Vastattu

Kuvan pikselöityminen

  • 4 maaliskuu 2019
  • 8 kommenttia
  • 576 katselukerrat

  • Satunnainen osallistuja
  • 12 kommenttia
Kysymys Viihteen asiantuntijoille: viimeaikaisten boxin ja modeemin ohjelmistopäivitysten myötä kuva tv:ssä alkanut salaperäisesti ja ärsyttävästi pixelöityä.
Mistä mahtaa moinen johtua?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Jopeti 5 maaliskuu 2019, 13:25

Tosi harmi kuulla kuvan pikselöitymisestä! :(

Mikäli pikselöitymistä esiintyy vain peruskanavissa, kannattaa varmistella että antennijohto on asiaan kuuluvasti kiinni digiboksilla. Sen jälkeen suosittelen kokeilemaan kanavahakua uudelleen digiboksin MENU-valikosta:
-> Asetukset > TV-signaali ja laatu >Automaattinen kanavahaku (antenni/kaapeli). Tarvittaessa kannattaa kokeilla toista ja lyhyempää antennijohtoa ja tehdä kanavahaku uuden antennijohdon kytkemisen jälkeen uudelleen.

Toivottavasti tästä olisi apuja! 🙂
Katso alkuperäinen viesti

8 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Sama ongelma täällä. Päivityksen jälkeen ääni ja kuva ei ollut synkassa. Tein digiboksille tehdasasetusten palautuksen. Synkka toimii, mutta sen jälkeen alkoi pikselöinti. Kanavat tulee digiboksiin Elisan kaapeli-tv:stä. Eilen pikselia pukkasi kanavapaikat 22 ja 28. Muita en ehtinyt testaamaan.
Käyttäjätaso 2
Tosi harmi kuulla kuvan pikselöitymisestä! :(

Mikäli pikselöitymistä esiintyy vain peruskanavissa, kannattaa varmistella että antennijohto on asiaan kuuluvasti kiinni digiboksilla. Sen jälkeen suosittelen kokeilemaan kanavahakua uudelleen digiboksin MENU-valikosta:
-> Asetukset > TV-signaali ja laatu >Automaattinen kanavahaku (antenni/kaapeli). Tarvittaessa kannattaa kokeilla toista ja lyhyempää antennijohtoa ja tehdä kanavahaku uuden antennijohdon kytkemisen jälkeen uudelleen.

Toivottavasti tästä olisi apuja! 🙂
Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki
Tosi harmi kuulla kuvan pikselöitymisestä! :(

Mikäli pikselöitymistä esiintyy vain peruskanavissa, kannattaa varmistella että antennijohto on asiaan kuuluvasti kiinni digiboksilla. Sen jälkeen suosittelen kokeilemaan kanavahakua uudelleen digiboksin MENU-valikosta:
-> Asetukset > TV-signaali ja laatu >Automaattinen kanavahaku (antenni/kaapeli). Tarvittaessa kannattaa kokeilla toista ja lyhyempää antennijohtoa ja tehdä kanavahaku uuden antennijohdon kytkemisen jälkeen uudelleen.

Toivottavasti tästä olisi apuja! :)


Ei mitään tekemistä signaalitasojen kanssa. Kuva pikselöityy HD-kanavilla randomisti mutta ääni ei pätki

Oisikohan liian raskas softa N7800 nyt. Youtubekin jäätyy nopeammin kuin ennen ja jumittaa koko boxin
Milloin lie päivitystä boksiin tullut, mutta täälläkin on ajoittaista pikselöintiä, ja kuva-asetus oli muuttunut 1920x1080 60p. Ei tosin pikselöintiin ollut mitään merkitystä tuon asetuksen vaihdolla. Jos katson vaikka yleä kanavapaikalta 501, niin ongelmaa ei ole. Ei pitäisi johdoissa olla mitään vikaa. On kokeiltu vaihtaa. Yritin myös resetointia, sekä kanavien hakemista uudelleen. Että onko lie päivityksen aiheuttamaa vai mitä lie.
Joo, pikselöintiä oli eilen ap runsain määrin. Tulikin mieleen kun aina ohjeistetaan palautus tehdasasetuksiin, niin eikö omia asetuksia voisi tallentaa backup tiedostona jossain formaatissa.
Käyttäjätaso 1
Tallenteiden signaalissa olemme havainneet häiriötä ja tätä korjaillaan parhaillaan. Mikäli ongelmia on on peruskanavien suorissa lähetyksissä pikselöintinä niin suosittelen irrottamaan antennijohdon tai vaihtamaan kokonaan uuteen.
Ei auttanut em. toimenpiteet mutta sitten testasin viimeisen vaihtoehdon: asensin koko homman toimimaan WiFi:n kautta ja ihme ja kumma: pixelöinti hävisi kyberavaruuteen. Tiedä sitten kuinka kauan tilanne jatkuu näinkin tyydyttävänä.

Heikki
Täällä ei ole eiliseen nähden tehty mitään, mutta tänään ei ole pikselöintiä ollut. Mitä lie ollut, ja toivottavasti ei palaa. 😃

Osallistu keskusteluun