tekstiviesti ei toimitettu

  • 15 heinäkuu 2019
  • 33 kommenttia
  • 850 katselukerrat

Käyttäjätaso 1
  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 16 kommenttia
Mikähän on ongelma kun iMessage toimii ja ajoittain tekstiviestien vastaukseni vain toteaa ”ei toimitettu” ? Jotkut vastausviestit menee perille... kännykkänä iphone 6.

33 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Moro @Dogfan ja tervetuloa OmaYhteisöön! 🙂 Toimiiko sulla puhelut ja netti normaalisti puhelimessa? Perinteinen puhelimen uudeleenkäynnistys on varmaan testattu jo?
Käyttäjätaso 1
Netti ja puhelut toimii. Kaksi kertaa käynnistin puhelinen sen jälkeennkun kävin laittamassa asetukset/ viestit paikassa ” lähetä tekstiviestinä” päälle. Mutta kummallista tässä on että osa vihreistä tekstiviesteistä lähtee ja osa ei toimitettu - kommentilla.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Onko noi ihan normaaleja viestejä eli lähettelet matkapuhelinnumeroihin eikä kyseessä oo mikään yritysnumero (17-alkuinen tai vastaava)?
Käyttäjätaso 1
Ihan normaaleja +35840 yms. viestejä. Mutta joillekin toimii...Ja jotkut numerot ei...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Onko noissa mitään väliä että minkä operaattorin liittymä vastaanottajalla on? Ton voi tsekata numerokohtaisesti esim http://siirretytnumerot.fi kautta
Käyttäjätaso 1
No minäpä tsekkaan...🤔numero kun ei sinällään vielä sano mitään...
Käyttäjätaso 1
Nopsasti katsoin kaksi numeroa ja ovat telian vaikka toisen 0400 ja toinen 050 alkuinen
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Laitatko oman puhelinnumerosi profiiliisi "Asiakasnumero tai puhelinnumero (ei julkinen)" kenttään ja noi kaksi ongelmaista esimerkkinumeroa "Yksityiset muistiinpanot (ei julkinen)" kenttään? Päästään tekemään tuosta vikailmoitusta mikäli liittymällä ei näy mitään selkeää ongelmaa
Käyttäjätaso 1
Sen toisen ainakin sain kopsattua sinne kenttään.
Käyttäjätaso 3
Sen toisen ainakin sain kopsattua sinne kenttään.


Jos voin vielä pyytää, niin saisitko vaikka tuosta yhdestä numerosta minkä laitoit, niin epäonnistuneesta viestistä tarkistettua tarkan päivämäärän ja kellonajan 🙂 Voit lisätä ne samaan paikkaan minne lisäsit numeron.
Käyttäjätaso 1
Siis voi itku... poistin ne viestit sähäkkänä kun ne huutomerkit oli kokoajan siinä häiritsemässä... kiitos paljon avusta... laitan tänne uudestaan viestiä jos ongelmia...
Käyttäjätaso 1
Nyt jätti lähettämättä automaattista vastausviestiä.

Käyttäjätaso 2
Nyt jätti lähettämättä automaattista vastausviestiä.


Kiitos! Lisäsitkö tästä tuonne tietoihin kanssa tarkemmat tiedot vikailmoitusta varten? 🙂
Käyttäjätaso 1
Lisäsin tiedon oma profiiliin ”18.7 klo 13.05 numeroon 18252 ei toimittanut pyydettyä vastausviestiä ”
Käyttäjätaso 1
Siis nyt ainut toinen tämän päivän viesti ei toimitettu aivan tavalliseen numeroon... mihinkäs tämä pitää ilmoittaa????????
Käyttäjätaso 1
Kummallista vielä että otin wifin pois päältä ja naps - viestit lähti. Taas todella noloa kun niitä samoja viestejä oli monta .... mutta eihän sen pitäisi noin toimia....🤔
Käyttäjätaso 2
Siis nyt ainut toinen tämän päivän viesti ei toimitettu aivan tavalliseen numeroon... mihinkäs tämä pitää ilmoittaa????????

Tästä voit laittaa esimerkin myös omiin tietoihisi, siihen yksityiset muistiinpanot. Samaan kohtaan mihin tuosta aikaisemmastakin! 🙂 Saadaan sieltä kivasti napattua vikailmoitusta varten esimerkit.

Kummallista vielä että otin wifin pois päältä ja naps - viestit lähti. Taas todella noloa kun niitä samoja viestejä oli monta .... mutta eihän sen pitäisi noin toimia....🤔
No tää kyllä nyt kuulostaa erikoiselta. Mieleeni tulee, voisikohan tässä taustalla nyt VoLTE-ominaisuus jollain tapaa häiritä tuota toimivuutta? Voisitko vielä kokeilla niin, että käyt puhelimen asetuksista tarkistamassa, ettei tuo VoLTE olisi käytössä. Jos on, voisit tämän ottaa pois käytöstä ja kuulostella toimivuutta jonkin aikaa. 🙂

Tämä onnistuu, kun menet Asetukset -> Mobiiliverkko -> Mobiilidatavalinnat -> Ota LTE käyttöön tai Asetukset > Mobiilidata ja napauta Ota LTE käyttöön. Näet seuraavat asetukset:
  • Pois: laita LTE pois päältä.
  • Puhelut ja data: salli äänipuheluiden ja mobiilidatan käyttö LTE:llä.
  • Vain data: salli mobiilidatan käyttö mutta älä äänipuheluita LTE:llä.
Valitse tuolta kohta vain data ja kokeile tuon jälkeen viestien toimivuutta.
Käyttäjätaso 1
Kävin hyvän ohjeesi 👍 avulla valitsemassa data- kohdan.... nyt täytyy vain seurata taas miten käy,...
Käyttäjätaso 1
Joo ei toimi vieläkään.. tänään piti lähettää tekstiviesti ja ei toimita.... mihinkäs laitan tämän numeron tiedot vikailmoituksena?
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Joo ei toimi vieläkään.. tänään piti lähettää tekstiviesti ja ei toimita.... mihinkäs laitan tämän numeron tiedot vikailmoituksena?

Varmaan paras, jos lisäät suoraan tänne:


Siis nyt ainut toinen tämän päivän viesti ei toimitettu aivan tavalliseen numeroon... mihinkäs tämä pitää ilmoittaa????????Tästä voit laittaa esimerkin myös omiin tietoihisi, siihen yksityiset muistiinpanot. Samaan kohtaan mihin tuosta aikaisemmastakin! 🙂 Saadaan sieltä kivasti napattua vikailmoitusta varten esimerkit.
Käyttäjätaso 1
Ok. Laitan sinne tiedot... mutta kerropa mitä tälle vikailmoitukselle tapahtuu? Pitääkö kaikki viestit kohta laittaa sinne? Selvästi nämä on siis android - kännyköihin tai karvalakkimallien tekstiviestit kun ei toimi. Whatsup ja imessage toimii moitteetta...
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Ok. Laitan sinne tiedot... mutta kerropa mitä tälle vikailmoitukselle tapahtuu? Pitääkö kaikki viestit kohta laittaa sinne? Selvästi nämä on siis android - kännyköihin tai karvalakkimallien tekstiviestit kun ei toimi. Whatsup ja imessage toimii moitteetta...

Mikäli vika löytyy verkon puolelta niin vika korjataan. Toki, jos vika rajataan hyvin selkeästi käytettävään päätelaitteeseen niin käytännössä silloin vikaa ei voida korjata muualta kuin laitetarjoajan puolelta.
Kiitos kun olit nuo parit esimerkit laittanut vielä tuonne profiilin tietoihin! 😊

Tarvitsemme vikailmoitusta varten vielä muutamat tiedot, voit vastailla tänne, laittaa lisätietoja tuonne omaan profiiliin tai laittaa meille yksityisviestiä vielä profiilin @OmaYhteisö-tiimi kautta 👍🏼

  1. Onhan puhelimen asetuksissa tekstiviestikeskuksen numero asetettuna? Onko numero vielä mikä? iPhone 7 (käyttöjärjestelmäversio iOS 10) ohjeet löytyy tästä linkistä mistä tuon voi tarkistaa, jos laite ei osunut oikeaan niin kaikki Applen puhelinten ohjeet löytyy vielä tältä sivulta 😊
  2. Millaista kentän voimakkuutta puhelin näyttää kun nämä viestien lähetys epäonnistuu, eli kuinka monta kuuluvuuspalkkia puhelimen yläreunasta löytyy?
  3. Koititko näissä ongelmatilanteissa vastata suoraan viestiketjuun vai aloittaa ns. uuden ketjun missä lähetät ikään kuin kokonaan uuden viestin?
Kiitos vielä näistä tiedoista!
Käyttäjätaso 1
Lisäsin tiedot omaan profiiliin. Ios on muuten 12.4 ja kännykkä iPhone 6
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Oman iPhone SE:n tekstarit menivät myös juntturaan kuun alussa, kun elisa päivitti liittymätyyppiäni ja salli sen pääsyn 4G/LTE-verkkoon. Viestit eivät lähteneet 4G-verkossa lainkaan ennen kuin pakotin luurin hetkeksi takaisin 3G-verkkoon. Käynnistin laitteen toki tässä välissä uudelleen (Asetukset > Mobiiliverkko > Mobiilidatavalinnat > Puhelu ja data > '3G'). Tempun jälkeen perinteiset tekstarit alkoivat jälleen kulkea.

Toinen kokeiltava asia voisi olla iPhonen kirjautuminen ulos iMessage/viestit-järjestelmästä (Asetukset > Viestit > täppä pois 'iMessage'). Kirjautuminen uudelleen lähettää aktivointitekstarin brittiläiseen numeroon. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen täppä takaisin entiselleen.

Lukijoille tiedoksi: Vihreäpohjaiset viestit ovat perinteisiä tekstiviestejä ja sinipohjaiset taas Applen iMessagen kautta välitettyjä.

Osallistu keskusteluun