Skip to main content
Uusin Elisa Viihde -sopimuksen viime vuoden puolella ja sain tuolloin etuna ilmaisia vuokrauskertoja Elisa Viihteen vuokraamoon. Kuitenkin eilen kun vuokrasin leffan digiboksin kautta, siitä meni veloitus. Yritin etsiä aktivointikoodia jostain, mutta ainakaan omissa tiedoissa sitä ei Oma Elisassa ole. En myöskään löydä mistään sähköpostivahvistusta (mikä taitaa olla oma mokani).



Onko mistään mahdollista nähdä käytettävissä olevia vapaalippuja Elisa Viihteen vuokraamoon? Aika outoa, jos vielä vuonna 2016 pitää etsiä koodi jostain paperilappusesta ja näpytellä se sieltä.
Se on nimenomaan se etukoodi, joka aktivoidaan OmaElisassa. Et tarvitse siihen enää erikseen mitään "aktivointikoodia".



Kun etukoodi on OmaElisassa kerran aktivoitu, on se käytettävissä 30vrk aktivoinnista.



http://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/viihde/ohje/apua-nettivuokraamon-kayttoon/

Tuolta kohdasta "Vuokraamon elokuvan etukoodin/vapaalipun aktivointi"-kohdasta löytyy lisää ohjeita.
Niin, mutta mistä sen etukoodin löytää?



Kun en ole sitä vielä aktivoinut.



Vai onko Elisa joskus liittymän uusimisen yhteydessä aktivoinut sen puolestani ja vain unohtanut kertoa, että se pitää käyttää 30 vrk kuluessa aktivoinnista?
Mulle ne koodit ovat tulleet sähköpostilla ja itse pitänyt aktivoida.
Minä en mitään sellaista sähköpostia löydä.
Ehkä eniten tässä ihmettelen sitä, että etukoodeja ei näe Oma Elisassa. Siellä on kaikki muutkin sopimustiedot, miksei sitten näitä etukoodeja? Aika rasittavaa joutua kyttäämään sähköposteja ja varoa deletoimasta jotain yksittäistä viestiä vain siksi, että se saattaa sisältää jonkun koodin.
Jos et sähköpostin haku-toiminnollakaan löydä niitä koodeja, niin voithan toki asiasta vielä kysäistä Palstan moderaattoreista tai aspasta. Ensiksimainitut ovat paikalla taas huomenna.



Sähköpostien poistamisessa lukematta niitä on tietenkin aina se riski, että tulee heittäneeksi roskiin jotain tärkeää ja merkittäyksellistä. Samahan pätee ihan perinteiseenkin postiin. Sähköpostin yleisin tarkoitus taitaa olla sinne saapuvien postien, ja niiden sisältöjen, seuraaminen.



Jos siis on valinnut sähköpostin yhteydenpitotavaksi, niin silloin sitä tosiaan vähän niinkuin "joutuu kyttäämään postejaan ja varoa deletoimasta joitain yksittäisiä viestejä."
Kiitos vastauksesta. Otan yhteyttä Asiakaspalveluun jos he osaisivat auttaa.
Vastaus tähän löytyi sunnuntaina kun tutkin sopimusta tarkemmin (kun olin ensin löytänyt sen VANHASTA Oma Elisasta). Koodit olivat olleet voimassa 16.2.2016 asti, en vaan ollut tajunnut tätä. Oma vika, kieltämättä vähän harmittaa oma huolimattomuus asian suhteen.
Mikähän nykyään on tämä koodi status vuokraamon ns ilmaisille koodeille?



Kun boxilla kotona vuokrasin, ilman mitään aktoivointia tarjosi "maksutavaksi" etukoodin ja täytti siihen koodin itsestään.



Yhden koodin olen käyttänyt ja vielä pitäisi olla monta käyttämättä.

PÄari päivää sitten yritin puhelimella tehdä leffavuokrauksen, mutta se meni ihan normisti pinkoodilla ja varmaan on tulossa lasku...

Nyt yritän tietokoneelta vuokrata ja siihen selvästi pitäisi itse osata kirjoittaa koodi (tai maksaa normisti käyttämällä pinkoodia)... Vaan ei kyllä ole noita koodeja tuossa tilausvahvistupostissa, minkä huhtikussa olen saanut... Nää koodit piti mennä vanhaksi vasta ensi kuussa...



Omaelisassa ei ollut mitään koodeja, vaan erityisesti luki ei alennuskoodeja.. vaikka kyllä pitäisi olla..



Pitääkö soittaa johonkin asiakaspalveluun tästä..? vai tulisko täältä apuja?
@Naanakyselee Moikka ja tervetuloa Yhteisöön.



Näet aktiiviset etukoodit "Käytä etukoodi" -kohdasta elisaviihde.fi-sivulla tai siinä vaiheessa kun olet vuokraamassa elokuvaa. Eli käy vielä tuolla elisaviihde.fi sivuilla tarkastamssa ne etukoodit 🙂