Posti näyttää ei luetulta vaikka on luettu

  • 13 tammikuu 2020
  • 6 kommenttia
  • 466 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 7 kommenttia

 

Minulla on kännykässä kaksi postia: Elisan posti omaan käyttöön ja työnantajani työposti. Luen kumpaakin kännykällä K-9 Mail-ohjelmalla. Kummallakin postilla protokolla on IMAP ja tilin asetusten pitäisi olla samalla tavalla.
Kun luen kännykällä työpostin, niin se merkitään palvelimelle luetuksi. Sen jälkeen pöytäkoneessakin se näkyy luettuna.
Sama ei kuitenkaan toimi Elisa-postissa. Pöytäkoneessa (tai läppärissä) näen jo luetut postit ikään kuin niitä ei olisi vielä luettu. Tämä on vika joka pitäisi korjata.

(Etäpoistot toimivat kummassakin, eli jos poistan viestin kännykällä, niin posti häviää palvelimeltakin, eli se ei enää ilmesty pöytäkoneeseen.)

 


6 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Kuittaantuuko noi viestit webmailissa luetuiksi?

 

Testi1: Lähetän kaksi postia elisa-postiin.
Luen toisen pöytäkoneella ja toisen kännykällä.
Webmailissa pöytäkoneella luettu näkyy luettuna mutta kännykällä luettu ei näy luettuna.

Testi2:
Sitten teen saman testin että lähetän testipotit työpostiini, joka ei ole elisa-posti.
Luen toisen pöytäkoneella ja toisen kännykällä.
Työpaikan webmailissa molemmat näkyvät luettuina.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Tarkistitko vielä nuo että asetukset ovat identtisesti, eli niiden puolesta pitäisi kuittaantua?

 

Kummallekin tilille erikseen:

Asetukset -> Tilin asetukset -> Viestien lukeminen: Täppä ruudussa "Merkitse viesti luetuksi avattessa"

Muutenkin Elisa posti sekoilee. Joskus vanhoja posteja tupsahtaa esiin lukemattomina ikäänkuin uusina posteina. Juuri äsken tuli jo 2.1.2020 saatu ja luettu posti uudelleen ikään kuin ei luettuna.

 

 

Käyttäjätaso 1

Onko tuohon K-9 Mail ohjelmaan mitä puhelimella käytät pitänyt itse manuaalisesti määrittää Elisa-sähköpostin palvelinasetukset ja portit? Suosittelen tarkistamaan palvelinasetukset näiden mukaiseksi ja jos asetukset ovat nyt oikean näköiset niin Elisa-sähköpostin lisäämistä puhelimen sähköpostisovellukseen uudelleen.

 

Kännykässä käyttäjätunnus, palvelinasetukset yms eivät ole olleet ne samat jotka minulla on ollut kotikoneen postiohjelmassa ja webmailissa. Silti kaikki sähköpostiini lähetyt postit ovat aina tippuneet samaan postilaatikkoon käyttäjätunnuksesta ja postiohjelmasta riippumatta. (Siis sähköposti ei ole aina sama kuin käyttäjätunnus. Onko eri käyttäjätunnuksen salasana sama vai eri, sitä en tiedä kun kännykässä ollutta salasanaa ei saanut näkyviin.)
Joka tapauksessa sain asiat kuntoon kun hävitin koko tilin ja perustin uudelleen uusilla asetuksilla. Ehkä nuo muutkin aiemmin ilmoitetut ongelmat hävivävät tämän myötä.
Kiitos vinkeistä.

 

 

Osallistu keskusteluun