Vastattu

Danske Bankin mobiilipankki ei anna enää kuvata viivakoodia vaan sanoo :"laite ei tue toimintoa".

  • 31 elokuu 2015
  • 10 kommenttia
  • 2953 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 3 kommenttia
Mobiilipankissa DB en voi enää valokuvata viivakoodia vaan se sanoo, että "laite ei tue toimintoa". Mitä mä nyt teen että voin taas kuvata viivakoodit laskusta? 
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Antero3 8 syyskuu 2015, 07:09

No mutta kiitos paljon tiedoista, tämä auttaa. Siis ikärasismia muuten toimivia laitteita kohtaan. Toinen ongelma on salasanojen tallennus. Tämä ja ainakin kaksi muuta ohjelmaa ei enää pidä tallessa salasanoja vaikka ennen on pitänyt. Varsinkin iPadissa on tämä ongelma. Johtuuko samasta asiasta vai mistä?

Katso alkuperäinen viesti

10 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Moi Antero3 ja tervetuloa palstalle.

Koitas tyhjentää välimuisti ja tiedot, sen jälkeen poistat ohjelman ja asennat sen uudelleen.

Piti oikein kokeilla tuota kuvaamista ja kyllä se ainakin mulla toimi, ei tullu minkäänlaista herjaa.

Note Edge Android 5.0.1
Kiitos avusta. Siis välimuisti, mitä se tarkoittaa? Ja tarkoitatko että poistan koko ohjelman ja lataan sen Appstoresta uudelleen? Otin jo virrat vartiksi pois vaan ei auttanut. 

A3
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Eipä sun kaiketi välimuistia tarvitse käydä tyhjentämään. En näe sen liittyvän asiaan tässä.

Kannattaa ensin kokeilla tehdä puhelimelle "soft reset", eli boottaat puhelimesi. Paina nuku- ja kotinäppäintä yhtäaikaisesti niin pitkään, että puhelin sammuu ja näyttöön tulee omenalogo.

Mikäli boottauksen jälkeenkään tuo DB-sovellus ei toimi kunnolla, niin poista kokonaan tuo DB:n sovellus puhelimestasi, ja sitten vain lataat ja asennat sen uudestaan AppStoresta. Tämä auttaa usein, kun jokin tietty sovellus jumittelee tai tökkii.
Tein niinkuin neuvoit ja poistin koko ohjelman ja latasin sen uudestaan muttei auttanut. Taas tulee kamerapainikkeen jälkeen sama teksti ettei laite tue tätä toimintoa. Mulla on kyllä muisti aika tapoissa, voiko se vaikuttaa asiaan? 
Moi itsekin ihmettelin samaa! Laitteenna on Iphone 4 ja Danskesta tuli vastaus, että laite niin vahna ettei sitä enää tueta!!
Danske vastasi ettei enää tueta Iphone 4 itselläni käytössä. Kuukausi sitten vielä toimi!!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
No tätä olinkin juuri kysymässä, että mikä puhelin siellä aloittajalla käytössä? Eli se on ilmeisesti sitten niin, että Dansken sovellus vaatii iOS8:n toimiakseen kaikilta osin.

Ja jos näin on, niin sitten ei auta kuin ostaa uudempi puhelin :)

EDIT: Kävin AppStoressa katsomassa vielä tuota DB:n Mobiilipankkia. Aika jännä siinä mielessä tuo Dansken vastaus masterille, sillä AppStoressa sanotaan suoraan, ilman poikkeuksia, että: "Edellyttää iOS-versiota 6.0 tai tätä uudempaa versiota." Olettaisi olevan joku maininta siitä, että vanhemmilla versioilla sovelluksen ominaisuudet eivät kuitenkaan ole käytettävissä.

Mutta näinhän se kuitenkin on, että iOS8:n ilmestyttyä, on iPhone4:n omistajilla koko ajan kiristynyt naru kaulan ympärillä enemmän ja enemmän, ja pian puhelin käykin jo liian antiikkiseksi toimiakseen kaikilta osin.
Näin on ja HARMITTAA! Outoa kun tuki päättyi yhtäkkkiä ilman mitään varoitusta asiakkaille!
No mutta kiitos paljon tiedoista, tämä auttaa. Siis ikärasismia muuten toimivia laitteita kohtaan. Toinen ongelma on salasanojen tallennus. Tämä ja ainakin kaksi muuta ohjelmaa ei enää pidä tallessa salasanoja vaikka ennen on pitänyt. Varsinkin iPadissa on tämä ongelma. Johtuuko samasta asiasta vai mistä?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Antero3 kirjoitti:
Tämä ja ainakin kaksi muuta ohjelmaa ei enää pidä tallessa salasanoja vaikka ennen on pitänyt. Varsinkin iPadissa on tämä ongelma. Johtuuko samasta asiasta vai mistä?

Ei kai mobiilipankki-sovellus salasanoja ole koskaan tallentanutkaan. Ei Danskebankin, niin kuin ei minkään muunkaan pankin, sovellukset.

Itselläni ei ole kokemusta kuin Dansken ja Nordean sovelluksista, mutta en muista kummankaan tallentaneet mitään salasanaa milloinkaan. Sehän olisi melkoinen tietoturvariskikin, jos salasanat jäisivät pankkisovellukseen talteen. Käyttäjätunnuksen taisi iPadissa saada Danskella, ainakin ennen, tallennettua, mutta en sitä muista varmaksi. Puhelimen sovelluksella se ei jää.

Osallistu keskusteluun