Vastattu

Sähköposti täynnä vaikka näyttää tyhjältä

  • 10 October 2019
  • 5 kommenttia
  • 2343 katselukerrat

Mitä tehdä jos sähkpostilaatikko ei tyhjene. Kaikki kansiot tyhjennetty Outlookissa ja webmailissa ja täyttöaste edelleen 113%.

Suoraansanottuna ***tuttaa roikkua jossain Omagurupalvelussa asian takia joka ei takuulla ole oma vikani vaan bugi Elisan palvelussa.

p.s. Odotin jjuuri gurua 15min en päässyt edes juttelemaan. Käyrä on kyllä nyt punaisella.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 11 October 2019, 10:01

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

5 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hyvää iltaa.

Elisan omille Omaguruille ei kannata lähteä soittelemaan ollenkaan näissä asioissa, jotka kuuluvut Elisan vastuulle. Sähköpostituki tiettyyn pisteeseen asti pitäisi kuulua Elisalle. Vaadi koko Omagurujen veloittama puhelu hyvitetyksi, tyhjästä ei kannata maksaa euroja. Eri asia, jos Omaguru olisi fiksannut asian. Silloinkin liikuttaisiin harmaalla alueella, jos vika itse asiassa kuuluu Elisalle eikä guruille. Guruja suositellaan Elisalla soitettaessa asiakaspalveluun pääasiasa siksi, koska eivät ole itse kovin guruja, ainakaan kaikissa tilanteissa. Se on fakta.

Pääsitkö ollenkaan asioimaan Omagurujen kanssa, maksaako siellä jonotuskin 🤓

Palstalla on monesti neuvottu tyhjäämään roskapostikansio ja etenkin poistuneiden postien kansion, kirjautumaan Webmailissa ulos, ja takaisin sisään. Tämä tyhjää postin. Jos ei tyhjää, vika Elisan päässä. Paras vinkki on kuitenkin hankkia sähköposti, kuten Gmail, josta tila ei lopu kesken koskaan. Tällainen sähköposti sisältää myös spämmisuojan.

Nyt soi A-lusion feat. Jannika - Untouchable (Original Mix).
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +26
Kokeilepa seuraavaa:
  • Kirjaudu Elisan webmailiin
  • Mene "Asetukset" -välilehdelle ja sieltä kohdasta Asetukset -> Kansiot
  • Klikkaa kaikki kansiot näkyviin (oletuksena eivät välttämättä ole)
  • Käy kaikki kansiot manuaalisesti läpi ja poista niistä tarpeettomat viestit
  • Lopuksi tyhjennä roskakori
  • Kirjaudu ulos webmailista, jolloin sähköpostipalvelin alkaa vapauttamaan tilaa laatikkoon
Varmuuden vuoksi uloskirjautuminen kannattaa tehdä myös käytössä olevista sähköpostisovelluksista. Mikäli poistettavia viestejä on paljon, saattaa tilan vapautumisessa mennä useita tunteja. Jos tilaa ei siltikään vapaudu, ole yhteydessä Elisan asiakaspalveluun tai yksityisviestillä @OmaYhteisö-tiimi -käyttäjään. On mahdollista, että sähköpostilaatikkosi on jäänyt jollain tavalla jumiin ja vaatii herättelyä Elisan puolelta.
Luulen että ongelmasi on seuraava niin kuin minullakin oli. Eli käytät sähköpostia myös erillisen mail sovelluksen kautta kännykästä. Sieltäkin pitää poistaa erikseen kaikki viestit. vasta sen jälkeen sain tyhjennettyä oikeasti sähköpostini.
Käyttäjätaso 7
Luulen että ongelmasi on seuraava niin kuin minullakin oli. Eli käytät sähköpostia myös erillisen mail sovelluksen kautta kännykästä. Sieltäkin pitää poistaa erikseen kaikki viestit. vasta sen jälkeen sain tyhjennettyä oikeasti sähköpostini.
Jep , voi sen niinkin tehdä.

Kun kirjautuu Webmaililla postiin ja kuten @Dj_God edellä kertoi , laittaa kaikki kansiot näkymään , niin silloin näkyy kaikkien päätelaitteiden luomat kansiot. Sitten vain tyhjentelemään ylimääräisiä eikä sinne mailiin tarvitse jokaisella laitteella erikseen kirjautua.

PS. Eri päätelaitteiden postiohjelmat , jotka käyttävät IMAP-protokollaa , nimeävät yleensä kansionsa hiukan eri tavalla (valitettavasti) ja sen seurauksena sieltä palvelimelta löytyy useimmiten useampia lähtevien- ja roskakorikansioita ym. Kukin päätelaite/ohjelma näyttää vain omansa , mutta Webmailin asetuksista saa kaikki näkyviin kerralla.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Tuossa Dj_God jo neuvoikin itsessään asian hyvin 🙂 Tuohon hpgurun viestiin pari oikaisua:
Hyvää iltaa.

Elisan omille Omaguruille ei kannata lähteä soittelemaan ollenkaan näissä asioissa, jotka kuuluvut Elisan vastuulle. Sähköpostituki tiettyyn pisteeseen asti pitäisi kuulua Elisalle. Vaadi koko Omagurujen veloittama puhelu hyvitetyksi, tyhjästä ei kannata maksaa euroja. Eri asia, jos Omaguru olisi fiksannut asian. Silloinkin liikuttaisiin harmaalla alueella, jos vika itse asiassa kuuluu Elisalle eikä guruille. Guruja suositellaan Elisalla soitettaessa asiakaspalveluun pääasiasa siksi, koska eivät ole itse kovin guruja, ainakaan kaikissa tilanteissa. Se on fakta.

Silloin kun vika on palvelimella/palvelussa, vikapalvelu toki auttaa 🙂 Mikäli ongelma on asiakkaan omissa asetuksissa, esim. puhelimen sähköpostisovellus, asian hoito "kuuluu" Omagurujen tontille. Mikäli asiakas itse valitsee asiointikanavakseen Omagurun (soittaa suoraan itse sinne), on veloitus tuolloinkin aiheellinen vaikka vika olisikin Elisan puolella. Omaguru-palvelussa maksetaan asiantuntijan ajasta ja osaamisesta, ei lopputuloksesta. Asiakaspalvelun puolella osaaminen keskittyy enemmänkin sopimuksen rakenteen ja palvelun toimivuuden puolelle, Omaguruilla on laajemmin sitten osaamista noiden eri päätesovellusten yms suhteen 🙂
Pääsitkö ollenkaan asioimaan Omagurujen kanssa, maksaako siellä jonotuskin 🤓

Jonotus ei maksa.