Vastattu

Verkkomaksu ei onnistu, en pääse myöskään muuttamaan omia tietojani

  • 1 February 2018
  • 9 kommenttia
  • 1784 katselukerrat

Kun yritän maksaa (säästöpankin verkkopankilla) kirjaostokseni, saan ilmoituksen "Maksaaksesi maksun palaa palveluntarjoajan sivuille ja aloita maksaminen uudestaan". Tähän järjestelmä jää sitten pyörimään. Onko vika pankin järjestelmässä vai Elisa Kirjan järjestelmässä?

En myöskään pääse muuttamaan omia tietojani (yritin lisätä yhdeksi maksamisen vaihtoehdoksi laskun), vaan Elisa Kirjan järjestelmä antaa eksaktin ilmoituksen "Pahoittelut, jokin meni pieleen". Mistä näissä häiriöissä on kysymys ja onko niitä joku korjaamassa?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi ninjatar 2 February 2018, 15:00

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

9 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Moikka Juuno ja tervetuloa Palstalle!

Vaikuttaapa merkilliseltä pulmalta. 😕 Millä laitteella teet maksua (tietokone, puhelin, tabletti)? Onko tämä aikaisemmin toiminut samalla laitteella normaalisti? Oletko kokeillut toista internet -selainta tai kokonaan toista laitetta?
Olen kokeillut maksamista pöytäkoneella ja läppärillä, molemmissa Microsoftin Edge-selaimella. Teidän edellisillä verkkosivuilla (ennen muutama viikko sitten tapahtunutta uudistusta) kaikki toimi ok. Miten saan maksutapojen valintalistalle mukaan tuon laskulla maksamisen? Maksaisin ostokseni sitten laskulla, sehän on teillä myös mahdollista. Nyt kun tosiaan yritän muuttaa omia tietojani, saan tuon vastauksen "Pahoittelut, jokin meni pieleen".
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Kannattaa testata vielä toista nettiselainta varmuuden vuoksi. Jos ei lähde toimimaan, tutkitaan toki tilannetta yhdessä lisää. Laskun käyttöönottoa varten tulee varmentaa henkilötiedot pankkitunnuksilla Eisa Kirjan sivuilla. Voit laittaa meille viestiä esim Facebookin kautta, niin autamme parhaamme mukaan. 🙂
Kokeilin parilla muullakin selaimella (Chrome ja Mozilla), eikä maksaminen säästöpankin verkkopankissa onnistu niilläkään. Kyllä maksaminen aikaisemmin on onnistunut ilman minkäänlaisia ongelmia. Tuntuu muuten hieman merkilliseltä, että sivuillanne ei ole lainkaan Aktian verkkopankkia. Ennenhän Aktia ja säästöpankit toimivat saman napin takana. Olisikohan teillä sivujen uudistuksessa menneet säästöpankin ja Aktian verkkopankit jollain tavoin sekaisin?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Sovelluksen kautta on kyllä tiedossa, että oli ongelmia tiettyjen pankkien kansssa. Pystyisitkö kertomaan vielä sun selainten versiot niin pistetään tästä viestiä eteenpäin?
Microsoftin Edge versio 41.16299.15.0, Chrome versio 63.0.3239.132, Mozilla versio 56.0. Millään näistä selaimista en pääse säästöpankin verkkopankin kautta maksamaan ostoksiani.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kiitos paljon lisätiedoista. 🙂
Mepä viemme tästä eteenpäin tietoa.
Myös säästöpankin tekninen tuki on selvittänyt tätä asiaa ja todennut, että vika on Elisa Kirjan maksunapissa. Tässä on lainaus säästöpankilta saamastani viestistä: "Olemme olleet tästä asiasta yhteydessä tekniseen tukeen ja ongelma on Elisan maksunapissa. Ongelmaa selvitetään ja niin pitkään kun maksunappi toimii virheellisesti". Toivottavasti saatte maksunapin pikaisesti kuntoon.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Pahoittelut vastausviiveestä. Saimme vastauksen ja sen mukaan maksunappiin on tulossa korjaus ihan lähitulevaisuudessa. Selvitämme asiaa parasta aikaa Säästöpankin kanssa ja Elisa Kirjan palveluiden pitäisi näiltä osin toimia taas pian normaalisti.