi??
Prepaid -liittymää ei valitettavasti pysty muuttamaan latausliittymäksi samalla numerolla. Jos haluaa ns. hallittavan liittymän omiin nimiinsä, niin se on luottotiedottomillekin mahdollista mahdollista vakuusmaksua vastaan.
Prepaid -liittymää ei valitettavasti pysty muuttamaan latausliittymäksi samalla numerolla. Jos haluaa ns. hallittavan liittymän omiin nimiinsä, niin se on luottotiedottomillekin mahdollista mahdollista vakuusmaksua vastaan.



OT: Kiitos kommentistasi. Voinet vahvistaa, että tapauksessa on ainoastaan kyse siitä, ettei tietojärjestelmänne taivu moiseen kesäkuussa 2017. Näen numeronsiirrottomuuden pulmana, sillä kukapa meistä ei haluaisi pitää jo vakiintunutta numeroa käytössään, vaikka siirtyisikin esimerkiksi laajempien palveluiden vuoksi jälkilaskutettavaan liittymätyyppiin tai latausliittymään.
En jaksanut kaikkia viestejä lukea läpi, mutta DNA:lla voi juurikin rekisteröidä prepaidin oman hetunsa alle. Silloin voit tarkkailla liittymän käyttöä mistä vain. Saman toki soisi Elisalle. Ehkä ei tarvitse mahdollisuutta muuttaa laskutusliittymäksi, mutta ainakin liittymän rekisteröinti olisi suotavaa.
Huomasinpa , että prepaidin saldolataus on muuttunut uudeksi PREPAID Kaupaksi. Uusi osoite on:



https://lataa.elisa.fi/



Aina vain palvelut heikkenee.


+1 ketuttaa kyllä tämmöinen palveluiden HUONONTAMINEN!



voisitte kyllä laittaa https://lataa.saunalahti.fi/ ja varsinkin https://lataa.saunalahti.fi/pikalataus palvelut takaisin online! Olivat PALJON paremmin toteutettuja työkaluja prepaid- ja latausliittymän hallintaan, ja niissä oli ominaisuuksia joita ei tuossa Elisa kauppaversiossa ole lainkaan.
Saldon tarkitus tapahtuu uudessa kaupassa niin, että ensin on tehtävä ensimmäinen lataus kaupan kautta ja seuraavilla kerroilla kauppaan mennessä sivusto muistaa numeron (HUOM. tähän käytetään evästeitä) ja asiakas sitten näkyy liittymän saldon ja voimassaoloajan ib]ilman, että tarvitsee tehdä uutta latausta.



Evästeistä tuossa jo mutistiinkin, mutta entä sellainen yksinkertainen tapaus, että asiakkaalla / ko. laitetta käyttävällä henkilöllä on hallinnassaan useampia prepaid-liittymiä?



Ai niin, voihan jokaista niistä hallinnoida eri selaimella...



(Pitäisikö sille kehitysporukalle maksaa vähän parempaa palkkaa, etteivät aina menisi sieltä missä aita on matalin? Vai onko ongelma sittenkin jossain ihan muualla?)




Jos käytössä on useampi liittymä, niin kauppa muistaa ne kun on tehty ensimmäinen lataus liittymälle ja kauppaa käytetään samalla selaimella. Uudessa kaupassa näkee liittymän statuksen kun on tehnyt liittymälle ensimmäisen oston. Mobiili Prepaid-kauppaan on tuotu nyt myös muutos ja jatkossa liittymästatus näkyy suoraan, kun menee Prepaid Kauppaan mobiiliyhteydellä + Saunalahti Prepaid-liittymällä vaikka ei olisi ensimmäistä ostoa tehnyt.
Mobiili Prepaid-kauppaan on tuotu nyt myös muutos ja jatkossa liittymästatus näkyy suoraan, kun menee Prepaid Kauppaan mobiiliyhteydellä + Saunalahti Prepaid-liittymällä vaikka ei olisi ensimmäistä ostoa tehnyt.



Hmmmm...



Tämä näyttäisi toimivan myös läppärillä , missä on sisäinen mobiilikortti ja prepaid-liittymä. Kiitos siitä.



Sen sijaan niiden laitteiden , millä sitä saldoa itsellään ei voi tarkistaa ( esim. IoT-laitteet) tai se on satojen kilometrien päässä , ongelma on edelleen ratkaisematta. Jotakin pitäisi sillekin asialle tehdä.
Minulla on riistakamerassa kaukana korvessa Elisan prepaid-kortti. Nyt kamera meni mykäksi, eikä vastaa tekstiviestikyselyihinkään. Olen ostanut netistä saldoa varmaan viime vuonna ko. kortille.



Nyt kun menen osoitteeseen: https://lataa.elisa.fi/

ja syötän liittymän numeron, niin Saldon alla näkyy vain 10€, 20€ etc ostonappulat, mutta missä näkyy korttini nykyinen saldo?



Näkeekö Elisan prepaid-kortin saldon toiselta laitteelta?

Jos ei näe, niin onko Telialla tai DNAlla prepaid laitteella saldokyselyä etänä?

Matkustelu kameran vuoksi ei kiinnosta.
Minulla on riistakamerassa kaukana korvessa Elisan prepaid-kortti. Nyt kamera meni mykäksi, eikä vastaa tekstiviestikyselyihinkään. Olen ostanut netistä saldoa varmaan viime vuonna ko. kortille.



Nyt kun menen osoitteeseen: https://lataa.elisa.fi/ja syötän liittymän numeron, niin Saldon alla näkyy vain 10€, 20€ etc ostonappulat, mutta missä näkyy korttini nykyinen saldo?



Näkeekö Elisan prepaid-kortin saldon toiselta laitteelta?

Jos ei näe, niin onko Telialla tai DNAlla prepaid laitteella saldokyselyä etänä?

Matkustelu kameran vuoksi ei kiinnosta.


Elisalla prepaidin saldon näkee vain sillä liittymällä , missa SIM-kortti on.



DNA:lla prepaidin voi rekisteröidä ja silloin sen saldon jne. näkee itsepalvelussa muillakin laitteilla.



Myös Telialla on mahdollista nähdä prepaidin saldo ym. nettipalvelussa tai mobiiliappilla eikä ne ole sidoksissa ko. liittymään.
Prepaid-liittymän saldo näkyy https://lataa.elisa.fi/ sivulla vasta liittymän lataamisen jälkeen.



Eli toisin sanoen, saldokysely https://lataa.elisa.fi/ sivustolla maksaa 10 €. Saldon lisäksi kaupan päälle saa liittymään 10 € saldoa.



Mikäli saldon selvittäminen muualta kuin liittymästä itsestään on tarpeen, ei kannata käyttää Saunalahti Prepaidia, vaan hankkia Saunalahti Latausliittymä, jonka saldon näkee Oma Elisasta, tai Telia Prepaid.