Vastattu

miksi puhelin ei hyväksy uutta pin-koodia puk:in syöttämisen jälkeen?

  • 17 April 2016
  • 5 kommenttia
  • 1248 katselukerrat

Suljin puhelimeni pitkästä aikaa, ja käynnistettäessä se ei hyväksynyt pin-koodia. Puhelin lukkiutui, ja hain puk-koodin. Puk-koodin jälkeen puhelin pyytää kaksi kertaa samaa (uutta) pin-koodia, mutta kun syötän täsmälleen saman pin-koodin kahdesti, sitä ei kuitenkaan hyväksytä. Nyt on vain 4 puk-koodin syöttömahdollisuutta jäljellä. Mitä pitää tehdä?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Piampi 17 April 2016, 17:28

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

5 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Kuulostaa siltä, että yrität syöttää väärää PUK-koodia. Tuon voit tarkistaa Oma Elisasta veloituksetta.
Käytän kyllä viimeksi saamaani puk-koodia, ja sen jälkeen saan yrittää siis jo pin-koodia. Luulisi että viimeisin puk on voimassa?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Käytän kyllä viimeksi saamaani puk-koodia, ja sen jälkeen saan yrittää siis jo pin-koodia. Luulisi että viimeisin puk on voimassa?

PUK-koodit ei ole mitenkään muuttuvia koodeja, vaan ne on ja pysyy. Löydät sekä PUK1- että PUK2-koodin OmaElisastasi.

EDiT: Ja mikäli sinulla on nimissäsi useampi liittymä Elisalta, niin pidäthän huolen, että käyt katsomassa sen PUK-koodin varmasti oikean liittymäsi tiedoista!
Kokeilin siis sitä epäloogista aikaisempaa puk-koodiani, ja sain toimimaan. Se lienee pääasia, vaikka olisi hyvä ymmärtää syy miksi viimeksi annettu puk ei olekaan voimassa. Kiitos ja heippa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kokeilin siis sitä epäloogista aikaisempaa puk-koodiani, ja sain toimimaan. Se lienee pääasia, vaikka olisi hyvä ymmärtää syy miksi viimeksi annettu puk ei olekaan voimassa. Kiitos ja heippa.

Siis mistä sinulle näitä PUK-koodeja on "annettu"?