Kiinnitetty keskustelu

Tule vaikuttamaan Elisa Raatiin!

  • 19 heinäkuu 2019
  • 20 kommenttia
  • 1246 katselukerrat

Käyttäjätaso 1
Moi!

🎺 *töttöröö, torvensoittoa* 🎺

Olemme juuri avanneet Elisalle netissä toimivan asiakaspaneelin: Elisa Raadin.

Elisa Raati tuo asiakkaiden äänen tuote- ja palvelukehityksemme ytimeen. Asiakkaiden ideat, ajatukset ja toiveet ovat keskeinen osa sitä, miltä Elisan tuotteet ja palvelut tulevaisuudessa näyttävät. Uskomme, että yhdessä kehittäen voimme rakentaa entistä paremman Elisan.

Raati on vielä beta-vaiheessa, joten kutsumme sinne ensimmäisenä teidät, OmaYhteisön jäsenet!

Käy tsekkaamassa mistä on kyse ja liity mukaan osoitteessa elisaraati.fi! ⬅

Terveisin Anssi ja muu Raadin ylläpitäjäpoppoo ☀☀ ☀


20 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Jaahas.

Eikö Ideapaja riittänyt , vaan pitää olla useampia foorumeita asiakkaiden ideoille????
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Vapaamuotoinen foorumiviestintä ei kai kelvannut lasikaton yläpuolisille, jotka taitavat vain jäsennellymmän määrämuotoisen viestinnän. Hiekkaa matolla, anomuumius tms. Keksitäänkö lisää syitä. 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Jaahas.

Eikö Ideapaja riittänyt , vaan pitää olla useampia foorumeita asiakkaiden ideoille????


Voi pyhä yksinkertaisuus tuota Elisan logiikkaa. Kopioikaa Ideapaja sinne ja samat selitykset miksei joku idea onnistu.
Käyttäjätaso 1
Moi! Ja kiitos kommenteista.
Mietittiin kyllä ja vähän kokeiltiinkin Ideapajaa tuossa talven aikana, mutta se ei oikein pelittänyt. Varsinkin yrittäjiä tänne on vaikea saada.

Meidän on myös tarkoitus palkita aktiivisimpia raatilaisia, koska tehtävät raadissa vaativat vähän enemmän vaivaa kuin vapaa foorumikeskustelu. Raadissa ei myöskään tarvi käytännössä koskaan käydä itse hengailemassa, koska lähetämme sähköpostikutsuja yksittäisiin tutkimuksiin. Näin opimme esimerkiksi, millaisista asioista eri tyyppiset ihmiset ovat kiinnostuneita.

OmaYhteisö on jatkossakin antoisan keskustelun ja vapaan ideointiin foorumi. Raati taas on sellaisten kuluttaja- ja yrittäjäasiakkaiden porukka, jotka vapaaehtoisesti ja pientä palkitsemista vastaan suostuvat vastailemaan elisalaisten mieltä askarruttaviin tarkempiin kysymyksiin ja aiheisiin, tyyliin 1-2 kertaa kuussa.

Toivottavasti tämä selvensi OmaYhteisön ja Raadin eroja. Mukavaa kesänjatkoa!
Käyttäjätaso 7
Moi! Ja kiitos kommenteista.
Mietittiin kyllä ja vähän kokeiltiinkin Ideapajaa tuossa talven aikana, mutta se ei oikein pelittänyt. Varsinkin yrittäjiä tänne on vaikea saada.

Vai silleen.

Tuon yrittäjien osuuden ehkä ymmärrän , mutta kuluttajien osalta tämä kyllä hajottaa asiat vielä nykyistä useampaan paikkaan eikä kuluttajat kyllä pysy perässä mitä Elisalla oikein puuhataan. Onhan niitä palautekanavia nytkin jo ihan riittävästi kuten Yhteisön Ideapaja , Aspan palautelomakkeet , puhelimitse tapahtuva palaute jne.

No Elisalla on täysi vapaus pystyttää niin monta palautefoorumia kuin he haluavat , mutta asiakkaat eivät tässä sekamelskassa kyllä pysy mukana. 😊

PS. Kunhan ei kävisi taas niin , että tästä uudestakin tulee taas sellainen toiveidentynnyri , missä ideat makaavat vuositolkulla kuten Ideapajassa ja jo sen edeltäjissä.
Käyttäjätaso 7
Googlasin vähän tuota grekulanssia ja näyttäisi olevan joku konsulttifirma. Olenko oikeassa Anssi??

Jos noin , niin taas on Elisa ulkoistanut toimintojaan. Liekö sitten hyväksi Elisalle vai ei???
Käyttäjätaso 1
Joo, löysit minun toimiminen, jonka perustin opiskelujen loppuvaiheessa. Nettisivuprojektit, asiakastutkimukset tms. kuulosti hienommalta kun laittoi yritysrekisteriin toimialaksi ”Muu liikkeenjohdon konsultointi” 😉

Olen täysipäiväisessä normaalissa työsuhteessa Elisaan, tehtävänäni on kehittää varsinkin yrittäjien asiakaskokemusta. Sivutoimisesti edelleen teen yrittäjähommia sen mitä päivätöiden lisäksi ehdin, esim. koodauskoulutusta.

Eli ei huolta, ei ole Elisa ulkoistanut tärkeintä asiaa eli asiakkaiden parempaa ymmärtämistä ja toiminnan kehittämistä asiakasystävällisemmäksi. Päinvastoin, siihen on ruvettu viime vuosina panostamaan entistä enemmän. Toivottavasti se on näkynyt ja näkyy jatkossa entistä enemmän.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Raadin ehdoissa tämä kohta pisti silmään: "Jäseneksi voi liittyä 18-vuotta täyttänyt henkilö, joka ei työskentele televiestintä- tai IT-alan kehitystehtävissä."

Olen IT-alalla ohjelmistotestaajana. Lasketaanko se "kehitystehtäväksi", vaikka en siis riviäkään koodia kirjoita?

PS. Pitäisi lukea "18 vuotta". Eli joko "vähintään 18-vuotias henkilö" tai "18 vuotta täyttänyt henkilö".
Käyttäjätaso 7
Raadin ehdoissa tämä kohta pisti silmään: "Jäseneksi voi liittyä 18-vuotta täyttänyt henkilö, joka ei työskentele televiestintä- tai IT-alan kehitystehtävissä."

Olen IT-alalla ohjelmistotestaajana. Lasketaanko se "kehitystehtäväksi", vaikka en siis riviäkään koodia kirjoita?

Kappas vaan.

Kyllä minun entisessä työpaikassa se softankirjoitus ja testaus olivat kiinteästi samaa kokonaisuutta , vaikka koodia kirjoitti toinen ja testauksen teki toinen henkilö.

No enpä tiedä miten tuohon suhtautua. Kaipa raadin tekijät sitä kommentoivat.

PS. Olisikohan niin , että joukkoon ei haluta ammattilaisia sotkemaan pasmoja ja esittämään vaikeita kysymyksiä. 😎
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Kyllä minun entisessä työpaikassa se softankirjoitus ja testaus olivat kiinteästi samaa kokonaisuutta , vaikka koodia kirjoitti toinen ja testauksen teki toinen henkilö.


Tavallaan samaa kokonaisuutta kyllä. Riippuu sitten vähän asiakkaasta ja projektista, että missä vaiheessa testaaja astuu mukaan kuvaan. Joskus olen mukana jo määrittelyvaiheessa, ja pääsen antamaan palautetta jo ennen kuin koodiakaan on olemassa. Joskus saan vaan läjän korjauksia testattavaksi järjestelmästä, jota en ole koskaan aiemmin nähnytkään.

Mutta jos tämä on este raatiin pääsemiselle, niin eihän sille mitään voi.
Käyttäjätaso 1

Raadin ehdoissa tämä kohta pisti silmään: "Jäseneksi voi liittyä 18-vuotta täyttänyt henkilö, joka ei työskentele televiestintä- tai IT-alan kehitystehtävissä."

Olen IT-alalla ohjelmistotestaajana. Lasketaanko se "kehitystehtäväksi", vaikka en siis riviäkään koodia kirjoita?
[--]

PS. Olisikohan niin , että joukkoon ei haluta ammattilaisia sotkemaan pasmoja ja esittämään vaikeita kysymyksiä. 😎


Ammattilaiset, varsinkin softadevaajat on hyvä kohderyhmä, joiden mielipiteistä Raadissa olisi kovasti hyötyä.

Ajatuksena tuossa sääntökohdassa on se, että emme ota Raatiin jäseniksi kilpailijoiden työntekijöitä. Syynä on tämä: "Yhteisön jäsenet saavat luottamuksellisia tietoja, joita ei saa ilmaista Yhteisön ulkopuolisille missään muodossa." Eli toisinaan raatilaiset saavat tietoa tulevista Elisan tuotteista ja palveluista ennen kuin niistä kerrotaan julkisesti. Toisaalta, ei haluttu pistää kategorista estettä, että jos joku nyt on Telialla kesätöissä myymässä kännyköitä, niin ehkä se nyt ei ole este. Joka tapauksessahan raatilaisilla ei ole lupa julkaista Raadissa käsiteltäviä asioita Raadin ulkopuolella. Jäsenyydet harkitaan sitten tapauskohtaisesti. IT-alalla Elisa toimii yritysasiakkaiden osalta, siksi se on mainittu televiestinnän lisäksi. Eli kahden punasävyisen operaattorin lisäksi meillä on IT-puolella muitakin kilpailijoita 🙂

Täsmensin sääntöihin "liiketoiminnan kehitystehtävissä", että kesähessut ja ohjelmistotestaajat pääsee sisään. Onko tuo versio ymmärrettävämpi, vai voisko sitä vielä jotenkin muuten tuunata paremmaksi?

PS. Pitäisi lukea "18 vuotta". Eli joko "vähintään 18-vuotias henkilö" tai "18 vuotta täyttänyt henkilö".

Kiitos, korjasin tuon typon.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Täsmensin sääntöihin "liiketoiminnan kehitystehtävissä", että kesähessut ja ohjelmistotestaajat pääsee sisään. Onko tuo versio ymmärrettävämpi, vai voisko sitä vielä jotenkin muuten tuunata paremmaksi?

Omalta osaltani tuo nyt kelpaa. Mutta sitten seuraavaksi kompastuskiveksi muodostui itse rekisteröityminen, jolla ei tunnu mikään salasana kelpaavan, vaikka ehdot täyttyvätkin. 😃 Kokeilen kahdella eri selaimella (Chrome, Safari), ja niin itse keksityllä kuin selaimen luomallakin salakalalla, ja silti on muka virheellinen pituus.

Update! Kun yritin vielä kerran korkeintaan 8 merkin salasanalla, niin silläpä rekisteröinti onnistuikin. Eli nyt on ilmeisesti salasanan pituuden validointi pielessä; minimi pitäisi olla 8 merkkiä, mutta se on tainnut lipsahtaa maksimiksi.

Update 2! Kun tunnus oli vahvistettu, pääsin vaihtamaan salasanan turvallisemmaksi kuin 8-merkkiseksi. Eli ongelma näyttäisi koskevan vain rekisteröintiä.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Edellä kuvattu rekisteröitymisen salasanapulma on edelleen validi.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Pääseekö kyseisessä raadissa vaikuttamaan Elisan listahintoihin?

Ei kai ainoa tapa vaikuttaa operaattoreiden hinnoitteluun ole numeronsiirto? Joka vuosi pitää siirtää numero toisaalle, että saa liittymän järkevään hintaan, muuten on kallista.

Nyt soi Atmozfears - Equilibrium (Qlimax Anthem 2015) (Original Mix).
Käyttäjätaso 7
Pääseekö kyseisessä raadissa vaikuttamaan Elisan listahintoihin?
Tuskinpa. Eiköhän jokainen yhtiö määrittele hintansa ihan itse ja vain kilpailijoiden hinnat huomioidaan. Asiakkaat vaikuttavat hinnoitteluun vain , jos niitä suuressa määrin siirtyy kilpailijoille.
Edellä kuvattu rekisteröitymisen salasanapulma on edelleen validi.
Heippa LeonM,

kiitos kaikille jotka raportoivat salasanan aiheuttamasta ongelmasta.

Ongelma on tunnistettu ja korjattu, olemme testanneet sen toimivuuden eikä samaa ongelmaa tulisi enää ilmetä. Salasanan tulisi nyt hyväksyä 8-30 merkkiä pitkiä salasanoja.

Kiitos vielä, että raportoitte meille virheestä.

Mukavaa viikon jatkoa!
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
@Laura Hieto: Onko se tiedossa oleva ongelma, että taustatietokysely näkyy notifikaatioissa senkin jälkeen, kun se on tehty? Ts. etusivulla sen tilana on Valmis, mutta notifikaatiossa se muistuttaa parinkin täyttökerran jälkeen olemassaolostaan. Saitilla ollut toinen kysely kyllä hävisi notifikaatiosta heti, kun kyselyn sai valmiiksi.
@Laura Hieto: Onko se tiedossa oleva ongelma, että taustatietokysely näkyy notifikaatioissa senkin jälkeen, kun se on tehty? Ts. etusivulla sen tilana on Valmis, mutta notifikaatiossa se muistuttaa parinkin täyttökerran jälkeen olemassaolostaan. Saitilla ollut toinen kysely kyllä hävisi notifikaatiosta heti, kun kyselyn sai valmiiksi.
Moikka @TT-2k !

Kiitos viestistäsi! Virhe ei ole ollut tiedossamme, joten täytyypä tutkia asiaa.
Toivottavasti bugi saadaan korjattua.

Mukavaa päivän jatkoa!

@Laura Hieto: Onko se tiedossa oleva ongelma, että taustatietokysely näkyy notifikaatioissa senkin jälkeen, kun se on tehty? Ts. etusivulla sen tilana on Valmis, mutta notifikaatiossa se muistuttaa parinkin täyttökerran jälkeen olemassaolostaan. Saitilla ollut toinen kysely kyllä hävisi notifikaatiosta heti, kun kyselyn sai valmiiksi.Moikka @TT-2k !

Kiitos viestistäsi! Virhe ei ole ollut tiedossamme, joten täytyypä tutkia asiaa.
Toivottavasti bugi saadaan korjattua.

Mukavaa päivän jatkoa!

Moi @TT-2k

Selvittelin kuvailemaasi ongelmaa ja se johtuu ilmeisesti siitä, että taustatietokyselyn haluttiin olevan aina näkyvissä eli omia tietojaan voi päivittää milloin vain. Tämän takia lomake ei siis katoa minnekään.

Selvittelemme tätä Elisan päässä voisimmeko ratkaista asian jotenkin toisin, eli että taustatietolomake ei antaisi aina uutta notifikaatiota, mutta säilyisi kuitenkin muokattavissa.

Hyvää loppuviikkoa!
Käyttäjätaso 1
Moi! Tiedoksi tännekin: rekisteröitymisen salasanaongelma on saatu korjattua jo jonkin aikaa sitten. Kiitos buginmetsästyksestä!

t. Kesälomalta tänään palannut Anssi 🙂

Osallistu keskusteluun