Vastattu

Elisa Viihteen degiboksi

  • 2 lokakuu 2019
  • 2 kommenttia
  • 402 katselukerrat

  • Satunnainen osallistuja
  • 15 kommenttia
Elisa Viihteen mukaan kuuluva digiboksi, pieni musta laatikko, pitää resetoida kerran melkein joka päivä. kun on valinnut katsottavan kanavan hyppii näytettävä ohjelma jatkuvasti johonkin toiseen ja sitten taas hetkeksi valittuun. Parasta resetoida heti kun alkaa olla viitteitä tästä. Eikö sitä saisi paremmin toimivana, jotta mieluusti katselisi.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 2 lokakuu 2019, 18:20

@veketa Kerrotko vielä minkälaisen nettiyhteyden päässä tuo laite on? Mitä modeemia / reititintä käytät? Millä kanavilla tuota hyppimistä tapahtuu? Onko digiboksi langallisessa vai langattomassa verkossa?

Jos ongelma rajoittuu esim. IPTV-kanaviin voi ongelman taustalla olla heikkolaatuinen tai muuten pätkivä / temppuileva nettiyhteys. Myös heikko WLAN -signaali saattaa olla (ainakin osittain) ongelman aiheuttaja.

Suosittelen testaamaan digiboksin toimintaa langallisessa verkossa, mikäli laite on nyt langattomassa verkossa. Kun kytket RJ45 -kaapelin digiboksiin, muista käydä vaihtamassa laitteen asetuksista yhteystapa langattomasta langalliseksi.

Digiboksin resetoinnin lisäksi kannattaa kokeilla virtajohdon tuuletusta, eli virtajohto irti laitteesta vähintään 10sek ajaksi. Muita testaamisen arvoisia vinkkejä löytyy täältä.

Jos ongelma vain jatkuu kaikista tempuista huolimatta, kannattaa asiasta laittaa yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi -käyttäjälle. Lisäksi asiakasnumero kannattaa tallentaa omaan profiiliin täälllä OmaYhteisössä, ellet ole sitä jo aiemmin tehnyt. Omassa profiilissa oleva asiakasnumero nopeuttaa vikatilanteen selvittämistä ja tarvittaessa laitevaihtoa.
Katso alkuperäinen viesti

2 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
@veketa Kerrotko vielä minkälaisen nettiyhteyden päässä tuo laite on? Mitä modeemia / reititintä käytät? Millä kanavilla tuota hyppimistä tapahtuu? Onko digiboksi langallisessa vai langattomassa verkossa?

Jos ongelma rajoittuu esim. IPTV-kanaviin voi ongelman taustalla olla heikkolaatuinen tai muuten pätkivä / temppuileva nettiyhteys. Myös heikko WLAN -signaali saattaa olla (ainakin osittain) ongelman aiheuttaja.

Suosittelen testaamaan digiboksin toimintaa langallisessa verkossa, mikäli laite on nyt langattomassa verkossa. Kun kytket RJ45 -kaapelin digiboksiin, muista käydä vaihtamassa laitteen asetuksista yhteystapa langattomasta langalliseksi.

Digiboksin resetoinnin lisäksi kannattaa kokeilla virtajohdon tuuletusta, eli virtajohto irti laitteesta vähintään 10sek ajaksi. Muita testaamisen arvoisia vinkkejä löytyy täältä.

Jos ongelma vain jatkuu kaikista tempuista huolimatta, kannattaa asiasta laittaa yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi -käyttäjälle. Lisäksi asiakasnumero kannattaa tallentaa omaan profiiliin täälllä OmaYhteisössä, ellet ole sitä jo aiemmin tehnyt. Omassa profiilissa oleva asiakasnumero nopeuttaa vikatilanteen selvittämistä ja tarvittaessa laitevaihtoa.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki

@veketa onko ongelma vielä aktiivinen?

Osallistu keskusteluun