miksi puhelin ei hyväksy uutta pin-koodia puk:in syöttämisen jälkeen?
Suljin puhelimeni pitkästä aikaa, ja käynnistettäessä se ei hyväksynyt pin-koodia. Puhelin lukkiutui, ja hain puk-koodin. Puk-koodin jälkeen puhelin pyytää kaksi kertaa samaa (uutta) pin-koodia, mutta kun syötän täsmälleen saman pin-koodin kahdesti, sitä ei kuitenkaan hyväksytä. Nyt on vain 4 puk-koodin syöttömahdollisuutta jäljellä. Mitä pitää tehdä?
Sivu 1 / 1
Kuulostaa siltä, että yrität syöttää väärää PUK-koodia. Tuon voit tarkistaa Oma Elisasta veloituksetta.
Käytän kyllä viimeksi saamaani puk-koodia, ja sen jälkeen saan yrittää siis jo pin-koodia. Luulisi että viimeisin puk on voimassa?
PUK-koodit ei ole mitenkään muuttuvia koodeja, vaan ne on ja pysyy. Löydät sekä PUK1- että PUK2-koodin OmaElisastasi.
EDiT: Ja mikäli sinulla on nimissäsi useampi liittymä Elisalta, niin pidäthän huolen, että käyt katsomassa sen PUK-koodin varmasti oikean liittymäsi tiedoista!
Kokeilin siis sitä epäloogista aikaisempaa puk-koodiani, ja sain toimimaan. Se lienee pääasia, vaikka olisi hyvä ymmärtää syy miksi viimeksi annettu puk ei olekaan voimassa. Kiitos ja heippa.
Siis mistä sinulle näitä PUK-koodeja on "annettu"?
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
tai
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.