Vastattu

Nokia 8 Bluetooth ongelma

  • 28 toukokuu 2019
  • 5 kommenttia
  • 902 katselukerrat

Käyttäjätaso 3
Muuten niin mainiossa Nokia 8 puhelimessani on outo vika jota eivät tunnu oikein uskovan HMD Globalilla kun eivät ole saaneet toistettua virhettä omilla laitteillaan. Siten en ole myöskään saanut neuvoja joilla asian korjata, eivätkä päivityksetkään ole vikaa korjanneet.

Kun liitän puhelimen Bluetooth kaiuttimeen (JBL Charge 2 tai Audio Pro Addon T5), musiikki alkaa normaalivoimakkuudella, mutta putoaa vajaassa sekunnissa naurettavan hiljaiseksi vaikka kaikki nupit on kaakossa puhelimessa ja kaiuttimessa. Sama tapahtuu kun kappaleessa siirtyy eteen- tai taaksepäin, volyymissa pieni piikki ylös ja taas ääni putoaa alas. Muilla puhelimilla kaiuttimet soivat upeasti.

Kysymykseen onko Nokia 8 puhelimeni viallinen ja korjauksen tarpeessa ei vastattu mitään?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 29 toukokuu 2019, 10:32

@Arienzio Mitäs kaikkia kikkoja olet kokeillut itse tämän ongelman korjaamiseksi?

Tutkailin tätä ongelmaa tuolta Internetin ihmeellisestä maailmasta. Oletko kokeillut resetoida puhelimen verkkoasetuksia? Samsungissa tämä onnistuu seuraavasti: Asetukset -> Yleinen hallinta -> Palauta -> Palauta verkkoasetukset -> puhelimen käynnistäminen uudelleen. Tuo nollaa bluetooth -asetukset, mutta myös wi-fi ja mobiiliverkon asetukset, joten saattaa olla, että joudut korjailemaan noita toimenpiteen jälkeen.

Toinen kikka vastaavissa ongelmissa oli putsata "Bluetooth -sovelluksen" -välimuisti. Eli asetuksista sovellukset -listaukseen ja sieltä järjestelmäsovellukset näkyviin, valitse bluetooth -> tallennustila -> tyhjennä välimuisti. Itse käynnistelisin puhelinta uudelleen ja sitten vaan parittamaan bluetooth -laitteet uudelleen.
Katso alkuperäinen viesti

5 kommenttia

Käyttäjätaso 2
Kuulostaapas kyllä kerrassaan oudolta 😮Ilmeisesti samaa ongelmaa ei kuitenkaan ilmene, kun musiikkia kuuntelee suoraan puhelimesta?
Ilmeneekö ongelmaa myös kaikissa sovelluksissa (Spotify, YouTube yms)? Pystytkö testaamaan myös esimerkiksi langattomia kuulokkeita, saisi ongelmaa rajattua.
Kysäisisin tätä ehkäpä vielä myös Nokian tuesta: https://www.nokia.com/phones/fi_fi/support
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
@Arienzio Mitäs kaikkia kikkoja olet kokeillut itse tämän ongelman korjaamiseksi?

Tutkailin tätä ongelmaa tuolta Internetin ihmeellisestä maailmasta. Oletko kokeillut resetoida puhelimen verkkoasetuksia? Samsungissa tämä onnistuu seuraavasti: Asetukset -> Yleinen hallinta -> Palauta -> Palauta verkkoasetukset -> puhelimen käynnistäminen uudelleen. Tuo nollaa bluetooth -asetukset, mutta myös wi-fi ja mobiiliverkon asetukset, joten saattaa olla, että joudut korjailemaan noita toimenpiteen jälkeen.

Toinen kikka vastaavissa ongelmissa oli putsata "Bluetooth -sovelluksen" -välimuisti. Eli asetuksista sovellukset -listaukseen ja sieltä järjestelmäsovellukset näkyviin, valitse bluetooth -> tallennustila -> tyhjennä välimuisti. Itse käynnistelisin puhelinta uudelleen ja sitten vaan parittamaan bluetooth -laitteet uudelleen.
Käyttäjätaso 3
Thank You Dj God!

Löysit heti ratkaisun ongelmaani. Bluetooth välimuistin tyhjentäminen ei vielä auttanut, mutta tuo verkkoasetusten resetointi korjasi tilanteen. Taas sain oppia jotain uutta kännyköiden ihmeellisestä maailmasta.

HMD Global ei keksinyt ratkaisua pitkän sähköpostiviestittelymme aikana, ja nostivat lopulta kädet pystyyn. Nokia support taas vaatisi hyvät taidot englannin kielessä, omat välttävät ei aina riitä.

Olisi pitänyt tulla heti tänne Oma yhteisöön. Kiitos vielä Jopeti nopeasta teagoinnista, ja Dj God ongelman ratkaisusta!

Ystävällisin terveisin, Ari
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Hyvä, että ongelmaan löytyi ratkaisu ja sait taas musiikin soimaan normaalisti.

Tuosta ratkaisusta kannattaisi ehkä vinkata HMD Globalille, jos heille sattuu tulemaan jatkossa kyselyitä samasta ongelmasta.
Käyttäjätaso 3
Laitoin sinne heti viestiä että täällä keksittiin ratkaisu.
Kiitos vielä!

Osallistu keskusteluun