Vastattu

Puhelimen ja laajakaistan sim-korttien vaihto


  • Kiinnostunut
  • 7 kommenttia
Laajakaistassa on tavallinen sim-kortti. puhelimessa nano-kortti. en halua räplätä uutta
korttia puhelimeeni.
Pitääkö hankkia vielä kolmas sim-kortti, jotta saan reitittimen toiminnot yhdistettyä
nettiin. Ja asennanko uuden kortin mobiin , ja miten jatkan tästä vaiheesta eteenpäin.
nimim. hyviä vinkkejä toivoen
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 11 toukokuu 2018, 20:38

Puhelimessasi oleva kortti voi olla puhelimessa. Sitä ei tarvitse sieltä poistaa, ellet sitten vaihda kokonaan operaattoria.

Mobiilireitittimessä oleva kortti voi myös olla laitteessa paikoillaan. Ei sitäkään tarvitse laitteesta poistaa. Myöskään asetuksiin ei tarvitse sen kummemmin kajota, kun ne kertaalleen on laitettu kuntoon.

Puhelimessa on yleensä puheliittymä (mobiililaajakaistalla) ja reitittimessä pelkkä mobiililaajakaista, ilman puheominaisuutta.

Mikäli mobiililaajakaista kuitenkin pätkii, voi ongelmaan olla useampia eri syitä. Yleensä mobiililaajakaistan pätkiminen johtuu huonosta signaalista ja/tai ruuhkasta tukiasemalla. Ruuhka = "liikaa" käyttäjiä samalla tukiasemalla yhtä aikaa, jolloin yhteysnopeus laskee kaikilla käyttäjillä ja yhteys voi alkaa pätkimään. Huonoa signaalia voi kokeilla parantaa siirtämällä reititintä toiseen paikkaan huoneistossa. Myös lisäantenneilla voi saada apua, mutta niiden käyttö ei aina ole mahdollista tai luontevaa. Huonon signaalin voi myös aiheuttaa katvealue, eli sijaintisi tukiasemaan nähden ei ole se paras mahdollinen. Myös maaston muodot, korkeat rakennukset ja talon rakenteet ikkunoista lähtien voivat heikentää signaalia.

Katso alkuperäinen viesti

14 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Hei, MSSL ja tervetuloa Palstalle.

Kerropa vähän tarkemmin tuosta itse nettiyhteydestä sekä käyttötarkoituksesta. SIM -korteista päätellen mobiililaajakaistasta olisi kyse?

Minkälaisia laitteita (merkki ja malli) sinulta jo löytyy tuota nettiyhteyttä ajatellen?
netti on WLAN-MOBIILILAAJAKAISTA - kaikkiin välttämättömiin yhteyksiin. sim-kortin useamman kokoisesta versiosta sain jo tiedon, että nano kortin voi "vaihtaa" takaisin normaalikokoiseksi reitittimeen soveltuvaksi. TILATA ELISALTA 5 e.
netti-yhteys on normaalissa kannettavassa (HP) ja reititin elisa-viihteen paketista.
Kysymys ON siis siitä. PITÄÄKÖ tiettyjä asetuksia tietokoneen avulla aina muuttaa kortin vaihtamisen
yhteydessä, jotta viihde ja esim.elokuvat arkistosta eivät pätki tai pysähdy kokonaan. Entä jos puheluun pitäisi vastata. millä KORTILLA ! ! KIITOS. OK
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei.

Mobiililaajakaista-liittymä ottaa vastaan vain viestejä, koska kysymys ei ole puheliittymästä.

Saat oikean kokoisen simmin puhelinnumeron perusteella asiakaspalvelusta. Tämä voi maksaa, mutta myös adaptereita myydään kaupoissa. Esim. nano ->micro.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Puhelimessasi oleva kortti voi olla puhelimessa. Sitä ei tarvitse sieltä poistaa, ellet sitten vaihda kokonaan operaattoria.

Mobiilireitittimessä oleva kortti voi myös olla laitteessa paikoillaan. Ei sitäkään tarvitse laitteesta poistaa. Myöskään asetuksiin ei tarvitse sen kummemmin kajota, kun ne kertaalleen on laitettu kuntoon.

Puhelimessa on yleensä puheliittymä (mobiililaajakaistalla) ja reitittimessä pelkkä mobiililaajakaista, ilman puheominaisuutta.

Mikäli mobiililaajakaista kuitenkin pätkii, voi ongelmaan olla useampia eri syitä. Yleensä mobiililaajakaistan pätkiminen johtuu huonosta signaalista ja/tai ruuhkasta tukiasemalla. Ruuhka = "liikaa" käyttäjiä samalla tukiasemalla yhtä aikaa, jolloin yhteysnopeus laskee kaikilla käyttäjillä ja yhteys voi alkaa pätkimään. Huonoa signaalia voi kokeilla parantaa siirtämällä reititintä toiseen paikkaan huoneistossa. Myös lisäantenneilla voi saada apua, mutta niiden käyttö ei aina ole mahdollista tai luontevaa. Huonon signaalin voi myös aiheuttaa katvealue, eli sijaintisi tukiasemaan nähden ei ole se paras mahdollinen. Myös maaston muodot, korkeat rakennukset ja talon rakenteet ikkunoista lähtien voivat heikentää signaalia.
Hienoa DJ-"god" oikein hienosta ja ongelman oikeasti poistavasta ratkaisusta. Näin olin aivan itsekin
ajatellut ohjelman pätkimisen ilmaantuessa. Tällä hetkellä väline (elisa-viihde) toimii aivan moitteettomasti, mutta häiriöitä ilmeni parin päivän ajan. Siitä huoli.
Nyt sain sinulta osaavaa tietämystä, miten asiassa jatkossa toimia. Toivottavasti toimit jatkossakin
muiden tointen ohella palstan asiantuntevana kommentoijana.

KIITOKSIA JA HYVÄÄ ALKAVAA KESÄN JATKOA T.MSSL:)
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
MSSL kirjoitti:

Toivottavasti toimit jatkossakin muiden tointen ohella palstan asiantuntevana kommentoijana.

KIITOKSIA JA HYVÄÄ ALKAVAA KESÄN JATKOA T.MSSL:)



Mukava kuulla, että sait ratkaisun ongelmaasi.

Pyrin jatkossakin jeesailemaan kanssa-asiakkaita parhaani mukaan.

Mukavaa kesän jatkoa myös sinulle.
HEI, Onkohan DJ "GOOD" viestin päässä.

TARVITSISIN NEUVOA LISÄ-ANTENNIN HANKKIMISESTA, koska elisa-viihde on alkanut taas pätkiä.
LISÄAntenni-paikat on reitittimessä. Mitähän maksaa ja mistä? Olen käyttänyt entistä tv-antennipaikkaa, mutta olisi mukava tietää ennen laitteen palauttamista, miten kokonaisuus saadaan toimimaan (reaaliaikainen tv ja tallenteet jne) - välillä näkyy viesti, että reititin on yhditetty LANGATTOMAAN VERKKOON, SITTEN tulee taas yhteysvirhe.
Reitittimen johtoja ei riitä, jotta voisi siirrellä paikasta toiseen. Onkohan lisäantennista edes hyötyä ?
T.MSSL
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Täällähän minä.

Itselläni ei ole kokemuksia noista mobiilireitittimien lisäantenneista, joten en oikein noissa osaa opastaa. Täältä Palstalta kuitenkin löytynee ihmisiä, joilla on enemmän kokemuksia näistä ja osaavat paremmin kertoa, minkälaista antennia kannattaa harkita. Tärkein tieto tässä vaiheessa olisi kuitenkin käytössä olevan mobiilireitittimen merkki ja malli.

Ennen kuin lisäantenneja lähtee hankkimaan, kannattaa kuitenkin kokeilla reitittimen siirtämistä paikasta toiseen. Jos virtajohto ei riitä pistorasiaan muualla kuin nykyisessä paikassa, kannattaa hankkia jatkojohto. Pelkkä reitittimen siirtäminen voi korjata nuo yhteysongelmat tai ainakin vähentää niitä.

Se, että onko lisäantenneista hyötyä, riippuu aivan käyttökohteesta.

Normaalit TV -lähetykset tulevat antenni- tai kaapeliverkon kautta. Digiboksi pitää siis olla kytkettynä antennikaapelilla antennirasiaan. Netin yli tulee sitten tallenteet, maksukanavat sekä ohjelmakirjastot (Netflix, Aitio, HBO Nordic...).
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
MSSL kirjoitti:

mutta olisi mukava tietää ennen laitteen palauttamista, miten kokonaisuus saadaan toimimaan (reaaliaikainen tv ja tallenteet jne) - välillä näkyy viesti, että reititin on yhditetty LANGATTOMAAN VERKKOON, SITTEN tulee taas yhteysvirhe.
Reitittimen johtoja ei riitä, jotta voisi siirrellä paikasta toiseen. Onkohan lisäantennista edes hyötyä ?
T.MSSL



Se, että digiboksi ilmoittaa, että langattomaan verkkoon on yhteys menetetty, kertoo siitä, että digiboksin ja mobiilireitittimen välillä on liian heikko signaali. Se ei siis tarkoita, että mobiilireitittimen internet-yhteys olisi huono.

Itse kokeilisin laittaa mobiilireitittimen ja digiboksin välille ethernet-kaapelin (maksimipituus on useita kymmeniä metrejä), jotka ovat paljon edullisempia, kuin mobiilireitittimien lisäantennit ja varsinkin siksi, että tässä kohtaa tiedossa olevien tietojen valossa ongelma EI ole internet-yhteyden toimivuudessa vaan langattoman sisäverkon toimivuudessa.

Testin vuoksi, ei pysyvästi voisit sen mobiilireitittimen laittaa uloskin, niin saisit internet-yhteyttä heikentäviä häiriöitä poissuljettua (esim. peltikatto, selektiivilasit).

Markkinoilla on ulkokäyttöön tarkoitettuja mobiilreitittimiä, hintaluokka noin 300 euroa (esim. Zyxeliltä löytyy) ja niiden toimivuus on parempi, kuin ulkoantennien. Laitteeseen kytketään vain ethernet-kaapeli ja se saa käyttöjännitteensä PoE-tekniikalla ja ethernet-kaapelin maksimipituuden vuoksi sen voi sijoittaa "melkein minne vain", kun antennikaapeleissa maksimit ovat kymmenkunta metriä ja signaali rupeaa jo heikkenemään.

Mutta kokeile nyt ensiksi se ethernet-kaapelin laittaminen reitittimen ja digiboksin väliin, pähkäillään sitten lisää, jos aihetta on.
Tällä hetkellä minua ei niinkään askarruta se, että elisa - paketti ei toimisi. Se toimii huolimatta
siitä, että se on kytketty POIS reitittimestä. off
koko reititin täysin ylimääräinen, jos voin tallentaa, katsoa ja vuokrata ohjelmia ainoastaan
dikiboksin, laajakaistayhteyden ja tv-vastaanottimen avulla. Olen asetuksista muuttanut (kuten elisan ohjeissa viitataan) myös yhteyden ETHERNETIKSI.
MITÄ tämä on ?? MSSL
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
MSSL kirjoitti:

Tällä hetkellä minua ei niinkään askarruta se, että elisa - paketti ei toimisi. Se toimii huolimatta
siitä, että se on kytketty POIS reitittimestä. off
koko reititin täysin ylimääräinen, jos voin tallentaa, katsoa ja vuokrata ohjelmia ainoastaan
dikiboksin, laajakaistayhteyden ja tv-vastaanottimen avulla. Olen asetuksista muuttanut (kuten elisan ohjeissa viitataan) myös yhteyden ETHERNETIKSI.
MITÄ tämä on ?? MSSL



Olit laitellut minulle yksityisviestiä asiasta. Jatketaan keskustelua täällä, koska näin mahdollisimman moni henkilö pääsee jeesaamaan, myös Elisan henkilökunta.

Elisa Viihteen digiboksi toimii digiboksina ilman nettiyhteyttä, mutta tällöin et pääse katselemaan tallenteita, IPTV -kanavia tai ohjelmakirjastoja.

Puhuit laajakaistayhteydestä, tarkoitatko tällä nyt tuota mobiililaajakaistaa vai onko sinulla käytössä myös kiinteä laajakaista. Kiinteä laajakaista tulee huoneistoon tavallisesti joko antenni-, puhelin- tai datapistokkeen kautta. Onko sinulla tällaista vaihtoehtoa tällä hetkellä käytössä?

Olisi myös hyödyllistä tietää käytössä olevan reitittimen merkki ja malli. Tämä on aika oleellinen tieto.
Nyt alkuvalikon kaikki kuvakkeet ovat kadonneet jonnekin. ei ole yhteyttä tallenteisiin, vuokraamoon eikä paljon muuhunkaan kuin peruskanaviin. yksi valikko peruskanavia varten. tein tehdasasetuksen palautuksen ja tiedot muista (arkisto jne.) katosivat.
Pitääkö tehdä uudelleen viihteen lataaminen. MERKKI ON HUAWEI B525s ja yhteys mobi GA(8)BE en ole varma mikä? 8 tai B
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Testaa http://elisa.to/digiboksin-vianrajaus sivun ohjeet tuossa järjestyksessä läpi, viimeistään tuolla pitäisi alkaa nuo valikot taas näkymään oikein 🙂
No nyt näyttää siltä, että ohjeet olivat ihan OK, mutta päivitys epäonnistui. VIRHEILMOITUS FD32
KESTI N.0,5 tuntia, mutta tilanne edelleen ihan sama ??
ps.onkohan patomiäs linjoilla.
En tehnyt internet-yhteydelle mitään. edelleen elisa-mobi.

Osallistu keskusteluun