Kiinnitetty keskustelu

Laitteiden tilaus ja toimitus

  • 2 elokuu 2019
  • 7 kommenttia
  • 1292 katselukerrat
Laitteiden tilaus ja toimitus
Käyttäjätaso 2
Kuinkas laitetta voi tilata ja miten sen toimitus meneekään?

Verkkokaupassa voit valita haluamasi laitteen ja näpätä sen ostoskoriin. Jos olet ennestään Elisan asiakas, voit tilauksen yhteydessä kirjautua sisään Elisa -tunnuksella, jolloin pystyt laittamaan laitteen näppärästi samalle laskulle nykyisten palveluiden kanssa. Etämyynnissä vaadittava sähköinen tunnistautuminen tulee tilauksen yhteydessä verkkokaupan kautta.

Sitten ne toimitustavat ja niitä onkin useampia. Toimitustapa vaihtelee laitteesta riippuen.

Nouto Elisan myymälästä

Osalle laitteista on mahdollista ottaa ilmainen myymälänouto. Tuote on noudettavissa 1-2 tunnin kuluttua tilauksesta ja saat tekstiviestillä tiedon kun laite on noudettavissa. Tilaustasi säilytetään myymälässä kolme päivää.

Nouto omasta lähipostista

Toimitusaika on noin 1-2 vuorokautta ja tilaus toimitetaan lähipostiin ma-la kello 19 mennessä. Lähetystunnus tipahtaa puhelimeesi tekstiviestillä, kun paketti on lähtenyt varastoltamme. Posti ilmoittaa kerran tekstiviestillä ja paperisella saapumisilmoituksella paketin saapumisesta. Paketin voi nouttaa henkilötodistuksen kera näyttämällä saapunutta tekstiviestiä tai paperista saapumisilmoitusta. Postissa lähetys säilyy seitsemän vuorokautta, jonka jälkee se palautuu lähettäjälle.

Pikatoimitus Postin Smartpostiin

Pikatoimitus Smartpostiin käytössä ainoastaan pääkaupunkiseudulla. Kun teet tilauksen kello 9 mennessä, voit noutaa sen valitsemastasi Smartpostista kello 19 mennessä. Illalla tehty tilaus on noudettavissa seuraavana päivänä kello 19 mennessä. Lauantaina kello 9 jälkeen tai sunnuntaina tehdyt tilaukset on noudettavissa maanantaina kello 19 mennessä. Posti ilmoittaa saapumisesta kerran ja viestissä on lokeron avauskoodi. Paketti pysyttelee seitsemän vuorokautta pakettiautomaatissa, jonka jälkeen se palautuu lähettäjälle.

Nouto valitsemastasi Postin Smartpostista

Toimitusaika on noin 1-2 vuorokautta ja paketti toimitetaan valitsemaasi Smartpostiin ma-la kello 19 mennessä. Posti ilmoittaa saapumisesta kerran ja viestissä on mukana lokeron avauskoodi. Paketti oleilee seitsemän vuorokautta pakettiautomaatissa, jonka jälkeen se palautuu lähettäjälle.

Toimitus päiväpostin mukana

Toimitusaika on noin 1-2 vuorokautta ja paketti tulee postiluukkuun tai -laatikkoon päiväpostin mukana. Jos paketti on liian kookas, jättää postinjaka sinulle noutoilmoituksen ja paketti on noudettavissa lähimmästä postista. Paketti tällöin noudettavissa seitsemän vuorokauden ajan, jonka jälkeen lähetys palautuu lähettäjälle.

Kotiinkuljetus Posti

Toimitusaika on noin 1-2 vuorokautta ja paketti toimitetaan suoraan kotiin. Toimitusaika sovitaan kanssasi erikseen soittamalla. Jos Posti ei tavoita sinua kahdella soittoyrityksellä, jättävät he sinulle soittopyyntökortin toimitusajan sopimiseksi. Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta, jättää Posti saapumisilmoituksen vastaanottajan osoitteeseen. Paketti on noudettavissa lähipostista seitsemän vuorokauden ajan, jonka jälkeen se palautuu lähettäjälle.

Nouto valitsemastasi Matkahuollon noutopisteestä

Toimitusaika on noin 1-2 vuorokautta ja paketti on noudettavissa lähimmstä Matkahuollon noutopisteestä tai pakettiautomaatista. Saat lähetystunnuksen, kun paketti on lähtenyt varastoltamme.

Noutopiste
Saat paketin esittämällä lähetystunnuksen sekä henkilötodistuksen.

Pakettiautomaatti
Saat lokerokoodin tekstiviestillä, kun lähetys on noudettavissa.

Matkahuolto säilyttää pakettia 14 vuorokauden ajan, jonka jälkeen paketti palaa lähettäjälle.

Kotiinkuljetus Matkahuolto

Tilaus toimitetaan noin 1-2 vuorokauden aikana kotiisi. Matkahulto sopii toimitusajankohdasta kanssasi soittamalla tai tekstiviestillä. Lähetys luovutetaan osoitekorttiin merkitylle henkilölle. Myös osoitekorttiin merkityn henkilön valtuuttama henkilö voi vastaanottaa lähetyksen. Vastaanottajalla tulee olle henkilötodistus.

Smartmile Heti

Osalle tuotteista voi valita Smartmile Heti -toimitustavan. Tuote on noudettavissa valitsemastasi Smartmile pakettiautomaatista jopa muutaman minuutin kuluttua tilauksesta. Noutokoodi napsahtaa tekstiviestillä heti kun paketti on noudettavissa. Noutokoodi on voimassa kaksi päivää, jonka jälkeen tilaus peruuntuu.

Tilaustasi pystyt seuramaan aina kätevästi OmaElisan kautta!

7 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Mainitset edellä laskun yhdistämisestä normaaliin nykyisten palveluiden laskutukseen.

Onko Elisan verkkokaupassa käytettävissä normaalien verkkokauppojen tapaan mahdollisuutta maksaa tilattava tuote heti tilauksen teon yhteydessä?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Mainitset edellä laskun yhdistämisestä normaaliin nykyisten palveluiden laskutukseen.

Onko Elisan verkkokaupassa käytettävissä normaalien verkkokauppojen tapaan mahdollisuutta maksaa tilattava tuote heti tilauksen teon yhteydessä?

Minun tietääkseni ei voi maksaa kerralla suoraan verkkokaupassa, vaan siitä tulee aina lasku, vaikka maksaisi kerralla. Jos on asiakkuus Elisalle, niin laskuttuu muiden mukana.

Nyt soi Warface - The Drop (Radio Edit).
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Mainitset edellä laskun yhdistämisestä normaaliin nykyisten palveluiden laskutukseen.

Onko Elisan verkkokaupassa käytettävissä normaalien verkkokauppojen tapaan mahdollisuutta maksaa tilattava tuote heti tilauksen teon yhteydessä?


Terve @Ekku!

Menee juurikin kuten @hpguru kertoi. Eli tuotetta ei voi maksaa suoraan verkkokaupassa verkkopankin kautta, vaan tuotteesta lähetetään lasku. Tälle voi toki valita, haluaako tuotteen maksaa kertamaksulla, vai osissa 🙂
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Tuota itsekin vanhastaan muistelin, kun olin aikeissa poiketa verkkokaupassa. Ja kävinkin eilisiltana tilaamassa yhden "härpäkkeen" todeten, että näin on edelleen. Toki verkkopankin ovea käytiin raapimassa, kun piti tunnistautua... Mobiilivarmennetta kun ei ole eikä HST-kortin käyttö tunnistautumiseen näköjään käynyt.

Mutta tilaukseni on "matkalla" ja sain jo kännykkään seurantakoodin.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Verkkokauppa on mielenkiintoinen!

Tuo aikaisemmassa kirjoituksessani mainitsemani "härpäke" oli Nest Protect. Ja tuon tilaus meni mielestäni aivan asiallisesti: valitsin tuon tuotteen koriin ja siirryin kassalle. Valitsin kertamaksun ja lähimarketissa olevan Smart-postin toimituspaikaksi, jossain vaiheessa prosessia kävin tunnistautumassa verkkopankkitunnuksillani ja vahvistin tilauksen. Sain asianmukaisen vastauksen onnistuneesta tilauksesta ja ilmoituksen toimitusajankohdasta tänään 7.8. klo 19 mennessä.

No jossakin vaiheessa päivää tuli kännykkääni ilmoitus, että ostoskorini verkkokaupassa on vielä auki ja iloisen ilmoituksen, ettei hätiä mitiä, kaikki on tallessa ja voin mennä kauppaan ja jatkaa ostoksia. Ne menin ja kurkkasin ja siellähän oli odottamassa toinen Nest Protect 36 kk osamaksukauppana ja kehotuksen jatkaa ostoksiani. Ja en mielestäni tuollaista ole tehnyt.

Ihmettelen, että vaihtoehtona oli vain "jatka tilausta", mutta ei vaihtoehtoa "keskeytä tilaus". Miksi ei, saattaahan asiakas kesken tilausta tulla toisiin ajatuksiin, eikä tilaakaan. Puhumattakaan omasta haamutilauksestani.

Lähetin vastaukseni verkkokauppaan samanaikaisesti, kun hellästi taputtelin tuota postista hakemaani palo/häkävaroitinta sylissäni 😉😋.

No, ainakaan tässä vaiheessa en aio hankkia toista, yritän ensiksi ottaa tuon yhdenkin käyttöön. Puuhailin tuon verkkokaupan korin kanssa sen verran, että poistin siltä tuon tuotteen, Käyköön tämä keskeytykseksi.
Haluaisin antaa palautetta Elisan verkkokaupasta tilaamiseen liittyen. Tilasin Lenovon läppärin maanantaina 5.8. Kun seuraavan viikon maanantaina lähetyksestä ei ollut kuulunut mitään, soitin asiakaspalveluun. Tuotetta näkyi olevan reilusti varastossa. Asiakaspalvelija ei osannut selittää miksi tilaus ei ollut lähtenyt ja varasi minulle soittoajan toiselle asiakaspalvelijalle. Kun koitti tuo soittoaika, ei hänkään tiennyt missä on vika ja lupasi selvittää asian ja kuitata minulle viestillä kun lähetys postitetaan. Kului viikko, ei kuulunut mitään. Soitin taas asiakaspalveluun ja jälleen sama kuvio: emme tiedä, selvitetään asia, kuitataan viestillä. Mitään ei kuulunut ja yhteensä kolmen viikon odottelun jälkeen peruin tilauksen ja tilasin vastaavan tuotteen Telialta - sieltä lähetys saapui seuraavana päivänä tilauksesta. Mitähän ihmettä teillä on tapahtunut että näin pääsi käymään? Mieleni tekisi vaatia jotakin hyvitystä.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Haluaisin antaa palautetta Elisan verkkokaupasta tilaamiseen liittyen. Tilasin Lenovon läppärin maanantaina 5.8. Kun seuraavan viikon maanantaina lähetyksestä ei ollut kuulunut mitään, soitin asiakaspalveluun. Tuotetta näkyi olevan reilusti varastossa. Asiakaspalvelija ei osannut selittää miksi tilaus ei ollut lähtenyt ja varasi minulle soittoajan toiselle asiakaspalvelijalle. Kun koitti tuo soittoaika, ei hänkään tiennyt missä on vika ja lupasi selvittää asian ja kuitata minulle viestillä kun lähetys postitetaan. Kului viikko, ei kuulunut mitään. Soitin taas asiakaspalveluun ja jälleen sama kuvio: emme tiedä, selvitetään asia, kuitataan viestillä. Mitään ei kuulunut ja yhteensä kolmen viikon odottelun jälkeen peruin tilauksen ja tilasin vastaavan tuotteen Telialta - sieltä lähetys saapui seuraavana päivänä tilauksesta. Mitähän ihmettä teillä on tapahtunut että näin pääsi käymään? Mieleni tekisi vaatia jotakin hyvitystä.

Terve @hautalintu - tervetuloa OmaYhteisöön! :)

No johan tuossa on ongelmia ollut 😮 Ymmärrän hyvin, että asia ihmetyttää. Vaikea sanoa tästä suoraan mikä tämän ongelman on aiheuttanut - laitatko yksityisviestillä tarkempia tietoja @OmaYhteisö-tiimi -käyttäjälle, niin voidaan tarkemmin tutkia että mitä tuossa on tapahtunut?

Osallistu keskusteluun