Miksi Elisan digi-boxi (N7800 musta) ajoittain katkaisee tallennetun filmin lähetyksen,

  • 23 July 2019
  • 1 kommentti
  • 1473 katselukerrat

Elisa-Viihteestä,
20190723

...että Elisa Viihde-digiboxin pitäisi olla yhdistettynä internettiin
Miksi Elisan digi-boxi (N7800 musta) ajoittain katkaisee tallennetun filmin lähetyksen,

- - -
20190722 2220
1) 'Palvelun käyttäminen edellyttää, että Elisa Viihde-digiboxin pitäisi olla yhdistettynä internetiin'
...
2) Yhteys katkaistu.
...
3) Yhdistetty lähiverkkoon
... (usean minuutin odotusta)
4) Yhteysvirhe, yritä hetkenkuluttua uudelleen (-11)
tai
Yhteysvirhe, yritä hetkenkuluttua uudelleen (-113)
...
5) Yhteys katkaistu.
... (odotusta)
20190722 2230

Siinä sekvenssi 1234512345 ... joka jatkuu ja jatkuu ...
- - -


Kaikki yhteydet laitteiden välillä langallisia.

Mitä muitakaan laitteita, jotka samanaikaisisti käyttäisivät tätä yhteyttä ei ole käytössä
- ei myöskään wifin kautta esim joku muu - koska se on ns 'pois käytöstä'

Ko ongelma tulee aikaajoin, sitä ei voi ns ennakoita ja jopa useamman kerran samana päivänäkin.

Alkaa jo hieman ärsyttämäänkin. Missä ongelma?

Samat netin liikennöinti-laitteet olleet käytössä ... muutamia vuosia ... tosin pc:t ja näyttölaitteet uudempia, mutta tämä ei ole asia ydin.

Itse internet-yhteydessä ei ole mitää vikaa, eli kaapelimodeemi toimii.

- - -
Btw
Ns 'yöaikoihin' näiden kaikkien laitteiden jännitesyöttö on pois päältä monia tunteja (pääkatkaisijalla)

eli niiden ei pitäisi 'käydä kuumana' - ulkoilmalla tai sateella ei ole tämän kanssa vaikutusta.
/Ale

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

1 kommentti

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
@leonardo nopeasti kuulostaa siltä, että digiboksi yrittää kahteen verkkoon yhtäaikaa. Vastaavaa käytöstä olen huomannut omalla digiboksillani, kun jostain syystä digiboksi menettää kesken kaiken yhteyden jompaan kumpaan wifi-verkkoon ja se on ollut joskus liitettynä internet-kaapelilla. Oman digiboksini kohdalla ongelmat loppui kun tein manuaalisen päivityksen tarkistuksen sekä tehdasasetusten palautuksen.

Manuaalinen päivityksen tarkistaminen:
1) digiboksin vasemmassa reunassa on reset-näppäin, paina pohjaan ja irrota virtajohto, pidä painettuna koko ajan, palauta virtajohto ja pidä edelleen painettuna 10 sekuntia
2) tehdasasetusten palautus perään samasta näppäimestä painamalla 5x peräkkäin