Vastattu

omaguru auttaa..muttei kyllä ilmaiseksi tai edes halvalla

  • 15 tammikuu 2018
  • 9 kommenttia
  • 624 katselukerrat

Joo kyllä jo ennakolta tiesin, mutta kerran chatissä ei voi auttaa ja ohjaavat sinne soittamaan. Asiakaspalvelussa ei voida auttaa ja ohjaavat sinne soittamaan.
Viihteen digiboksiin siis tuli vikaa eikä suostunut avaamaan osaa sovelluksista ja lopulta oli pakko soittaa siihen kalliiseen omaguru numeroon.
Ensin pitkä jonotus ja sen jälkeen luultavasti raskaalla rauhoittavalla lääkityksellä oleva hitaasti mongertava neitokainen antaa neuvoja lähes puolen tunnin ajan ja aina kun oli puhelua lopettamassa, niin oli vielä yksi juttu mitä kokeilla. Ja lopuksi vielä totesi ettei jos näillä ala toimimaan niin on sitten rikki ja soita uudestaan niin täytyy sitten vaihtaa uuteen.
No ei lähtenyt toimimaan ja taas uusi puhelu.
Tällä kertaa alkoi taas poika neuvomaan ja venyttämään puhelua, vaikka sanoin että kaikki temput on jo kokeiltu ja ohjeistettiin ottamaan yhteyttä ja pyytämään digiboksin vaihtoa. Kundin äänensävy oli hyvin loukkaantunut ja ei edes suostunut keskustelemaan vaihdosta ennenkuin oli kokeillut vielä yhtä temppua. Sen jälkeen totesi että joo kyllä, digiboksissa on ilmeisesti vikaa ja onhan se jo se vanhempi malli niin täytyy laittaa uutta tulemaan. Se on ihan ilmainen kun kerran on rikki.
Joo ei ollut ilmainen ei.. Seuraavassa puhelinlaskussa kyllä löytyi maksuja elisan omagurulle lähes 70€ maksujen muodossa.
Törkeää rahastusta sillä että saa pidettyä käytössä ne palvelut joista jo kuukausittain maksaa. Tästä varmasti saisi kyllä taas hyvän lehtijutun aikaiseksi.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi matiaas 16 tammikuu 2018, 11:41

Laittaisitko puhelinnumerosi yksityisviestillä niin käydään tuon puhelun kulku ja veloituksen aiheellisuus läpi?
Katso alkuperäinen viesti

9 kommenttia

Käyttäjätaso 2
Vikatilanteissa aina kannattaa soittaa aspaan numeroon 010 190 240. Häiriöpuolen hemmot vastailevat siitä 24/7 ja maksaa normaalin puhelun verran.
Käyttäjätaso 4
Joko taas yritetään rahastaa. Ei näin!

"Kuluttajansuojalain mukaan virheestä valittamisesta ei saa aiheutua kuluttajalle mitään maksuja, koska yrityksen on korjattava virheellinen tavara tai palvelu omalla kustannuksellaan.
Yrityksen on korvattava yritys- tai palvelunumeroon soittamisesta aiheutuneet puhelukulut soittajalle jälkikäteen, jos valitus on aiheellinen."

https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/asiakaspalvelun-maksullisuus/
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
maksaa normaalin puhelun verran.

010-numerot eivät ole normaaleita puhelinnumeroita, joten veloitus on epänormaali. Esimerkiksi Huoleton ja Tarkka liittymillä Elisan vikapalveluun soittaminen maksaa 0,09 €/min.

Sen jälkeen totesi että joo kyllä, digiboksissa on ilmeisesti vikaa ja onhan se jo se vanhempi malli niin täytyy laittaa uutta tulemaan.

Silloin kun vika on Elisan laitteissa, Elisa on velvollinen korvaamaan niin Omaguruun, asiakaspalveluun kuin vikapalveluukin soittamisesta aiheutuneet kulut.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Laittaisitko puhelinnumerosi yksityisviestillä niin käydään tuon puhelun kulku ja veloituksen aiheellisuus läpi?
Käyttäjätaso 2
Omaguruun ei todellakaan kannata soittaa. Netistä löytyy apu googlaamalla. Kielitaidosta on apua joskus.

Kuten todettu vauva-foorumista löytyy kaikki yleinen tieto ja nykyään hititkin sanoitetaan sieltä löytyvillä fraaseilla.

Täytyykin illalla taas käydä siellä lukemassa, mitä Elisan asiakaspalvelussa todella tapahtuu.
Käyttäjätaso 2
Joo kyllä jo ennakolta tiesin, mutta kerran chatissä ei voi auttaa ja ohjaavat sinne soittamaan. Asiakaspalvelussa ei voida auttaa ja ohjaavat sinne soittamaan.
Viihteen digiboksiin siis tuli vikaa eikä suostunut avaamaan osaa sovelluksista ja lopulta oli pakko soittaa siihen kalliiseen omaguru numeroon.
Ensin pitkä jonotus ja sen jälkeen luultavasti raskaalla rauhoittavalla lääkityksellä oleva hitaasti mongertava neitokainen antaa neuvoja lähes puolen tunnin ajan ja aina kun oli puhelua lopettamassa, niin oli vielä yksi juttu mitä kokeilla. Ja lopuksi vielä totesi ettei jos näillä ala toimimaan niin on sitten rikki ja soita uudestaan niin täytyy sitten vaihtaa uuteen.
No ei lähtenyt toimimaan ja taas uusi puhelu.
Tällä kertaa alkoi taas poika neuvomaan ja venyttämään puhelua, vaikka sanoin että kaikki temput on jo kokeiltu ja ohjeistettiin ottamaan yhteyttä ja pyytämään digiboksin vaihtoa. Kundin äänensävy oli hyvin loukkaantunut ja ei edes suostunut keskustelemaan vaihdosta ennenkuin oli kokeillut vielä yhtä temppua. Sen jälkeen totesi että joo kyllä, digiboksissa on ilmeisesti vikaa ja onhan se jo se vanhempi malli niin täytyy laittaa uutta tulemaan. Se on ihan ilmainen kun kerran on rikki.
Joo ei ollut ilmainen ei.. Seuraavassa puhelinlaskussa kyllä löytyi maksuja elisan omagurulle lähes 70€ maksujen muodossa.
Törkeää rahastusta sillä että saa pidettyä käytössä ne palvelut joista jo kuukausittain maksaa. Tästä varmasti saisi kyllä taas hyvän lehtijutun aikaiseksi.


Niin kovin tuun kuulosta. Ainoastaan sillä erolla että minulla oli vuosia sitten nettiasia. ja Omagurun lasku noin sata euroa.
Sen jälkeen en ole Omaguruun soittanutkaan. Sellaista vikaa ei ikinä tulekaan että sinne suostuisin soittelemaan.
Nokia 7 meni junttturaan ja halusin apua OmaGurulta. Koska en ole Suomessa soitin Elisan AsPaan ja sain heiltä soittoajan gurulta. Kaveri soittikin sovittuun aikaan mutta puhelu katkesi eikä uutta soittoa kuulunut.
Siis uusi soitto AsPaan jossa avulias nuori nainen pingasi vapaita guruja ja saikin Mikon vastaamaan että soittaa heti takaisin. Ei kuulunut soittoa mutta tekstari että soitan maanantaina klo 15:30. Tämä siis perjantaina.
Maanantaina ei soittoa kuulunut ja Mikko on lepovuorossa. Lienee delegoinut soiton kolleegalle!? Taas soitto AsPaan. Uusi soittoaika meni sitten taas seuraavalle päivälle.

Tässä mene hyvin viikko ilman ElisaShopin myymää älyluuria ja Elisaa odotellessa. (ja vielä pahoin epäilen ettei Gurukaan saa konetta auki/resetattua).

Nimim. Turhautunut!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Nokia 7 meni junttturaan ja halusin apua OmaGurulta. Koska en ole Suomessa soitin Elisan AsPaan ja sain heiltä soittoajan gurulta. Kaveri soittikin sovittuun aikaan mutta puhelu katkesi eikä uutta soittoa kuulunut.
Siis uusi soitto AsPaan jossa avulias nuori nainen pingasi vapaita guruja ja saikin Mikon vastaamaan että soittaa heti takaisin. Ei kuulunut soittoa mutta tekstari että soitan maanantaina klo 15:30. Tämä siis perjantaina.
Maanantaina ei soittoa kuulunut ja Mikko on lepovuorossa. Lienee delegoinut soiton kolleegalle!? Taas soitto AsPaan. Uusi soittoaika meni sitten taas seuraavalle päivälle.

Tässä mene hyvin viikko ilman ElisaShopin myymää älyluuria ja Elisaa odotellessa. (ja vielä pahoin epäilen ettei Gurukaan saa konetta auki/resetattua).

Nimim. Turhautunut!


Ei se OmaGuru ainakaan resetoitua tuota puhelinta saa. Se sinun pitää tehdä ihan itse.

Voisit toki kertoa, mitä tuo "junttura" tässä tapauksessa tarkoittaa käytännössä. Joskus saattaa auttaa se, että sammutat puhelimen kokonaan ja käynnistät sen uudelleen vasta 10sek kuluttua.
Käyttäjätaso 1
"Ensin pitkä jonotus ja sen jälkeen luultavasti raskaalla rauhoittavalla lääkityksellä oleva hitaasti mongertava neitokainen "

kyllä mä ymmärrän, että ärsyttää jos laitteet ei toimi, mutta mikä ihmisiä vaivaa kun pitää kirjoittaa tällaista??!?!? taatusti ei yksikään key-board warrior sanoisi tällaista päin näköä. helppo huudella närkästyneenä ja anonyymina.

Osallistu keskusteluun