Parempaa asiakaskohtelua

  • 8 October 2020
  • 25 kommenttia
  • 1052 katselukerrat

Miksi Elisan pitää olla niin älyttömän, suorastaan törkeän byrokraattisen joustamaton maksettujen ostosten luovuttamisella Elisan myymälästä?? Tuollainen joustamattomuus on erittäin huonoa asiakaskohtelua. Tuon tyyppiseen toimintaan on suuremmatkin yritykset ‘kaatuneet’, hyvä esimerkki on Nokia. Ja Nokiahan ei voi nykyään kovinkaan hyvin.

Kyllä Elisankin pitää ottaa asiakkaan tarpeet paremmin huomioon. Ei pidä olla niin byrokraattisen Helsinkikeskeinen aina.

Siitä ei hyvää seuraa. Yritys kun kasvaa riittävän suureksi ja saadessaan yhä huonompia johtajia, se yhä enemmän väheksyy omia asiakkaitaan. Vanha suomalainen sanontakin kuuluu, että  ylpeys käy lankeemuksen edellä. Näinpä hyvänä/huonona esimerkkinä nykyään on tavaratalo Stockmannin.


Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

25 kommenttia

Vähän lisää infoa pls, keskustelun pohjaksi. 

Todella törkeätä kohtelua Elisalta vaatia tilattua ja jo maksettua tuotetta luovuttamasta Elisan-myymälästä kuin tilaajalle henkilökohtaisesti. Ei mitään älyä ajaa parisataa kilsaa kympin tuotteen takia. Tyttäreni tamperelaisena sentään voisi noutaa sen erittäin helposti ilman tuollaista sääntöä.
Kyllä Elisalta odottaisi vähän asiakasystävällisempää kohtelua.

Käyttäjätaso 7

Todella törkeätä kohtelua Elisalta vaatia tilattua ja jo maksettua tuotetta luovuttamasta Elisan-myymälästä kuin tilaajalle henkilökohtaisesti. Ei mitään älyä ajaa parisataa kilsaa kympin tuotteen takia. Tyttäreni tamperelaisena sentään voisi noutaa sen erittäin helposti ilman tuollaista sääntöä.
Kyllä Elisalta odottaisi vähän asiakasystävällisempää kohtelua.


Hmmmm…

Onhan se vähän tiukkapipoista , mutta valtakirjalla se vissiin onnistuisi. Jos tilasit tuotteen itsellesi ja se ei ole niin suuri , ettei posti sitä tuo , niin silloin homma pelaa.

Jos taas halusit , että tuote toimitetaan suoraan tyttärellesi Tampereelle , niin silloin toimitusosoitteen voi laittaa hänelle kotiin.

Haluaakohan Elisa menettää lisää asiakkaita liaallisella byrokratialla. Elisan palvelun kehittäjillä on paljon syytä parannella tapojaan parantaakseen asiakaskoteluaan.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +7

@Kehumattaparas Elisa on ollu jo ties monta vuotta asenteella että asiakkaat ei kiinnosta, niitä kiinnostaa vain osakkeenomistajat. Elisa pitää asiakkaitaan vain lypsylehmänä et saa rahaa osakkeenomistajilleen. Tosin ei se kovin uutta ole kun Elisa on julkinen osakeyhtiö jonka tavoite on maksimoida voittonsa muuten osakkeenomistajat suuttuu.

Vastaus Sokrateelle; Ovatpahan kuulemme niin jäykkiä ettei edes valtakirjalla onnistu moinen haku.

Pitäisiköhän vaihtaa operaattoria??

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

@Kehumattaparas Jos kerran olet elisan asiakas niin, luulisin valtakirjalla onnistuvan, kun kirjoitat elisan verkkoasioinnin viesteissä tyttärellesi valtakirjan, jossa kerrot tarkasti mitä olet valtuttanut hänet hakemaan. 

 

Suomi lienee vapaa maa, joten eiköhän se operaattorin vaihto onnistu ihan käden käänteessä. Valitettavasti se ei taida auttaa tähän kympin tuotteen noutoon.

Käyttäjätaso 5

Tämä käytäntö meillä on kaiken mahdollisen väärinkäytön estämiseksi myymälänoudoissa, sillä valtakirjakin on helposti väärennettävissä. Nykyäänhän meiltä tilatuissa tuotteissa on mahdollista valita tilausvaiheessa toimitusosoitteeksi jokin toinen osoite kuin omansa tai jokin valittu Postin tai Matkahuollon pakettiautomaatti.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

Hetkinen. Miten elisan verkkoasioinnin viesteihin kirjoitetun valtakirjan voi väärentää?

Hetkinen. Miten elisan verkkoasioinnin viesteihin kirjoitetun valtakirjan voi väärentää?

Voihan sen väärentää, kun omistaa toisen henkilön kirjautumistunnukset. Mutta olisi reilua, jos pidetään olettamana, että tunnukset eivät ole muiden hallussa.

Eli MiikaMoi  käyttää tekosyytä peittämään sen, että ei haluta käyttää aivoja asiakkaan ongelman selvittämiseen.

Yhtä hyvin puhelimen verkko-ostossa Elisa voisi väittää, että ei lähetetä kun ei tiedä kenen hallussa ne tunnukset on. "Tulkaa henkkareiden kanssa hakemaan puhelin meidän varastolta." 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +8

Niinkauan kun  asiakkaiden kohtelu ei näy  yrityksen  pörssikurssissa niin kauan   yrityksen ei tarvi muuttaa tapojaan  sitten  kun pörssikurssi lähtee laskuun niin  sitten   yrityksen on vasta reakoitava

 koska yrityksele on viimekädessä tärkeintä voiton maksimointi .

Käyttäjätaso 7

Tämä käytäntö meillä on kaiken mahdollisen väärinkäytön estämiseksi myymälänoudoissa, sillä valtakirjakin on helposti väärennettävissä. Nykyäänhän meiltä tilatuissa tuotteissa on mahdollista valita tilausvaiheessa toimitusosoitteeksi jokin toinen osoite kuin omansa tai jokin valittu Postin tai Matkahuollon pakettiautomaatti.


No jestas sentään.  :grin:

Pitäisiköhän teidän sitten lopettaa tuoteiden myymälöihin toimitus kokonaan?

Valtakirja kelpaa viranomaisille , mutta ei Elisalle ja kaiken lisäksi kyse oli 10€ tuotteesta. Kuulostaa aika naurettavalta pelleilyltä ja suhteellisuustajun puutteelta.

Miten aiotte estää jokun varastamasta asiakkaan Elisa-tunnukset ja tilaamasta kalliita tuotteita toisen puhelinlaskulle?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Vuositasolla toimitetaan eri toimitustavoilla miljoonia laitteita asiakkaille. Pakkohan on olemassa prosessi, jonka mukaan toimitaan. Ei aina voida toimia “tällä kertaa tällä tavalla”.

Käyttäjätaso 7

Vuositasolla toimitetaan eri toimitustavoilla miljoonia laitteita asiakkaille. Pakkohan on olemassa prosessi, jonka mukaan toimitaan. Ei aina voida toimia “tällä kertaa tällä tavalla”.


Kyllä kyllä , mutta järjellinen prosessi. Siis ei pakoteta asiakkaita matkustamaan satoja kilometrejä noutamaan tuotetta esim. myymälästä.

Vuositasolla toimitetaan eri toimitustavoilla miljoonia laitteita asiakkaille. Pakkohan on olemassa prosessi, jonka mukaan toimitaan. Ei aina voida toimia “tällä kertaa tällä tavalla”.

Hohhoijaa, et viittinyt kommentoida miksi verkkotunnistautumisen kautta tehty on samalla viivalla kuin paperinen valtakirja? Mitä siinä teidän ohjeistuksessa lukee? 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Vuositasolla toimitetaan eri toimitustavoilla miljoonia laitteita asiakkaille. Pakkohan on olemassa prosessi, jonka mukaan toimitaan. Ei aina voida toimia “tällä kertaa tällä tavalla”.

Hohhoijaa, et viittinyt kommentoida miksi verkkotunnistautumisen kautta tehty on samalla viivalla kuin paperinen valtakirja? Mitä siinä teidän ohjeistuksessa lukee? 

En kommentoinut, koska en tiedä kyseisestä asiasta, en lähtenyt edes arvailemaan.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +5

Jos lähtee ajamaan satoja kilometrejä noutamaan toisen nimissä ostettua tavaraa niin varmasti on erittäin järkevää varmistaa noudon onnistuminen luovuttajataholta ensin. Ja mieluusti vielä pyytää se kirjallisena (sähköposti), johon vedoten voi sitten vaatia korvauksia jos ns. kuitenkin vedetään asiassa “puihin”.

Kai joku semmoinen että vois osto/maksu-vaiheessa laittaa henkilöt joille tuotteen voi luovuttaa olis yksi ratkaisu, mutta kun varmaan tarvittais henkilötunnus ja nämä hetu-jutut ovat muutenkin hankalia. Lisäksi se että riittääkö ajokortti vai pitääkö olla henkilökortti/passi että uskotaan henkilön olevan henkilö. Arkadianmäellä vielä ilmeisesti puuhastellaan jotain (ikä- ja sukupuolineutraalia) hetu-uudistusta, miten sekin sitten vaikuttaa jos toteutuu?

 

Käyttäjätaso 7

Kovin on myymälään toimitus tehty vaikeaksi ja siksi toistan , että luopukaa siitä kokonaan ja toimittakaa vain postipakettina tilaajan ilmoittamaan osoitteeseen. Tosin ainahan joku voi varastaa tilaajan Elisa-tunnukset ja tehdä tilauksen toisen nimissä.

Kuinkas se estetään??

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +5

Kun katsoo esimerkiksi nykypuhelinten hintoja niin ymmärtää hyvin että ollaan tarkkoja luovuttamisessa. Tiedä sitten millaiset diilit vakuutuksineen on Postin (tai muun lähetyspalvelun) kanssa siltä varalta että tuote katoaa matkalla asiakkaalle.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

Itse otin kantaa tähän kyseiseen tapaukseen, jossa ilmeisesti yksittäinen jämäerä lisätarvike sijaitsee Mansessa. En tunne lainkaan taustoja, mutta mielestäni ellun prosessi on liian jäykkä ja joustamaton, jos kuvailemallani tavalla ei voida tilaajan tyttärelle luovuttaa yksittäistä vähäarvoista tuotetta. Kyseessä ei kuitenkaan ole mikään uniikki taide-esine tai kuukausimaksullinen tuote tai muu sellainen joka vaatisi oikeasti vahvaa tunnistautumista. 

Toivottavasti ketjun aloittaja palaa tarkentamaan tarinaansa.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +5

Onhan se ihan eri asia luovuttaa viidenkymmenen euron mustepatruunaa tai satojen eurojen iPhonea. Taustoja olis siten hyvä vähän kertoa.

Joku uudehkon auton omistaja voi pillastua (ja kirjoitella netin foorumeille) esimerkiksi siitä jos isomman peltivahingon sattuessa auto ei menekään lunastukseen vaan korjautetaan. Vakuutusyhtiö tekee kuitenkin päätöksen omasta perspektiivistään.

@Kehumattaparas Elisa on ollu jo ties monta vuotta asenteella että asiakkaat ei kiinnosta, niitä kiinnostaa vain osakkeenomistajat. Elisa pitää asiakkaitaan vain lypsylehmänä et saa rahaa osakkeenomistajilleen. Tosin ei se kovin uutta ole kun Elisa on julkinen osakeyhtiö jonka tavoite on maksimoida voittonsa muuten osakkeenomistajat suuttuu.


Ihan sama jotta oletko “vain” yksityinen asiakas tai yksityinen asiakas/ osakkeenomistaja, samanlaisia lypsylehmiä molemmat. Balsamia haavoille asiakas/osakkeenomistaja saa vain maksetuista osingoista. Enemmän osingoista voisi hyötyä käyttämällä muiden operaattoreiden edullisempia palveluita. 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +5

En ole kyllä itse huomannut netissä näkyvissä normaalihinnoissa mitään suurempia hintaeroja operaattoreiden välillä. Vertailua hankaloittaa langattoman nettipuolen nopeudet, koska ne on niitä maksinopeuksia joihin ei usein päästä lähellekään. “Edullisempi” ei välttämättä ole se euroissa edullisin, joku viisas joskus sanonut että “aika on rahaa”.

En ole kyllä itse huomannut netissä näkyvissä normaalihinnoissa mitään suurempia hintaeroja operaattoreiden välillä. Vertailua hankaloittaa langattoman nettipuolen nopeudet, koska ne on niitä maksinopeuksia joihin ei usein päästä lähellekään. “Edullisempi” ei välttämättä ole se euroissa edullisin, joku viisas joskus sanonut että “aika on rahaa”.


Normaalihinnat on “vakioitu", niillä ei paljon kilpailla. Edullisuus tulee joko tiskin alta- tai numsi-tarjouksissa. Nämä pohjahinnat ovat sitten aina pois osakkeenomistajien osingoista.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Jokin aikaa sitten oli kova sana asiakaslähtöinen tai asiakaskeskeinen toiminta. Mutta ilmeisesti tämä on isoissa firmoissa nähty oivana säästökohteena ja asiakas on se ikävä prosessia häiritsevä tekijä kitinöineen. Tämä nyt ei koske suoraan Elisaa, josta olen saanut ihan hyvää palvelua kun viimeksi tarvitsin. Kahden muun operaattorin kohdalla on kyllä mielenkiintoisia tapahtumia ollut.  Monessa paikkaa asiakkaan palvelu muistuttaa legendaarista Speden rautakauppa-sketsiä. Kannattaa itse kunkin se juutuubista katsoa.