Äänet katosivat ihan yhtäkkiä kaikilta kanavilta, olen resetoinut boksin sekä vaihtany hdmi johdon uuteen, eikä edelleenkään toimi. katson tv-kanavia netin kautta koska en pysty niitä "normisti" katsomaan asuntoni takia jossa ei kanavat jostain syystä näy. mitenhän pystyisin saamaan selville onko vika boksissa vai itse telkkarissa?
Sivu 1 / 1
Laita HDMI-liitäntään esim. muistitikku tai läppäri, jossa on jotain ääntä ja/tai kuvaa.
Arskan neuvo kuittaa tehokkaasti vian boksiin tai pois boksista 🙂 Kannattaa kokeilla myös toista HDMI-paikkaa television päässä.
Arskan neuvo tarkoittanee TV:ssä olevan HDMI-liitännän kokeilua toisella laitteella. Vaikka siihen on erittäin vaikeata sovittaa muistitikkua
Läppäriä liitettäessä pitänee myös muistaa "laajentaa" näyttöä myös ulkoiselle laitteelle ja ohjata myös ääni ulos HDMI:n kautta. Tietysti ko. läppärissä on oltava HDMI-liitäntä, jota vähänkään iäkkäämmässä ei välttämättä ole.
Ja kuten Ihaa-na totesi, jos TV:ssä on toinen HDMI-liitäntä kokeile myös sitä..
Jos näin toimii ääni TV:stä, on vika boksissa, jos ei, vika on TV:ssä tai HDMI-kaapeleissa (kyllä nekin voivat viottua)
Läppäriä liitettäessä pitänee myös muistaa "laajentaa" näyttöä myös ulkoiselle laitteelle ja ohjata myös ääni ulos HDMI:n kautta. Tietysti ko. läppärissä on oltava HDMI-liitäntä, jota vähänkään iäkkäämmässä ei välttämättä ole.
Ja kuten Ihaa-na totesi, jos TV:ssä on toinen HDMI-liitäntä kokeile myös sitä..
Jos näin toimii ääni TV:stä, on vika boksissa, jos ei, vika on TV:ssä tai HDMI-kaapeleissa (kyllä nekin voivat viottua)
Mulla on kyllä telkkarissa 2 USB-liitäntää, joissa olisin tikulla kokeillut kuuluuko mitään.
Ilmeisesti äänet tulee telkkarin kaiuttimista ulos? Eihän vain satu olemaan mute päällä?
Jos äänet on telkkarissa ja digiboksista päällä ja digiboksin äänenvoimakkuus riittävän kovalla (mielellään täysillä), kannattaa lähteä rajaamaan ongelman aiheuttajaa mm. testaamalla HDMI -liitäntöjen toimivuutta muilla laitteilla.
Jos äänet on telkkarissa ja digiboksista päällä ja digiboksin äänenvoimakkuus riittävän kovalla (mielellään täysillä), kannattaa lähteä rajaamaan ongelman aiheuttajaa mm. testaamalla HDMI -liitäntöjen toimivuutta muilla laitteilla.
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
tai
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi