Skip to main content
Digiboksin internetyhden muodostaminen Wifillä ei onnistu puhelimen oman yhteyspisteen kautta. Digiboksi kyllä löytää puhelimen, antaa kirjoittaa salasanan, muttei ota yhteyttä puhelimeen. Yhteyden jakaminen samoista puhelimista tietokoneisiin toimii aivan normaalisti.



Asia todennettu kahdella eri puhelimella iPhone 5 ja 6. Puhelimien käyttöjärjestelmissä viimeisimmät päivitykset, ok.



Oma Guru -neuvonnasta ei ollut oikein mitään hyötyä, asetukset puhelimessa kunnossa ja yhteyden jakaminen pitäisi olla mahdollista. "Buuttaa digiboksi ja puhelin uudestaan, enempää ei osaa neuvoa", tästä vinkistä 16€, kiitos.



Nyt jonottamista Asiakaspalveluun (ensimmäinen kierros, vastattiin nopeasti ja yhdistettiin tekniseen tukeen. Jonotin tukeen 31 minuuttia, jonka jälkeen puheluun vastattiin, mitään ei kuulunut ja puhelu katkesi. Nyt toinen kierros menossa, teknisen tuen jonossa 45 minuuttia eikä vieläkään vastattu. Alkaa lievästi ilmaistuna "harmittamaan lujaa" tämä Elisan toiminta ja asiakaspalvelu.



Muilla ongelmia iPhonen Wifin jakamisen kanssa?
Itselläni on androidluuri, mutta mielenkiinnosta kokeilin.



Ensin ei onnistunut kun kokeilin. Vaihdoin sitten luurista "salli kaikki laitteet" jolla onnistui. Sitten lisäsin boksin mac-osoitteen sallittuihin ja vaihdoin luuriin "vain sallitut", syötin salasanan ja yhteys syntyi.
Tuli ihan piruuttaan testattua itekkin, käytössä iPhone 7+, ekalla kerralle ei onnistunut, mutta tehasasetusten palautuksen jälkeen lähti toimimaan normaalisti.
N7700-boksille olen jakanut useita kertoja yhteyden iPhone seiskasta.
Asia korjaantui tämän foorumin tiedoilla; Tehdasasetusten palauttamisella. Tosin tehdasasetusten palautus ei onnistunut Oma Guru -neuvonnan ohjeilla, painaa 5 kertaa käynnistysnappia nopeasti peräkkäin, vaan palauttamalla ne digiboksin asetuksista.



Sinänsä mielenkiintoinen vika/ominaisuus on, kun puhelimen parittaa / jakaa netin digiboksin asetusten palautuksen jälkeen, niin yhteys toimii hienosti. Jos yrittää toisella puhelimella tätä samaa seuraavaksi, niin ei onnistukaan. => taas asetusten palautus ja homma toimii. Liekö sitten vika vai ominaisuus?



Kuvanlaatukin telkkarissa (häiriöt, pätkiminen) parantui muuten välittömästi sen jälkeen kun hylkäsimme perinteisen 4G Wifi reitittimen digiboksin lähettyviltä (noin metrin päästä), luulimme että talomme antennissa on häikkää.



Kiitos asiantuntevalle porukalle, välillä saa olla skeptinen nettitiedon paikkansa pitävyyteen, mutta nyt oli aivan Spot on!