on tehty "oma vianrajaus" ihottava katsoa tv:tä.... myös tallenteita katsoessa pätkimistä.
- Käynnistä modeemi sekä digiboksi uudelleen ottamalla laitteista virtajohto irti n. 10 sekunnin ajaksi. Kytke johdot sen jälkeen takaisin ja laita laitteet takaisin päälle. Odota muutama minuutti.
- Tarkista, että digiboksi on suoraan verkkokaapelilla (Ethernet) kiinni modeemissa. Kuvallinen ohje löytyy tästä. Tarkista myös, että antennikaapeli on kytketty kunnolla. Digiboksin ja modeemin langatonta yhteyttä voi myös käyttää, jos verkkojohdon vetäminen ei ole mahdollista. Katso silloin langattoman verkon toimivuuteen vaikuttavat asiat.
- Palauta digiboksin tehdasasetukset digiboksillesi. Se onnistuu painamalla digiboksin virtapainiketta viisi kertaa peräkkäin. Mallista N7800 virtapainike löytyy vasemmasta reunassa nimellä "Reset" ja mallissa N7700 digiboksin edestä. Tehdasasetusten palautus ei vaikuta tallenteisiin. Tarkempi ohje löytyy täältä.
- Tehdasasetusten palautuksen jälkeen pääset laitteen käyttöönottoon, jossa määrität laitteen uudelleen käyttöösi. Yhdistä digiboksi verkkojohdolla (Ethernet) modeemiin, jos mahdollista.
- Jos näistä toimenpiteistä ei ollut apua, voit vielä kokeilla modeemin resetointia ja digiboksin sisäisen muistin alustusta alempien ohjeiden mukaisesti.
Eikä ollut minkäänlaista muutosta havaittavissa. Missä vika voisi olla?
Kaapeliliittymä kaapeli kiinni boxissa.
Ystävällisin terveisin
Sakari Kokkonen