Vastattu

Lähtevän postin palvelin, vanha ppo sähköposti

  • 24 helmikuu 2016
  • 8 kommenttia
  • 6741 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 2 kommenttia
Eli hankin uuden kännykän(android) ja en saa vanhaa sähköpostiani toimimaan siinä.
Tai saapuvat postit tulee ok, mutta en saa lähetettyä sähköposteja, vaan herjaa "palvelin ei vastaa"
Olen yrittänyt näitä: smtp.kotinet.com, asmtp.kotinet.com( ssl) pponetti.com, ja asmtp.pponetti.com (ssl). Saapuva palvelin mail.kotinet.com.
Ja kyseessä alunperin ppo:n sähköposti, nykyinen Elisa.
Eli mikä ihme se palvelin siis voisi olla, kuka tietäisi?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Sokrates 24 helmikuu 2016, 07:53

Liisa63 kirjoitti:
Eli hankin uuden kännykän(android) ja en saa vanhaa sähköpostiani toimimaan siinä.
Tai saapuvat postit tulee ok, mutta en saa lähetettyä sähköposteja, vaan herjaa "palvelin ei vastaa"
Olen yrittänyt näitä: smtp.kotinet.com, asmtp.kotinet.com( ssl) pponetti.com, ja asmtp.pponetti.com (ssl). Saapuva palvelin mail.kotinet.com.
Ja kyseessä alunperin ppo:n sähköposti, nykyinen Elisa.
Eli mikä ihme se palvelin siis voisi olla, kuka tietäisi?
Jos sinulla on kännykässä Elisan / Saunalahden liittymä .niin laita lähtevän postin palvelimeksi

smtpa.kolumbus.fi

SSL-salaus

Portii 465

Täällä enemmän asetuksista

 http://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/sahkoposti-kotisivut/ohje/sahkopostin-asetukset/

Tulevan postin palvelin on oikein , koska toimii.

Katso alkuperäinen viesti

8 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Liisa63 kirjoitti:
Eli hankin uuden kännykän(android) ja en saa vanhaa sähköpostiani toimimaan siinä.
Tai saapuvat postit tulee ok, mutta en saa lähetettyä sähköposteja, vaan herjaa "palvelin ei vastaa"
Olen yrittänyt näitä: smtp.kotinet.com, asmtp.kotinet.com( ssl) pponetti.com, ja asmtp.pponetti.com (ssl). Saapuva palvelin mail.kotinet.com.
Ja kyseessä alunperin ppo:n sähköposti, nykyinen Elisa.
Eli mikä ihme se palvelin siis voisi olla, kuka tietäisi?
Jos sinulla on kännykässä Elisan / Saunalahden liittymä .niin laita lähtevän postin palvelimeksi

smtpa.kolumbus.fi

SSL-salaus

Portii 465

Täällä enemmän asetuksista

 http://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/sahkoposti-kotisivut/ohje/sahkopostin-asetukset/

Tulevan postin palvelin on oikein , koska toimii.
Littymäni on Telefinland.
Tuosta edellisestä ymmärsin, että on otettava telefinlandin lähtevä palvelin mail.inet.fi.
Nyt toimii, kiitos vinkistä.
Käyttäjätaso 7
Liisa63 kirjoitti:
Littymäni on Telefinland.
Tuon em. smtpa.kolumbus.fi-palvelimen pitäisi kyllä toimia kaikkien operaattoreiden verkoissa.
Huh huh!

Tämän ongelman parissa on vierähtänyt tunti jos toinenkin. Eurojakin on palanut. Omalle ajankäytölle ei voi laskea hintaa, mutta Omaguru ainakin laskuttaa suolaisesti, tässä tapauksessa tyhjästä.

Ongelma

Puhelinliittymä vaihtui Tele Finlandiin. Tämän seurauksena puhelimen (Android 4.3) sähköpostiohjelmaa ei saa lähettämään enää Saunalahden sähköposteja. Vastaanottaa kyllä kiltisti. Vika ei ole Tele Finlandin. Samainen ongelma kun iskee, jos yrittää postin lähetystä jonkun muun kuin kotiverkon (Saunalahden) WiFin kautta. Tai jos lykkää puhelimeen vaikka DU-operaattorin kortin ulkomailla.

Asiaa on käsitelty näemmä myös palstalla, kuten tässä topikissa.Ilmeisesti keskustelun aloittaja on jopa saanut postin toimimaan!?!

Sekä tässä: https://yhteiso.elisa.fi/t5/S%C3%A4hk%C3%B6postipalvelut/Elisan-s%C3%A4hk%C3%B6posti-asennettu-k%C3%A4nnykk%C3%A4%C3%A4n-jossa-Soneran-liittym%C3%A4/m-p/494243#U494243

Ongelman ratkeamisesta ei näy tietoa...

Elisan asiakaspalvelu ohjasi tuolle sivulle:

http://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/sahkoposti-kotisivut/ohje/sahkopostin-asetukset/?_ga=1.224286745.305802921.1457958858

Siellä sanotaan:

"Nämä sähköpostiasetukset toimivat kaikilla laitteilla (tietokone, puhelin, tablet) käytössäsi olevan liittymän tarjoajasta riippumatta. Jos käytössäsi on muun kuin Elisan tai Saunalahden liittymä, pystyt käyttämään sähköpostiasi alla olevilla samoilla asetuksilla kuin Elisan ja Saunalahdenkin liittymissä."

Vaan kun ei auta...

Omaguru tarjosi ongelman ratkaisuksi jotain Turvapalvelua, 1€/kk... Sitten toimisi salattu yhteys ympäri maapallon...

Ja jos, eli kun en halua maksaa tuota, niin sitten ratkaisuksi tarjottiin Lähtevän postin asetuksiksi:

mail.inet.fi

Suojaustyyppi: Ei mitään

Portti: 25

Ei sisäänkirjautumista

Eikä toimi tämäkään... Tästä toimimattomasta ehdotuksesta saanen maksaa noin 25€ , JOOPA!  (Samaa ehdotti Tele Finlandin asiakaspalvelukin, ilmaiseksi sentään)

Keskustelussakin ehdotettuja asetuksia on kokeiltu:

smtpa.kolumbus.fi

SSL-salaus

Portii 465

Juu-uh, ei toimi...

Ehdotuksia???

***********************************************

Jatkoa...

Eli nyt, taas muutaman tunnin ja kaverin konsultoinnin jälkeen.

Jos yrittää muuttaa lähtevän postin asetuksia, saattaa se jäädä todellakin vain yritykseksi. Siinä ei auta (puhun nyt siis vain omista kokemuksistani, en yleispätevästi) puhelimen uudelleen käynnistys jotta uudet asetukset toimisivat, vaikkakin tallentuvat!?!  Tämä tuli todistettua useamman kerran. Tapahtumaketju oli nyt seuraava:

1. Kaveri oli sitä mieltä, että asetukset

mail.inet.fi

Suojaustyyppi: Ei mitään

Portti: 25

Ei sisäänkirjautumista

pitää syöttää puhelimelle. Näin taas tehtiin. Korvattiin siis aiemmat

  • Palvelin: smtp.kolumbus.fi
  • Protokolla: SMTP (portti 25)
  • SSL-suojaus: Ei
  • Palvelin edellyttää kirjautumista: Ei
Posti ei suostunut edelleenkään lähtemään.

2. Lähdettiin puhtaalta pöydältä, eli poistin olemassa olevan sähköpostitilin puhelimelta. Lähtevän asetuksiksi laitettiin tuo "mail.inet.fi" versio.

Kas kummaa, posti lähti kulkemaan!?!

3. Kokeiltiin muuttaa, näitä toimivia asetuksia, tuohon "smtpa.kolumbus.fi" versioon.

Taas loppui postin kulku, ei toimi...

4. Lähdettiin taas puhtaalta pöydältä. Syötettiin "smtpa.kolumbus.fi" asetukset.

Oho, taas toimii!?!

Lieneekö sitten puhelimen vika, ettei asetusten muuttamisesta olevassa olevaan tiliin, ole mitään hyötyä, vaikka asetukset näennäisesti tallentuvatkin... En vaan tiedä...

Gurulle kuitenkin pikku vihje. Ehdotappa tuota puhdasta asetusta, jos joku sattuisi tuskaileaan saman ongelman kanssa... Lievästi ilmaistuna kyrsii maksaa tyhjästä.
Käyttäjätaso 2
Erikoinen tilanne kyllä 
  • ? ja pahoittelut, ettei tuota ole huomattu ehdottaa. Kiitos kun nostit asian esille 🙂
  • Mitä sä menet kysymään joltain omagurulta se on paha virhe! Se on niin kallis elisalla se omaguru että ihmiset luulisivat että tietää jotain mutta minulta rikkoi uuden tietokoneen ja elisalta vielä myönsivät että omaguru on opastanut väärin soitin n.että olisi omaguru oikaissut virheensä,ei auttanut.elisalla on ehkä kaurakeksimäisimmät ja tyhmimmät ihmiset joita suomesta löytyy ja sekin johtuu vaan monopoliasemasta muiden teleoperaattoreiden kanssa.En tajua miten espoon asunnotkin on ottanut valokuitua kellariin saakka ja nettiyhteys tulee n.40 vuotta vanhasta valmiiksi hapettuneesta lankapuhelintöpselistä.Ja kyllä muuten näkyy tv:kin huonosti mtv3 hd ei näy ollenkaan ja muissakin kanavissa häiriöitä,ollaan koko taloyhtiö kärsitty espoon asuntojen päätöksestä jo aika kauan.Mielestäni ei pitäisi olla sillä tavalla että asukkaan on pakko ottaa nettiliittymä elisalta koska siellä ei ole kenelläkään mitään tajua mistään eli asiat ei ikinä korjaannu.En ymmärrä miten joku vielä tänäpäivänä joku olisi niin tietämätön että asioisi siellä. Eihän siellä ole edes asiakaspalvelijoita, vaan peruskoulun käyneitä toopeja kadulta,sen parin tunnin preppaukseen.saavat mutta se näkyy.Olen kyllä välillä käynyt juttelemassa ja ihan piruuttani sen teen, ja kun se on niin helppoa saada se muutaman tunnin prepppauksen käynyt myyjä (provisiopalkalla/urakka) sellaiseen tilanteeseen että hän huomaa yhtäkkiä olevansa tilanteessa johon ei kuvitellut joutuvansa,ymmärtäähän hän kummiskin alkaa vedet silmissä puhua änkyttämään jotain unettomasta yöstä tajutessaan että hän on myynyt muille helposti sitä sulanutta jäätelökakkua ja siinä vaiheessa kun kerron muidenkin kuullen kuinka hän myy jotain turhaa ja toimimatonta ym.mikä ei ole adiakaspalvelua ja kysyn että tällä tavallako hän toimii sellaisten vanhojen ihmisten kanssa jotka tulee pyytämään apua(asiakaspalvelua) huijaa,myy mitä vaan esim.yhdessä vaiheessa oli sellaisia turvapaketteja jotka ei toiminut kaikissa laitteissa ja kehui sitäkin, että on hyvä,ja justiin siihen järjestelmään johon se ei pystynyt toimimaan,se oli kyllä joku toinen elisan tampio.No mutta kaveri lähti siitä varmaan kahville ja ehkä kotiinkin tuli vain sellainen tunne että hän tajusi jättää rikollisen uransa.

    Edit // Kiroilua -Patomiäs
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
    @Jartsa5:
    Olet tehnyt kantasi selväksi ja on ymmärrettävää, että sinua sapettaa, jos asiat eivät ole hoituneet kunnolla.

    Pyytäisin sinua tutustumaan Palstan pelisääntöihin ja käyttäytymään asiallisesti. Haukkuminen, kiroilu ja epäasiallinen kirjoittelu ei kuulu tälle Palstalle. Vastaavasta toiminnasta on ennenkin poistettu Palstan käyttöoikeuksia.

    Henkilökohtaisesti olen asioinut lukuisten eri Elisalaisten kanssa ja palvelu on ollut aina ensiluokkaista. Olen saanut sen, mitä olen halunnut ja tarvittaessa kaiken tarpeellisen tiedon. Lisäksi se, mitä minulle on luvattu, on myös ollut sopimuksessa ja laskuissa, kuten on luvattu. Mitään huijauksia tms. ei ole koskaan tapahtunut kohdallani.

    Osallistu keskusteluun