Vastattu

Samsung J5 / 6 vm. 2017, puhelu katkeaa jo soittoäänen aikana


Puhelin lähtee soittamaan ja vastaanottajan puhelin hälyyttää. Yleensä jo ensimmäisen tai toisen tuuttauksen aikana oma hälyytysääni häviää puhelimesta. Vastaanottojan puhelin soi.

Puhelu menee vastaanottajalle, mutta hän ei kuule mitään enkä minä kuule mitään. Puhelin näyttää, että soittoon on vastattu, mitään ei kuulu. Lokissa näkyy, että on soitettu mutta ei vastattu vaikka on vastattu.

Missä vika?
Puhelimessa toimii kaikki muu, tekstiviesit, netti, kamera jne.

Olen kokeillut laittaa virran pois, käyttänyt akun irti, käyttänyt sim-korin irti. Ei mitään vaikutusta.

Yleensä vastaaminen onnistuu, mutta soittaminen ei tahdo enää onnistua millään. Joskus toinen tai kolmas puhelu menee läpi, joskus ei oikein mikään ja yleensä vastaanottaja on pelastanut soittamalla takaisin. Pitkäkin puhelu kyllä pysyy päällä katkomatta ja kaikki toimii hyvin. Soittaminen ei vaan tahdo onnistua millään. Eihän tämmöisellä mitään tee. Puhelin ostettu kesällä 2017 ja täysin ehjä, ei naarmun naarmua.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi hpguru 16 April 2019, 13:55

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

13 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei.

Suosittelen soittamaan Elisalle ja kertomaan asiasta. Jos vikaa ei verkosta löydetä, niin sitten se jää puhelimeen, ja sen voi tuon ikäisenä laittaa huoltoon. Kun soitat puheluita, onko sillä vaikutusta, jos soitat puheluita esim. pihalla tai makuuhuoneessa sisällä? Näkyykö puhelimessa VoLTE tai VoWIFI? Jos ei, kokeile saatko niitä asetuksista päälle. Tämä voi parantaa puheluiden laatua. Vastaavasti jos nämä ovat jo käytössä, poista ja katso miten vaikuttaa toimivuuteen.

Elisaan saa yhteyden parhaiten chattaamalla OmaElisasta.

Nyt soi Bass Modulators - Dragonblood (Defqon.1 Anthem 2016) (Original Mix).

Hyvää iltapäivää!
Käyttäjätaso 7
Vikamahdollisuuksia on toki useampia.

Ensimmäiseksi kannattaisi kokeilla SIM-korttia toisessa puhelimessa. Jos toimii , niin vika ei ole liittymässä , vaan luultavammin puhelimessa. Jos ei toimi toisessakaan puhelimessa , niin luultavasti liittymä tai SIM-kortti on viallinen.

Uuden SIM:n voi tilata esim. Oma Elisan kautta ja aktivoida samassa paikassa , kun SIM on tullut postissa. Muistaakseni uusi SIM maksaa 5€ , mutta kannanee aloittaa siitä , sillä uusi puhelin maksaa paljon enemmän.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21
Puhelin lähtee soittamaan ja vastaanottajan puhelin hälyyttää. Yleensä jo ensimmäisen tai toisen tuuttauksen aikana oma hälyytysääni häviää puhelimesta. Vastaanottojan puhelin soi.

Puhelu menee vastaanottajalle, mutta hän ei kuule mitään enkä minä kuule mitään. Puhelin näyttää, että soittoon on vastattu, mitään ei kuulu. Lokissa näkyy, että on soitettu mutta ei vastattu vaikka on vastattu.

Missä vika?
Puhelimessa toimii kaikki muu, tekstiviesit, netti, kamera jne.

Olen kokeillut laittaa virran pois, käyttänyt akun irti, käyttänyt sim-korin irti. Ei mitään vaikutusta.

Yleensä vastaaminen onnistuu, mutta soittaminen ei tahdo enää onnistua millään. Joskus toinen tai kolmas puhelu menee läpi, joskus ei oikein mikään ja yleensä vastaanottaja on pelastanut soittamalla takaisin. Pitkäkin puhelu kyllä pysyy päällä katkomatta ja kaikki toimii hyvin. Soittaminen ei vaan tahdo onnistua millään. Eihän tämmöisellä mitään tee. Puhelin ostettu kesällä 2017 ja täysin ehjä, ei naarmun naarmua.


Hei Tonttu-ukko, ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Lähtisin liikkeelle toisen puhelimen testauksella, kuten @Sokrates neuvoikin 🙂 Jos ongelma jatkuu toisellakin laitteella, laittaisitko yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi :lle, niin katsotaan sitä kautta tilanne kuntoon?
Käyttäjätaso 3
Täh! Joutuuko viallisesta SIM-kortistakin maksamaan?? Sehän lienee aika selvästi palvelun toimivuuten vaikuttava, ja siis Elisan vastuulla??
Käyttäjätaso 2
Täh! Joutuuko viallisesta SIM-kortistakin maksamaan?? Sehän lienee aika selvästi palvelun toimivuuten vaikuttava, ja siis Elisan vastuulla??

Uuden SIM-kortin tilaaminen tai vaihtaminen maksaa tosiaan 5€ korttimaksun, mutta toki vikatilanteissa katsotaan tällaisia tapauksia aina tapauskohtaisesti. 🙂
"Näkyykö puhelimessa VoLTE tai VoWIFI? "

Ongelma oli tuo VoLTE. Sen kun otti pois niin alkoi toimia. Ei ollutkaan niin paha vika kuin pelkäsin. Nyt jo pari päivää ongelmitta.

Kiitos !
Käyttäjätaso 2
Okei, kuulostaapas ikävältä mutta pääasia että alkoi toimimaan! 🙂 Tuo VoLTE ominaisuus saattaa kännykkään tulla esimerkiksi päivityksen yhteydessä uudelleen päälle, joten jos yhtään näyttää että ongelma toistuu, kannattaa tuo tsekata :)
Meiltä on myös laitettu asiaa selvitykseen, mikä tuollaisen ongelman voisi aiheuttaa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
"Näkyykö puhelimessa VoLTE tai VoWIFI? "

Ongelma oli tuo VoLTE. Sen kun otti pois niin alkoi toimia. Ei ollutkaan niin paha vika kuin pelkäsin. Nyt jo pari päivää ongelmitta.

Kiitos !

Mahtava juttu että sain olla avuksi tällä viikolla. Toivottavasti Elisa tai valmistaja löytää lopullisen ratkaisun tähän ongelmaan, tuossa yllä jo lukeekin että Elisa selvittää sitä bugia.

Nyt soi Megastylez feat. Euphorizon - Reunite (Critical Strikez & Withard Remix).

Hyvää pian alkavaa viikonloppua!

Moi! Onko tähän tullut mitään uutta tietoa? Sama ongelma täälläkin. Puhelut katkeaa 4G verkossa. Puhelin Samsung J5.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Moi! Onko tähän tullut mitään uutta tietoa? Sama ongelma täälläkin. Puhelut katkeaa 4G verkossa. Puhelin Samsung J5.


Ootko tarkistanut että onko vaikutusta jos VoLTE:n ottaa pois päältä asetuksista eli ohjaa 2G/3G verkkoon noi puhelut?


Moi! Onko tähän tullut mitään uutta tietoa? Sama ongelma täälläkin. Puhelut katkeaa 4G verkossa. Puhelin Samsung J5.

Ootko tarkistanut että onko vaikutusta jos VoLTE:n ottaa pois päältä asetuksista eli ohjaa 2G/3G verkkoon noi puhelut?

Juu koitettu on. Asetuksista pitää vaihtaa 4G pois jotta toimii paremmin. liittymä tällä hetkellä 4g Huoleton Premium 150M. Kortti uusittu ja seuraavaksi sit puhelin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Entä jos ihan vain ottaa tuon VoLTE/VoWiFi toiminnallisuuden pois asetuksista ja jättää 4G verkot toimintaan?
Entä jos ihan vain ottaa tuon VoLTE/VoWiFi toiminnallisuuden pois asetuksista ja jättää 4G verkot toimintaan?
Puhelimessa voi erikseen ottaa tuon volte toiminnon pois joka ei ole ollut päällä joten ei auta. Eilen ostettu uusi puhelin joten nyt toimii. Epäilen jotain bugia joka tullut päivityksessä.