Miksi Elisan pitää olla niin älyttömän, suorastaan törkeän byrokraattisen joustamaton maksettujen ostosten luovuttamisella Elisan myymälästä?? Tuollainen joustamattomuus on erittäin huonoa asiakaskohtelua. Tuon tyyppiseen toimintaan on suuremmatkin yritykset ‘kaatuneet’, hyvä esimerkki on Nokia. Ja Nokiahan ei voi nykyään kovinkaan hyvin.
Kyllä Elisankin pitää ottaa asiakkaan tarpeet paremmin huomioon. Ei pidä olla niin byrokraattisen Helsinkikeskeinen aina.
Siitä ei hyvää seuraa. Yritys kun kasvaa riittävän suureksi ja saadessaan yhä huonompia johtajia, se yhä enemmän väheksyy omia asiakkaitaan. Vanha suomalainen sanontakin kuuluu, että ylpeys käy lankeemuksen edellä. Näinpä hyvänä/huonona esimerkkinä nykyään on tavaratalo Stockmannin.