Tule vaikuttamaan Elisa Raatiin!
🎺 *töttöröö, torvensoittoa* 🎺
Olemme juuri avanneet Elisalle netissä toimivan asiakaspaneelin: Elisa Raadin.
Elisa Raati tuo asiakkaiden äänen tuote- ja palvelukehityksemme ytimeen. Asiakkaiden ideat, ajatukset ja toiveet ovat keskeinen osa sitä, miltä Elisan tuotteet ja palvelut tulevaisuudessa näyttävät. Uskomme, että yhdessä kehittäen voimme rakentaa entistä paremman Elisan.
Raati on vielä beta-vaiheessa, joten kutsumme sinne ensimmäisenä teidät, OmaYhteisön jäsenet!
Käy tsekkaamassa mistä on kyse ja liity mukaan osoitteessa elisaraati.fi! ⬅️
Terveisin Anssi ja muu Raadin ylläpitäjäpoppoo ☀️☀️ ☀️
Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.
Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.
Eikö Ideapaja riittänyt , vaan pitää olla useampia foorumeita asiakkaiden ideoille????
Eikö Ideapaja riittänyt , vaan pitää olla useampia foorumeita asiakkaiden ideoille????
Voi pyhä yksinkertaisuus tuota Elisan logiikkaa. Kopioikaa Ideapaja sinne ja samat selitykset miksei joku idea onnistu.
Mietittiin kyllä ja vähän kokeiltiinkin Ideapajaa tuossa talven aikana, mutta se ei oikein pelittänyt. Varsinkin yrittäjiä tänne on vaikea saada.
Meidän on myös tarkoitus palkita aktiivisimpia raatilaisia, koska tehtävät raadissa vaativat vähän enemmän vaivaa kuin vapaa foorumikeskustelu. Raadissa ei myöskään tarvi käytännössä koskaan käydä itse hengailemassa, koska lähetämme sähköpostikutsuja yksittäisiin tutkimuksiin. Näin opimme esimerkiksi, millaisista asioista eri tyyppiset ihmiset ovat kiinnostuneita.
OmaYhteisö on jatkossakin antoisan keskustelun ja vapaan ideointiin foorumi. Raati taas on sellaisten kuluttaja- ja yrittäjäasiakkaiden porukka, jotka vapaaehtoisesti ja pientä palkitsemista vastaan suostuvat vastailemaan elisalaisten mieltä askarruttaviin tarkempiin kysymyksiin ja aiheisiin, tyyliin 1-2 kertaa kuussa.
Toivottavasti tämä selvensi OmaYhteisön ja Raadin eroja. Mukavaa kesänjatkoa!
Mietittiin kyllä ja vähän kokeiltiinkin Ideapajaa tuossa talven aikana, mutta se ei oikein pelittänyt. Varsinkin yrittäjiä tänne on vaikea saada.
Vai silleen.
Tuon yrittäjien osuuden ehkä ymmärrän , mutta kuluttajien osalta tämä kyllä hajottaa asiat vielä nykyistä useampaan paikkaan eikä kuluttajat kyllä pysy perässä mitä Elisalla oikein puuhataan. Onhan niitä palautekanavia nytkin jo ihan riittävästi kuten Yhteisön Ideapaja , Aspan palautelomakkeet , puhelimitse tapahtuva palaute jne.
No Elisalla on täysi vapaus pystyttää niin monta palautefoorumia kuin he haluavat , mutta asiakkaat eivät tässä sekamelskassa kyllä pysy mukana. 😊
PS. Kunhan ei kävisi taas niin , että tästä uudestakin tulee taas sellainen toiveidentynnyri , missä ideat makaavat vuositolkulla kuten Ideapajassa ja jo sen edeltäjissä.
Jos noin , niin taas on Elisa ulkoistanut toimintojaan. Liekö sitten hyväksi Elisalle vai ei???
Olen täysipäiväisessä normaalissa työsuhteessa Elisaan, tehtävänäni on kehittää varsinkin yrittäjien asiakaskokemusta. Sivutoimisesti edelleen teen yrittäjähommia sen mitä päivätöiden lisäksi ehdin, esim. koodauskoulutusta.
Eli ei huolta, ei ole Elisa ulkoistanut tärkeintä asiaa eli asiakkaiden parempaa ymmärtämistä ja toiminnan kehittämistä asiakasystävällisemmäksi. Päinvastoin, siihen on ruvettu viime vuosina panostamaan entistä enemmän. Toivottavasti se on näkynyt ja näkyy jatkossa entistä enemmän.
Olen IT-alalla ohjelmistotestaajana. Lasketaanko se "kehitystehtäväksi", vaikka en siis riviäkään koodia kirjoita?
PS. Pitäisi lukea "18 vuotta". Eli joko "vähintään 18-vuotias henkilö" tai "18 vuotta täyttänyt henkilö".
Olen IT-alalla ohjelmistotestaajana. Lasketaanko se "kehitystehtäväksi", vaikka en siis riviäkään koodia kirjoita?
Kappas vaan.
Kyllä minun entisessä työpaikassa se softankirjoitus ja testaus olivat kiinteästi samaa kokonaisuutta , vaikka koodia kirjoitti toinen ja testauksen teki toinen henkilö.
No enpä tiedä miten tuohon suhtautua. Kaipa raadin tekijät sitä kommentoivat.
PS. Olisikohan niin , että joukkoon ei haluta ammattilaisia sotkemaan pasmoja ja esittämään vaikeita kysymyksiä. 😎
Kyllä minun entisessä työpaikassa se softankirjoitus ja testaus olivat kiinteästi samaa kokonaisuutta , vaikka koodia kirjoitti toinen ja testauksen teki toinen henkilö.
Tavallaan samaa kokonaisuutta kyllä. Riippuu sitten vähän asiakkaasta ja projektista, että missä vaiheessa testaaja astuu mukaan kuvaan. Joskus olen mukana jo määrittelyvaiheessa, ja pääsen antamaan palautetta jo ennen kuin koodiakaan on olemassa. Joskus saan vaan läjän korjauksia testattavaksi järjestelmästä, jota en ole koskaan aiemmin nähnytkään.
Mutta jos tämä on este raatiin pääsemiselle, niin eihän sille mitään voi.
Olen IT-alalla ohjelmistotestaajana. Lasketaanko se "kehitystehtäväksi", vaikka en siis riviäkään koodia kirjoita?
PS. Olisikohan niin , että joukkoon ei haluta ammattilaisia sotkemaan pasmoja ja esittämään vaikeita kysymyksiä. 😎
Ammattilaiset, varsinkin softadevaajat on hyvä kohderyhmä, joiden mielipiteistä Raadissa olisi kovasti hyötyä.
Ajatuksena tuossa sääntökohdassa on se, että emme ota Raatiin jäseniksi kilpailijoiden työntekijöitä. Syynä on tämä: "Yhteisön jäsenet saavat luottamuksellisia tietoja, joita ei saa ilmaista Yhteisön ulkopuolisille missään muodossa." Eli toisinaan raatilaiset saavat tietoa tulevista Elisan tuotteista ja palveluista ennen kuin niistä kerrotaan julkisesti. Toisaalta, ei haluttu pistää kategorista estettä, että jos joku nyt on Telialla kesätöissä myymässä kännyköitä, niin ehkä se nyt ei ole este. Joka tapauksessahan raatilaisilla ei ole lupa julkaista Raadissa käsiteltäviä asioita Raadin ulkopuolella. Jäsenyydet harkitaan sitten tapauskohtaisesti. IT-alalla Elisa toimii yritysasiakkaiden osalta, siksi se on mainittu televiestinnän lisäksi. Eli kahden punasävyisen operaattorin lisäksi meillä on IT-puolella muitakin kilpailijoita 🙂
Täsmensin sääntöihin "liiketoiminnan kehitystehtävissä", että kesähessut ja ohjelmistotestaajat pääsee sisään. Onko tuo versio ymmärrettävämpi, vai voisko sitä vielä jotenkin muuten tuunata paremmaksi?
Kiitos, korjasin tuon typon.
Omalta osaltani tuo nyt kelpaa. Mutta sitten seuraavaksi kompastuskiveksi muodostui itse rekisteröityminen, jolla ei tunnu mikään salasana kelpaavan, vaikka ehdot täyttyvätkin. 😃 Kokeilen kahdella eri selaimella (Chrome, Safari), ja niin itse keksityllä kuin selaimen luomallakin salakalalla, ja silti on muka virheellinen pituus.
Update! Kun yritin vielä kerran korkeintaan 8 merkin salasanalla, niin silläpä rekisteröinti onnistuikin. Eli nyt on ilmeisesti salasanan pituuden validointi pielessä; minimi pitäisi olla 8 merkkiä, mutta se on tainnut lipsahtaa maksimiksi.
Update 2! Kun tunnus oli vahvistettu, pääsin vaihtamaan salasanan turvallisemmaksi kuin 8-merkkiseksi. Eli ongelma näyttäisi koskevan vain rekisteröintiä.
Ei kai ainoa tapa vaikuttaa operaattoreiden hinnoitteluun ole numeronsiirto? Joka vuosi pitää siirtää numero toisaalle, että saa liittymän järkevään hintaan, muuten on kallista.
Nyt soi Atmozfears - Equilibrium (Qlimax Anthem 2015) (Original Mix).
Tuskinpa. Eiköhän jokainen yhtiö määrittele hintansa ihan itse ja vain kilpailijoiden hinnat huomioidaan. Asiakkaat vaikuttavat hinnoitteluun vain , jos niitä suuressa määrin siirtyy kilpailijoille.
Heippa LeonM,
kiitos kaikille jotka raportoivat salasanan aiheuttamasta ongelmasta.
Ongelma on tunnistettu ja korjattu, olemme testanneet sen toimivuuden eikä samaa ongelmaa tulisi enää ilmetä. Salasanan tulisi nyt hyväksyä 8-30 merkkiä pitkiä salasanoja.
Kiitos vielä, että raportoitte meille virheestä.
Mukavaa viikon jatkoa!
Moikka
Kiitos viestistäsi! Virhe ei ole ollut tiedossamme, joten täytyypä tutkia asiaa.
Toivottavasti bugi saadaan korjattua.
Mukavaa päivän jatkoa!
Kiitos viestistäsi! Virhe ei ole ollut tiedossamme, joten täytyypä tutkia asiaa.
Toivottavasti bugi saadaan korjattua.
Mukavaa päivän jatkoa!
Moi
Selvittelin kuvailemaasi ongelmaa ja se johtuu ilmeisesti siitä, että taustatietokyselyn haluttiin olevan aina näkyvissä eli omia tietojaan voi päivittää milloin vain. Tämän takia lomake ei siis katoa minnekään.
Selvittelemme tätä Elisan päässä voisimmeko ratkaista asian jotenkin toisin, eli että taustatietolomake ei antaisi aina uutta notifikaatiota, mutta säilyisi kuitenkin muokattavissa.
Hyvää loppuviikkoa!
t. Kesälomalta tänään palannut Anssi 🙂
Kävinpä tekemässä tuosta yhden uuden kyselyn, joka liittyi verkkokauppaanne. Sitten kun vastaus oli lähetetty, tuli mahdollisuus palata etusivulle viestillä, josko siellä olisi jotain uutta. Olipa vielä ihan linkki laitettu. No, klikkasin sitä palatakseni takaisin etusivulle ja ruutuun lävähti tällainen ilmoitus.
Miten meni noin niiku omasta mielestä?
Miten meni noin niiku omasta mielestä?
Huonosti!
Mutta kiitos, kun kävit tekemässä tehtävän, ja kiitos ilmoituksesta! Seurasin samaa polkua kuin sinä, kävin yksillä testitunnareilla ja klikkasin sitä linkkiä. Se meni ihan kiltisti osoitteeseen elisaraati.fi. Oliko sulla tuo kysely jossain “kehyksessä”, kuten selaimesi näyttää ilmoittavan? Näyttäis, että et ollut mobiililaitteella liikenteessä, onko tuo ehkä Edge-selain? Fonteista päätellen näyttää Microsoftilta. Kun kutsu tuli sulle sähköpostiisi, avasitko linkin selaimeen vai jonnekin email-clientin sisään?
Taidetaan ensihoitona ottaa ne linkit sieltä kyselyn kiitossivulta pois :)
Jokin kyllä mättää, koska sain nyt illalla jo toisen “Saimme taustatietokyselysi vastaukset” -meilin, vaikka täytin ne jo kuukausia sitten. Edellinen tuli vain pari viikkoa sitten. Meili tuli siis hieman sen jälkeen, kun tuon uusimman tehtävän kävin suorittamassa.
Miten meni noin niiku omasta mielestä?
Huonosti!
Mutta kiitos, kun kävit tekemässä tehtävän, ja kiitos ilmoituksesta! Seurasin samaa polkua kuin sinä, kävin yksillä testitunnareilla ja klikkasin sitä linkkiä. Se meni ihan kiltisti osoitteeseen elisaraati.fi. Oliko sulla tuo kysely jossain “kehyksessä”, kuten selaimesi näyttää ilmoittavan? Näyttäis, että et ollut mobiililaitteella liikenteessä, onko tuo ehkä Edge-selain? Fonteista päätellen näyttää Microsoftilta. Kun kutsu tuli sulle sähköpostiisi, avasitko linkin selaimeen vai jonnekin email-clientin sisään?
Taidetaan ensihoitona ottaa ne linkit sieltä kyselyn kiitossivulta pois :)
Eli linkki klikattu auki Win 10:n omalla sähköpostisovelluksella ja se avautui uutena välilehtenä jo ennestään auki olleeseen Edgeen. Ja ihan perinteisellä läppärillä tein tuon.
Oli muuten mullakin nuo taustatiedot "nollautuneet" ja kysely oli uudelleen auki. Tein sen heti perään ja sen lopussa ei edes ollut linkkiä takaisin etusivulle. Tulipa tästä vielä perässä sähköpostiin ilmoitus. Todennäköisesti jo tehdystä kyselystä. En ole käynyt nyt katsomassa, onko tuonne tullut vielä kertaalleen uusi kysely taustatiedoista.
Jokin kyllä mättää, koska sain nyt illalla jo toisen “Saimme taustatietokyselysi vastaukset” -meilin, vaikka täytin ne jo kuukausia sitten. Edellinen tuli vain pari viikkoa sitten. Meili tuli siis hieman sen jälkeen, kun tuon uusimman tehtävän kävin suorittamassa.
Jeps, tästä saimme parilta muultakin raatilaiselta jo palautetta, asia on korjattavana ja lisäsimme tiedon siitä Raadin etusivulle (sisäänkirjautuneiden näkymään).
Oli muuten mullakin nuo taustatiedot "nollautuneet" ja kysely oli uudelleen auki. Tein sen heti perään ja sen lopussa ei edes ollut linkkiä takaisin etusivulle. Tulipa tästä vielä perässä sähköpostiin ilmoitus. Todennäköisesti jo tehdystä kyselystä. En ole käynyt nyt katsomassa, onko tuonne tullut vielä kertaalleen uusi kysely taustatiedoista.
Tuo oli uutta tietoa että taustatiedot nollautuneet. Tarkistamme tilanteen kohdallasi. Nollautumisessa on aikarajana 11 kuukautta, koska toivomme raatilaisten päivittävän tietonsa vuoden välein – elämäntilanteet kun voivat muuttua.
Kiitos teille molemmille aktiivisuudesta ja kärsivällisyydestä :) Tää on tätä OmaYhteisön jengiä parhaimmillaan ja ATK:ta pahimmillaan!
Anssi
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi