Näin menetetään asiakkuus

  • 20 January 2020
  • 13 kommenttia
  • 548 katselukerrat

Minulla oli Elisan kiineteä nettikuitu ja premium kännykkäliittymä.  Joulukuussa tarjottiin Elisa Viihde puhelimitse ihan ok ehdoin. Viihdepaketti tuli ja asennettiin toimivaksi ennen Joulua. Uuden vuoden ajaksi menimme mökille viikoksi ja sieltä palattua ei viihde enää toiminut eikä mikään herättely auttanut.  Kun sitten todettiin, että vika lienee modemissa pyydettiin paketti palauttamaan ja Elisa lähettää uuden heti. Perjantaina 17.1. klo 15.30 sain Elisalta viestin “Olet lopettanut Elisa Viihde sopimuksesi ja laajakaista jää käyttöösi. Ehtojen mukaan laajakaistasi hinta muutoksen jälkeen on 39.90 €/kk jne.

En koskaan sanonut Elisa Viihdettä irti ja olin uutta saamaani laitteistoa asentamassa kun tämmöinen tieto tuli. Pari tuntia seikkailua Oma Elisassa ja lopulta yhteyden saaminen Chatissa, jossa asia ei selvinnyt, päätin siltä istumalta vaihtaa operaattoria.  Entisenä yrittäjänä tiedän, että asiakkaan simputtaminen ja ohjaaminen palveluista toisiin on pahinta mitä yritys voi tehdä.

Elisa taipaleeni loppui tähän eikä tule varmaan enää koskaan jatkumaan ellei asiakaspalvelu ole sitä mitä sen pitäisi olla.


Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

13 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Ihan tyhmä kysymys: Minkä operaattorin asiakas olet sitten kun olet käynyt kaikki kolme pääoperaattoria läpi ja huomannut kaikki tarjoavat samaa skeidaa eri paketissa? 

Vaikka kaikki tarjoavat samaa skeidaa, ainakin yhdellä asiakaspalvelu toimii paremmin.

Jos haet netissä Elisa asiakaspalvelun, löytyy useita samaan "tee se itse" oma elisa luuppiin ohjaavia sivuja. Käytännössä sopimuksia voi irtisanoa vain soittamalla maksulliseen palvelulinjaan.

Yksikään operaattori ole ilmoittanut aiemmin sopimusta irtisanotuksi ja hinnan tuplaamista toiselle palvelulle kun kaikki maksut on suoritettu aina ajallaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Tsekkasin OmaElisan ja kaikki käytössäni olevat palvelut kyllä pystyy sieltä päättämään niin halutessa. Eräällä operaattorilla piti erikseen lähettää viestiä palvelun päättämisestä.

Sinun kohdalla on varmaankin tapahtunut virhe , ehkä huonon Elisan työntekijän perehdyttämisen vuoksi. Itselleni tuli autovakuutuksesta saman tyyppinen ilmoitus, eli että autovakuutus päättyy. Mutta sitten tulikin jo uudet vakuutuskirjat. En tiedä mikä säätö oli kyseessä, mutta automatisoidut palvelut voivat  huonon lähtödatan vuoksi sekoilla.

Joo, tällä kertaa Elisa palveluineen oli tässä, paljon jää parannettavaa, että paluu olisi mahdollista.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Tervehdys Ongelmakeidas! 

 

Olen pahoillani että tilanne ei ole mennyt oikealla tavalla :/ Nyt en täysin osaa sanoa, mitä tuossa on tapahtunut. Mikäli pystymme tekemään vielä jotain korjataksemme tilanteen, niin mielellämme katsoisimme tilannetta. Laitathan meille yksityisviestiä täältä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Joo, tällä kertaa Elisa palveluineen oli tässä, paljon jää parannettavaa, että paluu olisi mahdollista.

Olen harmissani että olet tätä mieltä, mutta kyseinen mielipide ei turhasta tule.

Paljon on sattunut ikäviä asioita Elisan kanssa ja lukuisen henkilön kokemuksella.

Omakin mielipide Elisasta ei ole ollut kauneimmillaan aina, mutta valitettavasti on pakko olla asiakkaana, sillä kotinettiä ei voi kilpailuttaa monopolialueella. Toivottavasti saat jatkossa parempaa palvelua Elisalta, että olisi jokin pieni mahdollisuus ottaa Elisa takaisin omaksesi.

Nyt soi Deetox - One Life (Radio Edit).

Pärjäsin ennen Kotinettiäkin kohtuullisesti langattomalla reitittimellä.

Silloin kun puuro palaa pohjaan vaihdetaan kerralla kaikki palvelut muualle.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

mutta valitettavasti on pakko olla asiakkaana, sillä kotinettiä ei voi kilpailuttaa monopolialueella. 

Laitetaan nyt tähänkin ketjuun kommentti, että monopolia ei ole olemassa.

Jos kiinteistöön tulee kaapelitv:n lisäksi edelleen puhelinkaapeleita, voi kuka tahansa palveluoperaattori myydä omia palveluitaan verkko-operaattorin verkossa. 

Näin harvemmin toimitaan, koska asiakas tuskin olisi halukas maksamaan pyydettyä hintaa, jos kerran on mahdollisuus saada yhtiövastikeliittymä edukkaasti.

Monopolista ei ole kyse.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

mutta valitettavasti on pakko olla asiakkaana, sillä kotinettiä ei voi kilpailuttaa monopolialueella. 

Laitetaan nyt tähänkin ketjuun kommentti, että monopolia ei ole olemassa.

Jos kiinteistöön tulee kaapelitv:n lisäksi edelleen puhelinkaapeleita, voi kuka tahansa palveluoperaattori myydä omia palveluitaan verkko-operaattorin verkossa. 

Näin harvemmin toimitaan, koska asiakas tuskin olisi halukas maksamaan pyydettyä hintaa, jos kerran on mahdollisuus saada yhtiövastikeliittymä edukkaasti.

Monopolista ei ole kyse.

 

Tässä taloudessa on Elisa KTV, Elisa kaapelimodeemi ja Elisa VDLS2, minusta minulla ei ole valinnanvapautta. Siis jos haluaisin muunnimisen kiinteän laajakaistan.

Ihan huono Elisa ei ole.

Valitettavasti liian kankea operaattori, nimim. IPv6 maybe in next life.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

mutta valitettavasti on pakko olla asiakkaana, sillä kotinettiä ei voi kilpailuttaa monopolialueella. 

Laitetaan nyt tähänkin ketjuun kommentti, että monopolia ei ole olemassa.

Jos kiinteistöön tulee kaapelitv:n lisäksi edelleen puhelinkaapeleita, voi kuka tahansa palveluoperaattori myydä omia palveluitaan verkko-operaattorin verkossa. 

Näin harvemmin toimitaan, koska asiakas tuskin olisi halukas maksamaan pyydettyä hintaa, jos kerran on mahdollisuus saada yhtiövastikeliittymä edukkaasti.

Monopolista ei ole kyse.

 

Tässä taloudessa on Elisa KTV, Elisa kaapelimodeemi ja Elisa VDLS2, minusta minulla ei ole valinnanvapautta. Siis jos haluaisin muunnimisen kiinteän laajakaistan.

Ihan huono Elisa ei ole.

Valitettavasti liian kankea operaattori, nimim. IPv6 maybe in next life.

Ei ole Elisasta kiinni jos pinkki tai violetti palveluoperaattori ei VDSL2-liittymiä kiinteistöön myy vaan heidän omasta ja sinunkin päätöksestäsi.

mutta valitettavasti on pakko olla asiakkaana, sillä kotinettiä ei voi kilpailuttaa monopolialueella. 

Laitetaan nyt tähänkin ketjuun kommentti, että monopolia ei ole olemassa.

Jos kiinteistöön tulee kaapelitv:n lisäksi edelleen puhelinkaapeleita, voi kuka tahansa palveluoperaattori myydä omia palveluitaan verkko-operaattorin verkossa. 

Näin harvemmin toimitaan, koska asiakas tuskin olisi halukas maksamaan pyydettyä hintaa, jos kerran on mahdollisuus saada yhtiövastikeliittymä edukkaasti.

Monopolista ei ole kyse.

 

Tässä taloudessa on Elisa KTV, Elisa kaapelimodeemi ja Elisa VDLS2, minusta minulla ei ole valinnanvapautta. Siis jos haluaisin muunnimisen kiinteän laajakaistan.

Ihan huono Elisa ei ole.

Valitettavasti liian kankea operaattori, nimim. IPv6 maybe in next life.


Eiköhän se ole niin, että kiinteistön omistaja / as.oyn vuosikokous on se, joka päättää operaattorin tarjousten perusteella jos on valinnanvaraa.

Asukas siten ottaa tai jättää, vapaus on suhteellista. Sisäverkko on yhtiön omaisuutta, joten omien kaapelien vetäminen ei onnistu.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Ihan vain kysymyksenä, millä ajattelit korvata kiinteän kuidun? Jos Elisa on ainoa vaihtoehto, niin kuin täälläkin, kyllä maksaa on pakko Elisalle kun ei muutakaan voi. Huonoja kokemuksia on ollut, mutta niistä on päästy yli, ja toivottavasti ei tule jatkossakaan. Mobiilia suosittelen kyllä vaihtamaan siinä tapauksessa, jos tiedät jonkun muun toimivan varmuudella paremmin.

Nyt soi Xamidium - I Don’t Want To Grow Up (S3RL Remix).

Onneksi tällä omakotialueella, lähellä keskustaa,  toimii 100mb tasolla jopa langattomat verkot vakaasti. 

Ei nopeudessa tai vakaudessa mitään käytännön eroa ennenkään ollut, tarjosivat hiukan halvemman  kiinteälle, mitään muuta syytä ei ollut.