Vastattu

Yhteysvirhe ja toimintojen hitaus.

  • 19 December 2017
  • 16 kommenttia
  • 5650 katselukerrat

Rupesin mietiskekrmään miksi Elisa viihde on hidastunut ja lähettää yhteysvirheilmoituksia. Nettihhteys on dna taloyhtiöinternet 10. Osaisitteko sanoa mikä parantaisi yhteyttä.. T. Kari
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi ninjatar 22 January 2018, 12:32

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

16 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Hei Kartsa57 ja tervetuloa Palstalle!

Viittaisi siihen, että ongelma on joko nettiyhteydessä tai modeemin ja digiboksin välisessä yhteydessä. Onko digiboksi kiinni modeemissa johdolla, vai käytätkö siinä langatonta yhteyttä? Oletko palauttanut laitteille tehdasasetuksia? Onko sinulla käytössä useita laitteita yhtäaikaisesti samassa nettiyhteydessä?
Moi. Ja kiitos kun vastasit. Elisaboksi on kiinni suoraan seinässä tulevassa nettipistokkeessa eikä muuta ole kuin satunnaisesti. Langaton boksi löytyy mutta yhteys vieläkin huononpi. Voisko dna olla liian heikko?
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +5
Samoja epämääräisiä vikoja ollut täälläkin päivittäin. Yhteysvirheilmoituksia, tallenteen poisto saattaa kestää useita sekunteja ja välillä se poisto päättyy yhteysvirheilmoitukseen, toisella yrityksellä se taas saattaa toimia. Nuolilla tallennetta eteenpäin kelatessa joutuu katselemaan pyörylää ja prosenttilukuja. Boksi kytketty kaapelilla ja DNA kaapelimodeemi 100/10.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Moi. Ja kiitos kun vastasit. Elisaboksi on kiinni suoraan seinässä tulevassa nettipistokkeessa eikä muuta ole kuin satunnaisesti. Langaton boksi löytyy mutta yhteys vieläkin huononpi. Voisko dna olla liian heikko?
Tuo 10M voi toisinaan olla vähän heikko nopeus, etenkin jos HD sisältöä boksilla katselee. Tuo, että langattoman reitittimen toimivuus on heikko, voi kertoa joko nettiyhteyden ongelmasta ja/tai reitittimen ongelmasta. Kannattaa se nyt resetoida vielä takaa löytyvästä Reset-kolosta 15 sekuntia vaikka hammastikulla painamalla
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Samoja epämääräisiä vikoja ollut täälläkin päivittäin. Yhteysvirheilmoituksia, tallenteen poisto saattaa kestää useita sekunteja ja välillä se poisto päättyy yhteysvirheilmoitukseen, toisella yrityksellä se taas saattaa toimia. Nuolilla tallennetta eteenpäin kelatessa joutuu katselemaan pyörylää ja prosenttilukuja. Boksi kytketty kaapelilla ja DNA kaapelimodeemi 100/10.

Samaa vikaa ollut havaittavissa. Elisan 100/10M VDSL2 yhteys.

Palstalla on myös viimeaikoina näkynyt yhä useampia valituksia boksien hidastumisesta, taitaa olla Ellun puolella vikaa, vaikka lähtökohta onkin että asiakkailla on vikaa.
Käyttäjätaso 3
Samoja epämääräisiä vikoja ollut täälläkin päivittäin. Yhteysvirheilmoituksia, tallenteen poisto saattaa kestää useita sekunteja ja välillä se poisto päättyy yhteysvirheilmoitukseen, toisella yrityksellä se taas saattaa toimia. Nuolilla tallennetta eteenpäin kelatessa joutuu katselemaan pyörylää ja prosenttilukuja. Boksi kytketty kaapelilla ja DNA kaapelimodeemi 100/10.

Samaa vikaa ollut havaittavissa. Elisan 100/10M VDSL2 yhteys.

Palstalla on myös viimeaikoina näkynyt yhä useampia valituksia boksien hidastumisesta, taitaa olla Ellun puolella vikaa, vaikka lähtökohta onkin että asiakkailla on vikaa.


Sama täällä. Boksilla tallenteisiin siirtyminen kestää nykyisin huomattavan kauan ja poisto aiheuttaa usein virheilmoituksen boksilla, myös muissa tilanteissa esiintyy yhteysvirhe-herjoja. Selaimen kautta käytettynä poisto on yhtä takkuista, ei meinaa onnistua millään. Juuri äsken totesin kännykkäsovellusta käyttäessäni, että tallenusvalinta epäonnistui. Mitään näitä ongelmia ei ollut vielä muutama viikko sitten. Nyt kaikilla kolmella eri käyttötavalla esiintyy tökkimistä tallenteisiin liittyen.
Minulla on päivittäin näitä "Yhteysvirhe..." ongelmia.

Poistettaessa tallenteita digiboksilla tai kun yritän katsoa jotain tallennetta tai ohjelmakirjaston sarjaa/elokuvaa niin digiboksi antaa jatkuvasti virheilmoitusta:

"Yhteysvirhe, yritä hetken kuluttua uudelleen (500)"

Joskus tuo suluissa oleva numerokoodi vaihtelee. Olisinko nähnyt myös numerokoodeja 101, 404 ja 440. Tämä on päivittäistä ja ollut nyt ehkä pari-kolme kuukautta.

Samoin Viihde-nettiliittymässä läppärillä kun yritän joko poistaa tallennetta tai siirtää sitä toiseen kansioon. Antaa jatkuvasti virheilmoitusta:

"Palvelussa tapahtui virhe. Ole hyvä ja yritä hetken päästä uudelleen." Siitä mulla on kuvakaappauskin tältä päivältä.



Boottailtu ja resetoitu, yhteydet kaapeleilla, ei langattomana. Ei muita laitteita kiinni härveleissä.


Elisa Taloyhtiölaajakaista 100M VDSL2
Kotiboksi VMG3925
Netgem N7800 digiboksi
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +5
Lisätään aikaisempiin, että virheilmoituksia ja hidastelua tulee myös iPadilla tallenteita poistettaessa sekä ajastuksia tehdessä. Tämä tapahtuu WLAN - DNA kaapelimodeemilla sekä myös Elisan 4G-liittymällä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Samoin Viihde-nettiliittymässä läppärillä kun yritän joko poistaa tallennetta tai siirtää sitä toiseen kansioon. Antaa jatkuvasti virheilmoitusta:


Sama vika vaivaa täällä ja ollut jo pitkän aikaa. Samoin tökkii tallennussääntöjen poisto.
Käyttäjätaso 1
Sama vika.
Viihde tolkuttoman hidas.

Kun yrittää poistaa tallenteitaan
tulee virheilmoitus 500
ja kehoitus kokeilla myöhemmin uudelleen.
Tätä jo useampi päivä.

Elisa viihde on ajatuksena hyvä,
mutta toteutuksena silkka huijaus.
Käyttäjätaso 1
Valitukseni jälkeen kokeilin: toimii.
Ehkäpä silkka valittelu auttoi…

Vakavasti sanoen Viihdettä joutuu aina pelkäämään:
Suosiiko arpa ja voin illalla katsoa haluamani
Käyttäjätaso 3
Täällä kans ihan sama vika
Nyt on alkanut tulemaan tällaista vikaa jatkuvasti...

"Katsomiskohdan tallentaminen epäonnistui."

ja sitten alle räpsähtää pari-kolme riviä

"Yhteysvirhe, yritä hetken kuluttua uudelleen (500)"

Vit..... kuin pientä oravaa kun kävyt ovat jäässä! Kivahan se on aina hakea kelailemalla kohtaa missä oli menossa.



Boottailtu ja resetoitu, yhteydet kaapeleilla, ei langattomana. Ei muita laitteita kiinni härveleissä.
Elisa Taloyhtiölaajakaista 100M VDSL2
Kotiboksi VMG3925
Netgem N7800 digiboksi
Käyttäjätaso 2
Tulinpa hätäpäissäni aloittaneeksi uuden vitjan koskien samaa aihetta:
https://palsta.elisa.fi/yleistae-viihteestae-15/elisa-viihteen-toiminta-hitaus-509510

Jatkanpa nyt sitten tähän

Kaikesta päätellen Elisalla on tiedossa, että toiminta tökkii ja palvelinpuolella pitää tehdä jotain,
Nyt Elisan puolella tarvitsee vain tunnustaa asia ja tehdä sille jotakin. Useamman kerran olen vuosien aikana törmännyt siihen, että muuntipuolella tehdään enemmän töitä kuin tekniikan puolella pystytään vastaamaan kasvaneeseen tarpeeseen.

TV_liittymää voisi myös kehitttää siten, että tallenteen siirto toiseen kansioon olisi kätevästi tehtävissä tai ainakin löydettävissä. En nimittäin sellaista nappia ole löytänyt. Homma on selvästi jäänyt vaiheeseen, on oltu tyytyväisiä keskeneräiseen työhön ja koitetaan keksiä "uusia kivoja ominaisuuksia"
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Nyt on alkanut tulemaan tällaista vikaa jatkuvasti...

"Katsomiskohdan tallentaminen epäonnistui."

ja sitten alle räpsähtää pari-kolme riviä

"Yhteysvirhe, yritä hetken kuluttua uudelleen (500)"

Vit..... kuin pientä oravaa kun kävyt ovat jäässä! Kivahan se on aina hakea kelailemalla kohtaa missä oli menossa.



Boottailtu ja resetoitu, yhteydet kaapeleilla, ei langattomana. Ei muita laitteita kiinni härveleissä.
Elisa Taloyhtiölaajakaista 100M VDSL2
Kotiboksi VMG3925
Netgem N7800 digiboksi


Samat ongelmat, samanlainen nettiyhteys, boksi Huawei.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Ikävä kuulla, että näin moni teistä on kokenut ongelmaa Viihteen toimivuuden kanssa. Nuo yhteysvirheet eivät suinkaan ole normaaleja. Ongelma voi tällöin olla esimerkiksi siinä, että:

- nettiyhteys on hidas/pätkii/virheilee
- yhteys modeemin ja digiboksin välillä virheilee (esim modeemi, sen lan -portti tai ethernet -piuha on viallinen)
- modeemi tai digiboksi on jumitilassa ja resetointia vailla

Tämänkaltaisissa tilanteissa kannattaa ensimmäisenä resetoida laitteet ja tarkastaa kytkentöjen ja johtojen kunto. Jos näistä ei ole apua, tutkitaan asiaa vikapalvelun toimesta tarkemmin. Meille voi laittaa viestiä esimerkiksi Facebookin kautta, tai soitella numeroon 010190240 (pvm/mvm). Täältä löytyy kaikkien yhteydenottokanaviemme tiedot: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/