Skip to main content

Digiboksini (Netgem N7950-T2C-4-AB2) väittää, että modeemini (Technicolor TG99TSvac Xstream “512MB”) ei ole yhteydessä internettiin, vaikka tietokone ja puhelimet toimivat moitteitta. Ongelmatilanne tulee vastaan, kun yritän käyttää Elisaviihteen muita palveluja kuin televisiokanavia. Tilanne korjaantuu useiden modeemin resetointien jälkeen. Mutta tilanne on silloinkin epävakaa ja yhteysvirheviestejä (-11) tulee runsaasti sekä välillä yhteys myös katkeaa (yhteys katkaistiin -viesti). Onglema ilmaantui, kun joulun alla otin nykyisen digiboksin käyttöön.

Tervetuloa OmaYhteisöön murden! :relaxed:

Onko mahdollinen edellinen digiboksi pelannut normaalisti Technicolorin kanssa yhteen? Olitko tehnyt laitteille ihan tehdasasetuksille palautusta, vai johtojen irrottamista? Jos laitteiden välillä menee verkkokaapeli, niin kokeile sitä modeemissa eri porttiin, mikäli mahdollista. Ja jos löytyy eri verkkokaapelia testautettavaksi, niin aina parempi. :slight_smile:


Modeemin ja digiboksin yhteys toimiin wifin välityksellä. Minulla ei taida olla riittävän pitkää verkkokaapelia. Periaatteessa useimmat mainitsemistasi operaatioista olen tehnyt jo ennen tänne tulemistani. Mutta kas kummaa, sen jälkeen kun kirjoitin tuon ensimmäisen viestini tänne, näiden purkkien kiukuttelu loppui ja yhteydet toimivat lähes virheettömästi. Hetkittäistä hidastelua ilmenee, mutta jos se ei pahene, ei liene aihetta enempään. Kiitoksia!


Modeemin ja digiboksin yhteys toimiin wifin välityksellä. Minulla ei taida olla riittävän pitkää verkkokaapelia. Periaatteessa useimmat mainitsemistasi operaatioista olen tehnyt jo ennen tänne tulemistani. Mutta kas kummaa, sen jälkeen kun kirjoitin tuon ensimmäisen viestini tänne, näiden purkkien kiukuttelu loppui ja yhteydet toimivat lähes virheettömästi. Hetkittäistä hidastelua ilmenee, mutta jos se ei pahene, ei liene aihetta enempään. Kiitoksia!

Noniin joskus näinkin helpolla selviää :) 

Ilmoittele ihmeessä jos ongelmat jatkuu niin tutkitaan tarkemmin!