Mikähän mahtaa olla vikana, kun nyt mitkään peruskanavat ei näy verkkoyhteyden yli (IPTV)? Kaikkien kanavien osalta herjaa vain "Kanavaa ei pystytä näyttämään". Kaikki vianetsintätoimet tehty (modeemin ja Viihde-boksin uudelleenkäynnistys, tehdasasetusten palautus etc.), verkkoyhteys toimii muiden Viihteen palveluiden osalta (mm. Netflix, muutoinkin verkon yli lähetettävät kanavat).
Antenniverkkoa en voi käyttää, joten ratkaisuksi ei kelpaa antenniverkon käyttöönotto. Onko "bugi" laajentunut jo jokaiseen peruskanavaan?
Boksina N7700-TC-4-D.
Sivu 1 / 1
Ja tarkennetaan vielä: toimitut aikaisemmin (alkuviikosta) moitteettomasti myös nuo peruskanavat verkkoyhteyden yli (pl. Nelonen ja Sub, mutta näiden puuttuminen on jo selvää). Eli kanavat hävinneet IPTV puolelta yllättäen.
Hei KBehm ja tervetuloa Palstalle! 🙂 Onpa ikävä tilanne. Tarkennuksena vielä, onko kyseessä siis kanavapaikat 500 ja siitä eteenpäin?
Ensimmäiset toimenpiteet tässä tilanteessa tosiaan ovat nuo mainitsemasi tehdasasetusten palautus ja verkkoyhteyden toimivuuden tarkastaminen, mutta kun ne on tehty niin kannattaa vielä ainakin tarkistaa boksin päivitykset.
Voit "pakottaa" digiboksia hakemaan uusimmat päivitykset seuraavasti:
irroita digiboksin virtajohto -> paina virtanappi boksista pohjaan -> laita virtajohto takaisin, samalla pitäen virtanappia pohjassa -> voit irrottaa virtanapista, kun boksin valo välkähtää ja ruudulle ilmestyy päivitysnäkymä.
Päivityksien perään suosittelen vielä tekemään kanavahaun uudestaan. Toivottavasti tällä ohjeella kanavat löytyvät taas. 🙂 Jos ei, niin suosittelen ottamaan yhteyttä puhelimitse asiakaspalvelun numeroon 010 190 240 (mpm/pvm) jossa vikapalvelu päivystää vuorokauden ympäri.
Ensimmäiset toimenpiteet tässä tilanteessa tosiaan ovat nuo mainitsemasi tehdasasetusten palautus ja verkkoyhteyden toimivuuden tarkastaminen, mutta kun ne on tehty niin kannattaa vielä ainakin tarkistaa boksin päivitykset.
Voit "pakottaa" digiboksia hakemaan uusimmat päivitykset seuraavasti:
irroita digiboksin virtajohto -> paina virtanappi boksista pohjaan -> laita virtajohto takaisin, samalla pitäen virtanappia pohjassa -> voit irrottaa virtanapista, kun boksin valo välkähtää ja ruudulle ilmestyy päivitysnäkymä.
Päivityksien perään suosittelen vielä tekemään kanavahaun uudestaan. Toivottavasti tällä ohjeella kanavat löytyvät taas. 🙂 Jos ei, niin suosittelen ottamaan yhteyttä puhelimitse asiakaspalvelun numeroon 010 190 240 (mpm/pvm) jossa vikapalvelu päivystää vuorokauden ympäri.
Kanavat 500 paikalla ja siitä eteenpäin näkyvät kyllä (HD-kanavat), nyt poistuneet kanavat peruskanavat paikoilla 1-21 (Yle 1, Yle 2, MTV3 jne. pl. Nelonen ja Sub jotka ei aikaisemminkaan näkyneet). Eli onko nyt poistunut myös muutkin antenniverkon kautta näkyvät kanavat verkkoyhteyden yli lähetettyinä?
Virallisesti nuo peruskanavat näkyvät IPTV-multicastina vain entisen PPO:n, KYMP:n ja Telekarelian tietyillä alueilla. Teknisesti ne ovat saattaneet muuallakin näkyä, mutta eivät tarkoituksellisesti.
Eli jos asut jollain noista mainituista alueista, tee häiriöilmoitus. Jos et asu, hommaa erillinen sisäantenni, jos haluat suoria lähetyksiä peruskanavilta katsoa.
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
tai
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi