Skip to main content
Hei



Elisa Viihteen tuo mustan purkin kaukosäädin ei toimi vaikka kaikki vippas konstit käytetty ja patteritkin vaihdettu. Mistä näitä voi tilata lisää?



Terveisin Riina Tähti
https://palsta.elisa.fi/digiboksit-ja-kaytto-14/paivitetty-tarkistuslista-ja-ohje-mita-jos-kaukosaadin-ei-toimi-tai-hajoaa-502346
Hei



Elisa Viihteen tuo mustan purkin kaukosäädin ei toimi vaikka kaikki vippas konstit käytetty ja patteritkin vaihdettu. Mistä näitä voi tilata lisää?



Terveisin Riina Tähti






Kokeile tosiaan nuo mikalinin linkin takaa löytyvät ohjeet. Jos niistä ei apuja ole, laita meille yksityisviesti http://elisa.fi/palstatiimi , jota kautta uuden kaukosäätimen tilaus onnistuu. 🙂
Sama vika tuli ja ei auttanut muu kuin vaihtaa koko digiboxi kaukosäätimineen.
Boksi tuo sama N7800, ja ensin myös ajattelin, että kaukosäädin ei toimi. Ongelma ei ole kaukosäätimessä, vaan itse boksissa. Kameralla kun kuvaa kaukosäätimen etuosaa niin näkyy, että nappia painaessa ainakin kaukosäätimen lähetin kyllä pelittää ja infrapuna-LED syttyy, mutta boksi ei ota signaalia vastaan.

Menee meinaan pikkuisen hermot tuohon toosaan, kun joka helvetin toimintoa varten saa painella nappeja pahimmillaan kymmeniä kertoja, että saa mitään tehtyä.
Boksi ottaa välillä nihkeästi kaukosäätimen painalluksia vastaan. Vika netissä vai missä, ei kuitenkaan yhteysnopeudessa. Joskus auttaa boksin sammuttaminen.



Videoiden toistossa auttaa navigoida eteenpäin numeroilla. 1 -9 minuuttia eteenpäin. 30 sekuntia eteenpäin tai taaksepäin ylä- ja alanuolella. 5 minuuttia taaksepäin vasen nuoli. Tosiaan ärsyttää jos "pikakelaus" päällä ja ei saa pysäytettyä halutussa kohdassa.
Erittäin pienellä osalla näistä N7800-bokseista on havaittu ongelmia kaukosäätimen toiminnassa. Nämä ongelmat ilmenevät ainoastaan boksin ollessa yhdistettynä wlanin kautta. Tällöin boksi reagoi käskyihin hitaasti / huonosti tai ei ollenkaan. Laitevalmistaja on löytänyt ongelman juurisyyn ja vahvistanut, että viallisia laitteita on hyvin pieni määrä kokonaismäärästä. Ollaan saatu Netgemiltä tietoon ongelman piirissä olevien laitteiden MAC-osoitteet joten jos ongelma on juuri tällainen, ja verkkojohdon päässä toimii heti paremmin niin meille voi laittaa yksityisviestiä http://elisa.fi/palstatiimi niin voimme tarkistaa kuuluulo boksi juuri tän vian piiriin, vai onko sitten jostakin muusta kyse. 🙂