Vastattu

arris kaapelimodeemi pätkii

  • 14 elokuu 2019
  • 8 kommenttia
  • 668 katselukerrat

Mistä voisi johtua että nettipätkii jatkuvasti wlanissa (kaikki kanavavaihtoehdot käyty läpi)
modeemissa kaikki valot vilkkuu niinkuin kuuluukin.
piuhanpäässä myös netti toimii vaihtelevast?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Patomiäs 14 elokuu 2019, 16:20

Moro @Sipulikeitto ja tervetuloa OmaYhteisöön! 🙂 Ikävä kuulla ongelmista 😞

Lisäätkö profiiliisi asiakasnumeron niin vilkaistaan mille tuo linja näyttää täältä käsin? 🙂 Onko TV:n toimivuudessa näkynyt mitään kummallisuuksia ja olitko jo koittanut resetoida tuon Arriksen (paina esimerkiksi hammastikulla Reset-koloon 15 sekunnin ajaan laitteen ollessa päällä)?
Katso alkuperäinen viesti

8 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Moro @Sipulikeitto ja tervetuloa OmaYhteisöön! 🙂 Ikävä kuulla ongelmista 😞

Lisäätkö profiiliisi asiakasnumeron niin vilkaistaan mille tuo linja näyttää täältä käsin? 🙂 Onko TV:n toimivuudessa näkynyt mitään kummallisuuksia ja olitko jo koittanut resetoida tuon Arriksen (paina esimerkiksi hammastikulla Reset-koloon 15 sekunnin ajaan laitteen ollessa päällä)?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tervetuloa OmaYhteisöön @Sipulikeitto!

Ensimmäisenä toimenpiteenä tuo modeemi kannattaa resetoida. Eli esim. avatulla klemmarilla laitteen takaa löytyvää reset -painiketta pohjaan ja pidät sen pohjassa yhtäjaksoisesti 10-30sek kunnes laitteen valot sammuu ja/tai välähtää yhtä aikaa.

Kannattaa myös kokeilla vaihtaa modeemin ja pistorasian välissä olevaa kaapelia. Mikäli sinulla on tuo data-TV -muunnin käytössä, kokeile toimintaa myös ilman sitä.

Jos näillä toimenpiteillä ei ole minkäänlaista vaikutusta netin toimintaan, yhteys Elisan asiakaspalveluun ja vikailmoitus vetämään. Toki täällä OmaYhteisössä sinua palvelee myös @OmaYhteisö-tiimi. Sinun kannattaakin tallentaa asiakasnumerosi omaan profiiliisi täällä OmaYhteisössä klikkaamalla omaa nimimerkkiäsi oikeasta yläkulmasta ja valitsemalla "Asetukset". Tuolta löytyy myös "yksityiset muistiinpanot" -kenttä, lisää sinne modeemisi sarjanumero.

Onko tuo langaton verkko muuten toiminut aiemmin normaalisti? Onko käytössä 2,4GHz vai 5GHz -taajuus? Langaton verkko (etenkin 2,4GHz) saattaa olla esim. kerrostaloissa hyvinkin tukossa ja tämän takia toiminta voi pätkiä kiinteästä WLAN -kanavasta huolimatta. 5GHz on yleensä vähemmän ruuhkainen, mutta vanhemmista laitteista ei välttämättä löydy tälle tukea.
Asiakasnumero lisätty ja resetoinnit kokeiltu.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Mittailin @Sipulikeitto tuota linjaa, ja mittauksissa tuo linja on ihan kunnossa.

Kerkesitkö noita @Dj_God :n neuvomia toimenpiteitä kokeilla vielä? Alkuun olisi tosiaan hyvä tuo resetointi testata, sekä sen jälkeen toista antennikaapelia ja haarotinta. 🙂
On kokeiltu mutta haaroittimia ri ole enempää tuo minkä Elisa toimitti. Padissa netti toimii lähes poikkeuksetta, piuhalla vaihtelevasti ja kännykällä vaihtelevasti. Usein puhelimella näyttää vain ettei internet yhteyttä
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
On kokeiltu mutta haaroittimia ri ole enempää tuo minkä Elisa toimitti. Padissa netti toimii lähes poikkeuksetta, piuhalla vaihtelevasti ja kännykällä vaihtelevasti. Usein puhelimella näyttää vain ettei internet yhteyttä
Onko sulla 2,4GHz vai 5GHz WLAN noissa laitteissa käytössä? Ja piuhalla onko mitä laitteita kytketty?
Telkkareita on piuhalla, välillö toimii mut suurimmaksi osaksi ei. 2.4 ja 5 myös testattu ja toiminta ajoittaista
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Okei, eli ei oikeastaan vaikutusta että mikä laite ja miten kytketty (pl. yksi tabletti) niin kaikissa häikkäilee? Tabletti oletettavasti Wi-Fissä kiinni kanssa eikä omalla mobiililiittymällään?

Osallistu keskusteluun