Vastattu

Wbox HD3

  • 4 huhtikuu 2019
  • 8 kommenttia
  • 629 katselukerrat

Moi, Käytössä Elisa viihde boxina Wbox HD3 Netgem 7800 kaikilla kanavilla alkanut viime päivityksen jälkeen kuva pätkimään (muuttuu koko kuvaruutu mustaksi).
on tehty "oma vianrajaus" ihottava katsoa tv:tä.... myös tallenteita katsoessa pätkimistä.

  1. Käynnistä modeemi sekä digiboksi uudelleen ottamalla laitteista virtajohto irti n. 10 sekunnin ajaksi. Kytke johdot sen jälkeen takaisin ja laita laitteet takaisin päälle. Odota muutama minuutti.
  2. Tarkista, että digiboksi on suoraan verkkokaapelilla (Ethernet) kiinni modeemissa. Kuvallinen ohje löytyy tästä. Tarkista myös, että antennikaapeli on kytketty kunnolla. Digiboksin ja modeemin langatonta yhteyttä voi myös käyttää, jos verkkojohdon vetäminen ei ole mahdollista. Katso silloin langattoman verkon toimivuuteen vaikuttavat asiat.
  3. Palauta digiboksin tehdasasetukset digiboksillesi. Se onnistuu painamalla digiboksin virtapainiketta viisi kertaa peräkkäin. Mallista N7800 virtapainike löytyy vasemmasta reunassa nimellä "Reset" ja mallissa N7700 digiboksin edestä. Tehdasasetusten palautus ei vaikuta tallenteisiin. Tarkempi ohje löytyy täältä.
  4. Tehdasasetusten palautuksen jälkeen pääset laitteen käyttöönottoon, jossa määrität laitteen uudelleen käyttöösi. Yhdistä digiboksi verkkojohdolla (Ethernet) modeemiin, jos mahdollista.
  5. Jos näistä toimenpiteistä ei ollut apua, voit vielä kokeilla modeemin resetointia ja digiboksin sisäisen muistin alustusta alempien ohjeiden mukaisesti.
Eikä ollut minkäänlaista muutosta havaittavissa. Missä vika voisi olla?
Kaapeliliittymä kaapeli kiinni boxissa.

Ystävällisin terveisin

Sakari Kokkonen
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Ihaa-na 4 huhtikuu 2019, 14:31

Moikka Saaku! 🙂 Hmm... Onkos ongelmaa siis peruskanavissa vaiko sitten vain 500-alkuisissa netin kautta tulevissa kanavissa, tallenteissa jne? Jos peruskanavat toimii hyvin niin sitten keskittyisin netin toimivuuteen eli millaista nettisignaalia digiboksi vastaanottaa. Olikos boksi verkkokaapelilla kytkettynä modeemiin/reitittimeen?

Jos taas kuva pätkii ylipäätään, ihan sama oliko kanavilla tai vaikka valikoissa, niin sitten ongelmaa voi olla HDMI-kaapelissa tai -pistokkeessa. Tällöin melkein kannattaisi kokeilla vaihtaa johtoa sekä HDMI-paikkaa siellä telkkarin päässä 🙂
Katso alkuperäinen viesti

8 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Moikka Saaku! 🙂 Hmm... Onkos ongelmaa siis peruskanavissa vaiko sitten vain 500-alkuisissa netin kautta tulevissa kanavissa, tallenteissa jne? Jos peruskanavat toimii hyvin niin sitten keskittyisin netin toimivuuteen eli millaista nettisignaalia digiboksi vastaanottaa. Olikos boksi verkkokaapelilla kytkettynä modeemiin/reitittimeen?

Jos taas kuva pätkii ylipäätään, ihan sama oliko kanavilla tai vaikka valikoissa, niin sitten ongelmaa voi olla HDMI-kaapelissa tai -pistokkeessa. Tällöin melkein kannattaisi kokeilla vaihtaa johtoa sekä HDMI-paikkaa siellä telkkarin päässä 🙂
Käyttäjätaso 7
Moi, Käytössä Elisa viihde boxina Wbox HD3 Netgem 7800

Ihan vain uteliaisuuttani kysyn , että mikä tuo yllä mainittu boksi on?

Käsittääkseni Wbox HD3 on DNA:n tuote ja Netgem 7800 Elisan. Siis kaksi ihan eri laitetta ja eri valmistajan rautakin.
No sehän on Netgem 7800 sen verran hermopinnassa et tuli entinenkin laite listattua.... Anteeksi hämäys.

T Saku
Juu pätkii siis ihan jokapaikassa on kytkettynä verkkokaapelilla reitittimeen. Testaanpas tuota HDMI-kaapelin vaihtoa josko auttaisi.

T Saku
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Juu pätkii siis ihan jokapaikassa on kytkettynä verkkokaapelilla reitittimeen. Testaanpas tuota HDMI-kaapelin vaihtoa josko auttaisi.

T Saku


Mikäli sinulla on taloudessa mikä tahansa muu HDMI -liitännällä varustettu laite esim. pelikonsoli tai tietokone, voit kokeilla sen toimivuutta tuolla Netgemissä kiinni olevalla HDMI -kaapelilla samassa liitännässä, jossa Netgem on nyt. Näin saat myös rajattua HDMI -liitännän ja kaapelin vaikutuksen ongelmaan.

Jos ongelmia ei ilmene, HDMI -kaapeli ja TV:n liitäntä ovat ehjät. Tällöin vika on digiboksissa ja Elisan aspan kautta uutta laitetta tilalle. Muussa tapauksessa jatkat testejä samaa rataa vaihtamalla aina yhtä muuttujaa (laite, HDMI -kaapeli, TV:n liitäntä) kerrallaan, jotta pääset jyvälle siitä, mikä ongelman aiheuttaa.

PS. @OmaYhteisö-tiimi tai vaikkapa @Ihaa-na voisi muokata tuon otsikon paremmin ongelmaa kuvaavaksi.
Jep, kiitos Ihaa-na näyttäs olleen vika tuossa HDMI-kaapelissa vaihto uuteen korjasi asian.

T Saku
Käyttäjätaso 2
Jep, kiitos Ihaa-na näyttäs olleen vika tuossa HDMI-kaapelissa vaihto uuteen korjasi asian.

T Saku


Mahtava juttu että lähti toimimaan 👍☺️
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Jep, kiitos Ihaa-na näyttäs olleen vika tuossa HDMI-kaapelissa vaihto uuteen korjasi asian.

T Saku

Oh, hienoo että tällä ratkes 😊

Osallistu keskusteluun